Gå til innhold

Hvordan merker du at noen er interessert i deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Og da mener jeg i virkeligheten der man treffer noen uten at det ligger dating til grunn via jobb, interesser eller andre ting.

Hvordan gir forskjellige mennesker uttrykk for interesse eller at de liker deg når du kun har møtt de en eller to ganger tidligere og tonen har vært vennlig, hyggelig, litt delt humor, hjelpsom osv.?

Hva har motparten gjerne gjort for å gjøre deg oppmerksom på at du er likt?

Anonymkode: be738...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den eneste interesseindikatoren er faktisk tilgjengelighet for videre eskalering/spenning.

Anonymkode: c967d...43f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ilsep
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den eneste interesseindikatoren er faktisk tilgjengelighet for videre eskalering/spenning.

Anonymkode: c967d...43f

Dette var vel litt vel kryptisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke peiling. Foretrekker at menn sier det rett ut , ikke på en ekkel måte med klåing og ubehagelige komplimenter men høflig og uanstrengt ber meg på en date. 

Anonymkode: a34f1...a13

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har friendzonet en drøss av menn fordi jeg oppfatter de bare hyggelige og kule men som senere viser seg å være interessert i meg, men da er det for sent for da har jeg allerede friendzonet de. Så de som vil at jeg skal skjønne hva de syntes om meg får si det rett ut og spørre om jeg vil bli med på date for å se an romantisk interesse og ikke bare gjøre venneting :)

Anonymkode: a34f1...a13

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er de første 3-4 treffene fra du blir obs på han til han tar initiativ?

Anonymkode: be738...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, ilsep said:

Dette var vel litt vel kryptisk?

Nei.

Kjønnsrolle-politiet må gjerne arrestere meg litt nå, men måten parter viser interesse for hverandre på er litt forskjellig fra gutter til jenter.

Jenters jobb er å gjøre seg tilgjengelig for mannens eskalering.

Guttens jobb er å eskalere.

 

Gutten viser intensjon ved å eskalere (ta ting videre i en spesifikk retning) = interesseindikator.

Jenten viser intensjon for å eskalere ved å gjøre seg tilgjengelig (si ja til å f.eks. møtes) = interesseindikator.

 

Noe som har fascinert meg litt er faktisk at jenter som IKKE er interessert, har vært vanskelig å la seg lede/eskalere med. Gutten prøver å få henne med på ting og ta initiativ = eskalere, mens jenta sier nei.

Anonymkode: c967d...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer har vist interesse for meg på flere ulike måter. Fra den mest direkte, som helt ut av det blå ga meg et kompliment som ikke var til å misforstå, til hun som sørget for å opprettholde kontakten gjennom studietiden med jevnlige "hvordan står det til?"-meldinger, og til slutt dristet seg til å fortelle at hun mest av alt var nysgjerrig på om jeg var singel eller ikke. Har sett en jente bore øynene sine inn i en kompis av meg på dansegulvet og rett og slett leie han ut av lokalet og ta han med hjem, og jeg har sett jenter som ser ned hver eneste gang mannen hun har sett seg ut ser i hennes retning. 

Og du kan banne på at det er like variert andre veien. Det er jo en kjensgjerning at mange "forsiktige" menn viser interesse ved å være ekstra høflige, hjelpsomme og hyggelige. Mens andre menn har googlet "PUA" et par ganger for mye og har sine mer direkte måter å gjøre ting på. Andre igjen er klassiske flørtere, gode på å skape kjemi med dem de er interessert i med humor og uhøytidelig lek. 

Anonymkode: 87568...449

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Noe som har fascinert meg litt er faktisk at jenter som IKKE er interessert, har vært vanskelig å la seg lede/eskalere med. Gutten prøver å få henne med på ting og ta initiativ = eskalere, mens jenta sier nei.

 

Hva er så fasinerende med at ei dame ikke er interessert?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Gent82 said:

Hva er så fasinerende med at ei dame ikke er interessert?

Eksemplet var ment å illustrere svaret mitt som du ikke tok med hele av.

Greia var bare å eksemplifisere hvorfor eskalering vs. tilgjengelighet = grader av interesseindikator; og at det å bare foreslå å gå til en annen kafe, gå en tur, gå ut (dvs. eskalering = ta ting ett skritt videre), faktisk kan avsløre sterkt om hun er interessert eller ikke.

Det var utrolig gøy sist helg hvor jeg flørtet med en jente på dansegulvet f.eks.: når jeg var ferdig med å danse og tenkte å bare gå meg en tur rundt og se hvor vennene mine var og hvor det kanskje var mindre barkø osv., så diltet hun etter hele kvelden, uten at jeg engang foreslo å gå videre, jeg sa bare: ''Jeg stikker og ser etter gjengen min nå'' = ikke en invitasjon slik: ... du kan bli med hvis du vil'', hadde indiktert.

Jenter jeg ikke har fått pratet like mye med, og bygget nok spenning med, har ikke engang ville blitt med og sette seg på sofaen som er 3,5 meter fra oss. Det tar jeg bare som feedbacket: ''ikke enda'': fokusområdet? Mer spenning, mer eskalering, mer samtale > prøv å eskalere på nytt!

Anonymkode: c967d...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Eksemplet var ment å illustrere svaret mitt som du ikke tok med hele av.

Greia var bare å eksemplifisere hvorfor eskalering vs. tilgjengelighet = grader av interesseindikator; og at det å bare foreslå å gå til en annen kafe, gå en tur, gå ut (dvs. eskalering = ta ting ett skritt videre), faktisk kan avsløre sterkt om hun er interessert eller ikke.

Det var utrolig gøy sist helg hvor jeg flørtet med en jente på dansegulvet f.eks.: når jeg var ferdig med å danse og tenkte å bare gå meg en tur rundt og se hvor vennene mine var og hvor det kanskje var mindre barkø osv., så diltet hun etter hele kvelden, uten at jeg engang foreslo å gå videre, jeg sa bare: ''Jeg stikker og ser etter gjengen min nå'' = ikke en invitasjon slik: ... du kan bli med hvis du vil'', hadde indiktert.

Jenter jeg ikke har fått pratet like mye med, og bygget nok spenning med, har ikke engang ville blitt med og sette seg på sofaen som er 3,5 meter fra oss. Det tar jeg bare som feedbacket: ''ikke enda'': fokusområdet? Mer spenning, mer eskalering, mer samtale > prøv å eskalere på nytt!

Anonymkode: c967d...43f

Mener du at det at hun fulgte etter var et tegn på interesse slik at du kunne eskalere?

Var du interessert i henne da?

 

Anonymkode: 93563...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mener du at det at hun fulgte etter var et tegn på interesse slik at du kunne eskalere?

Var du interessert i henne da?

 

Anonymkode: 93563...f59

Ser ingen sammenheng i de utredningene hans jeg. 

Endret av Gent82
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Eksemplet var ment å illustrere svaret mitt som du ikke tok med hele av.

Greia var bare å eksemplifisere hvorfor eskalering vs. tilgjengelighet = grader av interesseindikator; og at det å bare foreslå å gå til en annen kafe, gå en tur, gå ut (dvs. eskalering = ta ting ett skritt videre), faktisk kan avsløre sterkt om hun er interessert eller ikke.

Det var utrolig gøy sist helg hvor jeg flørtet med en jente på dansegulvet f.eks.: når jeg var ferdig med å danse og tenkte å bare gå meg en tur rundt og se hvor vennene mine var og hvor det kanskje var mindre barkø osv., så diltet hun etter hele kvelden, uten at jeg engang foreslo å gå videre, jeg sa bare: ''Jeg stikker og ser etter gjengen min nå'' = ikke en invitasjon slik: ... du kan bli med hvis du vil'', hadde indiktert.

Jenter jeg ikke har fått pratet like mye med, og bygget nok spenning med, har ikke engang ville blitt med og sette seg på sofaen som er 3,5 meter fra oss. Det tar jeg bare som feedbacket: ''ikke enda'': fokusområdet? Mer spenning, mer eskalering, mer samtale > prøv å eskalere på nytt!

Anonymkode: c967d...43f

Oh my god.....

zeriøzt?! Nei?!?!

oki. 

Hvilken rolle spiller du da?

terminator?

.... 

og hvordan essalerer du? 

Har du noe i rumpa som får deg til å fyke opp? 

Fortell hemmeligheten... den guddommelige hemmeligheten 

jeg er desporat. 

😞

haaaalp meeeee

Anonymkode: dd11d...a82

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 hours ago, AnonymBruker said:

Mener du at det at hun fulgte etter var et tegn på interesse slik at du kunne eskalere?

Var du interessert i henne da?

 

Anonymkode: 93563...f59

Jeg tror folk definerer interesse forskjellig.

Gutter er veldig svart-hvitt på det, og stiller ofte spørsmål som om ''er hun interessert ELLER ikke?'', mens interessespillet, rent gjensidig faktisk er i grader, og ikke i konstanter.

Jeg definerer tilgjengelighet som en interesseindikator.

Det at hun velger å tilbringe tid med deg i det hele tatt, er en interesseindikator.

Det at hun velger å møte deg, fremfor alle andre i verden, er en interesseindikator.

Det at hun velger å følge etter deg rundt på utestedet, er en interesseindikator.

Og nei, det er ikke slik at ''en interesseindikator'' betyr 100 % uinteressert vs. 100 % interessert. Det betyr tilgjengelighet. Tilgjengelighet for å eskalere: et ''Ja'' til å bli videre kjent med deg og bruke mer tid med deg.

Anonymkode: c967d...43f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror folk definerer interesse forskjellig.

Gutter er veldig svart-hvitt på det, og stiller ofte spørsmål som om ''er hun interessert ELLER ikke?'', mens interessespillet, rent gjensidig faktisk er i grader, og ikke i konstanter.

Jeg definerer tilgjengelighet som en interesseindikator.

Det at hun velger å tilbringe tid med deg i det hele tatt, er en interesseindikator.

Det at hun velger å møte deg, fremfor alle andre i verden, er en interesseindikator.

Det at hun velger å følge etter deg rundt på utestedet, er en interesseindikator.

Og nei, det er ikke slik at ''en interesseindikator'' betyr 100 % uinteressert vs. 100 % interessert. Det betyr tilgjengelighet. Tilgjengelighet for å eskalere: et ''Ja'' til å bli videre kjent med deg og bruke mer tid med deg.

Anonymkode: c967d...43f

Og hva så? Man har teoretiske utregningsformler for tidsreiser også - det er det du i grunnen forkynner her nå.Det er for mange ukjente faktorer til at dette kan brukes i det virkelige liv. Artig å høre på i 30 sek , dog selvsagt bortkastet energi for en normal person å høre på en persons teori om reiser til andre dimensjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Kjønnsrolle-politiet må gjerne arrestere meg litt nå, men måten parter viser interesse for hverandre på er litt forskjellig fra gutter til jenter.

Jenters jobb er å gjøre seg tilgjengelig for mannens eskalering.

Guttens jobb er å eskalere.

 

Gutten viser intensjon ved å eskalere (ta ting videre i en spesifikk retning) = interesseindikator.

Jenten viser intensjon for å eskalere ved å gjøre seg tilgjengelig (si ja til å f.eks. møtes) = interesseindikator.

 

Noe som har fascinert meg litt er faktisk at jenter som IKKE er interessert, har vært vanskelig å la seg lede/eskalere med. Gutten prøver å få henne med på ting og ta initiativ = eskalere, mens jenta sier nei.

Anonymkode: c967d...43f

Dette er SÅ relativt! Og dermed litt misvisende. Men jeg tenkte som deg før da jeg hang i et miljø med mange såkalte PUA, og de ville jo selvsagt eskalere. Men vanlige menn gjør ikke nødvendigvis det

Anonymkode: 21dfe...f77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei.

Kjønnsrolle-politiet må gjerne arrestere meg litt nå, men måten parter viser interesse for hverandre på er litt forskjellig fra gutter til jenter.

Jenters jobb er å gjøre seg tilgjengelig for mannens eskalering.

Guttens jobb er å eskalere.

 

Gutten viser intensjon ved å eskalere (ta ting videre i en spesifikk retning) = interesseindikator.

Jenten viser intensjon for å eskalere ved å gjøre seg tilgjengelig (si ja til å f.eks. møtes) = interesseindikator.

 

Noe som har fascinert meg litt er faktisk at jenter som IKKE er interessert, har vært vanskelig å la seg lede/eskalere med. Gutten prøver å få henne med på ting og ta initiativ = eskalere, mens jenta sier nei.

Anonymkode: c967d...43f

Jeg tror det ligger litt i dette. Jeg har et causul forhold til en,  han er helt åpen på det, så ingen som fører hverandre bak lyset.

Men allikevel.. så er det mye kontakt på meldinger og måten han kan respondere ovenfor meg gjør at jeg avogtil KAN tenke at han ER mer intressert. Men.. så lenge det ikke eskalerer i særlig grad, så tenker jeg at han er intressert, men ikke sååå intressert. 🙂

 

Anonymkode: 08bc9...ae6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne avsporingen er lite nyttig og informativ.

Anonymkode: be738...01d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går helt fint for meg om dere er uenige, men la oss holde oss til en saklig diskusjon.

Med spørsmål om noen er interessert eller ikke, så er det kanskje viktig å definere hvordan gutter og jenter ''spiller'' interessespillet, og at interesse ikke er konstant (100 % uinteressert vs. 100 % interessert), men at det kanskje går mer går i skalaer. Men for all del. Vær uenig! :-)

Anonymkode: c967d...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bump. Hvordan kan man merke om en mann liker deg første gang man møtes? 

 

Hvis man ser bort fra alt det tullet som har blitt skrevet i denne tråden 

Anonymkode: 93563...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...