Cyndaquil Skrevet 17. mars 2019 #37281 Del Skrevet 17. mars 2019 Så leit det ble sykehus. Hun må slutte å kjøre på overgir så nært termin. Hva var denne Bergenturen godt for? Hva med å bruke tiden nær termin til å slappe av? Da det var 1 mnd til termin her gikk jeg små turer, slappet av, ladet batteriene. Kunne aldri falt meg inn å fly og reise til flyplassen. Er som å be om å kli knekt. Hun som er 5gangfødene burde vist bedre 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Onlyme Skrevet 17. mars 2019 #37282 Del Skrevet 17. mars 2019 Som mamma til to premature barn, så kjenner jeg at jeg blir fryktelig irritert av å se paprikas oppdateringer idag. Det fremstår for meg som at hun ønsker fødselen skal settes i gang fordi hun har vondter og utfordringer som er helt normale i slutten av et svangerskap. At hun setter sine egne behov foran barnas har jeg sett flere ganger dokumentert i bloggen, men jeg blir likevel sjokkert når det gjelder en ufødt baby som bør være i mors mage så lenge om mulig. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eamane Skrevet 17. mars 2019 #37283 Del Skrevet 17. mars 2019 1 time siden, Friluftsdame skrev: Ting henger rett og slett ikke på greip. I løpet av en snau uke har hun ryddet i skuffer og skap, for så å pakke seg ut av huset, reist til Bergen for ukjente jobboppdrag og kost seg i badekar og i hotellets restauranter -alt spons. Kanskje var dette et av jobboppdragene. En tur med Fløibanen ble det og tid til før hun og Gekko reiste hjem. Hjemme igjen startet maseriene, og legene og jordmødrene i flertall står som alltid klare. Med disse umenneskelige smertene klarer Paprika å posere for bloggbilder av seg selv fra sykesengen og har klart å skrive og publisere et blogginnlegg. Det henger rett og slett ikke på greip! Det som imidlertid er åpenbart, er at de to sliter. De er avhengig av at en høygravid Paprika jobber, og oppi alt dette presterer de å flytte ut av huset sitt. Det må i seg selv kjennes både stressende og utrygt. Historiene som fortelles på bloggen henger ikke sammen, men tilsammen gir historiene et bilde av noe som er riv ruskende galt. Lurer på når tid fasaden sprekker. Jeg hadde også slike perioder på slutten i begge mine svangerskap hvor jeg hadde dager hvor energien var på topp. Og jeg fikk gjort mye. Jordmor sa den gang at det ikke var uvanlig. Vi er forskjellige, det er ikke en egen KG fasit på alt som er! 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
RedRobbin Skrevet 17. mars 2019 #37284 Del Skrevet 17. mars 2019 Det er tydelig at hun håper disse stadige sykehusbesøkene skal skaffe henne det keisersnittet hun så gjerne vil ha. Heldigvis er det svært oppegående og dyktige folk som jobber der, så tviler på at de lar seg lure så lett. Håper det sitter noen på sykehuset i pausa si og leser bloggen hennes. Håper de ser at hun tar seg tid til å holde verden oppdatert, legger ut bilder, mens hun klager til de om disse umenneskelige smertene. Hadde det vært noen bekymring, hadde hun vært koblet på CTG. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Monkey12 Skrevet 17. mars 2019 #37285 Del Skrevet 17. mars 2019 Jeg har et prematurt barn og hadde så mye smerter at tanken på å informere våre foreldre om at fødsel var i gang ikke var aktuelt!! Å klare å blogge og ta bilder under slike omstendigheter er bare et hån mot de som virkelig sliter. Men som flere påpeker, vi er alle forskjellige og har forskjellige smertetersklet. Men jeg tenker mitt oppi dette her. 35 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jolanda Skrevet 17. mars 2019 #37286 Del Skrevet 17. mars 2019 Bare det og pose slik i en sykeseng er jo helt latterlig. 42 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trua Skrevet 17. mars 2019 #37287 Del Skrevet 17. mars 2019 4 minutter siden, Jolanda skrev: Bare det og pose slik i en sykeseng er jo helt latterlig. Hører ingen sted hjemme, her burde de faktisk ha litt antenner for hvordan dette virker på folk 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 17. mars 2019 #37288 Del Skrevet 17. mars 2019 6 minutter siden, Jolanda skrev: Bare det og pose slik i en sykeseng er jo helt latterlig. Mens Gekko sitter tilbakelent i lenestolen ved siden av og gamer/spiller poker (han har i alle fall laptopen i fanget)... (Ref. Snap) 32 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 17. mars 2019 #37289 Del Skrevet 17. mars 2019 (endret) 30 minutter siden, Monkey12 skrev: Jeg har et prematurt barn og hadde så mye smerter at tanken på å informere våre foreldre om at fødsel var i gang ikke var aktuelt!! Å klare å blogge og ta bilder under slike omstendigheter er bare et hån mot de som virkelig sliter. Men som flere påpeker, vi er alle forskjellige og har forskjellige smertetersklet. Men jeg tenker mitt oppi dette her. Er ikke lenge siden VP skrev at hun hadde ekstremt høy smerteterskel... Her skriver hun om det: https://villapaprikablogg.no/aldri-igjen/ Endret 17. mars 2019 av FruRosa Lagt til link 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Heisannheisann Skrevet 17. mars 2019 Populært innlegg #37290 Del Skrevet 17. mars 2019 (endret) Har fulgt med på dette kaoset lenge uten å kommentere. Både her og på bloggen. Det skjer stadig ting som sjokkerer meg, men jeg vet likevel at det snart skjer noe som jeg kommer til å reagere enda mer på. Som å bestemme seg for å flytte 5 uker før termin. Jeg tror overhode ingenting på at dette er frivillig. Vet du hva Camilla? Du håner de som faktisk har et vanskelig svangerskap. Tenk på kvinnene som får svangerskapsforgiftning der både mor og barn sitt liv står i fare. Tenk på de premature barna som blir født i uke 23. Tenk på barna som plutselig dør i mors mage. Du er for faen ikke mye dårlig når du sitter å poserer med ett stakkarslig uttrykk i sengen, og trykker i deg Pepsi Max og gifflar!!!! Nå får det være nok. Endret 17. mars 2019 av Papirfly Ryddet for persondebatt 68 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Panna Skrevet 17. mars 2019 #37291 Del Skrevet 17. mars 2019 Skal de flytte?? Skulle ikke de bygge ut da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nussepus Skrevet 17. mars 2019 #37292 Del Skrevet 17. mars 2019 Praktisk at den vordende far ikke har jobb da. Så kan han være der 24/7🤗. Ikke rart de ikke rekker å levere regnskap så travelt som de har det. 27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg FruRosa Skrevet 17. mars 2019 Populært innlegg #37293 Del Skrevet 17. mars 2019 Hun skriver at dette (smertene) startet fredags kveld. Da var hun i Bergen, og la ut bilder av seg selv mens hun spiste middag og nøt en alkoholfri drink. Før de dro hjem på lørdagen var de på Fløibanen. De hadde vel slappet av på hotellrommet til de skulle reise hjem om hun følte seg så ille?... Filmene fra hotellrommet viste, som tidligere kommentert, IKKE en høygravid med voldsomme smerter. Da kunne hun ikke svinset rundt som hun gjorde! Atter en gang stemmer ikke kart og terreng! 