Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, Leo skrev:

Privatlivet hennes bryr jeg meg fint lite om, men jeg er litt overrasket over at noen tror at de kan leve av interiør med så liten evne til å fornye seg. Tingene de selger hos Style by Norway nå er jo så lite moderne at Nille og Europris selger tilsvarende. De som er litt over snittet interessert i interiør, og gjerne legger litt penger i det, vil jo ikke finne på å kjøpe en ting i den nettbutikken!

Har sagt det tidligere, hun vil ikke kunne leve av denne "butikken", med det vareutvalget hun har. Krever litt mere oppfinnsomhet enn som så:-( De som har litt ekstra med penger å kjøpe for, handler IKKE hos henne. Da kan en like gjerne handle på Europris etc. Hvor mye duftlys og puter er det egentlig mulig å kjøpe? Det er ikke normalt å skifte puter like ofte som en skifter sengetøy.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bluebird1992

I dag har Camilla igjen lagt ut et bilde (på instagram) hun har lånt av andre. Alt hun oppgir er at det er fra Pinterest. Kanskje noen interiørinteresserte her inne drar kjensel på det?

Endret av TallulahBGood
La til "(på instagram)".
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, TallulahBGood skrev:

I dag har Camilla igjen lagt ut et bilde (på instagram) hun har lånt av andre. Alt hun oppgir er at det er fra Pinterest. Kanskje noen interiørinteresserte her inne drar kjensel på det?

I blogginnlegget med bilder fra de nye trendene da hun var på innkjøp, så har hun skrevet at fotograf er henne. Det ene bildet er akkurat det samme som Frk. Wickstrøm har lagt ut i et innlegg fra IG. Godt mulig hun har lånt Camilla sitt bilde da, og ikke opplyst om det, ikke vet jeg 😁

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Bootybuilder skrev:

Hva sa denne personen? Skulle hun kreve betaling?

Det sa hun ikke. Og ikke har jeg noe med hvordan hun følger opp dette. Men hun skrev noe sånt som "tusen takk for informasjonen, det setter jeg pris på." (noe i den duren)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
1 time siden, Birdo skrev:

Sophie Metz Design som har laget sengene, og Sam Oberter er fotografen :)

Tenk at du kjente det igjen! Kanskje de burde få beskjed om at bildet er brukt uten at det er opplyst om opphavsrett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, TallulahBGood skrev:

Tenk at du kjente det igjen! Kanskje de burde få beskjed om at bildet er brukt uten at det er opplyst om opphavsrett?

Ser det er kommentert under bildet på instagram angående dette med å skrive kilden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm det første spørsmålet som hun svarer på er ikke med i kommentarfeltet det spørsmålene stilles.. rart gitt. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Det var jeg som kommenterte, men etter kommentar nr to ble jeg blokkert. Så nå får jeg ikke sett hva hun evt har svart, om noe.

Hun skrev at hun prøvde å gjøre så godt hun kunne og at du kunne si ifra på en mer hyggelig måte. Noe i den duren. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Bootybuilder skrev:

Hun skrev at hun prøvde å gjøre så godt hun kunne og at du kunne si ifra på en mer hyggelig måte. Noe i den duren. 

Ah, ok - ja jeg kunne nok sagt det på en hyggeligere måte, men samtidig vet jeg at hun har hørt det mange ganger før uten at det har hjulpet noe særlig. Så veldig vanskelig er det ikke å få til dette riktig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
24 minutter siden, Cornucopia skrev:

Eh...hvorfor tror hun (og forferdelig mange andre) at man bare kan rappe andres bilder og tekst gratis og uten å kreditere opphavsmann? Er det virkelig så vanskelig å sette seg inn i hva opphavsrett og åndsverkslov dreier seg om? Det er hun som er pliktig til å sette seg inn i hvem som eier bildet og kontakte vedkommende for tillatelse til bruk før hun publiserer, ikke omvendt. 
Har Vanessa Rudjord (og andres) offentlige fadeser og alt snakket om diskvalifisering til bloggpriser nettopp pga. slike ting bare gått disse bloggerne hus forbi? For ikke å snakke om Anne Briths berømte 17. mai kake-bilde?

Hun risikerer noen fantastiske fakturaer tilslutt om hun fortsetter på denne måten.

