Nordvesta Skrevet 23. januar 2016 #1621 Del Skrevet 23. januar 2016 (endret) Tråden ryddet for sitat fra bloggen og hetsende utsagn Nordvesta, mod. Endret 25. januar 2016 av Nordvesta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
amadine Skrevet 23. januar 2016 #1622 Del Skrevet 23. januar 2016 3 timer siden, loffen skrev: Hun har lagt ut bilde av det som ser ut som et babyteppe i dag på instagram, med blå hjerter bak. Er bildet fjernet? Ser ikke no bilde 🙄 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loffen Skrevet 23. januar 2016 #1623 Del Skrevet 23. januar 2016 6 minutter siden, amadine skrev: Er bildet fjernet? Ser ikke no bilde 🙄 Her: https://www.instagram.com/p/BA4VPlIAqdh/?taken-by=villapaprikablogg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 24. januar 2016 #1624 Del Skrevet 24. januar 2016 Tråden ryddet for spekulasjoner og avsporinger, samt samtlige svar til dette Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Unagi Skrevet 25. januar 2016 #1625 Del Skrevet 25. januar 2016 Den 13.1.2016 at 8.01, Cornucopia skrev: Lov om opphavsrett, altså Åndsverkloven er veldig enkel egentlig. Har en ikke tatt bildet eller skrevet teksten selv, skal man innhente tillatelse av eieren før publisering. Man kan evt. sitere, men det skal gjøres korrekt. Både bilder og tekst krever kildehenvisning/kreditering, også om bildet er hentet fra et gratis-sted som f.eks. creative commons eller kjøpt fra f.eks. istock. Jeg har et spørsmål angående dette. Kan man ta skjermdump av et bilde å legge ut på sin egen blogg og skrive "skjermdump fra http://nettsiden.com " under bildet uten å spørre den som eier nettsiden om lov? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 25. januar 2016 #1626 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) Hun tar 500,- inklusive mva for interiørtips/veiledning. Nå vet jeg ikke hva hun kaller seg/firmaet i forhold til den geskjeften, men skulle gjerne sjekket om hun er registrert i mva-registeret. Innlegg ryddet for spekulasjon Nordvesta, mod. Endret 25. januar 2016 av Nordvesta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 25. januar 2016 #1627 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) 8 timer siden, canacas skrev: Hun tar 500,- inklusive mva for interiørtips/veiledning. Nå vet jeg ikke hva hun kaller seg/firmaet i forhold til den geskjeften, men skulle gjerne sjekket om hun er registrert i mva-registeret. Ganske sikker på at alt er registrert under firmaet eller bloggen. Innlegg ryddet for spekulasjon i sitat Nordvesta, mod. Endret 25. januar 2016 av Nordvesta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joppe Skrevet 25. januar 2016 #1628 Del Skrevet 25. januar 2016 (endret) 8 timer siden, canacas skrev: Hun tar 500,- inklusive mva for interiørtips/veiledning. Nå vet jeg ikke hva hun kaller seg/firmaet i forhold til den geskjeften, men skulle gjerne sjekket om hun er registrert i mva-registeret. Camilla er ikke registrert med noe eget firma i Brreg. Kun StyleByNorway....i hvert fall ut fra det jeg kan se. Firmaet er registrert som nettbuikk - altså ikke noen konsulentvirksomhet utenom. Hmm..... https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=915561209 Innlegg ryddet for spekulasjon i sitat Nordvesta, mod. Endret 25. januar 2016 av Nordvesta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 25. januar 2016 #1629 Del Skrevet 25. januar 2016 Et øyeblikk siden, Joppe skrev: Camilla er ikke registrert med noe eget firma i Brreg. Kun StyleByNorway....i hvert fall ut fra det jeg kan se. Firmaet er registrert som nettbuikk - altså ikke noen konsulentvirksomhet utenom. Hmm..... https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=915561209 Bloggen er nok registrert. Dette blir uansett bare spekualsjoner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest canacas Skrevet 25. januar 2016 #1630 Del Skrevet 25. januar 2016 Et øyeblikk siden, Joppe skrev: Camilla er ikke registrert med noe eget firma i Brreg. Kun StyleByNorway....i hvert fall ut fra det jeg kan se. Firmaet er registrert som nettbuikk - altså ikke noen konsulentvirksomhet utenom. Hmm..... https://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=915561209 Da kan hun heller ikke belaste mva. Mva-pliktig virksomhet er det muligens, men er du ikke registrert skal ikke mva pengene hentes inn fra intetanende kunder heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joppe Skrevet 25. januar 2016 #1631 Del Skrevet 25. januar 2016 1 minutt siden, Bootybuilder skrev: Bloggen er nok registrert. Dette blir uansett bare spekualsjoner. Det er bare å slå opp i Brreg.no - ikke noe spekulasjon det. Har kun gjengitt det som står sort på hvitt - altså ikke noe jeg diktet har diktet opp selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Joppe Skrevet 25. januar 2016 #1632 Del Skrevet 25. januar 2016 Og for info, så er VillaPaprika registrert som konkursbo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 25. januar 2016 #1633 Del Skrevet 25. januar 2016 Et øyeblikk siden, Joppe skrev: Og for info, så er VillaPaprika registrert som konkursbo. Bloggen er innunder side2. Aner ikke hvordan reglene er da. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nordvesta Skrevet 25. januar 2016 #1634 Del Skrevet 25. januar 2016 Tråden ryddet for persondebatt og samtlige svar til dette Nordvesta, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cavatina Skrevet 25. januar 2016 #1635 Del Skrevet 25. januar 2016 12 timer siden, Unagi skrev: Jeg har et spørsmål angående dette. Kan man ta skjermdump av et bilde å legge ut på sin egen blogg og skrive "skjermdump fra http://nettsiden.com " under bildet uten å spørre den som eier nettsiden om lov? Det kommer helt an på konteksten det skal brukes i, om det er faksimile du tenker på? Men fritt å ta en skjermdump av et bilde og legge dette ut på egen blogg eller andre steder uten tillatelse fra nettsiden er ikke lov. Det er uansett alltid god folkeskikk å spørre først, og så, om man får avtalt tillatelse, i tillegg lenke til originalen, fremfor å betale en skyhøy faktura litt senere. Hans Petter Nygård Hansen har skrevet en lettfattelig sak om opphavsrett. Her nevner han også bruk av faksimile og lenker videre til Thomas Moen som i tillegg har forklart dette med faksimiler godt - hvordan og når det er greit å bruke det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 28. januar 2016 #1636 Del Skrevet 28. januar 2016 Har hun gjort ig privat? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 28. januar 2016 #1637 Del Skrevet 28. januar 2016 3 timer siden, Birdo skrev: Har hun gjort ig privat? Nei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Bluebird1992 Skrevet 28. januar 2016 #1638 Del Skrevet 28. januar 2016 Den Saturday, January 23, 2016 at 16.02, Christiane_W skrev: Sitattull. Jeg kommer heller ikke inn på instagram. Det står at den er privat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Birdo Skrevet 28. januar 2016 #1639 Del Skrevet 28. januar 2016 6 minutter siden, Bootybuilder skrev: Nei Jo, jeg må spørre om å få følge henne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bootybuilder Skrevet 28. januar 2016 #1640 Del Skrevet 28. januar 2016 10 minutter siden, Birdo skrev: Jo, jeg må spørre om å få følge henne. Men følger du henne ikke da? Jeg følger henne, så hos meg er ikke dette et problem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg