Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tråden ryddet for sitat fra bloggen og hetsende utsagn

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, loffen skrev:

Hun har lagt ut bilde av det som ser ut som et babyteppe i dag på instagram, med blå hjerter bak.

Er bildet fjernet? Ser ikke no bilde 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 13.1.2016 at 8.01, Cornucopia skrev:

Lov om opphavsrett, altså Åndsverkloven er veldig enkel egentlig. Har en ikke tatt bildet eller skrevet teksten selv, skal man innhente tillatelse av eieren før publisering. Man kan evt. sitere, men det skal gjøres korrekt. Både bilder og tekst krever kildehenvisning/kreditering, også om bildet er hentet fra et gratis-sted som f.eks. creative commons eller kjøpt fra f.eks. istock.

 Jeg har et spørsmål angående dette. Kan man ta skjermdump av et bilde å legge  ut på sin egen blogg og skrive "skjermdump  fra http://nettsiden.com " under bildet uten å spørre den som eier nettsiden om lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas

Hun tar 500,- inklusive mva for interiørtips/veiledning. Nå vet jeg ikke hva hun kaller seg/firmaet i forhold til den geskjeften, men skulle gjerne sjekket om hun er registrert i mva-registeret.

Innlegg ryddet for spekulasjon

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, canacas skrev:

Hun tar 500,- inklusive mva for interiørtips/veiledning. Nå vet jeg ikke hva hun kaller seg/firmaet i forhold til den geskjeften, men skulle gjerne sjekket om hun er registrert i mva-registeret.

Ganske sikker på at alt er registrert under firmaet eller bloggen.

Innlegg ryddet for spekulasjon i sitat

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, canacas skrev:

Hun tar 500,- inklusive mva for interiørtips/veiledning. Nå vet jeg ikke hva hun kaller seg/firmaet i forhold til den geskjeften, men skulle gjerne sjekket om hun er registrert i mva-registeret.

Camilla er ikke registrert med noe eget firma i Brreg. Kun StyleByNorway....i hvert fall ut fra det jeg kan se.

Firmaet er registrert som nettbuikk -  altså ikke noen konsulentvirksomhet utenom. Hmm.....

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=915561209

Innlegg ryddet for spekulasjon i sitat

Nordvesta, mod.

Endret av Nordvesta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Joppe skrev:

Camilla er ikke registrert med noe eget firma i Brreg. Kun StyleByNorway....i hvert fall ut fra det jeg kan se.

Firmaet er registrert som nettbuikk -  altså ikke noen konsulentvirksomhet utenom. Hmm.....

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=915561209

Bloggen er nok registrert. Dette blir uansett bare spekualsjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
Et øyeblikk siden, Joppe skrev:

Camilla er ikke registrert med noe eget firma i Brreg. Kun StyleByNorway....i hvert fall ut fra det jeg kan se.

Firmaet er registrert som nettbuikk -  altså ikke noen konsulentvirksomhet utenom. Hmm.....

https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=915561209

Da kan hun heller ikke belaste mva. Mva-pliktig virksomhet er det muligens, men er du ikke registrert skal ikke mva pengene hentes inn fra intetanende kunder heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Bootybuilder skrev:

Bloggen er nok registrert. Dette blir uansett bare spekualsjoner.

Det er bare å slå opp i Brreg.no - ikke noe spekulasjon det. Har kun gjengitt det som står sort på hvitt - altså ikke noe jeg diktet har diktet opp selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Joppe skrev:

Og for info, så er VillaPaprika registrert som konkursbo.

Bloggen er innunder side2. Aner ikke hvordan reglene er da.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, Unagi skrev:

 Jeg har et spørsmål angående dette. Kan man ta skjermdump av et bilde å legge  ut på sin egen blogg og skrive "skjermdump  fra http://nettsiden.com " under bildet uten å spørre den som eier nettsiden om lov?

Det kommer helt an på konteksten det skal brukes i, om det er faksimile du tenker på?
Men fritt å ta en skjermdump av et bilde og legge dette ut på egen blogg eller andre steder uten tillatelse fra nettsiden er ikke lov. 
Det er uansett alltid god folkeskikk å spørre først, og så, om man får avtalt tillatelse, i tillegg lenke til originalen, fremfor å betale en skyhøy faktura litt senere.

Hans Petter Nygård Hansen har skrevet en lettfattelig sak om opphavsrett. Her nevner han også bruk av faksimile og lenker videre til Thomas Moen som i tillegg har forklart dette med faksimiler godt - hvordan og når det er greit å bruke det.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bluebird1992
Den Saturday, January 23, 2016 at 16.02, Christiane_W skrev:

 

Sitattull.

Jeg kommer heller ikke inn på instagram. Det står at den er privat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Birdo skrev:

Jo, jeg må spørre om å få følge henne.

Men følger du henne ikke da? Jeg følger henne, så hos meg er ikke dette et problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...