Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun har skrevet fødselshistorien sin på bloggen. Hyggelig hun fikk en så positiv og fin opplevelse da lille V kom til verden.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, Tiara07 skrev:

Ingen andre? Skal vi bare tie problemet ihjel? Som nevnt over. Hvorfor viser ikke kjendiser frem barna sine?

Men vi vet jo ikke om det er et problem? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba

Dette er ikke ment som kritikk, men jeg skjønner ikke denne setningen, jeg. 

«Jeg har siden jeg begynte å gå til morgenrøden og samtaletimer på sykehuset i forhold til min fødselsangst og vanskelige svangerskap, fått så god hjelp og motivasjon – de har heiet på meg fremfor å få meg til å føle meg overs.+

Hva menes det med morgenrøden?  Det er et ord jeg ikke bruker

Endret av Macimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Macimba skrev:

Dette er ikke ment som kritikk, men jeg skjønner ikke denne setningen, jeg. 

«Jeg har siden jeg begynte å gå til morgenrøden og samtaletimer på sykehuset i forhold til min fødselsangst og vanskelige svangerskap, fått så god hjelp og motivasjon – de har heiet på meg fremfor å få meg til å føle meg overs.+

Hva menes det med morgenrøden?  Det er et ord jeg ikke bruker

Jeg tror det må være autokorrektdjevelen som har slått til. Kanskje det skal stå morgenmøter eller noe sånt?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenrøden er et samtale-sted på Kalnes sykehus man kan få samtaler og oppfølgning på hvis man f.eks har fødselsangst. Veldig bra tiltak👍

• Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ellenn skrev:

det beste er å bare snu seg bort og stole på at systemet fanger opp de foreldrene som ikke handler til barnets beste?

Nei, kanskje ikke. Men løsningen er hvertfall ikke sitte på kg å ha den evige diskusjonen om eksponering. Det hjelper svært få. 

Og så lenge man ikke vet konsekvensene av eksponering så kommer folk til å fortsette. 

Kanskje mer lønnsomt å prøve å bli hørt på en annen måte enn kvinneguiden..

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

26 minutter siden, Klink skrev:

Men vi vet jo ikke om det er et problem? 

Er det verd å ta sjansen? Hvorfor, i så fall?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Skogspike skrev:

Er det verd å ta sjansen? Hvorfor, i så fall?

Vp tar jo sjansen på sine barn. Ikke ulovlig og ingen konkrete farer med det. 

Endret av Klink
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
16 minutter siden, Pust skrev:

Jeg tror det må være autokorrektdjevelen som har slått til. Kanskje det skal stå morgenmøter eller noe sånt?

Jeg tenkte ikke på det,  du har sikkert rett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
14 minutter siden, Sol-regn-latter skrev:

Morgenrøden er et samtale-sted på Kalnes sykehus man kan få samtaler og oppfølgning på hvis man f.eks har fødselsangst. Veldig bra tiltak👍

Takk for oppklaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Justsaying
4 timer siden, Tiara07 skrev:

Jeg er enig at det er opp til enhver hvordan de tjener penger, men visse grenser! Nå spør jeg deg; Er det greit å tjene penger på å utlevere livet til barna? Alt blir delt, uten at barna har noe de skulle sagt? Ja eller nei! 

Hvis barna sier nei når de er store nok til å eventuelt ikke ville så er det ikke greit nei. Ellers, ja. Barn vil jo helst velge å bare se på Barne-TV og spise godterier men foreldrene må jo ta valg de mener barna får det best med ;) 

Hadde barnevernet ment at dette er skadelig hadde de vel gjort noe kan du skjønne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Baresierdet skrev:

Nei, kanskje ikke. Men løsningen er hvertfall ikke sitte på kg å ha den evige diskusjonen om eksponering. Det hjelper svært få. 

Og så lenge man ikke vet konsekvensene av eksponering så kommer folk til å fortsette. 

Kanskje mer lønnsomt å prøve å bli hørt på en annen måte enn kvinneguiden..

Det er ganske mange av brukerne her inne som prøver å påvirke andre steder der det er naturlig. KG har en oppdragende effekt, og vi kan lære av hverandre og støtte hverandre - i arbeidet om å verne barns rett til privatliv. Nye brukere kan se at det finnes flere som bryr seg om SoMe-barna, at man ikke er alene om å tenke at disse foreldrene bryter «barnas grunnlov».

https://www.regjeringen.no/no/tema/familie-og-barn/innsiktsartikler/fns-barnekonvensjon/fns-konvensjon-om-barnets-rettigheter/id2511390/

Det som ikke er så bra med KG er alle dem som pirker på bagateller, og de som tror samtlige andre brukere på KG er hjernedøde fjols som ikke har et liv utenfor KG. Begge deler er like lite konstruktivt for et saklig debattnivå. 

Endret av Pust
  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Justsaying skrev:

Hvis barna sier nei når de er store nok til å eventuelt ikke ville så er det ikke greit nei. Ellers, ja. Barn vil jo helst velge å bare se på Barne-TV og spise godterier men foreldrene må jo ta valg de mener barna får det best med ;) 

Hadde barnevernet ment at dette er skadelig hadde de vel gjort noe kan du skjønne.

Ja, for det gagner barna fantastisk mye å bli "levebrød" for foreldrene?? Gjør det? Nå de blir så store at de ikke vil, kan jo mor og far få nye inntektsskilder (nye skjønne babyer). Og hva med at barna vokser opp og ser at hele livet ligger på nett?? Ingen reaksjoner der, tror du? Hadde aldri tatt sjansen på det med mine barn! Mine barn hater at jeg la ut gratulasjonsbilde på face når de var liten, og tenkt da på de som får hele livet brettet ut? Men - det glemte jeg;  barna kan jo bare gå rettens vei når de blir store, hvis de ønsker at livshistorien deres blir slettet på nettet. Ingen problem......

Dette handler ikke om barnevernet, men om en trend som ikke er bra! Jeg synes det er rart at voksne folk ikke (vil) forstå det! Foreldre vet ikke alltid best, men å selge barnas liv for penger til å leve for??? Det tror jeg de fleste klarer å se ikke er normalt og krenker barnas privatliv så til de grader! 

• Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Justsaying
10 minutter siden, Tiara07 skrev:

Ja, for det gagner barna fantastisk mye å bli "levebrød" for foreldrene?? Gjør det? Nå de blir så store at de ikke vil, kan jo mor og far få nye inntektsskilder (nye skjønne babyer). Og hva med at barna vokser opp og ser at hele livet ligger på nett?? Ingen reaksjoner der, tror du? Hadde aldri tatt sjansen på det med mine barn! Mine barn hater at jeg la ut gratulasjonsbilde på face når de var liten, og tenkt da på de som får hele livet brettet ut? Men - det glemte jeg;  barna kan jo bare gå rettens vei når de blir store, hvis de ønsker at livshistorien deres blir slettet på nettet. Ingen problem......

Dette handler ikke om barnevernet, men om en trend som ikke er bra! Jeg synes det er rart at voksne folk ikke (vil) forstå det! Foreldre vet ikke alltid best, men å selge barnas liv for penger til å leve for??? Det tror jeg de fleste klarer å se ikke er normalt og krenker barnas privatliv så til de grader! 

Det er jo ikke sånn at disse ikke hadde tjent penger om de gjemte barna? Det er vel bare at det faller seg naturlig for dem å dele alt med følgerne. Og de tenker vel også at det på snap forsvinner jo, de bildene på blogg og i reklamer er jo normale bilder som ingen trenger å skamme seg over.

Hvis et barn er redd for å vises i form av et bilde på feks Facebook så er det jo gammelt nok til å si fra og da fjerner de det vel, som du gjorde? Eller bruker det som en flott læring til barna at det som ligger på nett blir der så tenk deg om når du blir voksen og bestemmer selv. 

Det går ikke å ettergå eksponering slik dere ønsker, hvem skulle vært et slikt «politi»? Utenom dere da. Folk legger jo ut bilder på Facebook, Instagram mm hele tiden, og om det ligger 1 eller 10 eller 100 bilder av et barn så er det jo sånn sett uansett eksponering. Om 40 stykker på Kg ser det og misliker det så er det likevel tusener som ikke bryr seg. Og det barnet som hypotetisk kan få muligens problemer av det kan få det enten det er 1 bilde eller 100. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var bloggen oppe igjen. Litt av en 'permisjon'.Å skru av blogg i 14 dager er visst umulig for offentlige dagbokskrivere.

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det ikke snakk om "noen få bilder på SoMe, som alle gjør"! Det er helheten som får folk til å reagere!

Daglig eksponering i tekst og bilder blandet sammen med innlegg om konkurser, samlivsbrudd og nye kjærester, privat drama, sinne mot KG og "stalkere", løgner om hytte på Hafjell og leilighet i Bulgaria, luftslott som aldri blir noe av, og store mengder reklame.

Alt postet på bedriften Villapaprikablogg.no sine SoMe kontoer. 

Sitat

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
1 time siden, Xstrella skrev:

Da var bloggen oppe igjen. Litt av en 'permisjon'.Å skru av blogg i 14 dager er visst umulig for offentlige dagbokskrivere.

Ja skulle hun ikke ha "fri" en stund nå? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Clara80 skrev:

Ja skulle hun ikke ha "fri" en stund nå? 

Joda. Sa så. De klarer ikke det. Å publisere daglig er som heroin for bloggere. Det er en rus.

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Xstrella skrev:

Joda. Sa så. De klarer ikke det. Å publisere daglig er som heroin for bloggere. Det er en rus.

Ja noe må det være for når det første man tenker på når man kommer hjem med ny baby er å få satt seg ved dataen og få delt fødselshistorien med hele verden så er det noe galt. Jeg FATTER bare ikke poenget. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...