Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Akkurat nå, FruenFraHavet skrev:

TV’n fungerer vel som vanlig som barnevakt. 

Ja det er godt dokumentert. Både TV og iPad med øreklokker. Synes det er tragisk for små barn at det er hverdagen og normalen der hjemme. Sitat siste blogginnlegg: "Det beste er at de nå har egen tv på rommet, jeg ble nesten smågal av å ha Brannmann Sam og Karsten & Petra på hele tiden, hehe…"

Hele tiden faktisk

• Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TVen i stuen er nok til enhver tid opptatt vil jeg tro, så da må man ha TV på soverommene for at mindreårige skal få se noe annet enn serier og fotball. 

Han i sofakroken er rollemodellen. Bråker sikkert veldig dersom noen ser Brannmann Sam eller Karste & Petra på iPad. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, CMarie skrev:

Ja det er godt dokumentert. Både TV og iPad med øreklokker. Synes det er tragisk for små barn at det er hverdagen og normalen der hjemme. Sitat siste blogginnlegg: "Det beste er at de nå har egen tv på rommet, jeg ble nesten smågal av å ha Brannmann Sam og Karsten & Petra på hele tiden, hehe…"

Hele tiden faktisk

Hele tiden ja.... av alle snapper jeg har sett så har det stort sett vært fotball eller serier/filmer som ikke har vært egnet for små barn

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TV på rommet til en to-åring? Det skal faktisk ikke gå an å være så blåst? 

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, CMarie skrev:

Hele tiden faktisk

Har ingen fortalt dem at det går an å slå av TVen? Små barn MÅ ikke se på tv alle døgnets våkne timer, det går an å stimulere dem på andre måter. Makan altså. Må jo le, men samtidig er det bare trist. 

• Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, CMarie skrev:

Sitat siste blogginnlegg: "Det beste er at de nå har egen tv på rommet, jeg ble nesten smågal av å ha Brannmann Sam og Karsten & Petra på hele tiden, hehe…"

For et utrolig trist sitat 😢 Så toåringen skal plasseres foran tven alene på rommet sitt? Trist på så mange nivåer. 

• Liker 33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan faktisk ikke huske å ha lest/sett at noen av barna har vært ute og lekt noen gang. Jovisst har jeg fått med meg de gangene CØ tar skippertak og sender familien ut på turer i nærområdet, men jeg tror ikke jeg har sett lek eller at barna er ute?

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Minipilla skrev:

Dette med tv-en må bare være for å provosere. Ingen - INGEN er så dumme. 

Jeg tror du har rett. Bloggere liker å provosere, det er slik de får oppmerksomhet/klikk. Og så må vi ikke glemme at reklameblogger er reklameblogger og ikke virkelighetsskildringer. Hvis de ikke skaper interesse rundt seg selv og bloggen er de snart glemt = mister annonsører = mister inntekten. Det jeg ikke liker er den bevisste eksponeringen av barn. Det er både unødvendig og uetisk. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå roter jeg meg inn i en tråd jeg ikke har greie på og derfor selvsagt ikke engasjerer meg i heller. Derfor et meget dumt spørsmål. Er ikke så kjent med unge mødre med vet likevel at Ranveig Heitmann er den ene på bildet. Det bildet øverst til høyre, er det villapaprika? https://www.vg.no/rampelys/i/vmP49w/slik-gikk-det-med-unge-moedre-kjoennsskifte-brudd-og-flere-barn

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Justlooking skrev:

Nå roter jeg meg inn i en tråd jeg ikke har greie på og derfor selvsagt ikke engasjerer meg i heller. Derfor et meget dumt spørsmål. Er ikke så kjent med unge mødre med vet likevel at Ranveig Heitmann er den ene på bildet. Det bildet øverst til høyre, er det villapaprika? https://www.vg.no/rampelys/i/vmP49w/slik-gikk-det-med-unge-moedre-kjoennsskifte-brudd-og-flere-barn

Nei, det er en annen. Hvis du scroller litt i artikkelen ser du bilde av Camilla Ø / Villa Paprika. 🙃

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macimba
1 time siden, Minipilla skrev:

Jo, noen er så dumme. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel greit å få ungene ut av stua så de kan se på vokseserier og spille Fortnite.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Minipilla skrev:

Skulle ønske du hadde rett, men all eksponering på SoMe viser at de faktisk bruker vanvittig mye tid foran TV og andre skjermer.

Og bilder i dette innlegget viser flatskjermen på veggen over sengen på barnerommet:  https://villapaprikablogg.no/lila-sitt-rom-endelig-ferdig/

Endret av FruRosa
Lagt til tekst og link
  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fristen ute for innlevering av årsregnskap, nå varsler regnskapsregisteret tingretten som skal tvangsoppløse selskapet. Tipper det skjer noe der når som helst nå. Instagram og facebooksiden er fjernet de siste dagene. Blir spennende å se hva unnskyldningen er. 

Endret av Maskopi
  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg husker rett så fortalte hun tidlig at dette svangerskapet skulle ende med keisersnitt. Nå hadde hun svart under på IG at det ikke ble keisersnitt; fordi hun ble anbefalt å ikke gjøre det siden hun hadde småbarn hjemme.. 

Alså det hadde hun da i starten av svangeskapet også? 😅 Og de er to voksne hjemme 24/7.. Hva med og heller innrømme at hun HÅPET på og få det, men at hun ikke fikk dett innvilget... 🙈

• Liker 47
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Love2017juni skrev:

Om jeg husker rett så fortalte hun tidlig at dette svangerskapet skulle ende med keisersnitt. Nå hadde hun svart under på IG at det ikke ble keisersnitt; fordi hun ble anbefalt å ikke gjøre det siden hun hadde småbarn hjemme.. 

Alså det hadde hun da i starten av svangeskapet også? 😅 Og de er to voksne hjemme 24/7.. Hva med og heller innrømme at hun HÅPET på og få det, men at hun ikke fikk dett innvilget... 🙈

Helt klart! Jeg har fire keisersnitt og hatt små barn samtidig hver gang, så dette er ingen unnskyldning for å ikke få ks. MEllom de to første så hadde jeg knapt 18 mndr. Som du sier, bedre å skrive at hun hadde håpet på ks enn å bastant påstå at dette skal hun ha!

• Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Love2017juni skrev:

Nå hadde hun svart under på IG at det ikke ble keisersnitt; fordi hun ble anbefalt å ikke gjøre det siden hun hadde småbarn hjemme.. 

Helt alvorlig. De fleste som får keisersnitt får vel dette på grunn av fare for liv / komplikasjoner hos mor eller barn.....da tviler jeg på legene bryr seg så veldig mye om det er småbarn hjemme eller ei. Når det er sagt er far hjemmeværende og jeg tror kanskje ikke golf eller pokerturneringer er sååå viktig at man ikke kan ta seg av barna sine.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...