Gjest Keikolina Skrevet 13. mai 2016 #3461 Del Skrevet 13. mai 2016 Det er rotete og lite realistisk, hvem har 15 puter i sofaen 14 pledd, skjerf hengende rundt og kasser med dill dall på bord og kjøkkenbenken? Jeg blir sliten av bildene og får heller ikke noe særlig overblikk over hva som er på bildet. Det blir alt for deprimerende med alt det grå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 13. mai 2016 #3462 Del Skrevet 13. mai 2016 4 timer siden, TallulahBGood skrev: Når det gjelder de som legger igjen kommentarer i bloggens kommentarfelt så virker de fleste som veldig godhjertede, velmenende mennesker som virkelig føler med bloggeieren i hennes hverdag som alenemor. Dessverre later de fleste også til å være tildels ukritiske til det man får presentert, og litt naive i forhold til hva de aksepterer som sannhet. Det er slett ikke slik at jeg leser bloggen til Camilla fordi jeg ikke vil henne vel. Jeg startet også som en vanlig leser som likte bloggen. Etterhvert ble det for mange selvmotsigelser og for mye som ikke hang på greip, og da firmaet gikk konkurs i fjor ble dette ekstra tydelig, synes jeg. Om det føles plagsomt at man får kritikk for noe man velger å ha som levebrød der man er er 100% avhengig av lesere så burde man kanskje se nærmere på denne kritikken, og vurdere om det kan være noe i det. Besynderlig nok virker det ikke som om dette er noe alternativ for bloggeieren som derfor iblant fremstår som ansvarsfraskrivende i forhold til sin rolle i det hele. Så veldig enig med deg. Spot on! Ang det å være interørblogger som flere nevner; jeg synes en blogger bør gjøre mer enn å publisere de samme tingene i ulike vinkler. Jeg liker interiørblogger som tilfører meg noe, og som er om akkurat det det skal være om; interiør. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fotballflue Skrevet 13. mai 2016 #3463 Del Skrevet 13. mai 2016 Selv om jeg foretrekker den stilen som er linket til litt lenger opp her, så syns jeg jo Camilla er flink med interiør. Det er den stilen hun liker, hva er vitsen med å kritisere det? Man har forskjellig smak, og godt er det, si 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BlendaSensitive Skrevet 14. mai 2016 #3464 Del Skrevet 14. mai 2016 7 timer siden, EllaSays skrev: Så veldig enig med deg. Spot on! Ang det å være interørblogger som flere nevner; jeg synes en blogger bør gjøre mer enn å publisere de samme tingene i ulike vinkler. Jeg liker interiørblogger som tilfører meg noe, og som er om akkurat det det skal være om; interiør. DETTE! Dette utgjør forskjellen på en profesjonell, nyskapende og innovativ blogger eller ikke. Nye stiler, være i forkant, delta på mote/interiør messer og events, bra bilder i ulike settings/vinkler i nye miljøer og nye klær/inredning. IKKE samme møbler/dill i ulike vinkler, eller stille seg selv opp i samme posering innlegg etter innlegg. (stylizimo deltog blandt annet på et interiørblogger/instagram event her i Sverige, hos en dame som er en virkelig maktfaktor innen design og interiør i skandinavia) Hverken villa paprika eller stylizimo er min egen personlige inredningsstil. Men som en som studerer inredningsdesign, så leser man jo masse blogger, har oppdaterte instagramkonto, leser magasiner og så videre. Og kan love at VP er ikke en av bloggene som inspirerer de som vil være i framkant, vite "whats next" eller bare få inspirasjon til nye prosjekt. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Purple Basil Skrevet 14. mai 2016 #3465 Del Skrevet 14. mai 2016 Den 12.5.2016 at 0.13, Solopp skrev: Jeg heier på Camilla Jeg heier i grunnen på alle som satser og riskerer å miste/tape. De som tør velge andre veier. De som snubler og reiser seg igjen, og igjen. De som erfarer og lærer. De som erfarer og ikke lærer, men allikevel ikke lar seg stanse av det. Jeg er mindre glad i A4. De som lar seg begrense av andre i redsel for å stikke ut. De som aldri tør følge sine drømmer fordi andre mener drømmene deres ikke er av verdi. Og minst av alt liker jeg dem som skal fortelle andre hvordan de skal leve sitt eget liv, hvordan andre skal opptre/oppføre seg, hva de skal satse på for å gli best mulig inn i det forventede, grå og kjedelige. De som forsøker fremstå som om de ønsker andre godt ved å "oppdra" og begrense dem gjennom stadig å forfølge og påberope seg retten til å fortelle andre hvordan de skal unngå å feile gjennom å fortelle dem til stadighet hva de feiler i. Denne formen for "oppdragelse" fungerer ikke på noen, meg bekjent og ikke på noen arenaer. Jeg kommer ikke til å støtte opp i form av å kjøpe produkter for at noen skal unngå konkurs. Men jeg heier allikevel på Camilla og ønsker henne alt godt. Jeg håper hun fortsetter å gripe livet, våge og med det tape og vinne. At hun aldri lar seg begrense av bedrevitere, oppdragere, hetsere og andre som rett og slett ikke evner å forstå at vi burde heie på hverandre, motivere, glede oss med hverandre og trøste/oppmuntre/omfavne når tryning er faktum. Hear! Hear! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 14. mai 2016 #3466 Del Skrevet 14. mai 2016 Hva skjedde med den nye mannlige vennen hun viste fram for noen uker siden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 14. mai 2016 #3467 Del Skrevet 14. mai 2016 5 minutter siden, Keikolina skrev: Hva skjedde med den nye mannlige vennen hun viste fram for noen uker siden? Det trenger vi vel egentlig ikke å vite noe om. Vi bør vel holde oss til blogg, interiør og forretningsdrift. Selv om hun deler så mye personlig at jeg skjønner at både du, jeg og mange andre blir nysgjerrige på fortsettelsen av påbegynte historier... Men vi får droppe å "spekulere" her inne. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 14. mai 2016 #3468 Del Skrevet 14. mai 2016 Et øyeblikk siden, Veslefrikk skrev: Det trenger vi vel egentlig ikke å vite noe om. Vi bør vel holde oss til blogg, interiør og forretningsdrift. Selv om hun deler så mye personlig at jeg skjønner at både du, jeg og mange andre blir nysgjerrige på fortsettelsen av påbegynte historier... Men vi får droppe å "spekulere" her inne. Nei, det var meget merkelig siden hun omtrent deler antall dobesøk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nyher Skrevet 14. mai 2016 #3469 Del Skrevet 14. mai 2016 "sprettet rundt som en strikk".... 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veslefrikk Skrevet 14. mai 2016 #3470 Del Skrevet 14. mai 2016 8 minutter siden, Keikolina skrev: Nei, det var meget merkelig siden hun omtrent deler antall dobesøk Ja, enig med deg. Men dumt om denne tråden blir stengt også. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Inocybe Skrevet 14. mai 2016 #3471 Del Skrevet 14. mai 2016 Hun kan ha akkurat den interiørstilen hun vil ha. Men det er et problem at den ikke er cutting edge når hun ønsker å bruke den som utgangspunkt for en butikk. Varene hun selger er ganske dyre og det skal være noe helt spesielt for at folk vil betale ganske mye penger for det. Når stilen og tingene hun selger har blitt mainstream blir det til at folk kjøper helt like produkter på Skeidar eller Nille til en brøkdel av prisen. Hennes utdaterte interiørstil tror jeg har mye å si for at både VP og snart SBN går konkurs. Butikkene kan til en vis grad overleve på å være en del av en blogg, men ikke til den grad som trengs for å selge akrylpledd til 1000 kr stykket. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Shoppingqueen Skrevet 14. mai 2016 Populært innlegg #3472 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Norges største interiørblogger som er trøtt på det, trøtt på interiør? og elsker seg selv mer. Ja ja, HOS seg selv kjenner man andre. At hun elsker seg selv mer er vel det ærligste hun har sagt. Hylekoret som snakker om at alle på KG er så sjalu (sjalu? trodde det ordet var forbeholdt menneskelige relasjoner, man er vel misunnelig når det kommer til ting som omhandler suksess, gods og gull) så lurer jeg fortsatt på hva "vi"/kritikere er misunnelige på? Og hvorfor ofrer de ikke Camillas leverandører en eneste tanke??? Ja det er tøft å gå på og prøve igjen, ha tro på det man driver med, men tenker de overhodet på at det er mennesker bak disse firmaene også. Mennesker som sikkert opplever kriser i sitt liv på det private? Og som kanskje havner i en krise når de taper penger på en vare DE har betalt for? Med unntak av firmaer som typ Gant og lexington (som forøvrig IKKE tok sjansen igjen) så er dette "små" firmaer som er like sårbare som Camille i sin drift. Firmaer som kjemper like hardt i et marked som er like tøft og kanskje tøffere. 60000kr og oppover er ikke lommerusk for de. De har et firma som har ansatte som MÅ få lønn, driftsutgifter de må betale. Tenk om fansen hennes var en av de som tapte penger og ser at eieren av firmaet de taper penger på lever livets glade dager og hiver penger rundt seg? (Selv om hun tjener på bloggen sin) Jeg bryr meg lite om hva Camilla bruker penger på, men det er det etiske bak det jeg ikke liker. I respekt for de hun risikerer å dra med seg i hennes form å drive firma på, som ligner mer å leke butikk, så burde hun vel ikke flashe pengebruken sin. Disse ga henne en ny sjanse ved å gi henne TILLIT. De gjorde SBN drømmen til virkelighet for C. At hun velger å forlate et synkende skip og fraskrive seg alt ansvar ved og plutselig opplyse at hun ikke er eier lenger, og i tillegg ikke jobber der heller, lukter det råttent av. At hun skriver et innlegg om at HUN er så edel og vil hjelpe SbN å gå i null, må få de som har gitt henne en sjanse igjen, til å se rødt. Uansett hva hun skriver så var det HUN som var optimist og kom med det nye konseptet samme dag som VP ble slått konkurs. Hun som stod og jublet med flagget til topps og alle skulle få se at nå ble hun rik IGJEN. Og det tok ikke lange tiden før hun som vanlig måtte annonsere konkrete summer og antall nuller, og hentydet at nå kunne alle kritikere bare være misunnelige... Det var HUN som fikk leverandører til å gi henne en ny sjanse. Ja det er forskjell på firmaets og personlig økonomi. Men med et så lite firma, i et så lite miljø (antall leverandører) så går det mer på respekt for andre. Det er firmaer som er mye større enn SbN som har gått konkurs, som får like mye kritikk når de starter opp på nytt, og i samme moment kanskje kjøper seg nye dyre biler, båter, hytter og hus i det samme tidsrommet. Det er ikke noe som bare har skjedd Camilla. Det er det vel ganske naturlig å tenke. A/S eller ikke. Nei, fansen bør kanskje prøve å sette seg inn i situasjonen til de som taper penger og de følgene det får for de, og ikke bare ukritisk forsvare alt hun gjør! Tror det er svært få som hverken ER eller har GRUNN til å misunne Camilla noe som helst. Det er bare at noen har evne til å tenke lenger enn på seg selv. "Jeg elsker meg mer" PS! Om man er landets største interiørblogger, og tjener millionbeløp på det,så burde man i det minste gidde å lese gjennom innlegget før man poster det. Man bør være seriøs nok til å rette opp en haug med enkle skrive/slurvefeil. Hun har selv sagt at det skyldes hastverk og ikke dysleksi/lese-skrivevansker. At hun poster innlegg med masse slurvefeil, til og med i overskriften til tider, gjenspeiler bare hvor lite seriøs hun er. Alt er en lek for Camilla. At hun som Norges største interiørblogger selv skriver rett ut at hun er lei interiør og vil skrive MER om andre ting i livet hennes (om det er mulig), forteller at hun mener/tror at bloggen klarer seg like bra uten så mye interiør, og det tror jeg også. Det er dramaet i livet hennes som gir mest klikk, og KG er ikke noe hun ønsker å bli kvitt. Denne "krigen" gir klikk. Hvis fansen går i seg selv, så oppdager de nok at de er mer nysgjerrige på privatlivet hennes enn SbN/VP/interiør. Ha en nydelig solskinnsdag og pinse. Over og ut! Endret 14. mai 2016 av Shoppingqueen 50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 14. mai 2016 #3473 Del Skrevet 14. mai 2016 @Shoppingqueen 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shoppingqueen Skrevet 14. mai 2016 #3474 Del Skrevet 14. mai 2016 3 timer siden, loffen skrev: @Shoppingqueen @loffen 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Safiye Skrevet 14. mai 2016 #3475 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Tråden er ryddet for brukerdebatt, spekulasjoner og hets. - Pavilion, mod Endret 14. mai 2016 av Pavilion Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 14. mai 2016 #3476 Del Skrevet 14. mai 2016 Jeg leser sjelden bloggen til Anne Brith, men idag var jeg innom og kom over dette innlegget: http://annebrith.blogg.no/1462605950_du_er_herved_advart_s.html Mange husker kanskje denne saken med at bildet hennes ble brukt av andre uten at hun ble kreditert. 6000,- per gang vil hun ha per gang noen publiserer det, og nå skal jeg komme til poenget: I bloggen Villa Paprika og på bloggerens instagramkonto har man flere ganger kunnet se at det er tatt i bruk bilder som tilhører andre uten at det er blitt søkt om bruk eller at eier krediteres. Når dette har blitt påpekt har svaret vært at 'alle gjør det', 'det er fra Pinterest' eller at 'det som skrives om bildet jo er positivt, så hva bryr det deg'. Eksempler: https://imgur.com/Fox6jDm Hun "lånte" bilder herfra: http://interiormagasinet.hegnar.no/interior/112/Nytt-og-gammelt-i-skjonn-forening Men bildene måtte fjernes av blogg.no: (http://villapaprika.blogg.no/1450701409_julen_flger_med_inspi.html ) Her kan man lese mer, evt. bla noen sider tilbake: http://forum.kvinneguiden.no/topic/878415-villa-paprika/?page=66 Jeg håper bloggeieren fremdeles er innom Kvinneguiden.no iblant og ser hvordan det kan gå når en driver med ufarlig "låning" av andres åndsverk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. mai 2016 #3477 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Mer "låning": http://imgur.com/A5S3jH5 https://imgur.com/a/UYmIX http://imgur.com/kFjULmb http://imgur.com/pIjRIOq 1 og 3 fra IG til Villa P, 2 og 4 er kilden. Siden dette er jobben til en bloggeier, å merke riktig når man bruker andres bilder, skulle man tro at det gikk kjapt å finne ut hvor det kommer fra. Og om det er ok at man bruker det. Endret 14. mai 2016 av Francis 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 14. mai 2016 #3478 Del Skrevet 14. mai 2016 Og dette er fra ei som henger ut en kunde som har "kopiert" stilen hennes? Og som hun velger å henge ut offentlig i bloggen sin, istedenfor for å ta det direkte med den det gjelder. I tillegg så lar hun folk skrive krenkende om samme person i kommentarfeltet, samtidig som hun selv skriker opp om hets og sjikane. Det var det med "murblokker" i glasshus.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 14. mai 2016 #3479 Del Skrevet 14. mai 2016 (endret) Mer: http://imgur.com/XV6bFRM fra IG https://imgur.com/a/OvQm3 http://imgur.com/Oj6K7pM https://imgur.com/a/vAd5c Endret 14. mai 2016 av Francis 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sweety pie Skrevet 14. mai 2016 #3480 Del Skrevet 14. mai 2016 50 minutter siden, Varma skrev: Og dette er fra ei som henger ut en kunde som har "kopiert" stilen hennes? Og som hun velger å henge ut offentlig i bloggen sin, istedenfor for å ta det direkte med den det gjelder. I tillegg så lar hun folk skrive krenkende om samme person i kommentarfeltet, samtidig som hun selv skriker opp om hets og sjikane. Det var det med "murblokker" i glasshus.. Er jo forskjell på å kopiere stilen og teksten helt, enn å bare ha noen bilder på insta? Just sayin... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg