Dollyådi Skrevet 2. april 2019 #37921 Del Skrevet 2. april 2019 Utenfor døra til do. Ifølge tegningene på bloggen så har kjøkkenet samme bredde som trinnene i trappa. Hvor mye er det? 90cm som en døråpning, elller er en trapp bredere? Jeg er litt usikker. I tillegg så stusser jeg litt på kommentaren om at minste rom nå er større enn største i rødåsen. to soverom er gjort om til fire, alle har heldigvis vindu, men for å komme til to av dem må du gjennom andre. Badet er bitte lite, stua har ikke plass til sofaen fra rødåsen og for å komme opp må di gjennom spisestua til ekteparet To-Jo. Jeg klarer på ingen måte se at dette gir dem større plass, som hun så ivrig reklamerer for. 40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Friluftsdame Skrevet 2. april 2019 #37922 Del Skrevet 2. april 2019 Teppebelagte gulv, hvit sofa og ikke kjøkkenbord - men en liten kjøkkenkrok. Enten er det noe jeg ikke fatter, eller så må familien på snart 7 frekventere kjøkken og spisebord i 1.etg. For de kan jo ikke sitte i den hvite treseteren og stolen og spise vel? Dette fremstår mer som styling enn som et praktisk sted å bo for en stor familie. Med mindre de skal bruke vesentlig mer av huset enn det de disponerer på loftet. 24 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dollyådi Skrevet 2. april 2019 #37923 Del Skrevet 2. april 2019 1 minutt siden, Friluftsdame skrev: Teppebelagte gulv, hvit sofa og ikke kjøkkenbord - men en liten kjøkkenkrok. Enten er det noe jeg ikke fatter, eller så må familien på snart 7 frekventere kjøkken og spisebord i 1.etg. For de kan jo ikke sitte i den hvite treseteren og stolen og spise vel? Dette fremstår mer som styling enn som et praktisk sted å bo for en stor familie. Med mindre de skal bruke vesentlig mer av huset enn det de disponerer på loftet. Stolen som er avbildet stenger forøvrig inngangen til ett (to) soverom. Hun beskriver det som at de eldste har rom på andre siden av leiligheten, men sannheten er vel at de er omtrent fire skritt fra soverommene på motsatt side. Observerer og at hun skriver at de har full takhøyde... bildene viser da vitterlig knevegger på på alle soverom. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Melinda333 Skrevet 2. april 2019 #37924 Del Skrevet 2. april 2019 Men jeg forstår ikke hvordan alle de nå fire soverommene har vindu? Soverommet øverst ved siden av bod har vel ikke vindu? Ei heller det soverommet ved bod nr 2 som går mot bad. Hva er det jeg ikke forstår? Haha 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dollyådi Skrevet 2. april 2019 #37925 Del Skrevet 2. april 2019 3 minutter siden, Melinda333 skrev: Men jeg forstår ikke hvordan alle de nå fire soverommene har vindu? Soverommet øverst ved siden av bod har vel ikke vindu? Ei heller det soverommet ved bod nr 2 som går mot bad. Hva er det jeg ikke forstår? Haha Jeg forholder meg bare til plantegningene hun lagt ut. Der er det vindu mot takterrasse på to av rommene, og vindu på yttervegg på de to andre. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trua Skrevet 2. april 2019 #37926 Del Skrevet 2. april 2019 Hadde gått meg på nervene å bo sånn på ubestemt tid 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marthes Skrevet 2. april 2019 #37927 Del Skrevet 2. april 2019 Forundrer meg ikke om hun bytter ut IKEA sofaen om ett par uker med noe annet midlertidig... og lampene som ikke er tilkoblet strøm enda... de ble vel aldri tilkoblet de hun hang opp og reklamerte for i rekkehuset... så venter spent på strøm nå. Men veldig koselig innredet da! Det syntes jeg faktisk (har ikke tatt med i tankene at de skal evt spise i den sofaen eller hvor mange de er). 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Christiane_W Skrevet 2. april 2019 #37928 Del Skrevet 2. april 2019 1 time siden, Frøken_ida skrev: Hvor er kjøkkenet? I det siste blogginnlegget skriver Camilla at de har startet å få opp kjøkkenet sitt. De skal vel lage et lite tekjøkken e.l. på gangen utenfor badet? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 3. april 2019 #37929 Del Skrevet 3. april 2019 6 timer siden, Melinda333 skrev: Men jeg forstår ikke hvordan alle de nå fire soverommene har vindu? Soverommet øverst ved siden av bod har vel ikke vindu? Ei heller det soverommet ved bod nr 2 som går mot bad. Hva er det jeg ikke forstår? Haha Om det stemmer at soverom ikke har vindu (noe jeg tror de har) så er det grunn til å varsle noen. Det er jo ikke lov 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Griffin87 Skrevet 3. april 2019 #37930 Del Skrevet 3. april 2019 Og, når man er like før termin, blir det litt småkomisk at det nå er sååå deilig å ha eget soverom, etter å ha måtte delt det med de to minste de siste to årene.... 🤣 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trua Skrevet 3. april 2019 #37931 Del Skrevet 3. april 2019 Hunn sier også at foreldra har tenkt å bo der et par år og ikke har hast. Da kinne de fint ha bodd i rekkehuset tilbforeldra hadde bestemt seg. Da kunne de også ha solgt først og så kjøpt foreldra sitt når deres eget var solgt. Mye mer fleksibelt med tanke på å bli sittende med to hus 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
neiognei Skrevet 3. april 2019 #37932 Del Skrevet 3. april 2019 (endret) 27 minutter siden, Trua skrev: Hunn sier også at foreldra har tenkt å bo der et par år og ikke har hast. Da kinne de fint ha bodd i rekkehuset tilbforeldra hadde bestemt seg. Da kunne de også ha solgt først og så kjøpt foreldra sitt når deres eget var solgt. Mye mer fleksibelt med tanke på å bli sittende med to hus Nå har det i evig tid blitt klagd over at de har liten plass i det rekkehuset. Barna har ikke hatt egne soverom osv. Så flytter de inn i en leilighet i foreldra sine hus, som tydelig har mer plass til alle, men jammen er det galt også. Det er jo også opplest og vedtatt her at de har dårlig råd og lever på kreditt, og om det er tilfellet så er det vel også bare bra at de har flyttet inn til hennes foreldre? Skjønner ikke problemet altså. De sitter vel ikke med to hus, og som du sier så har ikke foreldra dårlig tid med å flytte, så da er det vel ikke særlig sannsynlig at de kommer til å sitte med to hus noen gang? Skal litt til for å ikke få solgt et hus innen et par år altså. Endret 3. april 2019 av neiognei 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kahaki Skrevet 3. april 2019 #37933 Del Skrevet 3. april 2019 Jeg tror ikke alt er galt uansett - det er bare det at løsningene hun skisserer ikke passer med virkeligheten. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trua Skrevet 3. april 2019 #37934 Del Skrevet 3. april 2019 9 minutter siden, neiognei skrev: Nå har det i evig tid blitt klagd over at de har liten plass i det rekkehuset. Barna har ikke hatt egne soverom osv. Så flytter de inn i en leilighet i foreldra sine hus, som tydelig har mer plass til alle, men jammen er det galt også. Det er jo også opplest og vedtatt her at de har dårlig råd og lever på kreditt, og om det er tilfellet så er det vel også bare bra at de har flyttet inn til hennes foreldre? Skjønner ikke problemet altså. De sitter vel ikke med to hus, og som du sier så har ikke foreldra dårlig tid med å flytte, så da er det vel ikke særlig sannsynlig at de kommer til å sitte med to hus noen gang? Skal litt til for å ikke få solgt et hus innen et par år altså. Ordla meg kanskje feil. Det jeg sier er at de slipper å sitte med to hus hvis de kjøper foreldra sitt. Mer fleksibelt. At de har større plass nå er en sannhet med modifikasjoner spør du meg 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trua Skrevet 3. april 2019 #37935 Del Skrevet 3. april 2019 2 minutter siden, kahaki skrev: Jeg tror ikke alt er galt uansett - det er bare det at løsningene hun skisserer ikke passer med virkeligheten. Så enkelt kan det sies 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 3. april 2019 #37936 Del Skrevet 3. april 2019 Er det konstruktiv kritikk med side opp og side ned om hvor lite eller ikke det nye hjemmet er? Si ifra til brannvesen om at de eventuelt benytter rom uten vindu som soverom? Dra på visning for å sjekke stylingen? Nei, mener nå jeg.. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
terteskjell Skrevet 3. april 2019 #37937 Del Skrevet 3. april 2019 5 minutter siden, Takida skrev: Er det konstruktiv kritikk med side opp og side ned om hvor lite eller ikke det nye hjemmet er? Si ifra til brannvesen om at de eventuelt benytter rom uten vindu som soverom? Dra på visning for å sjekke stylingen? Nei, mener nå jeg.. Det med å dra på visning er helt bak mål.. Men å ha soverom til eventuelt barna uten vindu er faktisk strengt forbudt.. Synes det blir noe helt annet 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 3. april 2019 #37938 Del Skrevet 3. april 2019 1 minutt siden, terteskjell skrev: Det med å dra på visning er helt bak mål.. Men å ha soverom til eventuelt barna uten vindu er faktisk strengt forbudt.. Synes det blir noe helt annet Strengt forbudt du liksom. Nei, det er ikke lov, men utrolig mange gjør det. Å melde ifra om at hun bruker et ikke-godkjent soverom virker mer som man vil ødelegge for VP enn noe annet. Er man reelt bekymret kan man vel sende HENNE en melding? 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
wahaj Skrevet 3. april 2019 #37939 Del Skrevet 3. april 2019 15 minutter siden, Takida skrev: Strengt forbudt du liksom. Nei, det er ikke lov, men utrolig mange gjør det. Å melde ifra om at hun bruker et ikke-godkjent soverom virker mer som man vil ødelegge for VP enn noe annet. Er man reelt bekymret kan man vel sende HENNE en melding? Det at utrolig mange andre gjør det, gjør det ikke noe mer lovlig av den grunn.. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lulle_ Skrevet 3. april 2019 #37940 Del Skrevet 3. april 2019 På 1.4.2019 den 17.44, Griffin87 skrev: Jeg flyttet i mitt første svangerskap, tre mnd før termin, og dette VAR med ett tøft svangerskap. Selvom jeg bare satt i en stol og SÅ på flyttingen (fikk ikke lov til noe annet), så havnet jeg på sykehus pga stress. Tør ikke tenke på hva som hadde skjedd hvis jeg skulle tømt boder, vasket, stylet++++ Det er virkelig småkvalmt at hun tør å påstå at hun har ett ekstremt vanskelig svangerskap. Samme her. Vi flyttet da jeg var 28 uker på vei med andremann- eldstemann var 16 måneder. Jeg satt også for det meste på en stol og så på at de andre flyttet, og pekte på hvor tingene skulle stå. Risikosvangerskap her også, i tillegg til symfyseløsning, og jeg ble innlagt tre uker ish etter overtagelse. Blodtrykket var skyhøyt, noe det var frem til fødsel. Jevnlige sykehusinnleggelser frem til lille var ute. Jeg blir provosert av å høre om paprikas dårlige form, ekstreme Smerter og tøffe svangerskap. Hun aner ikke hvor godt hun har det 😏 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg