Christiane_W Skrevet 28. mars 2019 #37721 Del Skrevet 28. mars 2019 18 minutter siden, Kristanna skrev: Sånn var det ja. Men er det samme takst nå, eller høyere denne gangen? Prisantydningen sist var vel 2,9 mill. Nå er den 3,1 mill, altså 200.000 høyere. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
konkelimonke Skrevet 28. mars 2019 #37722 Del Skrevet 28. mars 2019 Vis hun ikke har pengeproblemer og vil spare, da hadde jeg leid utbleiligheten samtidig som jeg hadde bodd hjemme. Om du uansett skulle bo hjemme. da har du verdi å vise til banken, ek når den tid kommer, skattefradrag og en leilighet som noen andre betaler for mens du sparer penger hos mor. Meeen det er jo bare mine tanker da 🙄 Hadde jeg ikke hatt råd til huset så måtte jeg vel solgt det🙄 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 28. mars 2019 #37723 Del Skrevet 28. mars 2019 2 timer siden, Kristanna skrev: Hva var grunnen til at det ikke ble salg forrige gamg hun hadde annonse ute? 2 timer siden, FruenFraHavet skrev: Ingen ville gi det hun ønsket. 1 time siden, Christiane_W skrev: Prisantydningen sist var vel 2,9 mill. Nå er den 3,1 mill, altså 200.000 høyere. Ja, og det bare på et år. Versjonen utav var at hun angret seg og ikke var klar for å selge. Vi oppdaget dog dokumentforfalskning i prospektet og manipulering av bilder, og bevis forsvant i forrykende fart med en gang det ble diskutert her inne. Megleroopdraget var spons med Eiendomsmegler1, så det var flere ting som ikke virket helt bra med hele opplegget. 28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smugleseren Skrevet 28. mars 2019 #37724 Del Skrevet 28. mars 2019 7 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: Ja, og det bare på et år. Versjonen utav var at hun angret seg og ikke var klar for å selge. Vi oppdaget dog dokumentforfalskning i prospektet og manipulering av bilder, og bevis forsvant i forrykende fart med en gang det ble diskutert her inne. Megleroopdraget var spons med Eiendomsmegler1, så det var flere ting som ikke virket helt bra med hele opplegget. Men var ikke badestampen med i det gamle prospektet? -Nå er den jo borte.... 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 28. mars 2019 #37725 Del Skrevet 28. mars 2019 10 minutter siden, Smugleseren skrev: Men var ikke badestampen med i det gamle prospektet? -Nå er den jo borte.... Ja, det stemmer. Da var den forholdsvis nylig sponset og det ble stilt spørsmålstegn ved det husker jeg. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cati Skrevet 29. mars 2019 #37726 Del Skrevet 29. mars 2019 6 timer siden, konkelimonke skrev: Vis hun ikke har pengeproblemer og vil spare, da hadde jeg leid utbleiligheten samtidig som jeg hadde bodd hjemme. Om du uansett skulle bo hjemme. da har du verdi å vise til banken, ek når den tid kommer, skattefradrag og en leilighet som noen andre betaler for mens du sparer penger hos mor. Meeen det er jo bare mine tanker da 🙄 Hadde jeg ikke hatt råd til huset så måtte jeg vel solgt det🙄 Enig. Siden hun ikke trenger ek nå med en gang, så kunne det vært en kjekk måte å få inn litt penger på. Er man nøye med hvem man leier til så holder leiligheten seg i noenlunde god stand også. Rart ikke noen i banken kunne fortalt henne om denne løsningen. Hun har da selv fortalt om «utallige» samtaler... vel vel. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 29. mars 2019 #37727 Del Skrevet 29. mars 2019 I diskusjonen om det ikke hadde vært mer fornuftig å leie ut mens man sparer, så er det sånn at Paprika er en impulsiv, utålmodig drømmer - ikke en langsiktig strateg og økonom. Trenger man å utløse kapital er grepet å selge, det fremgår ganske tydelig i alt dette hastverket som attpåtil skjer på slutten av det trøblete svangerskapet. Å diskutere hva som er logisk fornuftig i et Paprikaperspektiv, er igrunnen nytteløst. Hun agerer ikke som folk flest. 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frubabys Skrevet 29. mars 2019 #37728 Del Skrevet 29. mars 2019 7 timer siden, konkelimonke skrev: Vis hun ikke har pengeproblemer og vil spare, da hadde jeg leid utbleiligheten samtidig som jeg hadde bodd hjemme. Om du uansett skulle bo hjemme. da har du verdi å vise til banken, ek når den tid kommer, skattefradrag og en leilighet som noen andre betaler for mens du sparer penger hos mor. Meeen det er jo bare mine tanker da 🙄 Hadde jeg ikke hatt råd til huset så måtte jeg vel solgt det🙄 Da må hun skatte av salget om hun ikke bor i huset. Må ha mye utleieinntekter før det skal lønne seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sommerforalltid Skrevet 29. mars 2019 #37729 Del Skrevet 29. mars 2019 3 timer siden, Frubabys skrev: Da må hun skatte av salget om hun ikke bor i huset. Må ha mye utleieinntekter før det skal lønne seg. Tror de mente at hun kunne ha leid ut rekkehuset, ikke selge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 29. mars 2019 #37730 Del Skrevet 29. mars 2019 Nå er hennes økonomiske problemer kun spekulasjoner her inne, så det er vel ikke noe vits i å diskutere ut i fra ting man bare synser og gjetter seg frem til. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BLOMSTERKVAST Skrevet 29. mars 2019 #37731 Del Skrevet 29. mars 2019 4 timer siden, Frubabys skrev: Da må hun skatte av salget om hun ikke bor i huset. Må ha mye utleieinntekter før det skal lønne seg. Du skatter kun av eventuelt overskudd fra din kjøpssum. Hun må bo i huset 1 år av de siste 2 år ,så hun kan leie ut 1 år . Men må selvfølgelig betale skatt av utleien . 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Xstrella Skrevet 29. mars 2019 #37732 Del Skrevet 29. mars 2019 Har gekko levert inn årsregnskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskopi Skrevet 29. mars 2019 #37733 Del Skrevet 29. mars 2019 30 minutter siden, Xstrella skrev: Har gekko levert inn årsregnskap? Niks. Han har fått varsel om tvangsoppløsning som blir sendt til retten om en uke om det ikke er levert inn. 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pluttiplott Skrevet 29. mars 2019 #37734 Del Skrevet 29. mars 2019 35 minutter siden, Xstrella skrev: Har gekko levert inn årsregnskap? Hadde det vært noe regnskap, så hadde det vært levert inn for lenge siden!! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
konkelimonke Skrevet 29. mars 2019 #37735 Del Skrevet 29. mars 2019 1 time siden, Pluttiplott skrev: Hadde det vært noe regnskap, så hadde det vært levert inn for lenge siden!! Så mye inn/ut har vel ikke den bedriften hatt. Så det regnskapet burde vært gjort på en dag 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 29. mars 2019 #37736 Del Skrevet 29. mars 2019 14 hours ago, konkelimonke said: Vis hun ikke har pengeproblemer og vil spare, da hadde jeg leid utbleiligheten samtidig som jeg hadde bodd hjemme. Om du uansett skulle bo hjemme. da har du verdi å vise til banken, ek når den tid kommer, skattefradrag og en leilighet som noen andre betaler for mens du sparer penger hos mor. Meeen det er jo bare mine tanker da 🙄 Hadde jeg ikke hatt råd til huset så måtte jeg vel solgt det🙄 Det er da overhodet ikke alltid lønnsomt å leie ut! Det hemmer også fleksibiliteten betraktelig, fordi man da ikke kan hive seg rundt og kjøpe ny bolig så snart drømmeboligen dukker opp, men må få solgt utleiebolig først. Dessuten må man skatte av overskuddet hvis man har leid ut lenge, og renter + skatt + evnt tapt leieinntekt hvis leieboere flytter kan fort bli mer enn man tjener. Å leie ut er ikke alltid en gullgruve. Ikke er det noe sjakktrekk hvis man ikke har stålkontroll på økonomien heller. Jeg tror dette paret gjør lurest i å selge... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trua Skrevet 29. mars 2019 #37737 Del Skrevet 29. mars 2019 8 minutter siden, Albbas skrev: Det er da overhodet ikke alltid lønnsomt å leie ut! Det hemmer også fleksibiliteten betraktelig, fordi man da ikke kan hive seg rundt og kjøpe ny bolig så snart drømmeboligen dukker opp, men må få solgt utleiebolig først. Dessuten må man skatte av overskuddet hvis man har leid ut lenge, og renter + skatt + evnt tapt leieinntekt hvis leieboere flytter kan fort bli mer enn man tjener. Å leie ut er ikke alltid en gullgruve. Ikke er det noe sjakktrekk hvis man ikke har stålkontroll på økonomien heller. Jeg tror dette paret gjør lurest i å selge... Helt enig, utleie er ingen løsning for dette paret 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 29. mars 2019 #37738 Del Skrevet 29. mars 2019 Tråden er ryddet for persondebatt og svar til dette. Mynona, mod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Agurk Skrevet 29. mars 2019 #37739 Del Skrevet 29. mars 2019 På 28.3.2019 den 9.51, Heisannheisann skrev: Rart at man kan gå fra å ha «maserier» og umenneskelige smerter, til å dra rett hjem fra sykehuset å flytte. Nå har hun ikke skrevet noe om svangerskapet siden innleggelsen (?) og på sekundet de er ferdig med å pakke opp siste eske begynner hun å mase om at NÅ kan baby komme. Tenk å være så utålmodig.. Nå har hun jo skrevet på bloggen at når hun er i god form så skal hun gjøre alt og at hun sliter seg ut. Ligger vel i korta at hun er på sykehuset igjen om et par dager. Helst i kveld kanskje? Ser ut som du fikk rett i den siste setningen. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miss.Wildfox Skrevet 29. mars 2019 #37740 Del Skrevet 29. mars 2019 16 minutter siden, Agurk skrev: Ser ut som du fikk rett i den siste setningen. Haha, det er så gjennomskuelig! 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg