Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hun trenger da vel ikke keisersnitt nå som magen har falt så langt ned at den snart faller av! Falleri, falleraaa 🎶

• Liker 31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen i Nettavisen handler om en sak som er svært annerledes enn bloggere og andres «normale» eksponering av barn, men det er noe i dommen som kan virke lovende for SoMe-barnas fremtid. Kanskje kan andre foreldre snart begynne å forstå at de ikke eier sine barn og at foreldres oppgave er å skjerme og beskytte barna. Hva foreldre syns er morsomt og søtt når barnet er lite, er ikke det samme som at barnet - når det blir tenåring - vil synes det samme. Kanskje vil barnet se på det som inngripen i privatlivet, uthenging og latterliggjøring. 

https://www.tv2.no/nyheter/10535971/

«At barnet som syvåring ikke reagerer på slik offentliggjøring, utelukker ikke senere reaksjoner, f.eks. i ungdomstiden», skriver lagmannsretten i dommen.

Et sentralt spørsmål i saken er om det ligger innenfor foreldreansvaret å samtykke til slik publisering på barnets vegne, men retten avviser dette:

«At en forelder, som her, offentliggjør materiale av svært sensitiv og privat karakter om barnet på en, objektivt vurdert, utilbørlig måte faller utenfor rammen av det som naturlig omfattes av foreldreansvaret. Som påpekt av aktor vil barn i motsatt fall være uten beskyttelse mot utilbørlig offentliggjøring av private forhold fra foreldrenes side.»

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2019 den 11.23, Lina83 skrev:

Aner ikke hvorfor siteringen ble med men....

Men dama er brått i uke 40? Var hun ikke i uke 38 i går???🤔

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Pæddan skrev:

Aner ikke hvorfor siteringen ble med men....

Men dama er brått i uke 40? Var hun ikke i uke 38 i går???🤔

Jo det er jeg også ganske sikker på, 38+4. Merkelig det skal være så forferdelig å gå de vanlige 40 ukene gravid. Selv gikk jeg 10 dager over med mine tre, var ikke noe krise det heller. Mulig det er om å gjøre å få et lite barn eller noe.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, CMarie skrev:

Jo det er jeg også ganske sikker på, 38+4. Merkelig det skal være så forferdelig å gå de vanlige 40 ukene gravid. Selv gikk jeg 10 dager over med mine tre, var ikke noe krise det heller. Mulig det er om å gjøre å få et lite barn eller noe.

Hun skrev 38+4(39) på IG story i går. Ikke ofte jeg legger merke til alt hun skriver men i går gjorde jeg det

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde hun trengt ks hadde det vært irrelevant om hun hadde små barn hjemme eller ei.. 

Fatter ikke hvorfor hun gang på gang fremstiller ønsker (løgner?) som fakta i sosiale medier, for så å måtte komme med en eller annen tåpelig grunn som ikke stemmer med virkeligheten.  

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tipper hun har blitt snakket fra et keisersnitt, og argumenter som har blitt brukt er blant annet tiden etterpå. Det er ikke sikkert hun hadde tenkt helt over det før hun var på samtale på sykehuset for dette. 

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, alinor skrev:

Jeg tipper hun har blitt snakket fra et keisersnitt, og argumenter som har blitt brukt er blant annet tiden etterpå. Det er ikke sikkert hun hadde tenkt helt over det før hun var på samtale på sykehuset for dette. 

Det stemmer. 

Men poenget er at hun tidlig skrev at hun skulle ha planlagt keisersnitt, istedenfor å skrive at hun ØNSKET det.

Grunnen til at folk reagerer er at veldig mye blir fremstilt som om det allerede er i boks, mens det viser seg at det bare var drømmer og luftslott.

• Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hvor mye de fikk for huset. Og når blir konkursen til lordgekko offentliggjort?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt sikkert en bekymring mindre at huset er solgt nå. Hvis hun har fått takst har hun vært heldig vil jeg si. Over 1 mill mer enn hun ga for noen år siden, det er meget bra i et ganske stille boligmarked. 

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Maskopi skrev:

Fristen ute for innlevering av årsregnskap, nå varsler regnskapsregisteret tingretten som skal tvangsoppløse selskapet. Tipper det skjer noe der når som helst nå. Instagram og facebooksiden er fjernet de siste dagene. Blir spennende å se hva unnskyldningen er. 

Er jo garantert derfor det er så rolig nå. Også håper CØ at fødsel skal få alle til å glemme å tenke på konkursen. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diskuterer dere bedriften eller personen nå egentlig? Er det bedriften som føder/ks og selger hus?

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Macimba
10 minutter siden, Nussepus skrev:

Blir spennende å se hvor mye de fikk for huset. Og når blir konkursen til lordgekko offentliggjort?

Hvordan vet man hvor mye folk får for husene sine?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Macimba skrev:

Det blir tinglyst så klart. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Macimba skrev:

Her blir kjøp og salg lagt ut i lokalavisen. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
4 minutter siden, Macimba skrev:

kan f.eks finne det på seeiendom.no, siste.eiendomspriser.no

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Macimba
2 minutter siden, Viking-girl skrev:

Det blir tinglyst så klart. 

2 minutter siden, Nussepus skrev:

Akkurat nå, curi skrev:

kan f.eks finne det på seeiendom.no, siste.eiendomspriser.no

Ok, skjønner. Ikke leser jeg deres lokalavis, og ikke gidder jeg å sjekke de forskjellige instansene. Jeg tenker det blir kjapt offentliggjort her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Nussepus skrev:

Ja, det blir tinglyst i lokalavisene samt på seeiendom.no osv. 😊

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For de som er så spente på hva de fikk for huset er løsningen ganske enkel; kontakt eiendomsmegleren og spør

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...