Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

45 minutter siden, Birdo skrev:

Joda, de fleste gjør vel det, meg inkludert. Men de fleste har ikke offentlige profiler med mange tusen følgere? De fleste bruker ikke bedritskontoen sin for å vise frem barna sine. 

Den kan jeg være enig i!

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Birdo skrev:

Joda, de fleste gjør vel det, meg inkludert. Men de fleste har ikke offentlige profiler med mange tusen følgere? De fleste bruker ikke bedritskontoen sin for å vise frem barna sine. 

Vi kan forklare oss ihjel, men noen vil ilke forstå hva vi mener... 🙄

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
1 time siden, CMarie skrev:

Understreker at jeg nå snakker om meg selv og ikke andre her i Forumet. Jeg har tatt meg selv i å irritere meg over å ha blitt sperret fra Paprikas IG. Fordi jeg da ikke har fått følge forløp under fødsel og sett bilde av den lille. Jeg skammer meg faktisk, med rette. Er sterkt i mot eksponering av barn, og derfor er jeg selv nå helt på trynet og en skikkelig dust. Jeg skal gjøre mitt beste for å undertrykke nysgjerrigheten og skjerpe meg.

Tips til neste gang: Lag en fake konto.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungen er 14 timer gammel og allerede er det 3 bilder på mammas IG og 8 snapper hos pappa. Hva det evt er på pappas IG vet jeg ikke, da jeg ikke følger ham.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor følger dere disse som eksponerer barna sine hvis dere er så imot det? Hadde det ikke vært bedre å ikke følge dem, så de mister følgere? 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying

Forstår ikke hvorfor dere sliter sånn med at andre ser på andres barn hvis de finner interesse for det? Forstår iallefall ikke hvorfor dere selv ser på andres barn hvis dere syns det er galt. Forstår heller ikke hvordan dere kan si det skader barna når det ikke ser ut til å være et stort problem-er vel kanskje et par saker som har vært i media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Justsaying skrev:

Forstår ikke hvorfor dere sliter sånn med at andre ser på andres barn hvis de finner interesse for det? Forstår iallefall ikke hvorfor dere selv ser på andres barn hvis dere syns det er galt. Forstår heller ikke hvordan dere kan si det skader barna når det ikke ser ut til å være et stort problem-er vel kanskje et par saker som har vært i media. 

Er sikker på det kommer mer i kjølvannet av dommen som ble offentliggjort for noen dager siden. Heldigvis!!

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
Akkurat nå, Tiara07 skrev:

Er sikker på det kommer mer i kjølvannet av dommen som ble offentliggjort for noen dager siden. Heldigvis!!

Men seriøst, du sammenligner vel ikke en mor som la ut video av sitt barn som gråt og ville dø fordi barnevernet skulle ta henne med folk som legger ut humane bilder av barn i en normal hverdag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Justsaying skrev:

Men seriøst, du sammenligner vel ikke en mor som la ut video av sitt barn som gråt og ville dø fordi barnevernet skulle ta henne med folk som legger ut humane bilder av barn i en normal hverdag?

Prinsippet om privatliv blir satt på spissen her. Det er ikke normal hverdag å leve av klikk på bilder av barnet? Er det? På SoMe deles det mange bilder av barn i sårbare situasjoner, C har også gjort dette, og nå har hun fått et nytt barn som allerede er spredd rundt på SoMe, bare timer (min) gammel. Tror du det slutter ser? Forsvar det gjerne 🙂

Endret av Tiara07
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, Justsaying skrev:

Fordi det er bekymringsverdig at sånne folk fpr holde på. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
2 minutter siden, Tiara07 skrev:

Prinsippet om privatliv blir satt på spissen her. Det er ikke normal hverdag å leve av klikk på bilder av barnet? Er det? På SoMe deles det mange bilder av barn i sårbare situasjoner, C har også gjort dette, og nå har hun fått et nytt barn som allerede er spredd rundt på SoMe, bare timer (min) gammel. Tror du det slutter ser? Forsvar det gjerne 🙂

Men dette er jo snakk om en lite gruppe barn, det er jo ikke et stort problem. Hva med barnestjerner? Skal man begynne å ta for seg foreldrene til Marcus og Martinus? Emma? Unge skuespillere? 

Det er jo sånn at noen vokser opp i rampelyset og noen blir der når de er voksne også. Er det opp til oss å avgjøre hva/når/hvorfor andres barn skal gjøre? 

Jeg syns ikke barn skal få mobil når de er 8 år men mange får det, men det blir jo deres foreldres problem (hvis det blir et) og ikke mitt? 

Om de får penger for en reklame med barna deres i så vil det vel bare gi barna deres fordeler de ikke ville fått ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
5 minutter siden, Tiara07 skrev:

Fordi det er bekymringsverdig at sånne folk fpr holde på. 

Sånne folk? Om jeg ser dine barn hver dag eller Camilla sine hver dag på snap, hvilken forskjell føler barna på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være opp til hver enkelt hva man ønsker å gjøre selv. Og man burde hvertfall ikke fortsette å følge hvis man er så imot det! 

Hvorfor er det ikke flere som har mistet barna sine om det er så forferdelig som dere skal ha det til? 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Baresierdet skrev:

Det burde være opp til hver enkelt hva man ønsker å gjøre selv. Og man burde hvertfall ikke fortsette å følge hvis man er så imot det! 

Hvorfor er det ikke flere som har mistet barna sine om det er så forferdelig som dere skal ha det til? 

Nettopp! Det bør være opp til hver enkelt hva man ønsker å dele på SoMe...

men disse barna får aldri den sjansen. Foreldrene har allerede tatt valget for dem, og det kan aldri bli ugjort om barna selv skulle ønske et anonymt liv når de vokser til.

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Akkurat nå, FruRosa skrev:

Nettopp! Det bør være opp til hver enkel hva man ønsker å dele på SoMe...

men disse barna får aldri den sjansen. Foreldrene har allerede tatt valget for dem, og det kan aldri bli ugjort om barna selv skulle ønske et anonymt liv når de vokser til.

så lenge det ikke er bilder av kjønnsorgan, raserianfall og i ydmykende situasjoner så ser ikke jeg problemet. 

Jeg ser ikke hva som er galt med å legge ut bilde av barna sine, smilende på en lekeplass eller på sitt eget rom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg blir så provosert over gnålet hos enkelte pga bilde av den nyfødte gutten.De aller fleste viser fram på instagram,i avisene,fb o.l bilder av barna sine,og jeg tipper flere her inne gjør det samme!slutt å være så hyklersk og bessewissere og la dama få litt fred!!!!

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Justsaying skrev:

Sånne folk? Om jeg ser dine barn hver dag eller Camilla sine hver dag på snap, hvilken forskjell føler barna på det? 

Vet du, nå gjør du deg dummere enn du er, eller så bare provoserer du! Det er stor forskjell på å dele 1 bilde med KUN venner, og det å leve av å publisere hele barnas liv på nett!  

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sann historie: Min søster stilte opp i en reportasje i en av landets største aviser, med sin baby. 

Det haglet latterliggjøring og stygge kommentarer i kommentarfeltet, det gikk også på barnets navn og utseende.

Søsteren min jobber for å slette artikkelen fra nettet, datteren er nå 8 år og antakelig et tidsspørsmål før hun googler seg selv eller noen venner gjør det.

Så, jeg tenker det absolutt er aktuelt å skjerme barnas privatliv fra nett/some når de er babyer og videre i oppveksten. 

Endret av CMarie
  • Liker 41
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...