Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest CecilieX

Hmmm, jeg tenkte å slå et slag for profesjonalitet i dag. Tok turen innom Instagram for første gang i dag og ser at en del av postene er tagget med #reklame. Dette kom ikke som noen overraskelse, jeg har hele tiden sett for meg at hun har fremforhandlet avtaler i forbindelse med oppussingen av det nye huset. Flott at hun merker det med reklame. Men så var det den profesjonelle biten da. Mitt inntrykk er at av at hun har sett mulighetene som ligger i sponsingen, men ikke har gjort seg noen tanker om gjenytelsene som hun burde levere. Det stilles mange spørsmål om produktene, men VP tar seg ikke tid til å svare. Innleggene inneholder lite informasjon om hvor bloggleserne kan henvende seg, det blir stadig vist til at informasjon kommer (senere). Som sponsor hadde jeg ikke vært særlig fornøyd.

På bloggen derimot er det lite merking, og jeg synes sponsorene også her får lite igjen for pengene sine. Ta innlegget om malingen f.eks. Det var merket, men det er bare et bilde av Butinoxmalingen. Ingenting om hva som er bra med produktet, som etter det lille man kunne se var 3i1. Det er jo interessant for de av oss som pusser opp mye og vil spare tid, men det står ingenting om hva dette produkter har for fordeler.

Så vidt jeg forstår så er jo bloggen jobben til CØ nå, og da burde hun ha litt fokus hva som er å forvente av en proff blogger. Det gjelder både i forhold til leserne og i forhold til samarbeidspartnerene. 

... og vær så, vær så snill, Camilla. Du må ikke velge enkleste løsning med disse gulvlistene. Det er bortkastede penger å investere i slike forseggjorte lister hvis du har tenkt til å felle stikkontaktene inn i dem. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest canacas
  CecilieX skrev (På 20.6.2016 den 11.13):

Hmmm, jeg tenkte å slå et slag for profesjonalitet i dag. Tok turen innom Instagram for første gang i dag og ser at en del av postene er tagget med #reklame. Dette kom ikke som noen overraskelse, jeg har hele tiden sett for meg at hun har fremforhandlet avtaler i forbindelse med oppussingen av det nye huset. Flott at hun merker det med reklame. Men så var det den profesjonelle biten da. Mitt inntrykk er at av at hun har sett mulighetene som ligger i sponsingen, men ikke har gjort seg noen tanker om gjenytelsene som hun burde levere. Det stilles mange spørsmål om produktene, men VP tar seg ikke tid til å svare. Innleggene inneholder lite informasjon om hvor bloggleserne kan henvende seg, det blir stadig vist til at informasjon kommer (senere). Som sponsor hadde jeg ikke vært særlig fornøyd.

På bloggen derimot er det lite merking, og jeg synes sponsorene også her får lite igjen for pengene sine. Ta innlegget om malingen f.eks. Det var merket, men det er bare et bilde av Butinoxmalingen. Ingenting om hva som er bra med produktet, som etter det lille man kunne se var 3i1. Det er jo interessant for de av oss som pusser opp mye og vil spare tid, men det står ingenting om hva dette produkter har for fordeler.

Så vidt jeg forstår så er jo bloggen jobben til CØ nå, og da burde hun ha litt fokus hva som er å forvente av en proff blogger. Det gjelder både i forhold til leserne og i forhold til samarbeidspartnerene. 

... og vær så, vær så snill, Camilla. Du må ikke velge enkleste løsning med disse gulvlistene. Det er bortkastede penger å investere i slike forseggjorte lister hvis du har tenkt til å felle stikkontaktene inn i dem. 

Ekspander  

Jeg er ikke lenger så sikker på at hun blir sponset. Skal ikke påstå det hardnakket, men jeg tror Camilla har blitt skremt på noe vis og nå merker alt konsekvent som reklame, for å ikke bli "arrestert" på noe. Mulig hun tror at så lenge det er produkter på bloggen, uavhengig av om hun har fått det eller blitt sponset det, så må hun merke alt. 

Denne merkingen begynte etter at jeg la ut en tekst jeg leste på bloggen til mamsi. Det er derfor jeg stusser litt. Hun har jo aldri merket noe før. 

En annen ting; dersom hun nå kun jobber for Nettavisen (dette er hennes egne ord) hvorfor annonserer hun så ofte for Style By Norway? I dette innlegget:  http://villapaprika.blogg.no/1462908032_p_tide__vre_rlig.html#comment ber hun om at alle handler hos Style By Norway. Fordi hun er 25% eier, eller fordi hun fortsatt jobber der (selv om hun sier hun ikke gjør det). Og her nevnes også interiørveiledningen, som er en god bidragsyter til selskapet, men er ikke det noe hun fortsatt gjør - så hun er vel da fortsatt ansatt? http://villapaprika.blogg.no/1464698379_interirveiledninger.html#comment

Og om hun bare jobber for Nettavisen, hvorfor har hun lenke til nettbutikken til Style By Norway i headingen til bloggen sin? Blander kortene litt mye? 

Hele opplegget er så rotete og hyler etter en real opprydning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
  CecilieX skrev (På 20.6.2016 den 11.13):

Ekspander  

Men sånn ellers, ja - dersom hun blir sponset burde hun gjøre en langt proffere jobb. Både i praktisk utførelse, og på bloggen! Dersom sponsorer er fornøyd med dette skal det lite til å gjøre dem til lags. Da vil jeg ha sponsorer og! Ville gjort en bedre jobb via lukket profil på facebook :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

Beklager, men jeg klarer ikke å holde meg borte....

Den veggen på gutterommet - fy f*** så stygt malt den er!!!! Går det an??? Det går ikke an å kalle seg en av Norges største interiørblogger, og gjøre en så slett jobb. Dekke over med et stort bilde - WTF?! Trodde hun hadde leid inn folk til alt arbeidet, i hvert fall det hun sa. En maler med litt yrkesstolthet, hadde aldri gått god for det der.

Sånn, det var dagens fra meg. Over og ut!

Endret av Joppe
Bildekilde - VP's instagram.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

canacas skrev (På 20.6.2016 den 11.24):

En annen ting; dersom hun nå kun jobber for Nettavisen (dette er hennes egne ord) hvorfor annonserer hun så ofte for Style By Norway? I dette innlegget:  http://villapaprika.blogg.no/1462908032_p_tide__vre_rlig.html#comment ber hun om at alle handler hos Style By Norway. Fordi hun er 25% eier, eller fordi hun fortsatt jobber der (selv om hun sier hun ikke gjør det). Og her nevnes også interiørveiledningen, som er en god bidragsyter til selskapet, men er ikke det noe hun fortsatt gjør - så hun er vel da fortsatt ansatt? http://villapaprika.blogg.no/1464698379_interirveiledninger.html#comment

Og om hun bare jobber for Nettavisen, hvorfor har hun lenke til nettbutikken til Style By Norway i headingen til bloggen sin? Blander kortene litt mye? 

Hele opplegget er så rotete og hyler etter en real opprydning. 

Ekspander  

stylebynorway.no, som lenkes til fra menyen på villapaprika.blogg.no, står det samme telefonnummer som Camilla oppgir når hun selger/gir vekk private møbler gjennom sin instagramprofil, for eksempel et gammelt skap og gammel baderomsrinnredning fra det nye huset. Det virker som telefonnummeret er Camillas privatemobilnummer, og er altså også telefonnummeret til Style by Norway.

Endret av Oz-
Skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FruMacchiato
  canacas skrev (På 20.6.2016 den 11.24):

Jeg er ikke lenger så sikker på at hun blir sponset. Skal ikke påstå det hardnakket, men jeg tror Camilla har blitt skremt på noe vis og nå merker alt konsekvent som reklame, for å ikke bli "arrestert" på noe. Mulig hun tror at så lenge det er produkter på bloggen, uavhengig av om hun har fått det eller blitt sponset det, så må hun merke alt. 

Ekspander  

Er det ikke litt "stas" for bloggere å bli sponset? På lik linje med at skuespillere virkelig er tatt inn i varmen når de begynner å bli sponset med rød-løper-kjolene sine? Dersom man vil fremstå vellykket og populær I bloggverden, så er det vel lett sak å slenge på "reklame" eller "sponset" hver gang en anledning byr seg? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ingenting. For noen dager siden skrev hun at hun hadde satt bort alt arbeidet fordi hun hadde kynnere og hadde fått beskjed om å være i ro, det virket jo som om en fødsel var nærstående. Nå har hun pusset opp i flere dager, malt og malt på sin lille krakk, det henger jo ikke på grep!?! Spesielt ikke hvis hun har bekkenløsning i den grad hun hevder. Jeg kunne ikke sitte på hverken krakk eller stol da jeg hadde bekkenløsning..... Hva er det jeg har gått glipp av? Jeg blir mer og mer forvirret av å lese den bloggen....

• Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina
  Joppe skrev (På 20.6.2016 den 11.35):

Beklager, men jeg klarer ikke å holde meg borte....

Den veggen på gutterommet - fy f*** så stygt malt den er!!!! Går det an??? Det går ikke an å kalle seg en av Norges største interiørblogger, og gjøre en så slett jobb. Dekke over med et stort bilde - WTF?! Trodde hun hadde leid inn folk til alt arbeidet, i hvert fall det hun sa. En maler med litt yrkesstolthet, hadde aldri gått god for det der.

Sånn, det var dagens fra meg. Over og ut!

Ekspander  

Måtte inn å lese, jeg trodde ikke helt på det, men der sto det svart på hvitt :ohmy: Nei da, ikke så nøye det bilde skal henge oppe til veggen skal males neste gang tydeligvis. Ha ha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fansen på insta mener noe annet. Hun burde pusse opp til folk på heltid så flink hun er....

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
  Xstrella skrev (På 20.6.2016 den 14.34):

Fansen på insta mener noe annet. Hun burde pusse opp til folk på heltid så flink hun er....

Ekspander  

Uff, hun tar ikke engang av støpsler til stikkontakter før hun maler. Ville aldri sluppet henne til hos meg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ekspander  

Hvilken alder er det egentlig på leserne hennes? Den kan umulig være særlig høy?

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Joppe

Ekspander  

Hun hadde ikke fått pusset opp kottet/boden en gang. 

Endret av Joppe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Det er som "Keiserens nye klær". Er det ingen av leserne som ser at Keiseren er splitter naken?

Dette er jo helt absurd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest FruMacchiato
  TallulahBGood skrev (På 20.6.2016 den 15.46):

Det er som "Keiserens nye klær". Er det ingen av leserne som ser at Keiseren er splitter naken?

Dette er jo helt absurd!

Ekspander  

Det sier vel litt om hvor halvt og slurvete en del mennesker utfører slikt arbeid. Det forundrer meg egentlig ikke; har sett mange rare løsninger og mye slurv hos folk jeg har besøkt. Ting må ikke være perfekt, men en viss standard burde man likevel ha. Hvorfor ikke bare legge LITT mer tid og energi i oppussingen, slik at  man i hvert fall har et resultat som er tilfredsstillende i tilfelle man skal selge boligen på et senere tidspunkt? Jeg skjønner det ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest canacas
  FruMacchiato skrev (På 20.6.2016 den 16.01):

Det sier vel litt om hvor halvt og slurvete en del mennesker utfører slikt arbeid. Det forundrer meg egentlig ikke; har sett mange rare løsninger og mye slurv hos folk jeg har besøkt. Ting må ikke være perfekt, men en viss standard burde man likevel ha. Hvorfor ikke bare legge LITT mer tid og energi i oppussingen, slik at  man i hvert fall har et resultat som er tilfredsstillende i tilfelle man skal selge boligen på et senere tidspunkt? Jeg skjønner det ikke...

Ekspander  

Jeg kjøpte en slik leilighet for noen år siden. Den så fantastisk ut, både på bilder og på visning. Dyre materialer og alle rom fremsto som nyoppusset. Men det var synsbedrag. Slett arbeid ga grobunn for mugg på kjøkkenet og under alle parkettgulv. Det kostet meg mye, men jeg rev ut hele leiligheten og gjorde alt på nytt. Jeg kjøper aldri leilighet av hobby-oppussere igjen, slike som Camilla altså.

Må legge til; de jeg kjøpte av da fjernet ikke engang lister når de tapetserte, ei heller støpsler. Minner litt om teknikken til Camilla. Det var mildt sagt frustrerende. Håndverkerne som var leid inn lo seg halvt forderva av den jobben som var blitt gjort. Det er slikt de tjener på, amatører.... :dry:

Endret av canacas
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Keikolina
  TallulahBGood skrev (På 20.6.2016 den 15.46):

Dette er jo helt absurd!

Ekspander  

Keiserens nye klær ja.. Ja det stemmer på en prikk, er jo fullstendig sinnsykt!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper dette rekkehuset er til salg om ett år,og hun og ny type kjøper et stort hus..og pusser opp igjen.

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keikolina skrev (På 20.6.2016 den 13.47):

Måtte inn å lese, jeg trodde ikke helt på det, men der sto det svart på hvitt :ohmy: Nei da, ikke så nøye det bilde skal henge oppe til veggen skal males neste gang tydeligvis. Ha ha.

Ekspander  

Såvidt jeg har forstått skal den veggen tapetseres med en tapet med kartmotiv, så den slette malejobben blir dekket med tapet.  Camilla nevnte i et tidligere innlegg at Oliver ønsket seg en vegg med verdenskart og hun la ut et bilde av en tapet hun vurderte på Instagram for noen uker siden.

https://www.instagram.com/p/BF8M79PgqSe/?taken-by=villapaprikablogg

Så langt synes jeg hele oppussingen virker kaotisk og preget av snarveier og løsninger som gir synlige resultater raskt.  Ikke akkurat det man forventer av en proff interiørblogger.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Keikolina

Ja, dette er bare midlertidig. Tviler på at dette er noe drømmehjem når man sløver såpass, da setter man lite pris på ting, virker veldig bortskjemt. Er sånn man gjør med ting man bare får å ikke er så nøye med. Ikke noe man har arbeidet for å få.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...