Gå til innhold

Hvordan merker du at noen er interessert i deg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Minesveiper skrev:

Hehe, godt poeng. Samtidig går det an å ta feil når det kommer til om fyren er sjenert eller ikke. Jeg har for eksempel hatt venninner som har blitt interessert i en av kompis av meg. Han er ganske konfliktsky, og liker ikke å være avvisende. Når de har vært på, og han ikke har gjort noe har de tenkt at han var sjenert. I realiteten sliter han bare med å avvise skikkelig.

Til riktig Ab. Hvis du ser at han blir mer intens rundt deg, og "klein" så er kanskje interessert. Du får liksom ikke verifisert det før du har spurt han om å finne på noe.

Ja, skjønner at det blir et dilemma for en sjenert å avvise- for alle egentlig. Nå er jeg ganske sjenert på det punktet selv så har aldri tatt førstesteget, men de sjenerte mannfolka er egentlig utrolig tøffe til å hoppe i det når det gjelder:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 7/11/2018 at 4:30 AM, AnonymBruker said:

Har friendzonet en drøss av menn fordi jeg oppfatter de bare hyggelige og kule men som senere viser seg å være interessert i meg, men da er det for sent for da har jeg allerede friendzonet de. Så de som vil at jeg skal skjønne hva de syntes om meg får si det rett ut og spørre om jeg vil bli med på date for å se an romantisk interesse og ikke bare gjøre venneting :)

Anonymkode: a34f1...a13

Dette har tatt alt for mange år av livet mitt før jeg skjønte. Jeg er litt sjenert selv så har alltid foretrukket å kjenne en jente før jeg ber hun med ut på date, men jeg har alltid bare fått nei nå fordi de ser på meg som en venn innen den tiden fremfor som et seksuelt vesen. Min nye strategi er nå å raskt vise interessen min ved å be de med på en øl/kaffe, fremfor å bli kjent først for å unngå å konstant havne i friendzone :)

Anonymkode: 3e6cf...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 hours ago, AnonymBruker said:

Hvordan jeg vet at han ikke har respondert? Jeg vet jo at han ikke har sendt meg noe responsmelding😜 Det var ikke en konkret invitasjon men en generell vi må ta en øl en dag.  De fleste skjønner vel at det betyr "jeg vil treffe deg igjen", og jeg kunne tenkt meg en "ja det hadde vært hyggelig"-respons.

men det kaaaan jo hende at han som du sier eskalerer treigt; ved å spare det til han kan  (det er jo tross alt ferietider), eller at han ikke tok det seriøst siden det var en melding sendt i fylla osv, som det kanskje føles teit å svare på langt på dagen derpå. Men then again, hvis han hadde vært interessert hadde han vel svart et eller annet. Og jo lengre tid det går jo teitere blir det jo å evt ta kontakt med meg igjen

Anonymkode: 93563...f59

Nei akkurat her tror jeg du har tolket det helt riktig. Hadde han vært interessert når du har tatt et såpass utvetydelig steg så hadde han svart. Dessverre er han nok ikke interessert, noe som alltid er kjipt at skjer etter man har tatt "risken" med å spørre.

Anonymkode: 3e6cf...f40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei ts her.

Når jeg tenker over det, at når jeg tar kontakt med en fyr er det svært ofte kun som venn fra starten av, og det var aldri ment som noe annet fra min side. Ta kan jeg gi nr mitt, spørre om å ta en tur på kafe, kino eller gå tur. Slike ting vil jeg ikke oppfatte som å gå på date om en mann tar initiativ til det slik en her i tråden snakker om "eskalering". Og jeg antar at menn også kan være kun interessert i vennskap og ta kontakt med kun det som mål.

Derfor lurte jeg på hvilke andre ting det er som avslører at en mann er romantisk interessert før alt dette? For enhver kan jo invitere og "eskalere" uten at det er noe mer enn en ren utvikling av et vennskap.

