Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Enig i at det må være lov å stille spørsmål ved hvordan denne oppussingen blir gjennomført. Ja, hun er alenemor og har sikkert et budsjett å holde seg til, men det folk reagerer på har jo ikke noe med dette å gjøre slik jeg ser det. Det er ikke så innmari mye dyrere å male to strøk i forhold til ett, eller kjøpe en rull med maskeringstape og maskere litt før man maler. Hun trenger ikke velge det dyreste og fineste, hun trenger bare å gjøre det ordentlig.  Er det virkelig mobbing å forvente det av "Norges største interiørblogger"?

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hummingbird1

Jeg synes fremdeles det blir for ille når folk skal kritisere hver minste lille ting! Og igjen, det er en interiørblogg, ikke en renovasjonsblogg... Kritiser gjerne den overdådige stilen, de uttallige putene og alt dramaet hun skriver om, men når folk må kritisere absolutt ALT den stakkars dama gjør blir det for dumt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
11 minutter siden, Hummingbird1 skrev:

Jeg synes fremdeles det blir for ille når folk skal kritisere hver minste lille ting! Og igjen, det er en interiørblogg, ikke en renovasjonsblogg... Kritiser gjerne den overdådige stilen, de uttallige putene og alt dramaet hun skriver om, men når folk må kritisere absolutt ALT den stakkars dama gjør blir det for dumt!

Det er opptil flere innlegg som tar til motmæle på unødvendige ting og bagateller. Uten å ty til brukerdebatt (det du gjør nå). Det er enklere å diskutere på den måten også. Du har all rett til å være uenig, men svar da på de enkelte innlegg med ditt motargument i stedet. Slik feks jeg gjorde i forhold til dette med alkove. For det syns ikke jeg var noe å "arrestere" henne på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruMacchiato

For å vri kritikken til det mer positive her inne: jeg liker hva hun har gjort med sønnens soveromsvegg. Først slafset på litt maling, malt stikkontakten, slengt opp en tapet hvor rapporten ikke ser ut til å stemme i det hele tatt, og så limt på lister på halve veggen (mens det fortsatt mangler tapet på deler av veggen), for så å ha trøkket møbler inn i rommet. Det er ikke annet enn vakkert, og jeg håper inderlig hun begynner å tilby renovering/oppussing gjennom interiørfirmaet sitt:-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, Hummingbird1 skrev:

Akkurat nå minner det mistenkelig mye om en renovasjonsblogg da... Siden det faktisk er det alle innleggene handler om. Hun har også fått med seg sponsorer og skal liksom vise hvordan man bygger opp et interiør fra bunnen av slik man gjerne gjør når man renoverer. Og når det da går over stokk og stein må det være lov å mene noe om det.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Varma

Spoiler
Spoiler

@FruMacchiatoOgså må vi kjøpe tjenestene hennes, da hun er en forsmådd alenemor som ikke jobber 24-7 i en vanlig jobb. Slik mange andre hardtarbeidende alenemødre gjør. I tillegg må vi applaudere alle konstruktive og rasjonelle kommentarer som hun publiserer i kommentarfeltet, blant annet at alle kvigene i KG skulle vært slettet fra denne planeten og at bloggeier er profesjonell når det gjelder oppussing med grunnarbeid og alt! Lurer på om de virkelige "profesjonelle" opplever det på samme måte? 

Endret av Varma
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
1 minutt siden, Varma skrev:

Lurer på om de virkelige "profesjonelle" opplever det på samme måte? 

Det kan jeg garantere deg at de ikke gjør. Men de driver jo firma og tar betalt, så det må de regne med. Vent nå litt... tjener C noe på dette? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Varma
21 minutter siden, canacas skrev:

Det kan jeg garantere deg at de ikke gjør. Men de driver jo firma og tar betalt, så det må de regne med. Vent nå litt... tjener C noe på dette? :klo:

Hmmmm, det var det der med reklame inntekter, blogginntekt og "sponsing/gave"? Alt er vel skattepliktig? Jeg lurer på hvorfor Norges største interiør blogg ikke ligger på toppblogglisten? Og hvorfor en instagramkonto med så mange følgere som VP har ikke får flere klikk enn 2-350 klikk per bilde? Til sammenligning får MTM mellom 5-6000 klikk og fotballfrue  4-7000 klikk på et bilde. Ville tro at en Norges største interiør blogger ville generert like mange klikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest spent på hvordan tapeten skal stemme overens på begge sidene, jeg.. 

DET trylletrikset har jeg veldig lyst til å se!

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var virkelig ikke sånn jeg så for meg tapeten, trodde det skulle være et stort atlas jeg. Dette er jo bare samme bilde hele veien?

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Det er ihvertfall tydelig at kartveggen ikke skulle lære noen geografi, for her er det form uten innhold hele veien til banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FruMacchiato
8 minutter siden, Birdo skrev:

Det var virkelig ikke sånn jeg så for meg tapeten, trodde det skulle være et stort atlas jeg. Dette er jo bare samme bilde hele veien?

Jeg hadde sett for meg akkurat det samme: et stort verdenskart som spente seg over hele veggen. Hadde kanskje ikke blitt så lekkert med et vindu midt inni kartet, men sikkert ikke så viktig om halve verden hadde forsvunnet:-P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til å leve av bloggen så er hun forferdelig dårlig til å svare leserene sine når de spør om hvor div ting er fra, fargekoder osv. Dette er tross alt jobben hennes, men hun gjør en like slett jobb med bloggen som hun gjør med oppussingen. Hvis noe av tingene er reklame så hadde jeg vært særdeles misfornøyd som produsent at hun ikke fronter produktet skikkelig. "Norges største interiørblogg" som tittel burde vært beskyttet tittel slik at ikke gud og enhver mann som henne kan bruke det, for det er intet annet en stor løgn. 

Endret av gjestgitt
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kaller hun seg 'norges største interiør blogg' da, det er kanskje noe helt annet. :laugh:;) 

Den tapeten på guttrommet gjør meg like svimmel som det på stua i leiligheten. :bond:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Varma
17 minutter siden, loffen skrev:

Nå kaller hun seg 'norges største interiør blogg' da, det er kanskje noe helt annet. :laugh:;) 

Den tapeten på guttrommet gjør meg like svimmel som det på stua i leiligheten. :bond:

Det er vel strengt tatt ikke en stor blogg av noe slag. Mange andre blogger som også har innslag av interiør ligger høyere og er faktisk representert på toppblogg listen. Kan dokumentere med skjermpdump hvis nødvendig, og ikke gjennom et fleip eller fakta innlegg Her på KG ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, LilleSnupp skrev:

Jeg er mest spent på hvordan tapeten skal stemme overens på begge sidene, jeg.. 

DET trylletrikset har jeg veldig lyst til å se!

Det omtrent som at det er bedre å holde kjeft å bli mistenkt for å være dum, enn å åpne kjeften å fjerne all tvil??? Det der kan umulig bli riktig. Hvem i all verden setter opp siste del, FØR den nest siste er oppe? Hun BER jo om det. Når hun nok en gang finner på sånne jukseløsninger som hun gjør (tapeten i stua i leiligheten som ikke stemmer i mønsteret) HVORFOR ikke vente til veggen er ferdig, så hadde sikkert ingen sett det. Men er som når hun skriver og publiserer FØR hun tenker.. Man MÅ ikke hverken fortelle eller vise alle ALT! Bare et lite tips!

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Varma skrev:

Det er vel strengt tatt ikke en stor blogg av noe slag. Mange andre blogger som også har innslag av interiør ligger høyere og er faktisk representert på toppblogg listen. Kan dokumentere med skjermpdump hvis nødvendig, og ikke gjennom et fleip eller fakta innlegg Her på KG ;) 

Ja, jeg burde brukt :ironi: flagget. Har bare hengt meg opp i at hun ikke greier å skriver interiørblogg i ETT ORD! Argh. Så der er hun kanskje størst. ;) 

Men så liker hun vel å juge litt da. :filer:

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare verre og verre..... 

Altså; "Heldigvis tok ikke synet mitt feil denne gangen heller" - uttaler norges største interiørblogger som har valgt å starte tapetsering fra begge sidene av veggen - opps - hva gjør man når de skal settes sammen/møtes ved vinduet der???? (For ikke å snakke om hvor rotete den tapeten var.. Hvorfor kaller hun det atlas-tapet?? HVOR er atlaset? Verdenskartet?). men tilbake til at synet ikke sviktet ( :sprettoy:)- her tror jeg man skal revurdere kvaliteten på optikere i Fredrikstad - for her tror jeg briller trenges.. Ikke bare den enorme fadesen med tapeten, men liste halveis OVER stikk-kontakten? Skjoldete malte vegger? Litt av tapeten under listene, noe bare til kanten av listene - helst litt overlapping og legge tapeten litt sånn oppå listene også.. Altså jeg blir helt oppgitt.. Og JA det er riktig å reagere - når fruen kaller seg NORGES STØRSTE INTERIØRBLOGGER (!!!!????? Løgn selvsagt, men dessverre lov å kalle seg hva man vil - jævla bra jobbet av nettavisen som lønner dramablogger som tar til seg titler de overhode ikke fortjener).

Makan til hastverk og slurvearbeid har jeg ikke sett dokumentert noensinne. Det er som en bilulykke - man vet man burde overse og dra videre, men man bare MÅ se allikevel..

Og alt det tullet om at vi er ute etter henne og at vi henger oss opp i detaljer for å plage henne - NEI det er ikke for å plage C - det er fordi mange blir ekstremt provosert av at hun er selvutnevnt interiørekspert på bekostning av flere hundre seriøse interiørblogger. Og ikke minst - det må da være lov å reagere på alt hun har utlevert om andre mennesker og barn på bloggen - totalt ukritisk og kun for å skape sympati for seg selv. Det er bare et tidsspørsmål før hun må betale konsekvensene av dette - jeg nekter å tro at man kan holde på sånn uten at det på sikt vil bli en reaksjon/anmeldelse/avhør osv. For ikke å snakke om at hun kan risikere å merke det økonomisk når rette etat går denne virksomheten i dybden. Vi har lover og regler som alle borgere plikter å følge. I tillegg har man "vær varsom-plakaten" som gjelder alle som publiserer offentlig. På toppen har man skikk og bruk, etiske prinsipper og grunnleggende folkeskikk og respekt for andre i samfunnet. Dette gjelder faktisk også "norgest største interiørblogger" - selv om ble dumpa av eksen....

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...