Gå til innhold

Villa Paprika og Lord Gekko AS


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har det noe med utseendet hennes å gjøre da? Orange ansikt kommer vel av sminkinga, ikke av at det er noe som helst galt med utseendet hennes. Men skjønner godt at hun henger seg opp i det, siden hun føler seg så mobbet i utgangspunktet.

Endret av neiognei
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Bergensia

Når dama velger å blokke lesere som skriver helt ok kommentarer ang manglende merking av annonser/annonselenker... vel da tar jeg KG-kjeftingen med knusende ro!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar!

Nei, det er et par ting som ikke henger helt på greip. 700.000 på én måned, og så konk innen ett år?

Jeg skulle også gjerne sett tall på hvor mye varer de tok inn rett før konkursen.

Som jeg har skrevet tidligere i tråden (her og her) er det mange omstendigheter som "beviser" konkursen var planlagt.  Det var alt for mye som lå til rette i forkant til at det var tilfeldig i mine øyne.  

 

Enig i at det hadde vært interessant å se hvor mye varer de kjøpte inn rett før Villa Paprika gikk konkurs. Jeg kikket litt på Instagram og på de bildene Camilla la ut mens konkurssalget pågikk ser det ut som de hadde nok varer.

 

Link til screenshot

Link til screenshot

Link til screenshot

Link til screenshot

Link til screenshot

Link til screenshot

 

Noe av det jeg har reagert på er at de klarte å få kjøpt konkursboet så kjapt. Det har vært sagt at de kjøpte konkursboet fordi ingen andre ville kjøpe det, men Style by Norway kjøpte det så raskt at jeg tviler på at mange andre hadde sjansen... Camilla la det ut på bloggen rett før kl. 15 dagen etter at konkursen var et faktum, og de var i gang med konkurssalg to dager senere. Og konkurssalget var særdeles velstylet - varene stod ikke i pappesker etc. Dette var ikke noe de "kastet sammen" mens de prøvde å komme over sjokket over at Villa Paprika gikk konkurs, det er jeg ganske sikker på.

 

Hun burde lese Mamsis eminente innlegg "Noe kritikk burde man forholde seg til."

http://mamsi.no/kritikk-av-bloggere/

Camilla nevner ikke noe av den konstruktive kritikken hun får, og grunnen er vel selvinnlysende.

Festlig at hun valgte et bilde der hun har på samtlige akrylplagg hun har i butikken som et ekstra F.U. til oss.

Tip o' the Hat, Camilla! ;-)

Enig i at hun burde lese det innlegget - og ta det til seg!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Som jeg har skrevet tidligere i tråden (her og her) er det mange omstendigheter som "beviser" konkursen var planlagt. Det var alt for mye som lå til rette i forkant til at det var tilfeldig i mine øyne.

Enig i at det hadde vært interessant å se hvor mye varer de kjøpte inn rett før Villa Paprika gikk konkurs. Jeg kikket litt på Instagram og på de bildene Camilla la ut mens konkurssalget pågikk ser det ut som de hadde nok varer.

Link til screenshot

Link til screenshot

Link til screenshot

Link til screenshot

Link til screenshot

Link til screenshot

Noe av det jeg har reagert på er at de klarte å få kjøpt konkursboet så kjapt. Det har vært sagt at de kjøpte konkursboet fordi ingen andre ville kjøpe det, men Style by Norway kjøpte det så raskt at jeg tviler på at mange andre hadde sjansen... Camilla la det ut på bloggen rett før kl. 15 dagen etter at konkursen var et faktum, og de var i gang med konkurssalg to dager senere. Og konkurssalget var særdeles velstylet - varene stod ikke i pappesker etc. Dette var ikke noe de "kastet sammen" mens de prøvde å komme over sjokket over at Villa Paprika gikk konkurs, det er jeg ganske sikker på.

Enig i at hun burde lese det innlegget - og ta det til seg!

Veldig enig med deg. Det gikk veldig fort, men det er vel en slags konkursprotokoll man er pålagt å følge? Varsel i avisen med krav etc.? Beklager at jeg er totalt clueless her.

Syntes også å huske at Style by Norway veldig fort var oppe og gikk med medarbeidere rundt om i Norge og diverse. Det stemmer ikke med versjonen presentert i bloggen.

Som sagt er det mye som ikke henger helt på greip her, og det er tydeligvis ikke bare jeg som synes det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Og bare for å adressere kommentarer ang. utseende: Om man driver reklame for et produkt er det helt legetimt å kommentere modellens styling og make-up, mener jeg. Det er en del av produktet.

At bedriften velger å bruke henne til å fronte produktene er deres valg, men det fritar dem selvsagt ikke for enhver kritikk at Camilla verken er profesjonell modell, stylist eller make-up artist.

Dette er kjent argumentasjon iflg. Caroline Berg Eriksen, kappa etter vinden.

Jeg forbeholder meg retten til å si min mening om et kommersielt produkt. Ferdig snakka! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig med deg. Det gikk veldig fort, men det er vel en slags konkursprotokoll man er pålagt å følge? Varsel i avisen med krav etc.? Beklager at jeg er totalt clueless her.

Syntes også å huske at Style by Norway veldig fort var oppe og gikk med medarbeidere rundt om i Norge og diverse. Det stemmer ikke med versjonen presentert i bloggen.

Som sagt er det mye som ikke henger helt på greip her, og det er tydeligvis ikke bare jeg som synes det.

Jeg har ikke veldig greie på eksakt hvordan ting foregår ved en konkurs, så jeg søkte litt på nettet og fant denne artikkelen.  Ut fra artikkelen tolker jeg at dette er normal prosedyre:

 

  • Konkurs- eller oppbudsbegjæring sendes til tingretten. 
  • Tingretten tar stilling til om det er grunnlag for konkurs/oppbud. Dette skal de gjøre raskt, normalt innen en uke.
  • Om tingretten finner at det er grunnlag for konkurs/oppbud oppnevner de en advokat som bobestyrer.  Når det åpnes konkurs tar konkursboet beslag i alle firmaets eiendeler (varelager, bankkonti etc).
  • Bostyrer kunngjør konkursåpningen i Enhetsregisteret. I denne kunngjøringen gis kreditorene en frist på mellom minst tre og høyest seks uker til å melde krav til bostyrer.  Bostyrer lager en oversikt over kravene i boet og hvilken prioritet hvert krav skal gis.
  • Ca. en måned etter konkursåpning holdes det en skiftesamling.  Her gir bostyrer en redegjørelse for status så langt i bobehandlingen og det oppnevnes også et kreditorutvalg (to eller tre representater for kreditorene).  Kreditorutvalget utgjør sammen med bostyrer bostyret.

Når det er normalt å evt selge varelageret har jeg ikke klart å finne noe konkret om, men ut fra det som står i artikkelen synes jeg fortsatt Style by Norway fikk kjøpt Villa Paprika sitt varelager veldig raskt.  Kreditorene hadde jo ikke engang sjans til å melde krav før varelageret var solgt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bluebird1992

Jeg har ikke veldig greie på eksakt hvordan ting foregår ved en konkurs, så jeg søkte litt på nettet og fant denne artikkelen. Ut fra artikkelen tolker jeg at dette er normal prosedyre:

  • Konkurs- eller oppbudsbegjæring sendes til tingretten.
  • Tingretten tar stilling til om det er grunnlag for konkurs/oppbud. Dette skal de gjøre raskt, normalt innen en uke.
  • Om tingretten finner at det er grunnlag for konkurs/oppbud oppnevner de en advokat som bobestyrer. Når det åpnes konkurs tar konkursboet beslag i alle firmaets eiendeler (varelager, bankkonti etc).
  • Bostyrer kunngjør konkursåpningen i Enhetsregisteret. I denne kunngjøringen gis kreditorene en frist på mellom minst tre og høyest seks uker til å melde krav til bostyrer. Bostyrer lager en oversikt over kravene i boet og hvilken prioritet hvert krav skal gis.
  • Ca. en måned etter konkursåpning holdes det en skiftesamling. Her gir bostyrer en redegjørelse for status så langt i bobehandlingen og det oppnevnes også et kreditorutvalg (to eller tre representater for kreditorene). Kreditorutvalget utgjør sammen med bostyrer bostyret.
Når det er normalt å evt selge varelageret har jeg ikke klart å finne noe konkret om, men ut fra det som står i artikkelen synes jeg fortsatt Style by Norway fikk kjøpt Villa Paprika sitt varelager veldig raskt. Kreditorene hadde jo ikke engang sjans til å melde krav før varelageret var solgt.

Takk for et grundig svar! Det er den siste delen her jeg ikke helt forstår jeg heller; om flere leverandører mener at Villa Paprika fylte opp lageret rett før de slo seg konkurs så burde de vel kunne ha fremmet krav til boet om det fremdeles er verdier, dvs. varer igjen på lager? Det er jo noe separat som finner sted en stund før det siste varelagersalget? Jeg har ikke sett noen kommentarer som har gått på det. De få kommentarene som har sluppet gjennom Camillas sensur har alle gått på at leverandørene mener Villa Paprika bestilte masse varer når de visste utmerket godt at konkursen ville bli meldt noen dager senere.

Dessuten skulle man jo tro at det ville ha blitt klaget inn om ikke leverandørene fikk det varselet de skulle, så forbanna mange virket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 10/25/2015 at 21.05, TallulahBGood skrev:

Takk for et grundig svar! Det er den siste delen her jeg ikke helt forstår jeg heller; om flere leverandører mener at Villa Paprika fylte opp lageret rett før de slo seg konkurs så burde de vel kunne ha fremmet krav til boet om det fremdeles er verdier, dvs. varer igjen på lager? Det er jo noe separat som finner sted en stund før det siste varelagersalget? Jeg har ikke sett noen kommentarer som har gått på det. De få kommentarene som har sluppet gjennom Camillas sensur har alle gått på at leverandørene mener Villa Paprika bestilte masse varer når de visste utmerket godt at konkursen ville bli meldt noen dager senere.

 

Dessuten skulle man jo tro at det ville ha blitt klaget inn om ikke leverandørene fikk det varselet de skulle, så forbanna mange virket.

Har kikket litt mer rundt, men klarer ikke finne noe mer konkret rundt regelverk for salg av kokursboet. Det er jo ikke uvanlig at varelageret selges når et firma går konkurs, det er jo en måte å få inn penger i boet som forhåpentligvis dekker (noen av) kravene fra kreditorene.  Det jeg stusser over i "Villa Paprika-saken" er hvor fort det skjedde. Bobestyreren hadde vel knapt nok hatt mulighet til å skaffe seg oversikt før han solgte varelageret. Og ingen kreditorer hadde rukket å melde kravene sine heller.

 

Det er vel dessverre ikke så sannsynlig at de leverandørene som meldte krav i boet fikk noe, de havner nemlig et stykke ned på lista når kravene prioriteres.  Lønn- og feriepenger til ansatte har førsteprioritet, deretter kommer skatte - og avgiftskrav fra staten, samt merverdiavgift.  Når dette er betalt er det sjelden det er noe igjen til andre kreditorer.

 

9. juni var en tirsdag.  Camilla la ut innlegget om at de hadde meldt oppbud for Villa Paprika kl. 11:33.  Dagen før la hun ut dette innlegget rett før klokka fire på ettermiddagen.  Her er det tydelig at hun vet at noe er i gjære.  Jeg antar at tingretten behandlet oppbudsbegjæringen i løpet av mandagen og at bobestyrer registerte konkursen (så det ble offentlig) dagen etter (den ble registert i Enhetsregisteret 9. juni).

 

Style by Norway ble stiftet 4. juni, torsdagen før (men ble ikke registrert i Enhetsregisteret før i slutten av måneden).  Som jeg har sagt i tidligere innlegg er jeg ikke i tvil om at de hadde en plan.

Ryddet for spekulasjoner til skade for omtalte.

Phaedra,adm

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt ille jeg, at han eks-typen ikke hjelper henne i det hele tatt med å tømme og vaske huset de har solgt.

Skjønner ikke hvor hun får all energien fra, jeg hadde vært helt utslitt etter to dager med hennes tempo.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt vanlig at varelager blir solgt så raskt som mulig etter konkursåpning. Det har heller ingenting med eventuelle krav som blir meldt av leverandører - så fremt det ikke er snakk om pant eller lignende. Det er jo ikke slik at du får tilbake eventuelle varer som du har levert selv om du melder krav. Alt som selskapet eier tilhører etter konkursåpning boet. Man får som regel ikke særlig mye for varelager/eiendeler heller..

 

Det er bostyrers ansvar å kontakte kjente mulige kreditorer, så hun kan ikke lastes for det. Hun skal dog oppgi til bostyrer hvem som er kjente mulige kreditorer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt ille jeg, at han eks-typen ikke hjelper henne i det hele tatt med å tømme og vaske huset de har solgt.

Skjønner ikke hvor hun får all energien fra, jeg hadde vært helt utslitt etter to dager med hennes tempo.

Det synes jeg også er rart. Synes også det er rart at han støtt og stadig er på besøk his hun(ute og farter med han/han overnatter - men å løfte en finger for det huset gidder han ikke...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

Det er helt vanlig at varelager blir solgt så raskt som mulig etter konkursåpning. Det har heller ingenting med eventuelle krav som blir meldt av leverandører - så fremt det ikke er snakk om pant eller lignende. Det er jo ikke slik at du får tilbake eventuelle varer som du har levert selv om du melder krav. Alt som selskapet eier tilhører etter konkursåpning boet. Man får som regel ikke særlig mye for varelager/eiendeler heller..

Det er bostyrers ansvar å kontakte kjente mulige kreditorer, så hun kan ikke lastes for det. Hun skal dog oppgi til bostyrer hvem som er kjente mulige kreditorer.

Takk for oppklarende info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt ille jeg, at han eks-typen ikke hjelper henne i det hele tatt med å tømme og vaske huset de har solgt.

Skjønner ikke hvor hun får all energien fra, jeg hadde vært helt utslitt etter to dager med hennes tempo.

Hun har mye energi, det skal hun ha. Kansje hun har kasta han på dør og ikke får bidra, hvem vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kikket litt mer rundt, men klarer ikke finne noe mer konkret rundt regelverk for salg av kokursboet. Det er jo ikke uvanlig at varelageret selges når et firma går konkurs, det er jo en måte å få inn penger i boet som forhåpentligvis dekker (noen av) kravene fra kreditorene.  Det jeg stusser over i "Villa Paprika-saken" er hvor fort det skjedde. Bobestyreren hadde vel knapt nok hatt mulighet til å skaffe seg oversikt før han solgte varelageret. Og ingen kreditorer hadde rukket å melde kravene sine heller.

 

Jeg har oppfattet at det var flere leverandører som reagerte på at Villa Paprika bestilte store mengder varer og fylte opp lageret rett før de meldte oppbud (noe de mener VP visste at kom til å skje snart) og at det nye firmaet de hadde klart kjøpte varelageret (billig?), mens de ikke fikk noenting.

 

Det er vel dessverre ikke så sannsynlig at de leverandørene som meldte krav i boet fikk noe, de havner nemlig et stykke ned på lista når kravene prioriteres.  Lønn- og feriepenger til ansatte har førsteprioritet, deretter kommer skatte - og avgiftskrav fra staten, samt merverdiavgift.  Når dette er betalt er det sjelden det er noe igjen til andre kreditorer.

 

9. juni var en tirsdag.  Camilla la ut innlegget om at de hadde meldt oppbud for Villa Paprika kl. 11:33.  Dagen før la hun ut dette innlegget rett før klokka fire på ettermiddagen.  Her er det tydelig at hun vet at noe er i gjære.  Jeg antar at tingretten behandlet oppbudsbegjæringen i løpet av mandagen og at bobestyrer registerte konkursen (så det ble offentlig) dagen etter (den ble registert i Enhetsregisteret 9. juni).

 

Style by Norway ble stiftet 4. juni, torsdagen før (men ble ikke registrert i Enhetsregisteret før i slutten av måneden).  Som jeg har sagt i tidligere innlegg er jeg ikke i tvil om at de hadde en plan.

 

De fansa hennes sitter vel klistret til skjermen nå og klikker i vinkel pga vi snoker i sakene..just a feeling  :opplyser:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du viser til her beviser jo uten tvil at dette var planlagt. Jeg husker hun var veldig tydelig på at jo ikke var noen andre som var interesserte i varelageret, men med et så kort varsel forstår man jo hvorfor det ble slikt.

Det hadde vært interessant om noen med peiling på konkurser kunne ha sett på dette. Det virker så åpenbart at mye var planlagt på forhånd her at jeg godt forstår at de som tapte mye penger blir provoserte.

Takk for gode undersøkelser!

Bare hyggelig. :)

 

Det er helt vanlig at varelager blir solgt så raskt som mulig etter konkursåpning. Det har heller ingenting med eventuelle krav som blir meldt av leverandører - så fremt det ikke er snakk om pant eller lignende. Det er jo ikke slik at du får tilbake eventuelle varer som du har levert selv om du melder krav. Alt som selskapet eier tilhører etter konkursåpning boet. Man får som regel ikke særlig mye for varelager/eiendeler heller..

 

Det er bostyrers ansvar å kontakte kjente mulige kreditorer, så hun kan ikke lastes for det. Hun skal dog oppgi til bostyrer hvem som er kjente mulige kreditorer.

Takk for oppklarende info. :)  

 

Jeg synes fortsatt det er noe som "skurrer" siden Camilla var så tydelig på at de endte med å kjøpe varelageret til Villa Paprika fordi ingen andre var interesserte.  Når salget skjedde så kjapt var det vel ikke så mange andre som var med i "budrunden"...? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bluebird1992

De fansa hennes sitter vel klistret til skjermen nå og klikker i vinkel pga vi snoker i sakene..just a feeling :opplyser:

Det er heldigvis ingenting i veien med å se nærmere på info som er offentlig tilgjengelig for alle.

Som noen andre skrev tidligere så leser neppe de ivrigste tilhengerene denne tråden, for da hadde de neppe vært de ivrigste tilhengerne lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes fortsatt det er noe som "skurrer" siden Camilla var så tydelig på at de endte med å kjøpe varelageret til Villa Paprika fordi ingen andre var interesserte.  Når salget skjedde så kjapt var det vel ikke så mange andre som var med i "budrunden"...? 

 

Sjeldent stor kamp om varelager i konkursbo. Realisering (salg/penger inn) av varelager er sånn ca det første en bostyrer gjør i en konkurs.

 

Nå vet ikke jeg så mye om hvor butikken/lageret hennes lå/hva slags leieavtaler som forelå, men de må  umiddelbart ut av disse lokalene når de har gått konkurs, så det er viktig at dette skjer fort. Ingen bostyrer ønsker krav om husleie. Husleie regnes som massekrav i en konkurs, og det er et krav som boet er ansvarlig for å dekke. Det er nok også en stor del av grunnen til at dette har gått så fort.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ennå ikke kommet seg opp i vater, men kjører bare videre, i ett ekstremt tempo.

Ender med en kjempesmell det der:-(

Er det ingen som kan be henne roe bitte litt ned?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...