 

Anonymkode: be738...01d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han jeg har som FF nå er et typisk ja menneske samt at han er veldig blid, hyggelig og kjekk, han ender opp i de underligste situasjoner pga dette.  Tipper det er flust av damer som tror han er interressert i de, og han får alltid masse meldinger, "tilbud" på fest osv. Jeg har sagt så mange ganger når han er litt oppgitt at du må lære deg til å si nei, i allefall til noe av det, eller si du ikke er interressert på den måten, men det synes han er slemt.

Han kan jo ikke forandre personlighet, og jeg ser jo den. Men jeg skjønner at de damene kan mistolket hans oppførsel til at han er interressert i de. Så det er nesten umulig å se om noen er interessert hvis man ikke kjenner de godt nok til å vite hvordan de er som person. 

Anonymkode: 2967b...ac3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 hours ago, AnonymBruker said:

Altså, jeg er jente/kvinne og for ordens skyld må jeg lære deg (mannen/gutten) litt om tolkning av vår subkommunikasjon:

"Dette rommet var skittent!" = Dette rommet må vaskes. Det er mulig det også må ryddes for å få det rent, eller det kan være et tomt rom full av møkk. Men å si at et rom er skittent er ikke ensbetydende med at det er rotete. Da sier man at rommet er rotete.

Anonymkode: 3c172...fc8

Du går virkelig hardt inn for å gjøre det vanskelig for meg å gi råd, du, eller?

Du vet at pr. definisjon er det ingen forskjell?

 

Det forskjellen baserer seg på er guttens måte å kommunisere på:

Gutt = ''Her må det vaskes!'' = ''Dette rommet er skittent, her må det vaskes!''.

Jente = ''Dette rommet er skittent!'' = ''Dette rommet er skittent og må vaskes!''.

 

Jeg prøver bare å orientere om hva sub-kommunikasjon ER og hvor viktig det er å forstå hvordan det påvirker gutt vs. jente-dynamikken; spesielt når gutter og jenter viser interesse på forskjellige måter.

Gutter er svart/hvite på interesse = er hun interessert ELLER ikke?

Jenter er mer i nyanser og grader av interesse.

Samt det sentrale:

Gutter viser interesse ved eskalering (rask som treg).

Jenter viser interesse ved Tilgjengelighet (synlig som ikke-verbal).

Men vet du hva? Du vil ikke ha mine råd, så gir de gjerne til noen andre.

At du faktisk ikke fant noe bedre å kverulere på enn det du quotet forteller meg mer enn nok til å si at jeg fint kan gi råd til andre her i tråden, så skal du faktisk få lov til å velge de du vil få råd fra, slik at du får de svarene du selv ønsker å lese: men husk å ikke gråt hvis du blir såret, da! :) Ønsker deg all lykke osv.

Anonymkode: c967d...43f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes tegn. Man blir ivrig, retter seg opp i ryggen, skryter unormalt mye.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du går virkelig hardt inn for å gjøre det vanskelig for meg å gi råd, du, eller?

Du vet at pr. definisjon er det ingen forskjell?

 

Det forskjellen baserer seg på er guttens måte å kommunisere på:

Gutt = ''Her må det vaskes!'' = ''Dette rommet er skittent, her må det vaskes!''.

Jente = ''Dette rommet er skittent!'' = ''Dette rommet er skittent og må vaskes!''.

 

Jeg prøver bare å orientere om hva sub-kommunikasjon ER og hvor viktig det er å forstå hvordan det påvirker gutt vs. jente-dynamikken; spesielt når gutter og jenter viser interesse på forskjellige måter.

Gutter er svart/hvite på interesse = er hun interessert ELLER ikke?

Jenter er mer i nyanser og grader av interesse.

Samt det sentrale:

Gutter viser interesse ved eskalering (rask som treg).

Jenter viser interesse ved Tilgjengelighet (synlig som ikke-verbal).

Men vet du hva? Du vil ikke ha mine råd, så gir de gjerne til noen andre.

At du faktisk ikke fant noe bedre å kverulere på enn det du quotet forteller meg mer enn nok til å si at jeg fint kan gi råd til andre her i tråden, så skal du faktisk få lov til å velge de du vil få råd fra, slik at du får de svarene du selv ønsker å lese: men husk å ikke gråt hvis du blir såret, da! :) Ønsker deg all lykke osv.

Anonymkode: c967d...43f

Hvorfor baserer du deg på at alle gutter er direkte og alle jenter pakker ting inn? Som kvinne har ikke jeg den "her var det skittent" måten å være på. Jeg er "her må det vaskes" typen. Syns det blir litt feil å legge det opp slik du gjør for vi er alle så mange nyanser i mellom.

Anonymkode: be738...01d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fasit er vel at det er umulig å vite😂 Alle er forskjellige og det er så mange ting som spiller inn ift hva man velger å gjøre eller ikke gjøre

Anonymkode: 93563...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du merker spenningen i mellom dere hvis en mann er interessert. Det er vanskelig å pin pointe, men det er noe med måten han ser på deg. Kanskje måten du får oppmerksomheten hans på. 

Det åpenbare er hvis han spør om å finne på noe, men de fleste er jo ikke sånn. Det er mer hvis han er interessert i å snakke med deg om andre ting enn feks jobb, hvis det er en kollega. Ekstra interessert i din mening. 

Man merker det på kroppen. 

Jeg synes det var vanskeligere å merke da jeg var yngre (rundt 20), men nå som jeg er 30 har jeg livserfaring nok til at det er mer åpenbart. Kjenner det igjen på en annen måte. 

Anonymkode: c4cea...7d8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei akkurat her tror jeg du har tolket det helt riktig. Hadde han vært interessert når du har tatt et såpass utvetydelig steg så hadde han svart. Dessverre er han nok ikke interessert, noe som alltid er kjipt at skjer etter man har tatt "risken" med å spørre.

Anonymkode: 3e6cf...f40

Enig. Men samtidig så var det jo vagt fra min side og kamuflert i fyllepreik. Og vi kjenner hverandre ikke, og har felles bekjenete, så blir fort rart. Men men.  Skal lære meg å ikke håpe.

Anonymkode: 93563...f59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Minesveiper skrev:

Jeg tenker at man kan plassere menn i ulike "kategorier". Finnes sikkert flere kategorier, men bruker bare to nå for å gjøre det enkelt. Hvis en mann har helt normalt selvtillit vil du merke at han er interessert ved at han retter oppmerksomheten sin mot deg, spør spørsmål for å bli kjent med deg, og er interessert i å finne på noe med deg. Han vil spørre deg ut.

Er mannen usikker eller sjenert kan du oppleve det du opplevde på festen. Du får noen signaler som du ikke helt vet hva betyr, men siden du spurte han om å ta en øl, og han ikke har svart, er han nok bare ikke interessert.

Jeg er enig i dette, men jeg vil legge til at selv sjenerte og usikre menn som regel gjøre noe med interessen. Motivasjonen for å bli kjent med jenter, få en kjæreste, muligheten for sex, er kanskje den sterkeste motivasjonen en mann har, etter min erfaring, og det skal ekstremt mye til at en sjenert mann bare lar seg resignere til evig jomfrudom. 

Jeg har opplevd menn som er dårlige/usikre på å ta fysisk initiativ, men som likevel ber meg på date. Jeg har opplevd menn som sliter med å snakke med meg ansikt til ansikt, men som tar kontakt på sosiale medier. Og så videre. Det vil som regel være noe der, han vil oppsøke kontakt på noe vis. Og dersom man som jente skulle ta første initiativ overfor en sjenert mann, vil det selvsagt være en lettelse fra hans side, og han gir umiddelbar respons.

Så det er mulig ting kan bli mer kompliserte med sjenerte menn, men jeg synes jevnt over ikke kvinner skal gå utifra at det er årsaken til at de ikke kommer noen vei, for det er det sjelden.

Som ordtaket går; er mannen interessert vil du vite det, er han uinteressert vil du bli usikker. Er det noe som skurrer, så er det nok interessen hans som lugger litt.

Anonymkode: 25ed7...193

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merker det på blikket, kroppsspråket og meldingene som sendes. Er utrolig lett å lese enkelte menn. De er ganske åpen og rett frem. 

Anonymkode: d9aad...638

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er enig i dette, men jeg vil legge til at selv sjenerte og usikre menn som regel gjøre noe med interessen. Motivasjonen for å bli kjent med jenter, få en kjæreste, muligheten for sex, er kanskje den sterkeste motivasjonen en mann har, etter min erfaring, og det skal ekstremt mye til at en sjenert mann bare lar seg resignere til evig jomfrudom. 

Jeg har opplevd menn som er dårlige/usikre på å ta fysisk initiativ, men som likevel ber meg på date. Jeg har opplevd menn som sliter med å snakke med meg ansikt til ansikt, men som tar kontakt på sosiale medier. Og så videre. Det vil som regel være noe der, han vil oppsøke kontakt på noe vis. Og dersom man som jente skulle ta første initiativ overfor en sjenert mann, vil det selvsagt være en lettelse fra hans side, og han gir umiddelbar respons.

Så det er mulig ting kan bli mer kompliserte med sjenerte menn, men jeg synes jevnt over ikke kvinner skal gå utifra at det er årsaken til at de ikke kommer noen vei, for det er det sjelden.

Som ordtaket går; er mannen interessert vil du vite det, er han uinteressert vil du bli usikker. Er det noe som skurrer, så er det nok interessen hans som lugger litt.

Anonymkode: 25ed7...193

Sant. Men jeg tenker jo at omstendighetene spiller litt inn også. 

Anonymkode: 93563...f59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er enig i dette, men jeg vil legge til at selv sjenerte og usikre menn som regel gjøre noe med interessen. Motivasjonen for å bli kjent med jenter, få en kjæreste, muligheten for sex, er kanskje den sterkeste motivasjonen en mann har, etter min erfaring, og det skal ekstremt mye til at en sjenert mann bare lar seg resignere til evig jomfrudom. 

Anonymkode: 25ed7...193

Jeg er enig, for jeg var jo selv veldig sjenert. Valget er jo å forsette å være sjenert og passiv, eller prøve å ta initiativ. Hvis man ikke tar initiativ vil man i de aller fleste tilfeller se kvinnen man er avstandsbetatt av fordufte. Spørsmålet er jo om man som kvinne skal ta sjansen på om denne sjenerte mannen prøver å "vokse" med å ta initiativ til akkurat deg. Graden av sjenerthet har også noe å si her.

Jeg har opplevd menn som er dårlige/usikre på å ta fysisk initiativ, men som likevel ber meg på date. Jeg har opplevd menn som sliter med å snakke med meg ansikt til ansikt, men som tar kontakt på sosiale medier. Og så videre. Det vil som regel være noe der, han vil oppsøke kontakt på noe vis. Og dersom man som jente skulle ta første initiativ overfor en sjenert mann, vil det selvsagt være en lettelse fra hans side, og han gir umiddelbar respons.

Anonymkode: 25ed7...193

Det er litt derfor jeg foreslår at man som kvinne burde ta initiativ til den sjenerte mannen. Hvis det er slik at han er sjenert, så sikrer du deg ved å ta initiativ. 

Så det er mulig ting kan bli mer kompliserte med sjenerte menn, men jeg synes jevnt over ikke kvinner skal gå utifra at det er årsaken til at de ikke kommer noen vei, for det er det sjelden.

Som ordtaket går; er mannen interessert vil du vite det, er han uinteressert vil du bli usikker. Er det noe som skurrer, så er det nok interessen hans som lugger litt.

Anonymkode: 25ed7...193

Jeg er egentlig enig i alt du skriver. Jeg har sett flere kvinner mistolke, og tro at mannen er sjenert når han bare ikke er interessert. Hvis man har en ganske sterk mistanke om at mannen er sjenert så ville jeg tatt initiativet. Hvis det er uklart om han er sjenert, så kan man risikere å be ut en mann som bare er "halveis interessert", og det er på en måte nedsiden av å måtte ta initiativ. Sånn utenom å miste ansikt hvis man blir avvist. Ser man det fra den vinkelen kan man argumentere for at det beste som kvinne er å være passiv, siden de som er interessert vil ta initiativ, men om man virkelig liker denne sjenerte karen da som faktisk er sjenert, så er det smarteste å ta initiativ bare for å sikre seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du fersker en mann i gjentatte ganger å glane på ræva di, så er han definitiv interessert. (Du må dog fremdeles finne ut om han er singel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han jeg har som FF nå er et typisk ja menneske samt at han er veldig blid, hyggelig og kjekk, han ender opp i de underligste situasjoner pga dette.  Tipper det er flust av damer som tror han er interressert i de, og han får alltid masse meldinger, "tilbud" på fest osv. Jeg har sagt så mange ganger når han er litt oppgitt at du må lære deg til å si nei, i allefall til noe av det, eller si du ikke er interressert på den måten, men det synes han er slemt.

Han kan jo ikke forandre personlighet, og jeg ser jo den. Men jeg skjønner at de damene kan mistolket hans oppførsel til at han er interressert i de. Så det er nesten umulig å se om noen er interessert hvis man ikke kjenner de godt nok til å vite hvordan de er som person. 

Anonymkode: 2967b...ac3

Haha, jeg har også en sånn FF. 

Anonymkode: da1c2...798

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mann, sjenert, og også litt introvert, og for meg så er dette med dating og sånt et mareritt. Jeg klarer bare ikke å forstå eller se om eller når ei dame er interessert, så derfor blir det aldri noe fremgang. Jeg føler at jeg viser interesse selv, men jeg klarer aldri å se noen tegn tilbake på at det finnes en gjensidig interesse. Uansett hva jeg gjør så klarer jeg bare ikke å forstå det, og det er så ufattelig frustrerende, for da blir jo hver erfaring negativ, siden jeg da tolker det som null interesse, eller avslag.

Det som gjør det verre for meg er at jeg bor i utlandet, og siden jeg ikke snakker språket så blir det til at jeg henger mest med kolleger som er i samme situasjon som meg, og da vet jeg aldri om de er interesserte i vennskap, eller eventuelt noe mere. Ensomheten regjerer, og den blir bare forsterket når jeg ikke lykkes.

Aner virkelig ikke hva jeg skal gjøre. 😔

Anonymkode: a2a0d...88c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 7/18/2018 at 9:51 AM, AnonymBruker said:

Min nye strategi er nå å raskt vise interessen min ved å be de med på en øl/kaffe, fremfor å bli kjent først for å unngå å konstant havne i friendzone :)

Anonymkode: 3e6cf...f40

Denne er avgjørende.

Veldig mange tror de skal fortelle alle sine følelser, tidligst mulig, for å få ''tillatelse'' fra den andre om at det ER interesse, og DA kan man date, UTEN en frykt for å bli avvist.

Sannheten er mer at siden interesse ikke er svart/hvitt, men i grader og skalaer og nyanser, så vil det å gå ut med kino, 16-retters, røde roser og dikt om fremtiden, bare ødelegge eventuelle sjanser du ville hatt, hvis du gikk sakte ut.

Trikset er regelrett som du selv skriver: START tidlig med å vise interesse, og gå deretter gradvis fram med å vise følelsene dine. For som du selv har skjønt, det handler om hvor ofte man treffes, hva man gjør når man treffes, og om det bare er dere to som treffes, som avgjør om dere er på date, eller på vennetur sammen med 100 andre på en vennskapelig aktivitet! :)

Anonymkode: c967d...43f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

Trikset er regelrett som du selv skriver: START tidlig med å vise interesse, og gå deretter gradvis fram med å vise følelsene dine. For som du selv har skjønt, det handler om hvor ofte man treffes, hva man gjør når man treffes, og om det bare er dere to som treffes, som avgjør om dere er på date, eller på vennetur sammen med 100 andre på en vennskapelig aktivitet! :)

1. Hvordan viser man interesse?
2. Hvordan viser man følelser?
3. Hvordan ser man om den andre er interessert?
4. Hvordan ser man om den andre har følelser?
5. Om man ikke bruker ordet "date", hvordan kan man vite om man faktisk er på en date?

Anonymkode: a2a0d...88c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...