CMarie Skrevet 12. april 2019 #38341 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) 5 minutter siden, Justsaying skrev: Jenny Skavlan var med i Jakten på nyresteinen, som barn. Og ja eksponering i some er nytt så hvorfor snakker alle om hvor skadelig det er? Ingen kan jo si det sikkert så blir jo hypotetisk Beklager, Nyresteinen glemte jeg faktisk. Men det var du selv som nevnte Anita Hegerland og Anita Skorgan, så jeg antok du da så sammenhengen mellom "gammel" og "ny" eksponering. Forøvrig har jeg ikke nevnt ett sted "hvor skadelig" det er, og jeg er heller ikke "alle" Med normal sunn fornuft og evne til konsekvensvurdering burde svaret gi seg selv. Og ang Anita Hegerland og Anita Skorgan hvordan vet du egentlig at det har gått bra med disse og hva de tenker om det de var gjennom? Endret 12. april 2019 av CMarie 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38342 Del Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, Justsaying skrev: Jenny Skavlan var med i Jakten på nyresteinen, som barn. Og ja eksponering i some er nytt så hvorfor snakker alle om hvor skadelig det er? Ingen kan jo si det sikkert så blir jo hypotetisk Uansett stor forskjell på å være med i en forestilling, enn å få brettet ut privatlivet! Eksponering er "nytt" i den forstand at det var ikke slik vi gjorde for 30 år siden. Det betyr ikke at man ikke vet følgende ved moderne eksponering. Det er stor sjanse for at barn utvikler angst når de oppdager at livet deres ligger ute, som om de er født til å leve i sosiale medier. Det er nok en grunn til at store kjendiser skjermer barna sine, eller de er kanskje egoer - hm 🤔 . 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38343 Del Skrevet 12. april 2019 6 minutter siden, Tiara07 skrev: Du vokser opp, blir tenåring, og finner ut at "hele privatlivet ditt" ligger åpent på nett, gjerne hele kommunen du bor i har fulgt deg siden du var liten? Det kan kommer mange problemer da. Angst? Redsel for hva de vet? Flauhet? Skam over familien? Og sikkert mye mer. Ingen ønsker dette lagt ut om seg selv uten aksept - og i hvertfall ikke en tenåring!!! Skaden som kan skje, er at det vet vi ikke, så hvorfor gamble, når vi ihvertfall vet at de fleste ikke vil ha livet sitt brettet ut uten samtykke? Når barna er gamle nok til å si noe om det håper jeg foreldrene hører og ikke legger ut uten godkjenning. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 12. april 2019 #38344 Del Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, CMarie skrev: Beklager, Nyresteinen glemte jeg faktisk. Men det var du selv som nevnte Anita Hegerland og Anita Skorgan, så jeg antok du da så sammenhengen mellom "gammel@ og "ny" eksponering. Og hvordan vet du egentlig at det har gått bra med disse? Jeg vet jo ikke, men tviler på de føler seg ødelagt, de er jo fremdeles i media. Man kan jo ikke pinpointe at DET er grunnen til at noen får problemer, hvis et av barna til feks Camilla får trøbbel i 18-årsalderen kan det jo være hva som helst som er grunnen. At dere antar det vil bli pga eksponering er jo bare en antakelse Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38345 Del Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, Tiara07 skrev: Uansett stor forskjell på å være med i en forestilling, enn å få brettet ut privatlivet! Eksponering er "nytt" i den forstand at det var ikke slik vi gjorde for 30 år siden. Det betyr ikke at man ikke vet følgende ved moderne eksponering. Det er stor sjanse for at barn utvikler angst når de oppdager at livet deres ligger ute, som om de er født til å leve i sosiale medier. Det er nok en grunn til at store kjendiser skjermer barna sine, eller de er kanskje egoer - hm 🤔 . Jakten på Nyresteinen er en film. Alle har angst fra før så det bekymrer meg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38346 Del Skrevet 12. april 2019 3 minutter siden, Justsaying skrev: Du vet hvordan de eksponerte barna ser ut i bleie fordi du oppsøker å se det. Mannen i gata veit ikke det Ikke jeg heller. Så hvis de som oppsøker å se det slutter å se det de ikke vil se er problemet løst, mindre eksponering. Det er jo ikke en påtvunget eksponering msn ser på men en msn oppsøker for å se. Når man følger med på noe, og det gradvis utvikler seg, så slutter man gjerne å følge med?!?!? Jeg fulgte med på Villapaprika, men sluttet da jeg innså at det ble altfor mye eksponering på barna. Forstår ikke hvorfor jeg gidd forsvare meg, for det var jo ikke slik da jeg begynte å følge med henne. Da var det interiør som gjaldt.... JEG SLUTTET FORDI HUN BEGYNTE Å EKSPONERE FOR MYE. Forstod du det? 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Miranda16 Skrevet 12. april 2019 #38347 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) 29 minutter siden, Justsaying skrev: Men hva med feks Jenny Skavlan, Anita Hegerland, Anita Skorgan etc - har gått bra med de. Har til gode å se et eksponert barn som har fått følger av eksponeringen. Skavlan eksponerer ikke barnet sitt. Anita Skorgan har mange ganger gått ut med at hun angrer dypt på at datteren ble så til de grader ble eksponert. Det er svært mange barnestjerner og barn av kjendiser i USA som det har gått veldig dårlig med. Narkotika misbruk, psykiske problemer etc,etc. Du som er så aktiv i MJ tråden vet hvordan det gikk med han Endret 12. april 2019 av Miranda16 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38348 Del Skrevet 12. april 2019 1 minutt siden, Klink skrev: Jakten på Nyresteinen er en film. Alle har angst fra før så det bekymrer meg ikke. Ok, at barna får angst er ikke så farlig, fordi "alle" har det. Interessant tankegang. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 12. april 2019 #38349 Del Skrevet 12. april 2019 Akkurat nå, Miranda16 skrev: Skavlan eksponerer ikke barnet sitt. Anita Skorgan har mange ganger gått ut med at hun angrer dypt på at datteren ble så til de grader ble eksponert. Det er svært mange barnestjerner og barn av kjendiser i USA som det har gått veldig dårlig med. Narkotika, psykiske problemer etc,etc. Du som er så aktiv i MJ tråden vet hvordan det gikk med han You again. Jeg eksponerer heller ikke barnet mitt men jeg respekterer at andre har et liv hvor det er naturlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38350 Del Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, Tiara07 skrev: Ok, at barna får angst er ikke så farlig, fordi "alle" har det. Interessant tankegang. Jeg tror ikke det er grunnen til at man får angst. Folk bretter jo ut livet sitt på høyt nivå helt frivillig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38351 Del Skrevet 12. april 2019 Akkurat nå, Justsaying skrev: You again. Jeg eksponerer heller ikke barnet mitt men jeg respekterer at andre har et liv hvor det er naturlig. Du aksepterer at andre har et liv hvor eksponering er naturlig - det må jo gjelde foreldrene, men respekterer du barnets mening? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 12. april 2019 #38352 Del Skrevet 12. april 2019 1 minutt siden, Justsaying skrev: You again. Jeg eksponerer heller ikke barnet mitt men jeg respekterer at andre har et liv hvor det er naturlig. Naturlig? Respekterer? Hvem har den naturlige rett til å eksponere barna sine? De som skal leve av det eller? Opplys meg! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38353 Del Skrevet 12. april 2019 1 minutt siden, Klink skrev: Jeg tror ikke det er grunnen til at man får angst. Folk bretter jo ut livet sitt på høyt nivå helt frivillig. Folk gjør det frivillig ja, men GJØR BARNA DET FRIVILLIG??? Det er stor forskjell om jeg ligger ut bilder av barna mine frivillig, og at barna synes det er greit. Jeg legger i morgen ut bilder av naboen min i krangel med barnet sitt. Ingen kan kritisere meg for jeg ligger jo det ut frivillig...?!?! Naboen må bare akseptere det, så lenge jeg gjorde det frivillig 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38354 Del Skrevet 12. april 2019 Barn er med i tvserier, blir kjendiser osv. De var med i unge mødre. Så ser ikke så stor fare i at barn i en liten blogg som sikkert hadde vært utdødd om det ikke var for kg blir lagt ut bilder av. Jeg hadde ikke hørt om henne før jeg leste kvinneguiden. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38355 Del Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, Tiara07 skrev: Folk gjør det frivillig ja, men GJØR BARNA DET FRIVILLIG??? Det er stor forskjell om jeg ligger ut bilder av barna mine frivillig, og at barna synes det er greit. Jeg legger i morgen ut bilder av naboen min i krangel med barnet sitt. Ingen kan kritisere meg for jeg ligger jo det ut frivillig...?!?! Naboen må bare akseptere det, så lenge jeg gjorde det frivillig Det er ikke det jeg sier. Når barna blir store nok til å si nei håper jeg det blir tatt til etterretning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38356 Del Skrevet 12. april 2019 Akkurat nå, Klink skrev: Barn er med i tvserier, blir kjendiser osv. De var med i unge mødre. Så ser ikke så stor fare i at barn i en liten blogg som sikkert hadde vært utdødd om det ikke var for kg blir lagt ut bilder av. Jeg hadde ikke hørt om henne før jeg leste kvinneguiden. Igjen - i film/teater har de en rolle, thats it! På SoMe legger foreldre ut hele privatlivet! Ser du forskjellen? Tror du vi vet alt om Erna Solberg fordi hun er statsminister? Tror du barna hennes har lyst at det skal være kamera på rommene deres, bare for å gjøre Erna mer populær? 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38357 Del Skrevet 12. april 2019 Akkurat nå, Klink skrev: Det er ikke det jeg sier. Når barna blir store nok til å si nei håper jeg det blir tatt til etterretning. Det bør bli tatt til etterretning lenge før det blir gammel nok til å si nei. Det bør ikke eksponeres noe før barna sier JA! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38358 Del Skrevet 12. april 2019 3 minutter siden, Tiara07 skrev: Igjen - i film/teater har de en rolle, thats it! På SoMe legger foreldre ut hele privatlivet! Ser du forskjellen? Tror du vi vet alt om Erna Solberg fordi hun er statsminister? Tror du barna hennes har lyst at det skal være kamera på rommene deres, bare for å gjøre Erna mer populær? Bildene som legges ut er nå vel som oftest uten barn og uten noe annet enn seng, pult og klær. Dagboka og veldig private ting har jeg ikke sett bilder av. Er det ikke en interiørblogg da, startet i alle fall som det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38359 Del Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, Tiara07 skrev: Det bør bli tatt til etterretning lenge før det blir gammel nok til å si nei. Det bør ikke eksponeres noe før barna sier JA! Der har du et poeng. Barna burde være store nok til å si nei eller ja. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
miss summers Skrevet 12. april 2019 #38360 Del Skrevet 12. april 2019 Godt det straks er påske 🐣 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg