Gå til innhold

ALTFOR FLINK MANN - EKSPRIMENT


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Lykke til! Håpe hun er bra ligg eller noe, for hun kommer neppe til å begynne å holde hus og lage mat helt plutselig. Hun kan vel ingen av delene.

Anonymkode: fecab...e70

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at en bedre tilnærming til dette ville vært å kjøpe en ukeplan hvor man fordeler husarbeidet jevnt. Så kan man rullere på hvem som gjør hva slik at det blir rettferdig.  

Med taktikken du kjører nå kan det fort hende at kone og barn tenker at du er i en slags midtlivskrise, eller kanskje at du er på vei ut av forholdet. 

Anonymkode: 857e0...607

Hun er ikke interessert i å fordele husarbeidet. Hun kan velge fritt i arbeidsoppgaver, jeg kan godt ta det som hun ikke vil ha. Hun ønsker ikke lister, avtaler eller fordeling. Hun bidrar ikke. 

Hovedinnlegget handler om at jeg må ta noen "utradisjonelle" metoder i bruk for å få dem til å gjøre husarbeid. Les hovedinnlegget. Forslag til hva vi kan gjøre er allerede forslag jeg har kommet med. 

Hilsen "flink mann"

Hilsen "flink mann"

Anonymkode: d775e...6ae

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bor jeg alene, men jeg er en kvinne som nok er over snittet rotete. Det som er er at jeg rydder/vasker etc når JEG synes at det er behov, dvs sannsynligvis en stund etter sånn som T.S vil synes det er behov. Hadde jeg bodd sammen med noen ville nok den andre gjort som ts tatt mye av husarbeidet fordi de synes det er på tide å rydde før jeg synes det. 

 Så sånn taktikk som ts driver med nå hadde nok endt med mest irritasjon for den andre og ikke meg. Eks jeg ville vasket klær når jeg oppdaget at nå er det tomt for truser/sokker/håndklær e.l. gitt. Rydde etter middag, javisst må bare skal bare først. Handle i kveld?, her er kiwi oppe på søndag også etc. Hvorfor gjøre i dag det man kan utsette til i morgen.

 Får håpe kona di skjønner hva du prøver på ts, jeg hadde jo blitt mest glad for at den andre parten endelig klarte være litt laidback ang husarbeid 😉

Anonymkode: 342c9...158

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg spørre hvor lenge dere bodde hver for dere før dere ble sammen og flyttet sammen? Bodde hun alene eller i kollektiv?

Ren nysgjerrighet.

Anonymkode: 7bdd9...156

Vi traff hverandre når vi begge bodde hjemme hos foreldrene våre. Så flytte jeg ut til hybel leilighet. Hun flyttet ut til egen hybel. Så flyttet vi sammen etter, tja, kanskje et år? Det er i løpet av de siste årene at jeg har blitt alt for flink hjemme og hun bidrar minimalt. 

Hilsen "flink mann"

Anonymkode: d775e...6ae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hun er ikke interessert i å fordele husarbeidet. Hun kan velge fritt i arbeidsoppgaver, jeg kan godt ta det som hun ikke vil ha. Hun ønsker ikke lister, avtaler eller fordeling. Hun bidrar ikke. 

Hovedinnlegget handler om at jeg må ta noen "utradisjonelle" metoder i bruk for å få dem til å gjøre husarbeid. Les hovedinnlegget. Forslag til hva vi kan gjøre er allerede forslag jeg har kommet med. 

Hilsen "flink mann"

Hilsen "flink mann"

Anonymkode: d775e...6ae

Hun vil ikke ha lister, du vil ikke gjøre alt husarbeidet alene. Et forhold handler om å gi og ta. Inngå et kompromiss. Hun må da bare ta seg sammen og ikke oppføre seg som en unge som holder seg for øra og babler «vil ikke vil ikke»... 