Du har helt rett. Hun fremstår som temmelig usympatisk når hun nekter å sette seg inn i regelverket. 

Om hun ikke innhenter tillatelse til billedbruken så bør hun ihvertfall kreditere fotografen ordentlig. Og gjør hun ikke det så kan hun faktisk ikke bruke bildet. 

Jeg håper hun har en pen bunke dollars i madrassen, for i verste fall går fotografen rettens vei, og da kan hun bli fattig på ordentlig, denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TallulahBGood skrev:

Tenk at du kjente det igjen! Kanskje de burde få beskjed om at bildet er brukt uten at det er opplyst om opphavsrett?

Kjente designeren, men søkte bare på navnet hennes og "bunkbed" og da kom det opp veldig tydelig hvem som var fotograf også - så hun kan ikke ha prøvd å hardt å sjekke det :P

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
4 minutter siden, Birdo skrev:

Kjente designeren, men søkte bare på navnet hennes og "bunkbed" og da kom det opp veldig tydelig hvem som var fotograf også - så hun kan ikke ha prøvd å hardt å sjekke det :P

Uansett veldig imponerende at du kjente det igjen. Google Image search kan kanskje også brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, TallulahBGood skrev:

Uansett veldig imponerende at du kjente det igjen. Google Image search kan kanskje også brukes.

Nå er jeg over gjennomsnittet interessert i interiør og sånn, så sjekker mye rundt på forskjellige designere :) Men ja, google image search er gull når folk ikke krediterer!

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, ¤flicka¤ skrev:

Ah, ok - ja jeg kunne nok sagt det på en hyggeligere måte, men samtidig vet jeg at hun har hørt det mange ganger før uten at det har hjulpet noe særlig. Så veldig vanskelig er det ikke å få til dette riktig.

Altså jeg er helt enig. Jeg gjentok bare i korte trekk hva hun hadde svart deg. Også er det typisk noen som skriver under om dette er noe å bry seg om😑

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Birdo skrev:

Så man må like det nyeste av det nye for å være interessert i interiør?:vetikke:

Det har jeg ikke sagt ett ord om. Å ha evne til å fornye seg, betyr ikke å hive seg på alle nye trender. Kanskje heller tvert i mot. Det det handler om er å utvikle sin egen stil og sitt eget utrykk. Noe jeg vil påstå at Camilla ikke får til og en interiørblogg som handler om å flytte rundt på mengder av "stæsj" det går tretten på dusinet av, blir fort lite interessant.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, TallulahBGood skrev:

 

Fotografen later til å ha base i Philadelphia, USA. Jeg sendte ham en kort mail og fortalte om den ukrediterte bruken av hans bilde. 

I kommentarene svarer Camilla snurt at den som eier bildet heller får ta kontakt om de har noe imot det. Dette holder ikke! 😨😤😈😠

 

Hva faen! LOVER, når jeg en gang i fremtiden jobber som inreder så kan jeg love deg at jeg ikke kommer la dette passere.

 

(sorry for dårlig språk, har holdt på med innlevering i markedskommunikasjon i hele dag - på svensk)

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
3 timer siden, BlendaSensitive skrev:

Hva faen! LOVER, når jeg en gang i fremtiden jobber som inreder så kan jeg love deg at jeg ikke kommer la dette passere.

 

(sorry for dårlig språk, har holdt på med innlevering i markedskommunikasjon i hele dag - på svensk)

Du er ikke den eneste som finner holdningen hennes provoserende. En trenger ikke å ha holdt på med en krevende innlevering på svensk hele dagen for å føle det slik. 😃

Lykke til med innleveringen. Den blir sikkert hemskt bra. 👍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Haaploes
7 timer siden, TallulahBGood skrev:

Nå fikk jeg akkurat et hyggelig svar fra fotografen som Camilla stjal bildet fra. Han takket for "the heads up", og jeg fikk inntrykk av at han tok det på alvor.

I USA er det nok vanligere med håndheving av slike lover, så det kan nok ikke utelukkes at Camillas manglende respekt for andres arbeid og eiendom snart kan få alvorlige følger.

Ah, så bra! Jeg hadde blitt veldig glad dersom noen tok seg bryderiet med å varsle om misbruk av mitt arbeid :)

Endret av Carali
Dårlig norsk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...