60 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 17. mars 2019 #37294 Del Skrevet 17. mars 2019 3 minutter siden, FruRosa skrev: Hun skriver at dette (smertene) startet fredags kveld. Da var hun i Bergen, og la ut bilder av seg selv mens hun spiste middag og nøt en alkoholfri drink. Før de dro hjem på lørdagen var de på Fløibanen. De hadde vel slappet av på hotellrommet til de skulle reise hjem om hun følte seg så ille?... Filmene fra hotellrommet viste, som tidligere kommentert, IKKE en høygravid med voldsomme smerter. Da kunne hun ikke svinset rundt som hun gjorde! Atter en gang stemmer ikke kart og terreng! Siterer meg selv, og legger til tekst. Jeg tenker at om man er på reise 5 uker før termin, og plutselig får voldsomme smerter og/eller føler seg dårlig... Da tar man det med ro på hotellrommet, man drar ikke på tur på Fløibanen! Evt oppsøker man legevakt/sykehus før turen hjem for å forsikre seg om at det faktisk er ok å fly! 48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 17. mars 2019 #37295 Del Skrevet 17. mars 2019 Kan man fly når man er så langt på vei? Mente det var en grense. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRosa Skrevet 17. mars 2019 #37296 Del Skrevet 17. mars 2019 (endret) 2 minutter siden, Keikolina skrev: Kan man fly når man er så langt på vei? Mente det var en grense. 5 uker før termin er det vel ok. Endret 17. mars 2019 av FruRosa Tastefeil 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 17. mars 2019 #37297 Del Skrevet 17. mars 2019 13 minutter siden, Keikolina skrev: Kan man fly når man er så langt på vei? Mente det var en grense. Jeg fløy to dager før termindagen. Helt ok så lenge man har legeerklæring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Viking-girl Skrevet 17. mars 2019 #37298 Del Skrevet 17. mars 2019 2 timer siden, Minipilla skrev: Hvis man er livredd og har umenneskelige smerter poserer man ikke på bilder og oppdaterer bloggen med masse bilder. Punktum! PUNKTUM! Og man jumper heller ikke ut av sykehussenga for å forevige at gravøren sitter i en deilig stressless med Mac’en på fanget. Hjerte hjerte... 🙄 Med min førstefødte som jeg holdt på å føde da jeg kun var 5,5 mnd på vei så fikk jeg overhode ikke forlate senga, de gav meg sprøyter for modning av lungene til barnet, og satte meg på sterke riedempende medisiner, både sprøyter og tabeletter, konfererte med Stavanger der de har best kompetanse på prematurfødte i nærheten av oss, og muligheten for å få helikopter kjapt om de ikke klarte å bremse åpning og rier og om jeg gikk i full fødsel. Heldigvis og takk Gud gjorde jeg ikke det! Og hun offer og akker fordi hun er frisk og rask og må vente noen uker til? Gutten din veier ca 2,5 kilo Camilla og du bør la han bake seg ferdig inni deg til han er klar for verden. Sett pris på at han er der han er, trygg og fin. 34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Papirfly Skrevet 17. mars 2019 #37299 Del Skrevet 17. mars 2019 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, krenkende utsagn, latterliggjøring og persondebatt. Papirfly, mod. Endret 17. mars 2019 av Papirfly 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 18. mars 2019 #37300 Del Skrevet 18. mars 2019 5 timer siden, FruenFraHavet skrev: Det er ikke måte på... Ingen «lider» som henne, elsker så voldsomt, er så utslitt/syk/stakkarslig, føler så sterk lykke, jobber så mye, er så seriøs, lander så ofte/hardt.. Dette! Det er nettopp det at alt er så voldsomt som gjør at folk reagerer. Særlig når det hun skriver på bloggen overhodet ikke stemmer med det hun deler i øvrige sosiale medier. For eksempel: På bloggen: Hun har det såååååå travelt med jobb at hun bare rekker innom bloggen for å si "hei" for mailboksen er så full at den renner over og stakkars Camilla må ta "nattens timer til hjelp" for å komme seg gjennom all jobben selv om hun er sååååå sliten og trøtt. Snap: Lunsj på Egon med Gekko, etterfulgt av sofakos med Gekko. Ingenting tyder på at hun er overarbeidet og sliter med å komme a jour... 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg