Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

så bra at andre og ser det! Det var akkurat likt i d gamle hjemmet og. Viser godt på utvaskbildene fra stua der det ikke er malt rundt stikkontakter ved tvseksjonen. Jeg husker at jeg reagerte på hvor raskt de får til endringene, men det klarer jammen alle om vi skal ta sånne snarveier hele tiden. 

Har bladd meg en del tilbake på bloggen hennes nå. Malingen i stua ser skjoldete ut. Og en blåstripete tapet ser man tydelig at det er bobler nede i hjørnet. Mye hastverksarbeid!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bluebird1992

Jeg har også lagt merke til dette med hastverksarbeid, men trodde helt ærlig at øynene spilte meg et puss. Det er jo så glam og shiny ellers! 

Da jeg så badet med masse maling på flisene og ved speilet tenkte jeg igjen at det umulig kunne være maling, men det er altså det! Forundelige greier, og temmelig ugunstig for de som overtar hus og leilighet etter henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun kunne virkelig ikke funnet et bedre sted å ta ørten bilder av seg selv i forskjellige vinkler? Lekkert med søppelcontainer som bakgrunn må jeg si.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Drømmen er en leilighet med 3 soverom på samme stedet😂😂 her vil hun aldri flytte fra... Aldri idag ihvertfall  😂😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, huff :P Hastverks maling er aldri bra, been there done that for å si det sånn. Er et helvete å rette opp igjen når man søler :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden Camilla nå kjører alt av reklameinnlegg på instagram; burde ikke disse også merkes iflg. Markedsføringsloven? 

Stemmer det.  :)    

FO skriver i brev den 03.09.14 til en blogger - http://www.forbrukerombudet.no/asset/5060/1/5060_1.pdf - at markedsføring på blogg og instagram av egen nettbutikk skal merkes, og at reklame derfra skal merkes på lik linje med vanlige reklameinnlegg.

Ellers sier veilederen bl.a. dette om reklame på IG - fra http://www.forbrukerombudet.no/asset/5018/1/5018_1.pdf

"2.3 Merking av reklame – hva, hvor og hvordan skal du merke? Merkingen skal være det første følgerne dine ser, noe som betyr at den må stå i nær tilknytning til omtalen/informasjonen du har publisert. Poenget er at følgerne skal være klar over at det er reklame før eller samtidig som de ser/leser innlegget. For blogg må merkingen derfor stå øverst i innlegget, og for instagram må merkingen fremgå tydelig av bildeteksten.".

5.3 Instagram For å oppnå at følgerne dine oppfatter reklamen før eller samtidig som de ser bildet du har lagt ut, er det avgjørende at merkingen står i nær tilknytning til bildet. Eksempel: Du kan merke bildet med #reklame eller skrive «reklame» i selve bildeteksten. Det viktig at merkingen står først, og ikke til slutt i en lang rekke hashtags eller tekst.  

Endret av Asti
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klaget på Camilla 4 ganger til FO ang merking på instagram, men nå har jeg gitt opp. Enten så driter de i det, eller så må hun bestikke de eller noe..

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har klaget på Camilla 4 ganger til FO ang merking på instagram, men nå har jeg gitt opp. Enten så driter de i det, eller så må hun bestikke de eller noe..

Jeg har komme ut av tellingen, dvs. har klaget inn mange bloggere over flere måneder. Det samme vet jeg at mange andre også har gjort. Forbrukerombudet har valgt å legge seg på en veiledende rolle ovenfor bloggerne, og de har fått tilbud om brevkorrespondanse og telefonmøter med FO. Dette er tilbud de har hatt siden veilederen kom i 2011, dvs. omlag 4 år.

Som forbruker har jeg den siste tiden opplevd å bli avvist, dvs. fått tilbakemelding om at de ikke har ressurser til å svare på mine konkrete spørsmål vedr. merking og tvilstilfeller. En kan derfor spørre seg hvem de egentlig er til for? Bloggerne eller forbrukerne... Det hele er merkelig, når det på nettsiden står: "Forbrukerombudets visjon er å jobbe for et enklere og tryggere marked for forbrukerne". Jeg forstår det ikke, for istedenfor å hjelpe forbrukerne har de lagt seg på en linje der de hjelper bloggerne/bedrifter slik at de slipper unna med både dårlig merking og bøter. Mens vi forbrukerne ikke får den merkingen vi har krav på. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bluebird1992

Tusen takk til Asti og Birdo! Det virker jo helt merkelig at dette bare får passere! StyleByNorway/Camilla har vel aldri merket noen av reklameinnleggene på instagram etter forskriftene, såvidt jeg vet.

Camilla selv er vel lykkelig uvitende om dette. Kanskje noen med instagramkonto hadde kunnet hjelpe med å informere henne om det? :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk til Asti og Birdo! Det virker jo helt merkelig at dette bare får passere! StyleByNorway/Camilla har vel aldri merket noen av reklameinnleggene på instagram etter forskriftene, såvidt jeg vet.

Camilla selv er vel lykkelig uvitende om dette. Kanskje noen med instagramkonto hadde kunnet hjelpe med å informere henne om det? :) 

 

Neida, hun vet dette godt. Jeg ble slettet fra kontoen hennes etter at jeg sa at hun måtte merke på ig også, da sa hun bare at hun ikke tjener på det som blir lagt ut der og da trenger hun ikke merke heller:bond:

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX

Jeg har komme ut av tellingen, dvs. har klaget inn mange bloggere over flere måneder. Det samme vet jeg at mange andre også har gjort. Forbrukerombudet har valgt å legge seg på en veiledende rolle ovenfor bloggerne, og de har fått tilbud om brevkorrespondanse og telefonmøter med FO. Dette er tilbud de har hatt siden veilederen kom i 2011, dvs. omlag 4 år.

Som forbruker har jeg den siste tiden opplevd å bli avvist, dvs. fått tilbakemelding om at de ikke har ressurser til å svare på mine konkrete spørsmål vedr. merking og tvilstilfeller. En kan derfor spørre seg hvem de egentlig er til for? Bloggerne eller forbrukerne... Det hele er merkelig, når det på nettsiden står: "Forbrukerombudets visjon er å jobbe for et enklere og tryggere marked for forbrukerne". Jeg forstår det ikke, for istedenfor å hjelpe forbrukerne har de lagt seg på en linje der de hjelper bloggerne/bedrifter slik at de slipper unna med både dårlig merking og bøter. Mens vi forbrukerne ikke får den merkingen vi har krav på. 

Dette var ikke hyggelig lesing... Jeg trodde ikke ignoransen hos FO kunne bli større, men det kunne den altså. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Bluebird1992

Neida, hun vet dette godt. Jeg ble slettet fra kontoen hennes etter at jeg sa at hun måtte merke på ig også, da sa hun bare at hun ikke tjener på det som blir lagt ut der og da trenger hun ikke merke heller:bond:

Jeg tror faktisk ikke at Camilla forstår hva reklame er, helt ærlig. Hun svarte akkurat det samme til meg før hun utestengte meg da jeg påpekte manglende reklamemerking på bloggen. Det viste seg at hun mente/trodde/hevdet at reklame for egen butikk ikke regnes som reklame, kun reklame hun blir betalt direkte for, altså ekstern reklame. 

Det er godt mulig at hun ikke evner å forstå dette, og at noen må forklare det for henne i særdeles lettfattlige ordlag. Kanskje jeg kan sende henne nok en vennlig påminnelse via bloggen hennes,- om jeg ikke fremdeles er blokkert siden sist. :sprettoy:

Det hadde vært flott om flere hadde gjort det samme! 

Endret av TallulahBGood
En "e" for mye.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ting går veldig fort hos Camilla. Jeg har kommentert på bloggen om hvorfor hun ikke maler seg ferdig, fikk til svar at d gjorde hun for så å slette bildene jeg refererte til. Nå ser jeg at det samme skjer på badet. Hun har malt innredningen i all hast. Første bilde som ble lagt ut på insta viser at all pynt og dill fremdeles står fremme, så det kan ikke ha blitt vasket skikkelig før hun malte. På bilde Nr 2 ser du tydelig at hun har truffet både flisene på veggen og selve vaskeservanten og muligens speilet med malingen. Det går så fort at det ikke blir tid til forberedelsene som i mine øyne er mer enn 50% av jobben. Malingen og tapetsering i resten av leiligheten bærer også preg av samme hastverksarbeid om du ser nøye på bildene. Stakkars utleier som ender opp med en leilighet som i utgangspunktet kanskje var kjedelig, men i det minste ok standard til en leilighet som må totalrenoveres når alt dill forsvinner og vegger og innredning kommer til sin rett igjen. Eksempler jeg har lagt merke til er maling rundt døren til ungene sitt rom i stua mangler mot vinduet, malingen mot taklister og i hjørnet over køyesenga på barnas rom mangler, tapeten i gangen har en veldig uheldig overgang som skaper usymetri i stripene å nå til slutt hastverksmaling av innredningen på badet. Jeg forstår bare ikke hvorfor hun får så mye skryt av disse prosjektene. Innredning er en ting, men oppussing er ikke hennes sterke side 

Kanskje utleier har en plan om å pusse opp uansett når leiekontrakten med Camilla utløper og det er derfor hun får lov til å male, tapetsere og herje som det passer seg?  

Jeg synes også malingen på badet (og i leiligheten forøvrig) bærer preg av hastverksarbeid.  Når det gjelder maling er forberedelser halve jobben og det virker det ikke som Camilla har fått med seg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje utleier har en plan om å pusse opp uansett når leiekontrakten med Camilla utløper og det er derfor hun får lov til å male, tapetsere og herje som det passer seg?  

Jeg synes også malingen på badet (og i leiligheten forøvrig) bærer preg av hastverksarbeid.  Når det gjelder maling er forberedelser halve jobben og det virker det ikke som Camilla har fått med seg.

Hun har jo skrevet at utleier har betalt en del av oppussingen da de ville pusse opp der og hun sa seg villig... så tror ikke det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk ikke at Camilla forstår hva reklame er, helt ærlig. Hun svarte akkurat det samme til meg før hun utestengte meg da jeg påpekte manglende reklamemerking på bloggen. Det viste seg at hun mente/trodde/hevdet at reklame for egen butikk ikke regnes som reklame, kun reklame hun blir betalt direkte for, altså ekstern reklame. 

Det er godt mulig at hun ikke evner å forstå dette, og at noen må forklare det for henne i særdeles lettfattlige ordlag. Kanskje jeg kan sende henne nok en vennlig påminnelse via bloggen hennes,- om jeg ikke fremdeles er blokkert siden sist. :sprettoy:

Det hadde vært flott om flere hadde gjort det samme! 

Da er hun tunglært. For jeg skrev nettopp det, at så lenge det er reklame fra en bedrift hun er medeier i så må hun merke det. Fikk da beskjed om at jeg måtte finne meg noe bedre å bedrive tiden min med enn å sitte å hakke på henne. Men jeg tror at hun tror hun er høyere enn alle andre, så lover og regler gjelder ikke henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...