kahaki Skrevet 12. april 2019 #38321 Del Skrevet 12. april 2019 Jeg har, etter å sett at det ligger fler bilder enn antall timer gammel, valgt å avfølge helle sirkuset. Anbefaler fler å følge etter. 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 12. april 2019 #38322 Del Skrevet 12. april 2019 13 minutter siden, Baresierdet skrev: Tror du løsningen er å sitte på kvinneguiden å ytre meninger? Eller ville det hatt større effekt å sluttet å følge og omtale dette? Jeg har ikke fulgt henne før jeg leste denne tråden her, da ble jeg nysgjerrig! Så hun får flere følgere av at folk gir det oppmerksomhet! Nettopp! Omtale gir jo som kjent pr i alle vinkler, så ja-de øker eksponeringsskalaen i allefall 😃 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 12. april 2019 #38323 Del Skrevet 12. april 2019 26 minutter siden, Miss.Wildfox skrev: @Justsaying og @Baresierdet - dere er begge veldig engasjert i bloggerbarn og eksponering. Ser dere er pro eksponering og for foreldrenes valgfrihet i flere tråder enn denne. Oppfordrer dere til å engasjere dere i tråden Bloggerbarna for en mer fruktbar debatt. Så andre kan kommentere eksponering her så lenge de er imot det mens jeg (vi) skal finne et annet sted? Jøss, det var inkluderende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 12. april 2019 #38324 Del Skrevet 12. april 2019 1 time siden, Justsaying skrev: Men dette er jo snakk om en lite gruppe barn, det er jo ikke et stort problem. Hva med barnestjerner? Skal man begynne å ta for seg foreldrene til Marcus og Martinus? Emma? Unge skuespillere? Det er jo sånn at noen vokser opp i rampelyset og noen blir der når de er voksne også. Er det opp til oss å avgjøre hva/når/hvorfor andres barn skal gjøre? Jeg syns ikke barn skal få mobil når de er 8 år men mange får det, men det blir jo deres foreldres problem (hvis det blir et) og ikke mitt? Om de får penger for en reklame med barna deres i så vil det vel bare gi barna deres fordeler de ikke ville fått ellers. Tja, vi kan jo spørre Lindsey Lohan, Olson tvillingene eller Amanda Bynes feks? 1 time siden, Baresierdet skrev: Sorry, får ikke bort siteringen.. 57 minutter siden, førstedamen skrev: Vel, når du har 12 følgere eller mer regnes det faktisk som delt offentlig. 54 minutter siden, Den røde fare skrev: Det er så, men allikevel vil jeg tro denne brukeren kjenner til de som følger henne. Dét gjør ikke de med 2-3000 ++ følgere. Nettopp. Jeg kjenner alle som følger meg, det er personer jeg ofte møter og snakker mye med og familie.. For meg er det like naturlig om jeg hadde invitert de hjem å vist de bilder i album, og da kan det på ingen måte sammenlignes. Om du ikke ser forskjellen @førstedamen så avslutter vi bare her, for da er det ikke noe poeng. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest førstedamen Skrevet 12. april 2019 #38325 Del Skrevet 12. april 2019 Akkurat nå, Birdo skrev: Tja, vi kan jo spørre Lindsey Lohan, Olson tvillingene eller Amanda Bynes feks? Sorry, får ikke bort siteringen.. Nettopp. Jeg kjenner alle som følger meg, det er personer jeg ofte møter og snakker mye med og familie.. For meg er det like naturlig om jeg hadde invitert de hjem å vist de bilder i album, og da kan det på ingen måte sammenlignes. Om du ikke ser forskjellen @førstedamen så avslutter vi bare her, for da er det ikke noe poeng. Tror du bør lese mer om tema før du så bastant mener at jeg ikke ser forskjellen. Det handler ikke kun om det ene eller andre og hva som er best og værst. Hvorfor mener du at det du gjør er så mye bedre enn hva paprika gjør? Har du egentlig tenkt igjennom konsekvensene? Hva om barnet ditt vokser opp og ikke synes det er noe kult å være eksponert til familie og venner? Er flere barn som har anmeldt foreldre for slikt i voksen alder selvom det ikke er over eksponert. Et bilde fra første skoledag eller 17 mai kan være sjenerende for barnet i senere tid selvom det fremstår som uskyldig der og da. Ofte leder deling til sladder og baksnakking (det er jo denne tråden et godt eksempel på). Hva om de du deler med sitter å snakker negativt om deg og dine barn uten at du vet det? Hva om snille onkel geir egentlig er pedofil? Eller mannen til din beste venninne? De fleste pedofile har familie, og de ferreste vet om de har en pedofil i nærmeste omgangskrets. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 12. april 2019 #38326 Del Skrevet 12. april 2019 11 minutter siden, Birdo skrev: Tja, vi kan jo spørre Lindsey Lohan, Olson tvillingene eller Amanda Bynes feks? Det er ikke eksponeringen som er problemet der, det er alkohol og div. Handler om apparatet rundt også. Samme som våpenloven, det er ikke våpen som dreper men menneskene. Så eksponering tar ikke livet av noen, men har hørt at nettmobbing gjør det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 12. april 2019 #38327 Del Skrevet 12. april 2019 (endret) 1 time siden, Justsaying skrev: Men dette er jo snakk om en lite gruppe barn, det er jo ikke et stort problem. Hva med barnestjerner? Skal man begynne å ta for seg foreldrene til Marcus og Martinus? Emma? Unge skuespillere? Det er jo sånn at noen vokser opp i rampelyset og noen blir der når de er voksne også. Er det opp til oss å avgjøre hva/når/hvorfor andres barn skal gjøre? Jeg syns ikke barn skal få mobil når de er 8 år men mange får det, men det blir jo deres foreldres problem (hvis det blir et) og ikke mitt? Om de får penger for en reklame med barna deres i så vil det vel bare gi barna deres fordeler de ikke ville fått ellers. Kanskje det burde bli en grense, man ser jo ikke alle voksne klarer å håndterer sin egen kjendis status, hvordan skal barn kunne det? Endret 12. april 2019 av Keikolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 12. april 2019 #38328 Del Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, Justsaying skrev: Det er ikke eksponeringen som er problemet der, det er alkohol og div. Handler om apparatet rundt også. Samme som våpenloven, det er ikke våpen som dreper men menneskene. Så eksponering tar ikke livet av noen, men har hørt at nettmobbing gjør det. Jo, det er eksponeringen som er en trigger, helt klart. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 12. april 2019 #38329 Del Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, Keikolina skrev: Jo, det er eksponeringen som er en trigger, helt klart. Men hva med feks Jenny Skavlan, Anita Hegerland, Anita Skorgan etc - har gått bra med de. Har til gode å se et eksponert barn som har fått følger av eksponeringen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Baresierdet Skrevet 12. april 2019 #38330 Del Skrevet 12. april 2019 14 minutter siden, CecilieX skrev: Foreslår at du leser litt på nettet om begrepet. Ja det kan jeg godt. Men det hadde vært enda enklere hvis du bare kan forklare hva du mener. Så slipper jeg å tolke din påstand/mening på en annen måte enn hva du egentlig mener 🙂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 12. april 2019 #38331 Del Skrevet 12. april 2019 11 minutter siden, førstedamen skrev: Tror du bør lese mer om tema før du så bastant mener at jeg ikke ser forskjellen. Det handler ikke kun om det ene eller andre og hva som er best og værst. Hvorfor mener du at det du gjør er så mye bedre enn hva paprika gjør? Har du egentlig tenkt igjennom konsekvensene? Hva om barnet ditt vokser opp og ikke synes det er noe kult å være eksponert til familie og venner? Er flere barn som har anmeldt foreldre for slikt i voksen alder selvom det ikke er over eksponert. Et bilde fra første skoledag eller 17 mai kan være sjenerende for barnet i senere tid selvom det fremstår som uskyldig der og da. Ofte leder deling til sladder og baksnakking (det er jo denne tråden et godt eksempel på). Hva om de du deler med sitter å snakker negativt om deg og dine barn uten at du vet det? Hva om snille onkel geir egentlig er pedofil? Eller mannen til din beste venninne? De fleste pedofile har familie, og de ferreste vet om de har en pedofil i nærmeste omgangskrets. Vel, jeg tar det gjerne på min kappe om mitt barn kommer om 10 år å hater meg for at jeg delte et bilde da h*n ble født. Annet enn det er det kun bilde av barnet mitt uten ansikt, og da snakker vi kanskje 4 bilder totalt hvor barnet er i fokus siden barnet ble født for 2 og et halvt år siden👌🏻 Om min bestevenns mann er pedofil, så ser han mitt barn ganske så ofte i virkeligheten og det ville hatt veldig lite å si at jeg skjermer barnet på nett eller ikke🤷🏻♀️ Igjen, det kan på ingen måte sammenlignes med å dele over et dusin bilder og videoer av et barn før det i det hele tatt har rukket å se sin første soloppgang. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38332 Del Skrevet 12. april 2019 4 minutter siden, Birdo skrev: Vel, jeg tar det gjerne på min kappe om mitt barn kommer om 10 år å hater meg for at jeg delte et bilde da h*n ble født. Annet enn det er det kun bilde av barnet mitt uten ansikt, og da snakker vi kanskje 4 bilder totalt hvor barnet er i fokus siden barnet ble født for 2 og et halvt år siden👌🏻 Om min bestevenns mann er pedofil, så ser han mitt barn ganske så ofte i virkeligheten og det ville hatt veldig lite å si at jeg skjermer barnet på nett eller ikke🤷🏻♀️ Igjen, det kan på ingen måte sammenlignes med å dele over et dusin bilder og videoer av et barn før det i det hele tatt har rukket å se sin første soloppgang. Men hva er skadene ved det? Sånn egentlig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38333 Del Skrevet 12. april 2019 3 minutter siden, Klink skrev: Men hva er skadene ved det? Sånn egentlig? Skadene ved å ha blitt delt et bilde av når man ble født, eller det å vokse opp i SoMe hvor alle vet alt om deg, uten at du selv vet det? 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38334 Del Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, Tiara07 skrev: Skadene ved å ha blitt delt et bilde av når man ble født, eller det å vokse opp i SoMe hvor alle vet alt om deg, uten at du selv vet det? Den siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klink Skrevet 12. april 2019 #38335 Del Skrevet 12. april 2019 Konkret hva er man så redd for skal skje? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CMarie Skrevet 12. april 2019 #38336 Del Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, Justsaying skrev: Men hva med feks Jenny Skavlan, Anita Hegerland, Anita Skorgan etc - har gått bra med de. Har til gode å se et eksponert barn som har fått følger av eksponeringen. Nå er jo denne eksponeringen i some ganske ny. Men eksponeringen i media er ikke ny. Så vidt jeg husker har både Anita Hegerland og Wenche Myhre uttalt at de ble fratatt en normal barndom. Antakelig pga en blanding av mediedekning og press fra voksenpersoner rundt som tjente penger på de. Sånn sett mener jeg det er direkte overførbart til foreldre som selger barna sine på some i stedet for en gammeldags scene. Jeg kan sikkert finne mange med lik historie og ny historie ved å Google litt. Forøvrig var vel Jenny Skavlan 17 år (?) da hun ble eksponert for interesse pga Grandiosafilmen. Et tankekors at hun er supernøye med aldri å eksponere sitt eget barn? Og fra "det store utland" er det så mange slike tilfeller at jeg orker ikke engang gå inn på det. 23 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38337 Del Skrevet 12. april 2019 13 minutter siden, Justsaying skrev: Men hva med feks Jenny Skavlan, Anita Hegerland, Anita Skorgan etc - har gått bra med de. Har til gode å se et eksponert barn som har fått følger av eksponeringen. Gi deg!!! Vet vi hvordan rommet deres så ut, hvordan så de ut i bleie, hvordan privatlivet til foreldrene var? osv! Du KAN ikke sammenlikne dette med dagens profilering av privatlivet til barn! Skulle ikke si mer, men nå blir jeg rett og slett "oppgitt" 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 12. april 2019 #38338 Del Skrevet 12. april 2019 3 minutter siden, CMarie skrev: Nå er jo denne eksponeringen i some ganske ny. Men eksponeringen i media er ikke ny. Så vidt jeg husker har både Anita Hegerland og Wenche Myhre uttalt at de ble fratatt en normal barndom. Antakelig pga en blanding av mediedekning og press fra voksenpersoner rundt som tjente penger på de. Sånn sett mener jeg det er direkte overførbart til foreldre som selger barna sine på some i stedet for en gammeldags scene. Jeg kan sikkert finne mange med lik historie og ny historie ved å Google litt. Forøvrig var vel Jenny Skavlan 17 år (?) da hun ble eksponert for interesse pga Grandiosafilmen. Et tankekors at hun er supernøye med aldri å eksponere sitt eget barn? Og fra "det store utland" er det så mange slike tilfeller at jeg orker ikke engang gå inn på det. Jenny Skavlan var med i Jakten på nyresteinen, som barn. Og ja eksponering i some er nytt så hvorfor snakker alle om hvor skadelig det er? Ingen kan jo si det sikkert så blir jo hypotetisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tiara07 Skrevet 12. april 2019 #38339 Del Skrevet 12. april 2019 9 minutter siden, Klink skrev: Den siste. Du vokser opp, blir tenåring, og finner ut at "hele privatlivet ditt" ligger åpent på nett, gjerne hele kommunen du bor i har fulgt deg siden du var liten? Det kan kommer mange problemer da. Angst? Redsel for hva de vet? Flauhet? Skam over familien? Og sikkert mye mer. Ingen ønsker dette lagt ut om seg selv uten aksept - og i hvertfall ikke en tenåring!!! Skaden som kan skje, er at det vet vi ikke, så hvorfor gamble, når vi ihvertfall vet at de fleste ikke vil ha livet sitt brettet ut uten samtykke? 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Justsaying Skrevet 12. april 2019 #38340 Del Skrevet 12. april 2019 2 minutter siden, Tiara07 skrev: Gi deg!!! Vet vi hvordan rommet deres så ut, hvordan så de ut i bleie, hvordan privatlivet til foreldrene var? osv! Du KAN ikke sammenlikne dette med dagens profilering av privatlivet til barn! Skulle ikke si mer, men nå blir jeg rett og slett "oppgitt" Du vet hvordan de eksponerte barna ser ut i bleie fordi du oppsøker å se det. Mannen i gata veit ikke det Ikke jeg heller. Så hvis de som oppsøker å se det slutter å se det de ikke vil se er problemet løst, mindre eksponering. Det er jo ikke en påtvunget eksponering msn ser på men en msn oppsøker for å se. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg