Klink Skrevet 12. april 2019 #38381 Del Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, CecilieX skrev: Grunnloven gjør det. Den sier at de har rett til privatliv. 14 minutter siden, Baresierdet skrev: Det er jo det jeg skrev lenger opp her. Vi har systemer i Norge som skal fange opp om foreldrene ikke vil barnets beste. Så det er jo foreldrene som gjør det de mener er riktig for deres barn! Jepp. Foreldrene gjør det de mener er riktog for barna deres. Er det noe konkret lovverk som gjør det vp gjør forbudt? Hvorfor er barna i hennes hender fremdeles i så fall? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 12. april 2019 #38382 Del Skrevet 12. april 2019 6 minutter siden, CecilieX skrev: Fordi? Fordi dette er en tråd om en spesifikk blogger. Eksponering gjelder alle bloggere som eksponerer barn. Blir uinteressant å lese de samme diskusjonene om igjen og om igjen. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38383 Del Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, Aintnofun skrev: Fordi dette er en tråd om en spesifikk blogger. Eksponering gjelder alle bloggere som eksponerer barn. Blir uinteressant å lese de samme diskusjonene om igjen og om igjen. Vi bør heller diskutere hvor mye mer vondt og fælt vi selv hadde det under fødsel enn det vp hadde. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pøbelkråka Skrevet 12. april 2019 #38384 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) Var ikke dette tråden om paprika og familien🤔. diskusjoner skei veldig ut her nå🙄 Endret 12. april 2019 av Pøbelkråka 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 12. april 2019 #38385 Del Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, Klink skrev: Vi bør heller diskutere hvor mye mer vondt og fælt vi selv hadde det under fødsel enn det vp hadde. Nei, det er også helt unødvendig. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38386 Del Skrevet 12. april 2019 3 minutter siden, Pøbelkråka skrev: Var ikke dette tråden om paprika og familien🤔.. Nei det er ikke tråden om paprika og familien. Det er tråden om bedriften Villa Paprika. Dette bør du ha fått med deg. Flittog brukt argument for å spre galle. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2019 #38387 Del Skrevet 12. april 2019 8 minutter siden, Aintnofun skrev: Fordi dette er en tråd om en spesifikk blogger. Eksponering gjelder alle bloggere som eksponerer barn. Blir uinteressant å lese de samme diskusjonene om igjen og om igjen. Hva er du interessert i, da? For meg er dette det eneste temaet som er verdt å diskutere når det gjelder VillaPaprika. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 12. april 2019 #38388 Del Skrevet 12. april 2019 1 minutt siden, CecilieX skrev: Hva er du interessert i, da? For meg er dette det eneste temaet som er verdt å diskutere når det gjelder VillaPaprika. Det var ikke det at jeg var særlig interessert i noe akkurat nå. For nå syns jeg igrunnen ikke det var så mye å diskutere. Ja, hun eksponerer. Ja, hun kommer til å gjøre det videre. Her blir det bare side opp og side ned med diverse brukere som krangler og misforstår hverandre. Det blir rett og slett bare repetisjon. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 12. april 2019 #38389 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) Siden VP vurderer å selge barneklær fremover og nå har født igjen så vil jeg hevde at denne debatten med stort hell kan taes i denne tråden. Jeg stiller meg ellers bak det @CecilieX har skrevet her. Om man har fulgt bloggen hele veien så har man gjerne også fått med seg hvor grovt eksponert flere har blitt, noe som fremdeles fortsetter den dag i dag. Av et utvalg toppbloggere troner VP fremdeles som dronningen av eksponering i uke etter uke. https://influencere.wordpress.com/villapaprika-bruk-av-barn-i-some/ Endret 12. april 2019 av Mme Blavatsky 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2019 #38390 Del Skrevet 12. april 2019 1 minutt siden, Aintnofun skrev: Det var ikke det at jeg var særlig interessert i noe akkurat nå. For nå syns jeg igrunnen ikke det var så mye å diskutere. Ja, hun eksponerer. Ja, hun kommer til å gjøre det videre. Her blir det bare side opp og side ned med diverse brukere som krangler og misforstår hverandre. Det blir rett og slett bare repetisjon. Sorry, men jeg er usikker på hva som skal til for å tilfredsstille deg, og dertil usikker på om det er min oppgave å gjøre tråden mindre kjedelig for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pøbelkråka Skrevet 12. april 2019 #38391 Del Skrevet 12. april 2019 11 minutter siden, Klink skrev: Nei det er ikke tråden om paprika og familien. Det er tråden om bedriften Villa Paprika. Dette bør du ha fått med deg. Flittog brukt argument for å spre galle. Nå tenkte jeg mere på at det igjen sklei ut ved å diskutere helt andre ting utover flere sider. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2019 #38392 Del Skrevet 12. april 2019 22 minutter siden, Klink skrev: Jepp. Foreldrene gjør det de mener er riktog for barna deres. Er det noe konkret lovverk som gjør det vp gjør forbudt? Hvorfor er barna i hennes hender fremdeles i så fall? Det handler bare om at det ikke er prøvd for retten hittil, til det maler mølla rundt lovverk og presedens svært sakte i forhold til samfunnsutviklingen generelt og internettets utvikling spesielt. Derfor er diskusjonen viktig fordi det bidrar til å sette fokus på problematikken. Jurister begynner å interessere seg for problematikken og vi fikk denne uka den første dommen i en sak innen feltet. Jeg er sikker på at innen få år, vil ditt argument ikke ikke holde, fordi det da finnes rettspraksis og presedens. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 12. april 2019 #38393 Del Skrevet 12. april 2019 8 minutter siden, CecilieX skrev: Sorry, men jeg er usikker på hva som skal til for å tilfredsstille deg, og dertil usikker på om det er min oppgave å gjøre tråden mindre kjedelig for deg. Jeg syns bare det er dumt å diskutere enkelttilfeller sin eksponering. Det er bedre å diskutere dette som en helhet, altså i en egen tråd. Eller så blir det bare idiotiske kommentarer som "Jaja, der var eksponeringen i gang allerede..." bare fordi Camilla gjør som alle andre og legger ut et bilde av sin nyfødte. Det er så mange ting i denne tråden som bare er repetisjon og det er klart at det blir kjedelig. Jeg går ikke inn på VG for å lese de samme nyhetene som dagen før. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mynona Skrevet 12. april 2019 #38394 Del Skrevet 12. april 2019 Tråden er ryddet for brukerdebatt og spekulasjoner. Mynona, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 12. april 2019 #38395 Del Skrevet 12. april 2019 1 time siden, CecilieX skrev: Hva er du interessert i, da? For meg er dette det eneste temaet som er verdt å diskutere når det gjelder VillaPaprika. Men går dere ikke lei? Hele tiden gjenta det samme om igjen og om igjen? 😴😴😴😴 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 12. april 2019 #38396 Del Skrevet 12. april 2019 Hallo... det må være mulig å glede seg med de nybakte foreldrene. Det er en fantastisk situasjon å være i. Hvordan Paprika klarer å balansere sitt eksponeringsbehov, ivareta personvern og hvordan livet på loftet blir - det gjenstår å se. Men noe annet enn å ønske de nybakte og deres lille familie lykke til er unaturlig. Kritikk må være konkret og faktabasert. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mme Blavatsky Skrevet 12. april 2019 #38397 Del Skrevet 12. april 2019 De som ikke har fått med seg at barn har rett til eget privatliv kan lese mer om det her: https://influencere.wordpress.com/generelt-bruk-av-barn-i-some/ https://influencere.wordpress.com/bruk-av-barn-i-some-lenker/ 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2019 #38398 Del Skrevet 12. april 2019 13 minutter siden, Sen ve ben skrev: Men går dere ikke lei? Hele tiden gjenta det samme om igjen og om igjen? 😴😴😴😴 Jo til tider går jeg lei, og da tar jeg en pause. Men så dukker det opp noen som forsvarer eksponering og synes det er helt uproblematisk og da er det jo bare å dra frem alle argumentene og repetere dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sen ve ben Skrevet 13. april 2019 #38399 Del Skrevet 13. april 2019 9 timer siden, CecilieX skrev: Jo til tider går jeg lei, og da tar jeg en pause. Men så dukker det opp noen som forsvarer eksponering og synes det er helt uproblematisk og da er det jo bare å dra frem alle argumentene og repetere dem. Jeg forsvarer ikke eksponering, men det må da være opp til hver enkelt forelder å vise eller ikke å vise sine barn i media. Jeg har en bror og han har 2 døtre, bilder av dem ser du ikke noe sted, hverken facebook etc.. Mens svigerinna mi (altså kona til broren til min mann) hun bretter ut bilder av sine barn på facebook, uansett hva det er eller handler om hun skal vise bilder av dem. Det liker jeg ikke! Men jeg har aldri sagt det til henne, hennes barn hennes valg. Det samme gjelder her, dessverre men sant, enten du liker det eller ei. Når det er sagt. Må si gratulerer til nybakte foreldre.😍😍👏🏼👏🏼 bebisen er nydelig:) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg Bacon2015 Skrevet 13. april 2019 Populært innlegg #38400 Del Skrevet 13. april 2019 Jeg har enda til gode å få høre de positive sidene ved å «selge» sitt barn for likes på sosiale medier? Hvordan ganger det barnet at det ligger bilder på nett som er delt med tusenvis av ukjente? Eksponeringen i Camilla sitt tilfelle mener jeg at man absolutt kan stille spørsmålstegn ved når man ser historien her. Nest yngste barnet har jo vokst opp i sosiale medier, det er omtrent ikke en ting som ikke er delt. Fra når barnet gråter, i bleia, om samværssituasjonen med far, sykdom... you name it. Camilla stilte til og med opp på tv2 i en debatt om eksponering og lirte av seg at hun måtte bare eksponere fordi hun var så stolt. Når bilder av yngstemann blir delt for så mange så tidlig etter fødsel vitner dette om at hun ikke skjønner farene ved eksponering. Jeg vet ALT for mye om hennes barn, faktisk mer enn de fleste unger jeg omgås (venner og bekjente sine barn). Mange eksperter har ropt høyt om at det å legge ut bilder av barn kan ha alvorlig konsekvenser. På darkweb finnes det pedofile som har en GULLGRUVE av materiale kun fordi mor deler bilder av ungene i alle type settinger. Når man vet at sånne eksisterer og man vet hva bilder av barna kan bli brukt til så er jo spørsmålet da - hvorfor eksponere? Hvordan gagner det barnet at du deler bilder av de på nett til ukjente mennesker? Hva er de positive sidene av å få brettet livet sitt ut på nett fra man er født? Jeg har som sagt, enda til gode å få noe svar på disse spørsmålene. At man er stolt av barnet sitt holder ikke. 58 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg