Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

14 minutter siden, Halle-Palle skrev:

Herlighet! Snakk om tråd som går på tomgang?

Hvor interessant er det å lese om forskjellige sykehus sine mattilbud til innlagte og gjester, hvor vond/ikke vond andres fødsel er og småkjekling om hvem som bør engasjere seg i hva? 

Nå kommer jo mini innen midtnatt så da blir set vel litt mer «action» her utover kvelden

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, konkelimonke skrev:

Nå kommer jo mini innen midtnatt så da blir set vel litt mer «action» her utover kvelden

Da håper vi alt går bra, uten stormrier og umenneskelige smerter 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, CMarie skrev:

Da håper vi alt går bra, uten stormrier og umenneskelige smerter 

En fødsel innebærer vel umennesklie smerter? Jeg har hvertfall ikke opplevd lignende noen gang. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Nussepus skrev:

Og faderen trenger «hjerte aparat». Hva nå det måtte bety🤷🏻‍♀️

Unnskyld men nå måtte jeg le 😂 😂 Gir meg dårlige karmapoeng, men det får stå sin prøve 

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, lillemy02 skrev:

Jeg er fullstendig klar over det! Jeg ble satt igang 4 ganger så har litt erfaring med det. Jeg fikk dra hjem når det drøyde lenge. Er jo mye bedre å være hjemme. Med ballong har du jo en eller to dager hjemme. Med piller går alt mye fortere.

Det er kun ballong man kan dra hjem med, ingenting annet. Igangsatt fødsel er risikofødsel og skal overvåkes med elektrode på babyens hode. Piller kan ta mange dager og endel går faktisk aldri i fødsel med det, som ender opp med keisersnitt grunnet mislykket igangsettelse. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
48 minutter siden, Nussepus skrev:

Og faderen trenger «hjerte aparat». Hva nå det måtte bety🤷🏻‍♀️

Det er ikke så greit for alle å skrive riktig, så det er ikke pent å le. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

t

55 minutter siden, Miss.Wildfox skrev:

Det er kun ballong man kan dra hjem med, ingenting annet. Igangsatt fødsel er risikofødsel og skal overvåkes med elektrode på babyens hode. Piller kan ta mange dager og endel går faktisk aldri i fødsel med det, som ender opp med keisersnitt grunnet mislykket igangsettelse. 

Nei ! Elektroder før du først når man har oppnådd minimum 4 cm! Som sagt har jeg født igangsatt 4 ganger både med og uten ballong. Jeg synes heller ikke min siste 4. Fødsel var noe vond men den første var ett helvete. Så det varierer veldig. En for selvsagt ikke kun piller om de ikke virker jeg må ha oxytocin i veneflon for å kunne føde. Cytotek er for modning, sist så fikk jeg noe annet jeg måtte svelge (husker ikke navnet). Da var jeg fritt frem til å dra hvor jeg ønsker så lenge det ikke tok mer enn 30 minutter å komme tilbake. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, lillemy02 skrev:

t

Nei ! Elektroder før du først når man har oppnådd minimum 4 cm! Som sagt har jeg født igangsatt 4 ganger både med og uten ballong. Jeg synes heller ikke min siste 4. Fødsel var noe vond men den første var ett helvete. Så det varierer veldig. En for selvsagt ikke kun piller om de ikke virker jeg må ha oxytocin i veneflon for å kunne føde. Cytotek er for modning, sist så fikk jeg noe annet jeg måtte svelge (husker ikke navnet). Da var jeg fritt frem til å dra hvor jeg ønsker så lenge det ikke tok mer enn 30 minutter å komme tilbake. 

Min siste (igangsatte) fødsel tok de vannet på 2 cm og satte på elektrode. Pga høy hjertefrekvens hos baby. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, lunalee skrev:

Herregud, gå til svangerskap- og fødselsforum for å diskutere elektroder, cytotec og whatever dere har holdt på med. 🙄

Dette er ikke Fødeguiden nei 👆

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Grytidlig på morgenen eksponerer de en som er helt ny i verden med bilder og info om fødselsvekt.

Skam dere, Camilla og Kim!

Endret av FruRosa
Tastefeil
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...