Slik dere holder på nå er dere barnslige begge to... den ene holder seg for øra og babler «vil ikke» mens den andre rekker tunge og sier «æddabædda, jeg vasker bare mine egne klær».... 

Anonymkode: 857e0...607

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Blondie65 skrev:

Ærlig talt - det der blir for dumt. Det riktige er at du ikke bryr deg om at det er rotete - i alle fall ikke nok til at du bruker energi på det. Når han irriterer seg over at det er rotet eller hele tiden tar rotet før du rekker det så må du rett og slett ta ansvar for at det er ryddig på samme måte som han. Du har lagt deg selen når det gjelder kjøkkenet - fordi du vet at det gleder han. Du vet at det må gjøres - dette vet du med rotet også.

Jeg er også en person som er noe makelig anlagt. Men det er feil å si at man ikke ser rot. Det gjør man, men man bryr seg ikke om at det er rotet - i hvert fall ikke nok til å komme seg opp av godsstolen for å gjøre noe med det. 

Jeg er veldig dårlig på å se at f.eks osten bør stå akkurat der i kjøleskapet for ellers mener han at det er rot. Her snakker vi en som har vokst opp med et stykk streng forelder. 

Nei jeg så faktisk ikke at det ble rotete av å ha filmer på ei hylle, enn i en skuff. At én genser henger over en stol samtidig som boka mi ligger fremme og at vi støvsugde dagen før. Eller at saftflaska står på andre siden av benken enn bak vasken. Ta å spør hva som er rot for han før du mener at jeg er lat 😊

Anonymkode: 1eddb...fc5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, Blondie65 skrev:

Ærlig talt - det der blir for dumt. Det riktige er at du ikke bryr deg om at det er rotete - i alle fall ikke nok til at du bruker energi på det. Når han irriterer seg over at det er rotet eller hele tiden tar rotet før du rekker det så må du rett og slett ta ansvar for at det er ryddig på samme måte som han. Du har lagt deg selen når det gjelder kjøkkenet - fordi du vet at det gleder han. Du vet at det må gjøres - dette vet du med rotet også.

Jeg er også en person som er noe makelig anlagt. Men det er feil å si at man ikke ser rot. Det gjør man, men man bryr seg ikke om at det er rotet - i hvert fall ikke nok til å komme seg opp av godsstolen for å gjøre noe med det. 

Komme meg opp av godstolen 😂 tar meg av alt av renhold om du leser. Det jeg glemte å skrive var at jeg tar meg av alt av klesvask. Akkurat nå er det kort tid siden jeg har født og tar all nattevåk og alt på dagtid. Hender jeg sover ut en dag i uken.

Du er fryktelig dømmende.

Anonymkode: 1eddb...fc5

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, HerrBæsjerumpehull skrev:

Tror dette kan være en vel så god øvelse for deg selv i det å ha litt mindre støv på hjernen. Det høres utrolig slitsomt ut sånn som du styrer på, ikke bare for deg selv, men også for de rundt deg. Du tror kanskje selv at du gjør familien din en tjeneste ved å være som en slags onkel Sofie, men det kan godt hende de i større grad skulle ønske seg en fyr som kunne slappe mer av, og la noen ting flyte. Nå får du altså øve deg litt i det, hvilket også er en god ting. Støtter prosjektet ditt, men håper ikke du går inn i det med en holdning om det kun er alle andre som har noe å lære her.

 😂

Anonymkode: 894b4...918

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skulle vært en sånn kloakkbootcamp for ryddefreaks. 

Anonymkode: 894b4...918

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg igjen i slik du har det Ts her er det akkurat likt og slik har det alltid vært. 

Ønsker deg lykke til 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper

Var det ikke Runforit som brukte en slags teknikk for å få mannen til å bli mer ryddig? Husker ikke helt, men tror hun bare samlet alle klær som ikke var lagt oppi skittentøyskurven et sted og lot være å vaske dem. Når mannen ikke hadde flere klær igjen fikk han beskjed om at de ikke var blitt vasket siden de ikke hadde blitt lagt i korgen :ler: Var noe sånt. Kanskje du får noen tips du kan bruke her ts :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er «ekspriment»?

Anonymkode: 7cf81...5ed

Slitsomt for deg dette her. En enkelt skrivefeil som dette gjør at du ikke forstår noe.

Anonymkode: 1eddb...fc5

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her høres det ut som om noen har litt vel mye fritid i sommerferien.

Anonymkode: 001c6...70a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her høres det ut som om noen har litt vel mye fritid i sommerferien.

Anonymkode: 001c6...70a

Ja, kona hans 

Anonymkode: e2b41...158

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Minesveiper skrev:

Var det ikke Runforit som brukte en slags teknikk for å få mannen til å bli mer ryddig? Husker ikke helt, men tror hun bare samlet alle klær som ikke var lagt oppi skittentøyskurven et sted og lot være å vaske dem. Når mannen ikke hadde flere klær igjen fikk han beskjed om at de ikke var blitt vasket siden de ikke hadde blitt lagt i korgen :ler: Var noe sånt. Kanskje du får noen tips du kan bruke her ts :) 

Det skal jeg også gjøre. Gubben her legger skittentøyet på gulvet, rett utenfor kurven... Jeg fatter bare ikke hvorgor det er så jævlig vanskelig å legge det oppi... 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Minesveiper
1 minutt siden, Forundret.. said:

Det skal jeg også gjøre. Gubben her legger skittentøyet på gulvet, rett utenfor kurven... Jeg fatter bare ikke hvorgor det er så jævlig vanskelig å legge det oppi... 

Jaja, er jo bare å si noe alla: Åja, vasket jeg ikke klærene? Jeg vasket alt som lå i korgen jeg 😎😎

Endret av Minesveiper
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Minesveiper skrev:

Jaja, er jo bare å si noe alla: Åja, vasket jeg ikke klærene? Jeg vasket alt som lå i korgen jeg 😎😎

Japp 👍😁

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi traff hverandre når vi begge bodde hjemme hos foreldrene våre. Så flytte jeg ut til hybel leilighet. Hun flyttet ut til egen hybel. Så flyttet vi sammen etter, tja, kanskje et år? Det er i løpet av de siste årene at jeg har blitt alt for flink hjemme og hun bidrar minimalt. 

Hilsen "flink mann"

Anonymkode: d775e...6ae

Hvorfor er du blitt for flink først de siste årene? Var hun flinkere til å bidra før? Har du spurt henne hvorfor hun evt ikke vil bidra mer? Mener hun selv at hun bidrar med noen ting for dere og familien?

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå bor jeg alene, men jeg er en kvinne som nok er over snittet rotete. Det som er er at jeg rydder/vasker etc når JEG synes at det er behov, dvs sannsynligvis en stund etter sånn som T.S vil synes det er behov. Hadde jeg bodd sammen med noen ville nok den andre gjort som ts tatt mye av husarbeidet fordi de synes det er på tide å rydde før jeg synes det. 

 Så sånn taktikk som ts driver med nå hadde nok endt med mest irritasjon for den andre og ikke meg. Eks jeg ville vasket klær når jeg oppdaget at nå er det tomt for truser/sokker/håndklær e.l. gitt. Rydde etter middag, javisst må bare skal bare først. Handle i kveld?, her er kiwi oppe på søndag også etc. Hvorfor gjøre i dag det man kan utsette til i morgen.

 Får håpe kona di skjønner hva du prøver på ts, jeg hadde jo blitt mest glad for at den andre parten endelig klarte være litt laidback ang husarbeid 😉

Anonymkode: 342c9...158

Sånn kan du leve når du er alene i husstanden. Sånn kan du ikke holde på når den du bor sammen med ikke orker å ha det sånn. Da må man finne et kompromiss som alle kan leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...