konkelimonke Skrevet 13. april 2019 #38421 Del Skrevet 13. april 2019 Meget spesielt å ta med seg PC på sykehuset... er det nødvendig å ha på TV og PC? Jeg er fullstendig klar over hvor mye en baby sover, jeg har både født og sitti med de på barsel selv. jeg hadde dog ikke med meg PC eller hadde TV på rommet 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FotbaIlflua Skrevet 13. april 2019 #38422 Del Skrevet 13. april 2019 1 minutt siden, konkelimonke skrev: Meget spesielt å ta med seg PC på sykehuset... er det nødvendig å ha på TV og PC? Jeg er fullstendig klar over hvor mye en baby sover, jeg har både født og sitti med de på barsel selv. jeg hadde dog ikke med meg PC eller hadde TV på rommet Fint for deg, men totalt irrelevant for denne tråden. 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 13. april 2019 #38423 Del Skrevet 13. april 2019 3 minutter siden, konkelimonke skrev: Meget spesielt å ta med seg PC på sykehuset... er det nødvendig å ha på TV og PC? Jeg er fullstendig klar over hvor mye en baby sover, jeg har både født og sitti med de på barsel selv. jeg hadde dog ikke med meg PC eller hadde TV på rommet Nei det er ikke meget spesielt. Man har ikke behov for å sitte å glo på hverandre hvert eneste sekund bare fordi man er på sykehus. Hvis mor og barn sover f.eks, så er det jo fint å kunne ha noe å kikke på? Jeg har heller aldri hatt med meg PC, men har heller ikke hatt familierom og en mann som har vært tilstede hele tiden. Sånne ting du kommenterer her er totalt unødvendig og fordummende. 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 13. april 2019 #38424 Del Skrevet 13. april 2019 11 minutter siden, Clara80 skrev: Nei det er ikke meget spesielt. Man har ikke behov for å sitte å glo på hverandre hvert eneste sekund bare fordi man er på sykehus. Hvis mor og barn sover f.eks, så er det jo fint å kunne ha noe å kikke på? Jeg har heller aldri hatt med meg PC, men har heller ikke hatt familierom og en mann som har vært tilstede hele tiden. Sånne ting du kommenterer her er totalt unødvendig og fordummende. Serdeles superduper enig. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 13. april 2019 #38425 Del Skrevet 13. april 2019 9 minutter siden, Clara80 skrev: Nei det er ikke meget spesielt. Man har ikke behov for å sitte å glo på hverandre hvert eneste sekund bare fordi man er på sykehus. Hvis mor og barn sover f.eks, så er det jo fint å kunne ha noe å kikke på? Jeg har heller aldri hatt med meg PC, men har heller ikke hatt familierom og en mann som har vært tilstede hele tiden. Sånne ting du kommenterer her er totalt unødvendig og fordummende. 👏🏼👏🏼👏🏼 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Macimba Skrevet 13. april 2019 #38426 Del Skrevet 13. april 2019 Jeg synes ikke det er det minste rart å ha med pc. Hva er forskjellen på en iPhone og pc, liksom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
konkelimonke Skrevet 13. april 2019 #38427 Del Skrevet 13. april 2019 18 minutter siden, Clara80 skrev: Nei det er ikke meget spesielt. Man har ikke behov for å sitte å glo på hverandre hvert eneste sekund bare fordi man er på sykehus. Hvis mor og barn sover f.eks, så er det jo fint å kunne ha noe å kikke på? Jeg har heller aldri hatt med meg PC, men har heller ikke hatt familierom og en mann som har vært tilstede hele tiden. Sånne ting du kommenterer her er totalt unødvendig og fordummende. Poenger var det bygger oppunder karakterene vi ser på some. At stort sett hele tiden er det en eller flere skjermer på, konstant. Bare på instaene demmes ligger det 12 bilder + stories og snap med bilder av baby. Jg vil påstå at for flertallet så er det ikke normalt å ta med seg PC på sykehus for 2-4+/- dager. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. april 2019 #38428 Del Skrevet 14. april 2019 Hadde definitivt hatt med PC. TV ‘ene på Kalnes har stort sett ikke fjernkontroll ( de blir stjålet!), kjekt å ha noe å gjøre mens baby og mor sover. Man sitter ikke å stirrer på ungen hele tiden vel. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sialove Skrevet 14. april 2019 #38429 Del Skrevet 14. april 2019 Snork! Denne tråden har blitt så kjedelig 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 14. april 2019 #38430 Del Skrevet 14. april 2019 12 timer siden, Clara80 skrev: Det er greit nok, og alle følelser rundt en ny verdensborger er helt normale og igjennkjennbare. Bare at hun deler alt med tusenvis av ukjente mennesker. OG kommer til å fortsette. Slik var det sist også. Det var pupp, puppeguri, gulp, bilder av baby med gulp, osv osv. Fulgte man henne var det nesten som å "være" i hjemmet deres, så intimt blir det. Og det er ubehagelig (og frivillig å følge seff). Enig i det, men den kritikken velger jeg å gi uttrykk for når og om det skjer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 14. april 2019 #38431 Del Skrevet 14. april 2019 1 time siden, Friluftsdame skrev: Enig i det, men den kritikken velger jeg å gi uttrykk for når og om det skjer. Når det skjer ja. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Clara80 Skrevet 14. april 2019 #38432 Del Skrevet 14. april 2019 10 timer siden, konkelimonke skrev: Poenger var det bygger oppunder karakterene vi ser på some. At stort sett hele tiden er det en eller flere skjermer på, konstant. Bare på instaene demmes ligger det 12 bilder + stories og snap med bilder av baby. Jg vil påstå at for flertallet så er det ikke normalt å ta med seg PC på sykehus for 2-4+/- dager. Nei nå må du kutte ut as. Bygge opp under karakterene..."alle" har skjerm i en eller annen form nå for tiden.Ser ikke forskjellen på PC eller mobil. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 14. april 2019 #38433 Del Skrevet 14. april 2019 13 timer siden, Justsaying skrev: Jeg synes foreldre som lar barn spille PC-spill etc og bruke sosiale medier de kan få problemer av ( Jodel, Kik, snap etc) kanskje ikke tenker på barnets beste heller? Så barnets beste kan ikke defineres ut fra en utenforståendes personlige mening, tror nok ingen foreldre eksponerer barn for annet hva de mener er greit for dem. Og hvis mine barn kunne fått 10000 for å være med i en reklame for Dyreparken feks med fri inngang der så tror jeg mine barn ville tatt med seg gleden av de fordelene hele livet😇 Vet vi navnet på barn som er med i reklamer? Jeg aner ingenting om de barna, ikke navn engang. Det er forskjell på det og å leve av å brette ut hele livet sitt... 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 14. april 2019 #38434 Del Skrevet 14. april 2019 13 timer siden, Justsaying skrev: Whateverism is better. Hva du synes er en nedrig måte å tjene penger på er også uinteressant for både meg og de som tjener penger på det _du_ mener er nedrig. Jeg er enig at det er opp til enhver hvordan de tjener penger, men visse grenser! Nå spør jeg deg; Er det greit å tjene penger på å utlevere livet til barna? Alt blir delt, uten at barna har noe de skulle sagt? Ja eller nei! 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 14. april 2019 #38435 Del Skrevet 14. april 2019 På 12.4.2019 den 16.53, Baresierdet skrev: Jeg er så godtroende at jeg tror foreldrene vet barnets beste 🤷🏼♀️ Og tar de beste valgene for sine barn. Og gjør de ikke det har vi et system som vi burde stole på Så det beste er å bare snu seg bort og stole på at systemet fanger opp de foreldrene som ikke handler til barnets beste? På 12.4.2019 den 18.13, Justsaying skrev: Men hva med feks Jenny Skavlan, Anita Hegerland, Anita Skorgan etc - har gått bra med de. Har til gode å se et eksponert barn som har fått følger av eksponeringen. Det er kanskje en grunn til at de ikke eksponerer sine barn? På 12.4.2019 den 18.38, Klink skrev: Når barna er gamle nok til å si noe om det håper jeg foreldrene hører og ikke legger ut uten godkjenning. Men det som allerede er lagt ut, før de er gamle nok til å si ifra, vil ligge ute for alltid.. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. april 2019 #38436 Del Skrevet 14. april 2019 16 minutter siden, Ellenn skrev: Så det beste er å bare snu seg bort og stole på at systemet fanger opp de foreldrene som ikke handler til barnets beste? Det er kanskje en grunn til at de ikke eksponerer sine barn? Men det som allerede er lagt ut, før de er gamle nok til å si ifra, vil ligge ute for alltid.. Det som er lagt ut er det så galt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellenn Skrevet 14. april 2019 #38437 Del Skrevet 14. april 2019 32 minutter siden, Klink skrev: Det som er lagt ut er det så galt? Det er vel opp til personen som har fått livet sitt brettet ut i some og avgjøre 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 14. april 2019 #38438 Del Skrevet 14. april 2019 15 minutter siden, Ellenn skrev: Det er vel opp til personen som har fått livet sitt brettet ut i some og avgjøre Ja og ikke kg eller noen andre. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 14. april 2019 #38439 Del Skrevet 14. april 2019 (endret) Synes det er vanskelig å tie stille når folk normaliserer skjermbruk og mener det er uproblematisk. Stadig flere yrkesgrupper peker på det som et problem. I forhold til barsel har jordmødre og sykepleiere uttalt seg om dette. Det handler om blant annet om tilknytning. https://www.aftenposten.no/norge/i/J1AQXm/Jordmodre-til-nybakte-foreldre--Ikke-la-mobilen-komme-mellom-dere-og-babyen Så nei takk til en verden der vi normaliserer det. Som med det meste andre handler det om balanse, og så kan de som følger VP trekke sine egne konklusjoner om hvorvidt det er balansert bruk man er vitne til sånn totalt sett. Endret 14. april 2019 av CecilieX Skrivefeil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 14. april 2019 #38440 Del Skrevet 14. april 2019 2 timer siden, Klink skrev: Ja og ikke kg eller noen andre. Ingen andre? Skal vi bare tie problemet ihjel? Som nevnt over. Hvorfor viser ikke kjendiser frem barna sine? 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg