Gjest Keikolina Skrevet 12. april 2019 #38361 Del Skrevet 12. april 2019 47 minutter siden, Justsaying skrev: Men hva med feks Jenny Skavlan, Anita Hegerland, Anita Skorgan etc - har gått bra med de. Har til gode å se et eksponert barn som har fått følger av eksponeringen. Ja så klart går det bra med noen 😊 Gikk bra med mj også til han tok overdose 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38362 Del Skrevet 12. april 2019 3 minutter siden, Keikolina skrev: Ja så klart går det bra med noen 😊 Gikk bra med mj også til han tok overdose 😊 Men er overdosen og rusmisbruket pga foreldre som la ut uskyldige bilder i en blogg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 12. april 2019 #38363 Del Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, Klink skrev: Men er overdosen og rusmisbruket pga foreldre som la ut uskyldige bilder i en blogg? Nei, men eksponeringen på det tidspunktet er ikke til å komme fra. Tv da tidens some. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 12. april 2019 #38364 Del Skrevet 12. april 2019 Akkurat nå, CecilieX skrev: https://snl.no/nettroll Sånn enkelt forklart handler det om fiskemåten «trolling» hvor hovedpoenget ikke er å diskutere sak, den er nettrollet ikke i terrassert i. Netttrollet er i stedet opptatt av å hive ut provokasjoner for å få flest mulig til å bli fanget i garnet. Jo flere som biter på jo mer koser netttrollet seg. De kan feks ha helt ulike meninger innenfor en sak, målet er bare å røre i opprørt hav. Okei. Hvem mener du er nettroll i denne tråden? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 12. april 2019 #38365 Del Skrevet 12. april 2019 6 minutter siden, Klink skrev: Men er overdosen og rusmisbruket pga foreldre som la ut uskyldige bilder i en blogg? Da tides some var tv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38366 Del Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, Keikolina skrev: Nei, men eksponeringen på det tidspunktet er ikke til å komme fra. Tv da tidens some. Det er jo en kjent sak at kjente musikere gjerne sliter med rusproblemer pga alt hardkjøret med konserter, holde seg våken, måtte prestere og være i alles søkelys hele tiden. I tillegg er det mye festing og alkohol,/rus i bramsjen. Det blir voldsomt å sammenligne vps blogg med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2019 #38367 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) 3 minutter siden, Klink skrev: Det er jo en kjent sak at kjente musikere gjerne sliter med rusproblemer pga alt hardkjøret med konserter, holde seg våken, måtte prestere og være i alles søkelys hele tiden. I tillegg er det mye festing og alkohol,/rus i bramsjen. Det blir voldsomt å sammenligne vps blogg med dette. Har du tenkt over at en god del bloggere gir uttrykk for å slite psykisk? Du vet, bloggere som lever av å eksponere seg selv. Endret 12. april 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38368 Del Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, CecilieX skrev: Har du tenkt over at en god del bloggere gir uttrykk for å slite psykisk? Du vet, bloggere som lever av å eksponere seg selv. Jepp. Har inntrykk av at folk som sliter med noe har i større grad enn andre behov for bekreftelser og dermed starter blogg eller legger ut mye ting i some. Problemene kom først. Sosiale medier er sikkert med på å gjøre ting verre. Alle ser perfekte ut, alle trener, alle har perfekte hjem osv. Men jeg tror ofte at problenene kom først så starter bloggingen eller utgreiingen med bilder eller hva som helst i some. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38369 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) 6 minutter siden, CecilieX skrev: Har du tenkt over at en god del bloggere gir uttrykk for å slite psykisk? Du vet, bloggere som lever av å eksponere seg selv. Enig, og da er det hvertfall ikke noe bedre at de utleverer barna sine i tillegg! Her føler jeg vi er ved sakens kjerne! Får inntrykk av at mange bloggere skulle vært beskyttet fra seg selv. Når ikke det går, skulle det vært en lov som beskytter både de som sliter psykisk OG ikke minst barna deres. Endret 12. april 2019 av Tiara07 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2019 #38370 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) 6 minutter siden, Klink skrev: Jepp. Har inntrykk av at folk som sliter med noe har i større grad enn andre behov for bekreftelser og dermed starter blogg eller legger ut mye ting i some. Problemene kom først. Sosiale medier er sikkert med på å gjøre ting verre. Alle ser perfekte ut, alle trener, alle har perfekte hjem osv. Men jeg tror ofte at problenene kom først så starter bloggingen eller utgreiingen med bilder eller hva som helst i some. Jeg mener du har helt rett i det du skriver, men det utelukker ikke at den påfølgende eksponeringen ikke er problematisk i seg selv. Hvis jeg tar deg på ordet og «sosiale medier gjør det verre» så betyr det jo i klartekst at bloggerbarn med en iboende sårbarhet vil kunne få store problemer når de blir såpass eksponert. Det er litt som russisk rulett. Jeg pleier ikke å spille det med mine barn. Endret 12. april 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38371 