Christiane_W Skrevet 20. juni 2016 #4001 Del Skrevet 20. juni 2016 Et øyeblikk siden, EllaSays skrev: Det er ikke lov uten å søke - for det blir fasadeendring. Ettersom Camillas hus er et rekkehus inne i rekka og rommet til Lila ligger ca midt inne i annen etasje er det såvidt jeg skjønner ikke mulig å lage vindu der. Om de skjærer hull i veggen der blir det i så fall hull inn til naboen i rekka og det er definitivt ikke lov uansett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
EllaSays Skrevet 20. juni 2016 #4002 Del Skrevet 20. juni 2016 1 minutt siden, Christiane_W skrev: Ettersom Camillas hus er et rekkehus inne i rekka og rommet til Lila ligger ca midt inne i annen etasje er det såvidt jeg skjønner ikke mulig å lage vindu der. Om de skjærer hull i veggen der blir det i så fall hull inn til naboen i rekka og det er definitivt ikke lov uansett. haha.. det har du rett i. Sikkert ikke så lurt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dollyådi Skrevet 20. juni 2016 #4003 Del Skrevet 20. juni 2016 39 minutter siden, Varma skrev: Bare litt synsing fra sidelinjen her Men de som selger leiligheten har Ikke ansvar for at VP har solgt inn oppussingen som fantastisk og Bruker det som salgstriks for stylingoppdragene sine. Så jeg anmoder om at vi legger den ballen død, da alle som har følgt VP over lengre tid vet at oppussingen i leiligheten har vært venstrehåndsarbeid. Megler og selger som er ansvarlig for annonsen bør kunne ansvarliggjøres for at veggene er malt (er ikke de fleste dårlig tapetsert?) som nevnt i annonsen og "til å flytte rett inn i". Venstrehåndsarbeidet er jo akkurat det som gjør at disse uttalelsene ikke stemmer. Utsagnet om de medfølgende hvitevarene bygger bare oppunder. Det er meglere opplysninger jeg bygger mitt utsagn på, ikke bloggeier. Kommentarene mine over angående tapetsering, maling og diverse annet bygger igjen på bilder fes annonsen på Finn.no, ikke på bloggeiers utsagn. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dollyådi Skrevet 20. juni 2016 #4004 Del Skrevet 20. juni 2016 Et øyeblikk siden, Dollyådi skrev: Megler og selger som er ansvarlig for annonsen bør kunne ansvarliggjøres for at veggene er malt (er ikke de fleste dårlig tapetsert?) som nevnt i annonsen og "til å flytte rett inn i". Venstrehåndsarbeidet er jo akkurat det som gjør at disse uttalelsene ikke stemmer. Utsagnet om de medfølgende hvitevarene bygger bare oppunder. Det er meglere opplysninger jeg bygger mitt utsagn på, ikke bloggeier. Kommentarene mine over angående tapetsering, maling og diverse annet bygger igjen på bilder fra annonsen på Finn.no, ikke på bloggeiers utsagn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 20. juni 2016 #4005 Del Skrevet 20. juni 2016 Det er ikke ett soverom, men ett kott. Var ikke godkjent som soverom før, men det er kanskje nye regler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lyckeliten Skrevet 20. juni 2016 #4006 Del Skrevet 20. juni 2016 Hun skriver at det skal bli en sovealkove og ikke et soverom. Finner ikke nøyaktig regler for sovealkover, men så på flere planløsninger at de ikke hadde vinduer. Så lenge døren blir fjernet tror jeg det skal være greit. Om det er forsvarlig å plassere en sovende baby der er en annen ting, åpningen ser ganske liten ut. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Varma Skrevet 20. juni 2016 #4007 Del Skrevet 20. juni 2016 11 minutter siden, Dollyådi skrev: Jeg er enig i at ansvaret ligger hos de du nevner, men dette bør diskuteres i en egen tråd? Hva selger og megler gjør har ikke noe i denne tråden å gjøre, men meg om det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. juni 2016 #4008 Del Skrevet 21. juni 2016 Tråden er ryddet for person/brukerdebatt, samt svar til dette. Yvonne (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 21. juni 2016 #4009 Del Skrevet 21. juni 2016 11 timer siden, Lyckeliten skrev: Hun skriver at det skal bli en sovealkove og ikke et soverom. Finner ikke nøyaktig regler for sovealkover, men så på flere planløsninger at de ikke hadde vinduer. Så lenge døren blir fjernet tror jeg det skal være greit. Om det er forsvarlig å plassere en sovende baby der er en annen ting, åpningen ser ganske liten ut. Det går nok fint. Jeg bodde i en sovealkove i nesten ti år mens jeg bygde egenkapital (hadde en mikroleilighet). Jeg overlevde det. Det ble veldig varmt med gjester da, men det overlevde jeg også . Ingen dør, kun en lett gardin. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalie Skrevet 21. juni 2016 #4010 Del Skrevet 21. juni 2016 12 minutter siden, canacas skrev: Det går nok fint. Jeg bodde i en sovealkove i nesten ti år mens jeg bygde egenkapital (hadde en mikroleilighet). Jeg overlevde det. Det ble veldig varmt med gjester da, men det overlevde jeg også . Ingen dør, kun en lett gardin. Men i CØ's tilfelle vil jo dette kun være en kortvarig løsning, da baby ikke er baby veldig lenge, og bør etter hver få en dør å lukke. Om halvannet år eller så vil yngstedatter legge seg aller først, og dersom man har tenkt at hun skal få en god døgnrytme, vil en dør å lukke være nødvendig, med mindre jenta er et unntak som har døgnrytme som en drøm og sover seg gjennom jordskjelv. Men de færreste barn er jo slik. Men klart - da kan jo frk. C.Ø. flytte ut i alkoven selv, siden det er hun som legger seg sist av husets beboere. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 21. juni 2016 #4011 Del Skrevet 21. juni 2016 Et øyeblikk siden, Rosalie skrev: Men i CØ's tilfelle vil jo dette kun være en kortvarig løsning, da baby ikke er baby veldig lenge, og bør etter hver få en dør å lukke. Om halvannet år eller så vil yngstedatter legge seg aller først, og dersom man har tenkt at hun skal få en god døgnrytme, vil en dør å lukke være nødvendig, med mindre jenta er et unntak som har døgnrytme som en drøm og sover seg gjennom jordskjelv. Men de færreste barn er jo slik. Men klart - da kan jo frk. C.Ø. flytte ut i alkoven selv, siden det er hun som legger seg sist av husets beboere. Dersom alkoven er en del av soverommet hennes (det ble omtalt som garderobe) så er vel ikke det noe problem? Jeg delte rom med søsteren min fra jeg var bitte liten til hun flyttet hjemmefra (da var jeg 17). Vi la oss til forskjellige tider (aldersforskjell) og jeg kan ikke huske at jeg våknet engang, når hun var på rommet. Jeg syns dette er å lage problemer på noe som kanskje ikke er ett problem på sikt. Det finnes mange familier som bor trangere enn dette, og som sikkert ikke har godkjente rom og leiligheter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 21. juni 2016 #4012 Del Skrevet 21. juni 2016 Pusser de opp alle rommene samtidig? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrkHumle Skrevet 21. juni 2016 #4013 Del Skrevet 21. juni 2016 8 timer siden, Rosalie skrev: Men i CØ's tilfelle vil jo dette kun være en kortvarig løsning, da baby ikke er baby veldig lenge, og bør etter hver få en dør å lukke. Om halvannet år eller så vil yngstedatter legge seg aller først, og dersom man har tenkt at hun skal få en god døgnrytme, vil en dør å lukke være nødvendig, med mindre jenta er et unntak som har døgnrytme som en drøm og sover seg gjennom jordskjelv. Men de færreste barn er jo slik. Men klart - da kan jo frk. C.Ø. flytte ut i alkoven selv, siden det er hun som legger seg sist av husets beboere. Jeg har aldri noensinne lukket døren inn til barnet mitt. Først nå, når ungen er over ti år gammel, ønsker hun å ha døren lukket selv. Å sove med døren åpen gjør at barnet vennes til lyder, og ikke blir slik at det våkner av en dør som knirker. Jeg har uansett hver eneste kveld gått innom ungen min og sjekket pust og om pute/dyne ligger riktig, noe jeg tror de fleste foreldre gjør. Sovende barn våkner ikke av sånt, med mindre man alltid har lagt de bak lukket dør i fullstendig stillhet. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smugleseren Skrevet 21. juni 2016 #4014 Del Skrevet 21. juni 2016 13 timer siden, Rosalie skrev: Men i CØ's tilfelle vil jo dette kun være en kortvarig løsning, da baby ikke er baby veldig lenge, og bør etter hver få en dør å lukke. Om halvannet år eller så vil yngstedatter legge seg aller først, og dersom man har tenkt at hun skal få en god døgnrytme, vil en dør å lukke være nødvendig, med mindre jenta er et unntak som har døgnrytme som en drøm og sover seg gjennom jordskjelv. Men de færreste barn er jo slik. Men klart - da kan jo frk. C.Ø. flytte ut i alkoven selv, siden det er hun som legger seg sist av husets beboere. Mitt siste barn fikk ett tilsvarende rom som dette ved 10 måneders stadiet, -bortsett fra at dette rommet hadde vindu og vanlig dør fra vårt soverom. Ikke en eneste gang på de 4 årene han lå der var døren lukket, og nå når han har ett annet rom, og er 7, er døren fremdeles åpen ut i gangen. Barn liker jo å ha den nærheten til foreldre og voksne, så å stenge dører for å få de til å sovne er en fremmed tanke. Hilsen en firbarnsmor 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvinne31 Skrevet 22. juni 2016 #4015 Del Skrevet 22. juni 2016 Vi kan ihvertfall være betrygget over at det ikke er,eller har vært, noen fare for tidlig fødsel. Ingen som har den trusselen hengende over hodet som holder på sånn. Feks instagram igår (eller en annen dag), hvor bloggeren skriver at det kun er hun og datteren idag, her går det unna. Med fare å føde i uke 30, tror jeg de fleste hadde holdt seg langt unna både krakker og maling. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 22. juni 2016 #4016 Del Skrevet 22. juni 2016 2 timer siden, Kvinne31 skrev: Vi kan ihvertfall være betrygget over at det ikke er,eller har vært, noen fare for tidlig fødsel. Ingen som har den trusselen hengende over hodet som holder på sånn. Feks instagram igår (eller en annen dag), hvor bloggeren skriver at det kun er hun og datteren idag, her går det unna. Med fare å føde i uke 30, tror jeg de fleste hadde holdt seg langt unna både krakker og maling. Det er trist om hun har løyet om dette, samtidig er det fint at det går bra Og babyen tar null og niks skade av å ha sitt rom i en alkove (som er en forlengelse av mammans soverom). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Valetta Skrevet 22. juni 2016 #4017 Del Skrevet 22. juni 2016 Hvorfor møblerer hun før listene er på? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kollontaj Skrevet 22. juni 2016 #4018 Del Skrevet 22. juni 2016 3 minutter siden, Valetta skrev: Hvorfor møblerer hun før listene er på? Det synes jeg du skal spørre bloggeren om, men da kan hende det blir mayhem i kommentarfeltet. (Har lest et par av de siste og det var virkelig... eh...spesielt.) 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lapper Skrevet 23. juni 2016 #4019 Del Skrevet 23. juni 2016 Den 21.6.2016 at 20.05, FrkHumle skrev: Jeg har aldri noensinne lukket døren inn til barnet mitt. Først nå, når ungen er over ti år gammel, ønsker hun å ha døren lukket selv. Å sove med døren åpen gjør at barnet vennes til lyder, og ikke blir slik at det våkner av en dør som knirker. Jeg har uansett hver eneste kveld gått innom ungen min og sjekket pust og om pute/dyne ligger riktig, noe jeg tror de fleste foreldre gjør. Sovende barn våkner ikke av sånt, med mindre man alltid har lagt de bak lukket dør i fullstendig stillhet. Jeg har barn på 14 og 17. De nekter å ha døra til soverommet lukket. Det er kun når de har venner på besøk men ikke bestandig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jegerenenhjørning Skrevet 23. juni 2016 #4020 Del Skrevet 23. juni 2016 Den 20.6.2016 at 21.17, Amethyst skrev: http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=77556710 Jeg er helt sjokkert over at denne jenta tar på seg titler som proff på interiør, også har hun synes det der er fint! Tapet på soverommet som ligger over listene i taket, ledninger som går på kryss og tvers i tak (med gammel list etter tidligere lampe fortsatt synlig)! Eier hun ikke stolthet? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg