Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 minutt siden, Birdo skrev:

🤦🏻‍♀️

Jeg er ganske sikker på at det var et forsøk på humor.. 

Kan være. Mulig jeg er spesielt gretten i kveld 🤔

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det er slik at hun er satt igang så kan det ta tid ja.. Jeg ble satt igang på en onsdag, og ungen måtte ut med hastekeisersnitt lørdag kveld.. Så, hvis det er slik at det drøyer sånn som det, så får vi håpe de vordende foreldre klarer å fokusere på DET og ikke på sosiale Media, så kanskje de får en vekker samtidig, at ikke ALT hvert eneste sekund må deles med omverden (jada, jeg hørte hvor lite trolig det var samtidig som jeg skrev det.. 🤣

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, CMarie skrev:

Du vet ikke at en fødsel kan ta flere døgn? Og hvis den lille er trygt ute, UTEN at det er på some er vel ingenting bedre enn det? Ønsker du at en nyfødt skal eksponeres, er du ignorant eller er du nysgjerrig og sensasjonslysten?

Oi, det var voldsom reaksjon på noe jeg oppfattet som litt ironisk innlegg...

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Rosalie skrev:

Pasienter betaler ikke for maten, da, uansett hvor lenge de er innlagt. 

Men Kim er ikke en pasient. Jeg er på føden nå (Riksen) og har får jeg spise gratis, mens mannen/barnefar kan kun ta te og kaffe. Han må ned i kafeen for å spise der evt.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Ny Bruker skrev:

Men Kim er ikke en pasient. Jeg er på føden nå (Riksen) og har får jeg spise gratis, mens mannen/barnefar kan kun ta te og kaffe. Han må ned i kafeen for å spise der evt.

På Kalnes kan far betale en liten sum for å spise det samme som fødende😊 Regner med at Kim har fått beskjed om dette, for det var det første de sa til oss da vi fødte der☺️

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, mumrikk1 skrev:

På Kalnes kan far betale en liten sum for å spise det samme som fødende😊 Regner med at Kim har fått beskjed om dette, for det var det første de sa til oss da vi fødte der☺️

Da er det nok ulik informasjon ute å går. Vi fikk beskjed om at far måtte kjøpe seg mat nede. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fascinerende hvor ulike to personer kan være. 

Da jeg fødte mitt barn, ga vi ikke beskjed til noen - ikke engang egne foreldre - da vi dro til fødestua. Ikke før barnet var blitt tre-fire timer gammelt, fikk familie og nære venner beskjed om at hen var kommet. Dette fordi vi ønsket å nyte øyeblikket sammen - bare oss tre -  som en bitte liten familie en liten stund før alle fikk vite. Og det kommer jeg også til å gjøre ved neste barn.

Mens i Paprika-hjemmet blir alle som vil - til og med vi som er noen helt utenforstående - invitert med inn i det jeg synes er noe av det aller, aller helligste og mest private man kan dele med partneren sin. Det synes jeg er veldig spesielt. 

• Liker 45
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Tipitapa skrev:

Da jeg fødte mitt barn, ga vi ikke beskjed til noen - ikke engang egne foreldre - da vi dro til fødestua. Ikke før barnet var blitt tre-fire timer gammelt, fikk familie og nære venner beskjed om at hen var kommet. Dette fordi vi ønsket å nyte øyeblikket sammen - bare oss tre -  som en bitte liten familie en liten stund før alle fikk vite. Og det kommer jeg også til å gjøre ved neste barn.

Mens i Paprika-hjemmet blir alle som vil - til og med vi som er noen helt utenforstående - invitert med inn i det jeg synes er noe av det aller, aller helligste og mest private man kan dele med partneren sin. Det synes jeg er veldig spesielt. 

Det gir klikk og inntekt. I tillegg til at hun helt klart elsker å dele, og oppmerksomheten det gir. 

Forøvrig helt enig med deg. Veldig fascinerende. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Theya skrev:

Ingen baby enda? Må skynde seg ut, så han rekker 1årsdagen sin! Tiden flyr jo i paprikahjemmet 

😂😂 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok tidenes verste opplevelse på bloggen etterpå. Ingen har det verre enn VP. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det er så dyrt å betale for mat på sykehuset så vær forberedt og ta med matpakke om du kan.

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Tipitapa skrev:

Det var veldig riktig for meg også. Synes man skal bli kjent med barnet sitt selv først, så kan de andre komme etter når foreldrene er klare.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macimba

Camilla er nok i fødsel, og som de fleste av oss vet kan det dra ut i langdrag. Håper det går bra med dem.

Ang det å dele med familie og ikke, så er vi alle veldig forskjellige - det som er rett for en er ikke nødvendigvis det for en annen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, WhiteSwan skrev:

Det var veldig riktig for meg også. Synes man skal bli kjent med barnet sitt selv først, så kan de andre komme etter når foreldrene er klare.

Forskjell på å utbrodere til hele Norge, og det å ikke fortelle nærmeste at man er på sykehus. Sendte sms til foreldrene mine når jeg fikk første, nr 2 måtte de komme og passe nr 1. Svigers bor i nabohuset og fikk det uansett med seg. Ringte til dem straks fødselen var over og klarte ikke vente med å vise frem. Vi er forskjellige, men å nærmest holde fødsel hemmelig for nærmeste familie, hadde ikke jeg klart. Men å gjøre det så offentlig som dette, synes jeg ingenting om. 

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Theya skrev:

Ingen baby enda? Må skynde seg ut, så han rekker 1årsdagen sin! Tiden flyr jo i paprikahjemmet 

Haha, mer beskrivende kan det ikke bli 😂

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor er hun ikke sendt hjem?? Her sender de alle hjem før de er minimum 4 cm. Altså i aktiv fødsel må jo være mye bedre det enn å ha nå tilbragt 36 t på sykehuset med masse smerter. De bor jo ikke akkurat langt unna heller.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, lillemy02 skrev:

Hvorfor er hun ikke sendt hjem?? Her sender de alle hjem før de er minimum 4 cm. Altså i aktiv fødsel må jo være mye bedre det enn å ha nå tilbragt 36 t på sykehuset med masse smerter. De bor jo ikke akkurat langt unna heller.

Du får ringe legen å spørre? 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, lillemy02 skrev:

Jeg ble ikke sendt hjem da jeg ble satt igang. Men min fødsel var over på bare noen få timer da 😊

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...