Del Skrevet 12. april 2019 3 minutter siden, CecilieX skrev: Jeg mener du har helt rett i det du skriver, men det utelukker ikke at den påfølgende eksponeringen ikke er problematisk i seg selv. Hvis jeg tar deg på ordet og «sosiale medier gjør det verre» så betyr det jo i klartekst at bloggerbarn med en iboende sårbarhet vil kunne få store problemer når de blir såpass eksponert. Det er litt som russisk rulett. Jeg pleier ikke å spille det med mine barn. Dersom VP var en stor superstjerne så hadde jeg forstått bekymringen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 12. april 2019 #38372 Del Skrevet 12. april 2019 1 time siden, Birdo skrev: Vel, jeg tar det gjerne på min kappe om mitt barn kommer om 10 år å hater meg for at jeg delte et bilde da h*n ble født. Annet enn det er det kun bilde av barnet mitt uten ansikt, og da snakker vi kanskje 4 bilder totalt hvor barnet er i fokus siden barnet ble født for 2 og et halvt år siden👌🏻 Om min bestevenns mann er pedofil, så ser han mitt barn ganske så ofte i virkeligheten og det ville hatt veldig lite å si at jeg skjermer barnet på nett eller ikke🤷🏻♀️ Igjen, det kan på ingen måte sammenlignes med å dele over et dusin bilder og videoer av et barn før det i det hele tatt har rukket å se sin første soloppgang. Ok kan kanskje ikke sammenlignes men det ene er i mine øyne ikke bedre enn det andre. Og om mannen til din beste venninne ser barnet i virkeligheten er jo det langt fra det samme som at han har lagret bildene dine og kan dyrke pedofilien sin på dataen. Å se datteren din på besøk vil ikke være det samme. Pedofile deler også bilder, han kan ikke dele datteren din med noen i virkeligheten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2019 #38373 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) 25 minutter siden, Klink skrev: Dersom VP var en stor superstjerne så hadde jeg forstått bekymringen. Ok. Fint om du tallfester hvor grensa går på hvor mange man blir eksponert for før det gir grunn til bekymring. Eller så kan vi se på grunnlovens paragraf 102 og 104, der retten til privatliv for enhver er nedfelt og der vurderingen om hva som er «til barnets beste» er avgjørende for hvilke avgjørelser man tar på vegne av barna. https://grunnloven.lovdata.no/ Endret 12. april 2019 av CecilieX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 12. april 2019 #38374 Del Skrevet 12. april 2019 De få bildene Paprika har lagt ut av den nyfødte på IG til nå synes jeg er helt greit. Men den nybakte pappaen må sies å ha gått litt bananas. Men ok; forståelig akkurat i dag. Så vil jeg inderlig håpe at hun viser nettvett og beskytter den lille framover. Det er fullt mulig å få til, men krever at Paprika lar seg styre av hodet og av ikke av hjerte og lommebok. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38375 Del Skrevet 12. april 2019 14 minutter siden, CecilieX skrev: Ok. Fint om du tallfester hvor grensa går på hvor mange man blir eksponert for før det gir grunn til bekymring. Eller så kan vi se på grunnlovens paragraf 102 og 104, der retten til privatliv for enhver er nedfelt og der vurderingen om hva som er «til barnets beste» er avgjørende for hvilke avgjørelser man tar på vegne av barna. https://grunnloven.lovdata.no/ Men hvem er det som bestemmer hva som er til barnas beste? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 12. april 2019 #38376 Del Skrevet 12. april 2019 1 minutt siden, Klink skrev: Men hvem er det som bestemmer hva som er til barnas beste? Det er jo det jeg skrev lenger opp her. Vi har systemer i Norge som skal fange opp om foreldrene ikke vil barnets beste. Så det er jo foreldrene som gjør det de mener er riktig for deres barn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aintnofun Skrevet 12. april 2019 #38377 Del Skrevet 12. april 2019 Kan dere ikke ta diskusjonen om eksponering i tråden "Bloggerbarna"? 26 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2019 #38378 Del Skrevet 12. april 2019 9 minutter siden, Klink skrev: Men hvem er det som bestemmer hva som er til barnas beste? Grunnloven gjør det. Den sier at de har rett til privatliv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest CecilieX Skrevet 12. april 2019 #38379 Del Skrevet 12. april 2019 9 minutter siden, Aintnofun skrev: Kan dere ikke ta diskusjonen om eksponering i tråden "Bloggerbarna"? Fordi? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38380 Del Skrevet 12. april 2019 9 minutter siden, Baresierdet skrev: Det er jo det jeg skrev lenger opp her. Vi har systemer i Norge som skal fange opp om foreldrene ikke vil barnets beste. Så det er jo foreldrene som gjør det de mener er riktig for deres barn! Jepp. Så er det vp gjør så galt da? Hvorfor har ikke noen tatt over ansvaret for barna for lengst og ikke minst barna til andre større bloggere? Hvorfor er ikke de tatt hånd om f"or lenge siden? Og hvorfor argumenteres det med at privatpersoner gjerne kan legge ut bilder for det er det bare familie som ser, men når man argumenterer gor at vp tross alt ikke har så mamge følgere så er ikke det godt nok likevel? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg