Gå til innhold

Hvorfor hater dere stebarna deres?


Gjest Stella Rose

Anbefalte innlegg

Gjest Stella Rose

Etter å ha lest litt virker det som om mange av dere hater stebarna deres, alt de gjør er galt, de får ikke være med på ting. De er bare noen drittunger som kan dra dit pepperen gror. Ja sånn ser det ut når jeg har lest disse trådene.

Jeg spør hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fordi de er uoppdragne og frekke.. I bunn og grunn er det nok foreldrene sin feil som ikke oppdrar barna sine. De lar de få være frekke, de stiller ingen krav og gjør de til bortskjemte drittunger.. Som stemor har jeg virkelig prøvd.. De siste mnd. har jeg innsett at mye av hatet er farens skyld, og jeg har begynt å mislike min egen samboer gradvis også. 

Anonymkode: d1671...2f8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de er uoppdragne og frekke.. I bunn og grunn er det nok foreldrene sin feil som ikke oppdrar barna sine. De lar de få være frekke, de stiller ingen krav og gjør de til bortskjemte drittunger.. Som stemor har jeg virkelig prøvd.. De siste mnd. har jeg innsett at mye av hatet er farens skyld, og jeg har begynt å mislike min egen samboer gradvis også. 

Anonymkode: d1671...2f8

Men dine barn er bare engler hele tiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn opplevdes det også for meg da jeg var liten. Og jeg synes det er så utrolig dårlig gjort da barna er uskyldige oppi alt foreldredramaet.

For min del husker jeg ar vi alltid måtte vaske stuen da vi kom (var der annen hver helg) etter hennes barn som var der fast. Vi fikk heller ikke forsyne oss som vi ville med mat da hennes barn var større en oss og trengte det mer. Min mor hadde alltid klar mat til oss da vi kom hjem på søndagen siden hun visste vi var kjenpesulte etter å nesten ikke ha spist hele helgen. Min far jobbet mye så han fikk ikke med seg dette, ble hennes ord mot vårt... Dette blant mye annet.

De er heldigvis ikke sammen lengre den dag i dag, men jeg tenker ofte tilbake hvor forferdelig urettferdig behandlet vi følte oss de årene det sto på. Det er de selv som har valgt mann med barn og da bør de akseptere det og behandle dem med respekten de fortjener!

Anonymkode: 12bcd...3da

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg med bekkenløsning og høygravid ikke godtok at stebarna på 8 og 11 lå i senga vår lenger, fikk jeg høre at barna blir sympatiske av å sove med foreldrene ????????  Jaddaaa

Fikk nok og flyttet rett etterpå

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hat er et veldig sterkt ord. Da snakker vi om intense negative følelser, og hvor mange virkelig hater et stebarn? Å ikke komme overens med, ikke forstå seg på, ikke ha kjemi med eller mislike er noe annet. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
Akkurat nå, galmamma skrev:

Da jeg med bekkenløsning og høygravid ikke godtok at stebarna på 8 og 11 lå i senga vår lenger, fikk jeg høre at barna blir sympatiske av å sove med foreldrene ????????  Jaddaaa

Fikk nok og flyttet rett etterpå

Om det var dine egne barn da, hadde de fått lov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Stella Rose skrev:

Men dine barn er bare engler hele tiden...

Neinei.. men er de frekke så får de høre det.. Jeg lar de ikke få holde på.. Jeg er opptatt av at andre mennesker, voksne som barn skal like barna mine.. De må også bidra hjemme og får ikke alt de peker på. De får etter innsats,.

Anonymkode: d1671...2f8

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Stella Rose said:

Om det var dine egne barn da, hadde de fått lov?

Eh.. barn på 8 og 11 hadde ikke fått sove i min seng nei. Biologiske eller bonusbarn. 

 

Anonymkode: 300cc...c96

  • Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stella Rose
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Eh.. barn på 8 og 11 hadde ikke fått sove i min seng nei. Biologiske eller bonusbarn. 

 

Anonymkode: 300cc...c96

Jeg tenkte generelt ikke på alder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Stella Rose skrev:

Om det var dine egne barn da, hadde de fått lov?

NEI! Selvfølgelig ikke.. Jeg sover ekstremt dårlig med barn i sengen, og mine to egne barn sover alltid i sin egen seng.. Enkelte unntak har det blitt, men jeg risikerer ikke helsen for å ha barna mine i sengen.

Min nåværende mann har heldigvis forståelse for dette, og legger seg i barnas seng dersom hans barn trenger nærhet.. 

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilføye at jeg ikke mislike mine nåværende stebarn.. De har en far og en mor som er opptatt av veloppdragne og hyggelige, fine barn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke mange hater stebarna i utgangspunktet. Men mange, spesielt kvinner, føler 1seg låst når de får egne barn. De har drømt om egen familie hele livet, og plutselig innser de at de må forholde seg til en annen familie resten av livet. Uansett! Ting de ønsker å gjøre for egne barn, kan de ikke gjøre av hensyn til stebarn. Ekskoner som lager problemer, og som vil ha ting på sin måte, mens du vil ha ting på din måte. Tafatte menn som ikke sier ifra, eller bare "gjemmer seg" bak problemer. Menn som ikke vil ha regler på stebarna når  de er hos ham. Man kan ikke reise på ferie når man vil osv osv. Stemødre har ikke lov å føle noe, og lukker alt inne i seg, tilslutt baller ting over. Frustrasjon og sinne bygger seg opp. Det er nok mer situasjonen, enn at man hater. Spør kvinner om de ville vært stemødre igjen, og de fleste sier nei. Spør stefedre om det samme, og de svarer ja. Mange stemødre sitter med et sinne inni seg mot mannen som ikke sier ifra, mot ekskone som lager problemer og sorgen over å ikke kunne bestemme over sin egen familie og sorgen over å være stemplet hvis de har følelser! Når alt dette er sagt, har jeg stebarn, og vi har alltid hatt et supert forhold. Ekskone til mannen min har aldri laget problemer eller konflikter, men kjenner så mange andre.... :(

Anonymkode: 61db8...a3f

  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Eh.. barn på 8 og 11 hadde ikke fått sove i min seng nei. Biologiske eller bonusbarn. 

 

Anonymkode: 300cc...c96

Sikkert ikke dine, men det gjør mine,  men her gjør MANGE kvinner forskjell på egne og mannens barn ;)

Anonymkode: 61db8...a3f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke mine. For meg kunne de bodd hos oss 100%. 

 

Jeg opprettet sydentur uten stebarn tråden. 

Anonymkode: 9940f...e6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Samme her.. Men jeg hatt to "sett". de to første var helt forferdelig og jeg gruet meg til samvær.. Nå kunne jeg tenkt meg å hatt de her hele tiden og blir trist når de drar.. Har tatt de med på syndetur flere ganger alene, og gjør sjeldent noe med egne barn uten stebarna..   Alt er foreldrenes skyld. Det er viktig at man oppdrar barna sine til å bli "likanes" barn, ikke ufordragelige drittunger.. 

 

Anonymkode: d1671...2f8

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Stella Rose said:

Jeg tenkte generelt ikke på alder.

Ok. Viss barna er små, og har mareritt, så får de komme og sove den natta i sengen vår. Samme om det er stebarn, felles, eller mine. 

Viss barna er 12 og har mareritt, så nei. Så da spiller alder inn.

Anonymkode: 300cc...c96

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke mine stebarn, men jeg har til tider hatet å se dem vokse opp i en krigssone av manipulasjon, lojalitetskonflikt, sabotasje, løgner og dårlig samarbeid foreldrene i mellom.

Mammahjerte mitt har blødd for dem mang en gang, og jeg har virkelig hatet å være hjelpeløst vitne til en forferdelig situasjon.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hater ikke barnet, mer det elendige samarbeider til foreldrene som gjør at barnet oppfører seg så dumt.

barnet er alltid uskyldig!

Anonymkode: 64c33...d2d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...