Gå til innhold

Hvordan merker du at noen er interessert i deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 hour ago, AnonymBruker said:

1. Hvordan viser man interesse?
2. Hvordan viser man følelser?
3. Hvordan ser man om den andre er interessert?
4. Hvordan ser man om den andre har følelser?
5. Om man ikke bruker ordet "date", hvordan kan man vite om man faktisk er på en date?

Anonymkode: a2a0d...88c

1. Les første innlegget mitt i denne tråden, samt svar tilbake på svar på det.

2. Ved å vise det ekte (f.eks. gråte; helst ikke), ansiktsmimikk for å vise at du er mer enn et steinansikt, og å prate om følelser i seg selv = altså følelsesmessige samtaletemaer.

3. Les pkt. 1.

4. Les pkt. 2, forstå hvordan det henger sammen med pkt. 1: hint, erfaring er helt essensielt her. Du kan ikke lese deg fram til erfaring.

5. Ved at det er en gutt og en jente uten en fastsatt relasjon som møtes for å bli kjent. Ved at det bare er dere to som møtes på tomannshånd. Ved at det bare er dere to som møtes på tomannshånd uten at det er ''rett etter en aktivitet sammen med vennegjengen'', men et regelrett: Hei! Lyst til å ta en kaffe på onsdag ell fredag?''.

Jeg går aldri på date, men jeg tar ofte kaffe med venninner. Om det blir noe mer/mindre er helt opp til MEG; det er opp til meg i den forstand at det er guttens rolle å eskalere til evnt. noe mer, og da må du bare kunne flørting.

Jeg har f.eks. egen erfaring med at jeg har mistet venninner som venner, fordi de ønsket noe mer/de forventet noe mer, siden det bare var oss to som møttes hele tiden. Det var ikke tårer og gråt for at hun var forelsket, men hun var f.eks. ikke åpen for BARE vennskap i hvert fall, og syns det var bortkastet. Andre jenter har jeg eskalert med, som har vist seg at aldri har ønsket forhold. Erfaring er stikkordet her, regelrett å møte mennesker, hele tiden, hele livet. Du kan ikke lese deg til erfaring.

Anonymkode: c967d...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

1. Les første innlegget mitt i denne tråden, samt svar tilbake på svar på det.

2. Ved å vise det ekte (f.eks. gråte; helst ikke), ansiktsmimikk for å vise at du er mer enn et steinansikt, og å prate om følelser i seg selv = altså følelsesmessige samtaletemaer.

3. Les pkt. 1.

4. Les pkt. 2, forstå hvordan det henger sammen med pkt. 1: hint, erfaring er helt essensielt her. Du kan ikke lese deg fram til erfaring.

5. Ved at det er en gutt og en jente uten en fastsatt relasjon som møtes for å bli kjent. Ved at det bare er dere to som møtes på tomannshånd. Ved at det bare er dere to som møtes på tomannshånd uten at det er ''rett etter en aktivitet sammen med vennegjengen'', men et regelrett: Hei! Lyst til å ta en kaffe på onsdag ell fredag?''.

Jeg går aldri på date, men jeg tar ofte kaffe med venninner. Om det blir noe mer/mindre er helt opp til MEG; det er opp til meg i den forstand at det er guttens rolle å eskalere til evnt. noe mer, og da må du bare kunne flørting.

Jeg har f.eks. egen erfaring med at jeg har mistet venninner som venner, fordi de ønsket noe mer/de forventet noe mer, siden det bare var oss to som møttes hele tiden. Det var ikke tårer og gråt for at hun var forelsket, men hun var f.eks. ikke åpen for BARE vennskap i hvert fall, og syns det var bortkastet. Andre jenter har jeg eskalert med, som har vist seg at aldri har ønsket forhold. Erfaring er stikkordet her, regelrett å møte mennesker, hele tiden, hele livet. Du kan ikke lese deg til erfaring.

Anonymkode: c967d...43f

Ånei.... ikke du igjen.

Anonymkode: be738...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er mann, sjenert, og også litt introvert, og for meg så er dette med dating og sånt et mareritt. Jeg klarer bare ikke å forstå eller se om eller når ei dame er interessert, så derfor blir det aldri noe fremgang. Jeg føler at jeg viser interesse selv, men jeg klarer aldri å se noen tegn tilbake på at det finnes en gjensidig interesse. Uansett hva jeg gjør så klarer jeg bare ikke å forstå det, og det er så ufattelig frustrerende, for da blir jo hver erfaring negativ, siden jeg da tolker det som null interesse, eller avslag.

Det som gjør det verre for meg er at jeg bor i utlandet, og siden jeg ikke snakker språket så blir det til at jeg henger mest med kolleger som er i samme situasjon som meg, og da vet jeg aldri om de er interesserte i vennskap, eller eventuelt noe mere. Ensomheten regjerer, og den blir bare forsterket når jeg ikke lykkes.

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 😔

Anonymkode: a2a0d...88c

Vet hvordan det er, for jeg er akkurat lik. Har aldri hatt kjæreste og opplever også dating som et mareritt. I tillegg spiller menn spillet sitt og da skjønner jeg absolutt ingenting. Resultatet er at jeg trekker meg helt unna og sitter alene med ei bok istedet. Synd, men sånn er det. 

 

Anonymkode: 54bba...8ba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...