Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 timer siden, canacas skrev:

Og hun gjør det i firmaets navn. Nå selger hun private ting som "StyleByNorway" på IG igjen også. Og måten hun svarer folk på i kommentarfeltet på bloggen, det er nedlatende (eller i alle fall forsøk på det). Hun forstår seg ikke på bedrift, blogg, copyright eller noe som helst. Har blitt lei hele dama. Det er synd, for jeg syns hun er flink med interiør. Jeg hadde dog ikke sluppet henne løs med tapet eller maling hjemme hos meg.. 

 

3 timer siden, Christiane_W skrev:

Både bloggen og IG kontoen er jo en salig blanding av bedriften Style by Norway, privatpersonen Camilla og interiørbloggeren Villa Paprika.  Den konstante rolleblandingen og manglende forståelse for grunnleggende regler for ting som at reklame skal merkes og at det ikke er greit å "låne" bilder uten å oppgi kilde har gjort at jeg også har gått lei Camilla.  

Tonen hun svarer med i kommentarfeltet har jeg også lagt merke til og reagert på. Camilla beviser gang på gang at hun ikke takler at noen stiller spørsmål eller kommer med det hun oppfatter som kritikk (les: mobbing/hets) ved at hun svarer frekt og nedlatende. 

Det er vel ingen andre enn henne som blir så spydig når noen tillater seg og ikke bare skryte henne opp i skyene. Kan fort kalle det hun svarer for shit også 😂 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 timer siden, canacas skrev:

Den dritten publiserer hun ikke. Så når hun blir sinna/frustrert/irritert/hårsår (stryk det som ikke passer) kaster hun det ut på bloggen. Uten å forstå at hun dytter folk fra seg på den måten. Umodent.

Jeg vet at hun ikke poster det, ikke med mindre hun bevisst utnytter det til sin fordel... For å få folk til å synes synd på henne. Men skal hun drive blogg og butikk bør hun oppføre seg mer voksent. Istedet for å si at hun skrives senere, for så og ikke svare folk som etterlyser vinnere i julekalenderen engang,er jo veldig dumt om hun ikke er sikker på at hun "orker" det hvis motgangen blir for stor. Tenker på de som virkelig legger sjela si i innleggene på bloggen i håp om å vinne, for så at hun bare hopper over hele greia. Skjønner ikke at folk er så tålmodige med henne. Enten har man julekalender, eller så har man det ikke.. 

Syns forøvrig det er ille når hun legger ut snapper av ungene. De burde hun hatt en privatkonto for. Har ikke sett ET ENESTE annet firma som holder på sånn. "Er dere normale? "Ungene burde på barnehjem for å lære når de ikke kan oppføre seg" noe i den duren, husker ikke ordrett, men Mathilde er jo tøff som tar igjen med mora si når mora prøver å bortforklare det hun har sagt til de.. 

Ja ja... Mest tragisk er at jeg ikke klarer å la være og se hva neste "stunt" fra den dama er... Eller neste forsøk på bruk av ordtak med en heeeelt ny vri 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, canacas skrev:

Den dritten publiserer hun ikke. Så når hun blir sinna/frustrert/irritert/hårsår (stryk det som ikke passer) kaster hun det ut på bloggen. Uten å forstå at hun dytter folk fra seg på den måten. Umodent.

Hun burde nok profilere seg litt mindre i sosiale media med en så ustabil helse. En skal være bra tøff for å tåle all pepper, desto større grunn til å gire ned noen hakk.... Men det er vel noe med den der oppmerksomhetstrangen..... 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Smugleseren skrev:

Hun burde nok profilere seg litt mindre i sosiale media med en så ustabil helse. En skal være bra tøff for å tåle all pepper, desto større grunn til å gire ned noen hakk.... Men det er vel noe med den der oppmerksomhetstrangen..... 

Hun legger heldigvis ikke alle under en kam, kunne blitt trangt 😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dollyådi

Det hadde vært utrolig kjekt om Camilla lot noen andre få ta bilder av leiligheten så vi kunne få se. Jeg vet at jeg henger meg opp i detaljer, men jeg mener at hun driver hastverksarbeid uten like. Å så demper hun bare bildene, så detaljene forsvinner. Inntrykket vi skal sitte igjen med er et lekkert og stilfull hjem, men jeg tror likevel at virkeligheten er bor helt annet. På siste innlegg så viser det tydelig på bilde en og to at hun har duset ned skøtene i tapeten som ble hengt opp på kun få timer. På bilde nr tre har hun glemt å retusjere så der viser det utrolig godt at hun i hvertfall ikke har malt med mørk maling under skøtene før hun tapetserte. Jeg mener at det er endring til at fagfolk finnes. Jeg står fortsatt med det jeg sa her inne for lenge siden; når Camilla flytter ut av den leiligheten vil den kreve totalrenoveringer. Det er ikke noe annet enn hastverksabeid, helligdager og uferdige prosjekter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Dollyådi skrev:

Det hadde vært utrolig kjekt om Camilla lot noen andre få ta bilder av leiligheten så vi kunne få se. Jeg vet at jeg henger meg opp i detaljer, men jeg mener at hun driver hastverksarbeid uten like. Å så demper hun bare bildene, så detaljene forsvinner. Inntrykket vi skal sitte igjen med er et lekkert og stilfull hjem, men jeg tror likevel at virkeligheten er bor helt annet. På siste innlegg så viser det tydelig på bilde en og to at hun har duset ned skøtene i tapeten som ble hengt opp på kun få timer. På bilde nr tre har hun glemt å retusjere så der viser det utrolig godt at hun i hvertfall ikke har malt med mørk maling under skøtene før hun tapetserte. Jeg mener at det er endring til at fagfolk finnes. Jeg står fortsatt med det jeg sa her inne for lenge siden; når Camilla flytter ut av den leiligheten vil den kreve totalrenoveringer. Det er ikke noe annet enn hastverksabeid, helligdager og uferdige prosjekter 

Mest slurvete PhotoShop-jobb jeg har sett på lenge... Men generelt sett slurver hun vel en del. Hadde jeg vært utleier og samtidig leser av bloggen, hadde jeg blitt både lei meg og bekymret for leiligheten. Å fjerne tapet fra vegg er ikke SÅ enkelt, og det er minst like vanskelig, om ikke verre, å tapetsere over dårlig tapetjobb. Håper egentlig at utleier ikke vet hvordan leilighetene ser ut nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 Vi får trøste oss med at Camilla ihvertfall ikke legger alle under en kam 😂 Håper hun fikk en bok med ordtak til jul. Mye skrivefeil, det kan man aldri vite årsaken til, men å elske og bruke ordtak når man veldig sjelden kan de, det  blir bra komisk blant annet 😂

Endret av Shoppingqueen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Dollyådi skrev:

Det hadde vært utrolig kjekt om Camilla lot noen andre få ta bilder av leiligheten så vi kunne få se. Jeg vet at jeg henger meg opp i detaljer, men jeg mener at hun driver hastverksarbeid uten like. Å så demper hun bare bildene, så detaljene forsvinner. Inntrykket vi skal sitte igjen med er et lekkert og stilfull hjem, men jeg tror likevel at virkeligheten er bor helt annet. På siste innlegg så viser det tydelig på bilde en og to at hun har duset ned skøtene i tapeten som ble hengt opp på kun få timer. På bilde nr tre har hun glemt å retusjere så der viser det utrolig godt at hun i hvertfall ikke har malt med mørk maling under skøtene før hun tapetserte. Jeg mener at det er endring til at fagfolk finnes. Jeg står fortsatt med det jeg sa her inne for lenge siden; når Camilla flytter ut av den leiligheten vil den kreve totalrenoveringer. Det er ikke noe annet enn hastverksabeid, helligdager og uferdige prosjekter 

Mener du at vi har krav på å få se alle slurvefeil? -Skal du kjøpe denne leiligheten usett?  Det er forresten noe som heter "å feie for egen dør", så hvis slurv og hastverk oppfattes som veldig plagsomt kunne du startet med å lese korrektur på innlegget ditt.... :tongue:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎25‎.‎12‎.‎2015 at 11.03, Dollyådi skrev:

Det hadde vært utrolig kjekt om Camilla lot noen andre få ta bilder av leiligheten så vi kunne få se. Jeg vet at jeg henger meg opp i detaljer, men jeg mener at hun driver hastverksarbeid uten like. Å så demper hun bare bildene, så detaljene forsvinner. Inntrykket vi skal sitte igjen med er et lekkert og stilfull hjem, men jeg tror likevel at virkeligheten er bor helt annet. På siste innlegg så viser det tydelig på bilde en og to at hun har duset ned skøtene i tapeten som ble hengt opp på kun få timer. På bilde nr tre har hun glemt å retusjere så der viser det utrolig godt at hun i hvertfall ikke har malt med mørk maling under skøtene før hun tapetserte. Jeg mener at det er endring til at fagfolk finnes. Jeg står fortsatt med det jeg sa her inne for lenge siden; når Camilla flytter ut av den leiligheten vil den kreve totalrenoveringer. Det er ikke noe annet enn hastverksabeid, helligdager og uferdige prosjekter 

Hvorfor i alle dager mener du hun har noe krav på seg til å vise fram alle eventuelle feil og mangler til de som leser bloggen hennes?! Det er vel ingen som har noen som helst krav på å få se den leiligheten på bilder tatt av noen andre enn hennes selv. Hjelpes meg....

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ingen som har krav på at Camilla skal vise frem alle slurvefeil, men det er flere som har reagert på at oppussingsprosjektene hennes stadig bærer preg av å være impulsivt gjort uten skikkelig forarbeid og resultatet bærer ofte preg av at det er hastverksarbeid.  

Ser ut som Camilla har "glemt" å redigere dette bildet (screenshot av det tredje bildet i dette innlegget) av hastverkstapetseringen.  For meg ser det ut som det mangler en lengde med tapet innerst mot hjørnet til venstre og skjøtene synes tydelig.  

På de øvrige bildene i samme innlegg, samt innlegget etter, har hun "blurret" ut skjøtene og hjørnet. 

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Selvsagt har ingen krav på innsyn i Camillas bolig. Likevel mistenker jeg at mange blir provoserte når man ser slikt som Camillas malingsøl og veldig slurvete utført håndverk kombinert med at hun hevder at hun er så utrolig nøye og gjør alt med stor omhu. Det er åpenbart ikke sant, og dusing av bilder og bruk av filter kan ikke skjule alt.

Forskjellen mellom virkeligheten og Camillas fremstilling er iblant så stor at den provoserer folk, og det er blitt bloggens største utfordring, slik jeg ser det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Christiane_W skrev:

Det er jo ingen som har krav på at Camilla skal vise frem alle slurvefeil, men det er flere som har reagert på at oppussingsprosjektene hennes stadig bærer preg av å være impulsivt gjort uten skikkelig forarbeid og resultatet bærer ofte preg av at det er hastverksarbeid.  

Ser ut som Camilla har "glemt" å redigere dette bildet (screenshot av det tredje bildet i dette innlegget) av hastverkstapetseringen.  For meg ser det ut som det mangler en lengde med tapet innerst mot hjørnet til venstre og skjøtene synes tydelig.  

På de øvrige bildene i samme innlegg, samt innlegget etter, har hun "blurret" ut skjøtene og hjørnet. 

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

 

Dette er den veggen hun tapetserte stripete, for så å male rett over den med annen farge. Eller? Mener å huske at dette ble tapetsert først. Så ombestemte hun seg og malte over. Dette har jeg utført selv på ett tidspunkt, brukte mange timer på å fjerne løs tapet, skrape og sparkle og pusse for å få jevn flate til å male over. Alle skjøtene måtte sparkles og pusses. Men det tok så mye tid, så vi forsøkte veggfornyer i stedet, som funket bra. 

Å male over tapet med motiv (striper er motiv) er ikke noe man skal ta så lett på nei. Det skinner raskt gjennom om ikke forarbeidet er godt utført. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dollyådi
33 minutter siden, Christiane_W skrev:

Det er jo ingen som har krav på at Camilla skal vise frem alle slurvefeil, men det er flere som har reagert på at oppussingsprosjektene hennes stadig bærer preg av å være impulsivt gjort uten skikkelig forarbeid og resultatet bærer ofte preg av at det er hastverksarbeid.  

Ser ut som Camilla har "glemt" å redigere dette bildet (screenshot av det tredje bildet i dette innlegget) av hastverkstapetseringen.  For meg ser det ut som det mangler en lengde med tapet innerst mot hjørnet til venstre og skjøtene synes tydelig.  

På de øvrige bildene i samme innlegg, samt innlegget etter, har hun "blurret" ut skjøtene og hjørnet. 

Screenshot 1

Screenshot 2

Screenshot 3

 

Takk! Så bra at d ikke bare er jeg som ser det. F eks så er tapeten veldig slurvete avsluttet og på den kortveggen bak juletreet. Flysser liksom, vet ikke hva jeg skal kalle det 😂

jeg mener ikke at vi har krav på å få se, som noen tror jeg mener. Det er som kommentaren over her, hun vil at alt skal fremstå som gjennomtenkt og nøye gjort, å så viser det gang på gang at det er hastverksarbeid av dimensjoner.  Det er det jeg reagerer på. Hun fotoshopper bildene helt bevisst for at at alle helligdager skal forsvinne. Det gjør at jeg ikke finner så mye inspirasjon som jeg ville gjort om jeg fikk se et flott sluttresultatet. 

Og beklager skrivefeil, iPhone-autocorrect 👍

Endret av Dollyådi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, TallulahBGood skrev:

Selvsagt har ingen krav på innsyn i Camillas bolig. Likevel mistenker jeg at mange blir provoserte når man ser slikt som Camillas malingsøl og veldig slurvete utført håndverk kombinert med at hun hevder at hun er så utrolig nøye og gjør alt med stor omhu. Det er åpenbart ikke sant, og dusing av bilder og bruk av filter kan ikke skjule alt.

Forskjellen mellom virkeligheten og Camillas fremstilling er iblant så stor at den provoserer folk, og det er blitt bloggens største utfordring, slik jeg ser det.

 

27 minutter siden, Dollyådi skrev:

Takk! Så bra at d ikke bare er jeg som ser det. F eks så er tapeten veldig slurvete avsluttet og på den kortveggen bak juletreet. Flysser liksom, vet ikke hva jeg skal kalle det 😂

jeg mener ikke at vi har krav på å få se, som noen tror jeg mener. Det er som kommentaren over her, hun vil at alt skal fremstå som gjennomtenkt og nøye gjort, å så viser det gang på gang at det er hastverksarbeid av dimensjoner.  Det er det jeg reagerer på. Hun fotoshopper bildene helt bevisst for at at alle helligdager skal forsvinne. Det gjør at jeg ikke finner så mye inspirasjon som jeg ville gjort om jeg fikk se et flott sluttresultatet. 

Og beklager skrivefeil, iPhone-autocorrect 👍

Det er nettopp det at Camilla fremstiller det som at alt hun gjør er gjennomtenkt og svært så nøyaktig utført som provoserer meg. Det viser seg jo gang på gang at det er langt fra tilfellet når man ser litt nøyere på bildene.

Innrykket jeg sitter igjen med er at det er innfallsmetoden som gjelder og hun tar seg ikke tid til å gjøre jobben skikkelig. "Skrekkeksempelet" som virkelig åpnet øynene mine for slurvet var da Camilla malte  baderomsinnredningen svart uten verken rydde, vaske eller maskere først.  Det var dømt til å mislykkes.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe burde gå på kurs i Photoshop. Kanskje spørre fotballfrue??

 

Men alvorlig. Manglende merking og direkte stjeling av bilder er verre. De som har screenshot, kanskje sende til opphavspersonen? Samt til forbrukerombudet ang merkingen.

Rosa-bloggerne har vært under lupen, men på tide at interiørbloggene også skjerper seg. Mye stjeling av bilder, manglende merking, stjeling av text-innhold.

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, BlendaSensitive skrev:

Noe burde gå på kurs i Photoshop. Kanskje spørre fotballfrue??

 

Men alvorlig. Manglende merking og direkte stjeling av bilder er verre. De som har screenshot, kanskje sende til opphavspersonen? Samt til forbrukerombudet ang merkingen.

Rosa-bloggerne har vært under lupen, men på tide at interiørbloggene også skjerper seg. Mye stjeling av bilder, manglende merking, stjeling av text-innhold.

Jeg opplever ikke Camilla som en som stjerner bilder og tekst? Har du eksempler eller er dette kun spekulasjoner mot denne bloggeren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, Smasnug skrev:

Jeg opplever ikke Camilla som en som stjerner bilder og tekst? Har du eksempler eller er dette kun spekulasjoner mot denne bloggeren?

Lengere bak i tråden finnes screenprint på dette.

Men kommentaren er også ment generellt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Smasnug skrev:

Jeg opplever ikke Camilla som en som stjerner bilder og tekst? Har du eksempler eller er dette kun spekulasjoner mot denne bloggeren?

Er vel heller hun andre som konstant stjeler fra Camilla det henvises til her... Og hun er vel Camilla veldig klar over at stjeler tekst. Er vel ikke så mye man kan gjøre med det dessverre. 

Men å merke annonser er Camilla forferdelig dårlig til. Og påpeker du det på bloggen så er det hets, og på instagram så blir du da blokkert. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ‎21‎/‎12‎/‎2015 at 21.05, Christiane_W skrev:

Bildene i dagens blogginnlegg er "lånt" fra denne artikkelen i Interiørmagasinet. Camilla krediterer hverken interiørarkitekten som har innredet/stylet leiligheten, fotografen eller journalisten. Det burde hun vel strengt tatt gjort???

Dytt.

 

Til de ovenfor som lurte på om villa paprika låner/stjeler.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992
8 minutter siden, BlendaSensitive skrev:

Dytt.

 

Til de ovenfor som lurte på om villa paprika låner/stjeler.

Jeg så at hun ble informert om det i kommentarfeltet i  bloggen,  men rettet det likevel ikke opp.

Hun fremstår som særdeles useriøs m.t.p. at hun driver butikk og at den forrige gikk konk med litt lodne omstendigheter for under ett år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...