Gå til innhold

Skravletråd mars/april 2019


Pjusk

Anbefalte innlegg

11 timer siden, Jml skrev:

Er gravid for første gang, og lurer på hvorfor dere har tidlig ultralyd. Er det vanlig, burde jeg og det? Får dere det dekt eller er det eget initiativ?

Jeg ble gravid via inseminasjon og derfor får jeg dekt tidliglig ultralyd :)

Gleder meg til å forhåpentligvis se et lite bankende hjerte på torsdag - da blir det også litt mer virkelig :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan går det med dere? Hvilke symptomer har dere nå? 😊

Jeg er 7+3 i dag, og føler veldig lite foruten mensmurringer i tide og utide, ømme bryster og småkvalme/uggenhet. Har dere også «mensmurringer» enda? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Tyah skrev:

Hvordan går det med dere? Hvilke symptomer har dere nå? 😊

Jeg er 7+3 i dag, og føler veldig lite foruten mensmurringer i tide og utide, ømme bryster og småkvalme/uggenhet. Har dere også «mensmurringer» enda? 

Det går bra! Jeg har veldig ømme pupper, som også har blitt en del større. Har ikke hatt murringer på noen uker, men har litt stikkinger i ny og ne. Er tidvis litt uggen, men heldigvis lite! Får litt sånn «anfall» da jeg blir kjempekvalm, får hetetokt og blir svimmel.. går over etter et par minutter 🙂

Er en del sliten, har godt sovehjerte, men er ikke like håpløst trøtt som ved uke 5. 

Jeg er 7+2 i dag 🙂 Har hatt lite symptomer hele veien, men har økt litt på. Det er betryggende! Men glad jeg ikke har flust 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+2 i dag :) Har litt kvalme som kommer og går, har kastet opp 2 ganger denne uka. Ellers er jeg veldig sliten. Bortsett fra det merker jeg egentlig ingenting.. Er glad for at vi var på TUL i går og så et levende foster med bankende hjerte 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Melder meg på her, jeg :) Er snart 6 uker på vei (5+6 for å være nøyaktig), og førstegangs gravid. 
Jeg har enorme cravings på sjokolade (er dette vanlig så tidlig?) og har allerede lagt på meg 2 kilo. Mulig dette er mest oppblåsthet, da jeg har slitt litt med forstoppelse de siste ukene... Andre symptomer: i starten var jeg veldig sliten (dette har gått over nå), og har hatt en del vondt nederst i magen (men dette regner jeg med er normalt?). 

Ellers er jeg veldig spent! Først var vi i tvil om vi ville beholde, da vårt forhold er temmelig nytt, og dette ikke var planlagt. Men nå har vi kommet frem til at det ville føles helt feil å avbryte, og nå gleder vi oss. Forholdet føles veldig rett selv om det er nytt, og økonomi (og vår alder/ stadie i livet) tilsier at dette passer bra nå, tross alt. Gleder meg til å være med og følge med her inne ❤️

Endret av fisk31
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei! Da er det endelig vår tur (igjen). Etter en SA og en MA for få mnd siden var det godt for oss å få en positiv test nok en gang. Satser på at alle gode ting faktisk er tre! 😍 

Dette blir vårt første barn, og foreløpig menstermin er 28 april. Er 4 + 3 i dag. Har ingen symptomer bortsett fra en del murring og "stramming", så formen er upåklagelig og vi gleder oss til tul om 2 uker. Vi får tett oppfølging av gynekolog siden vi har mistet 2 ganger på kort tid. 

Denne gangen er jeg (overraskende) veldig rolig og laid back. Veldig rart iom vi har mistet flere ganger, men det er akkurat som at jeg vet at det kommer til å gå bra denne gangen. Vi krysser i hvert fall fingrene og vet vi ikke får gjort noe frem eller tilbake.

Det er en spennende tid vi har fremfor oss, og vi gleder oss masse! ❤

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer 😊

Jeg er fortsatt kjempetrøtt og veldig oppblåst. Heldigvis ikke så mye kvalme, men plutselig slår den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melder om perfekt bebifis på UL i dag! Jordmor syns bollefrøet vårt var riktig så bra lagd - så da ble a mor stolt (ikke minst far 🏊🏼‍♂️😛)

Dermed drister vi oss (9+3) til annonsering av familieøkelse da vi gifter oss på lørdag. Mannen min skal flette det inn i talen. Det blir stas 💛

Håper det går bra med dere alle! Jeg hadde et par dårlige dager forrige uke, men er heldigvis i god form igjen! 

19E89B26-D22A-4DA9-B007-CE3235A3D318.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei alle sammen! Slenger meg på her. Førstegangsgravid, 7+5 i dag (så termin en gang rundt 20. april 2018 - påskebebis!). Klarer ikke helt å tro at det er virkelig ennå, men skal på tidlig ultralyd i morgen og håper at alt står bra til. (Jeg reiser til USA i forbindelse med jobb neste uke, og vil gjerne vite om alt er ok før turen bare for ro i sjelen.)

Gudskjelov ikke alt for plaga med kvalme (det fins ingen diskre måter å spy mens man holder foredrag på en konferanse :S) men har vært supertrøtt de siste ukene, ømme pupper, og generelt oppblåst. Typisk at den mest hektiske perioden på jobb denne høsten er før det gir mening å fortelle noen om graviditeten. 

Håper det går bra med alle sammen! Jeg gleder meg så sinnsykt til å komme over 12-ukerskneika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er 7+1 og var på tul i dag, og der så vi et sterkt bankende hjerte.😍 Fantastisk følelse! Herlig måte å starte helgen på!

- God helg, damer! 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Chara said:

Er 7+1 og var på tul i dag, og der så vi et sterkt bankende hjerte.😍 Fantastisk følelse! Herlig måte å starte helgen på!

- God helg, damer! 

 

Åh, det må være godt å vite! 

Jeg var også på tidlig UL i dag, men ble bare delvis beroliget -- jordmor fant foster, plommesekk og bankende hjerte og mente at alt så bra ut -- men mente også at størrelsen på fosteret tilsa at jeg er en uke mindre på vei enn etter menstermin (altså 6+6 i stedet for 7+6 i dag). Jeg kan ikke få det til å stemme; har regelmessig syklus, vet ca når jeg hadde eggløsning og når vi hadde sex, og må i så fall ha testa positivt 5 dpo som ikke skal kunne gå an. 

Hun mente at det ikke var noe å bekymre seg for, at det gjerne var noen dagers slingringsmonn og at det godt kan hende jeg ble flyttet noen dager fram igjen ved neste ultralyd -- men nå er jeg selvsagt bekymra for om frøet i magen utvikler seg som det skal og om det er et tegn på noe galt. Ser også mange historier der folk blir flytta tilbake på tidlig ultralyd og så fram igjen seinere (og jeg veit ikke hvor nøyaktig man kan måle med utvendig ultralyd så tidlig heller). Uansett ikke noe vi kan gjøre annet enn å vente; har time igjen om fire uker og vi får se hvordan ting ser ut da. Men ikke helt den betryggende følelsen jeg hadde håpa på før en toukers utenlandstur 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 minutter siden, Twilight_Sparkle skrev:

Åh, det må være godt å vite! 

Jeg var også på tidlig UL i dag, men ble bare delvis beroliget -- jordmor fant foster, plommesekk og bankende hjerte og mente at alt så bra ut -- men mente også at størrelsen på fosteret tilsa at jeg er en uke mindre på vei enn etter menstermin (altså 6+6 i stedet for 7+6 i dag). Jeg kan ikke få det til å stemme; har regelmessig syklus, vet ca når jeg hadde eggløsning og når vi hadde sex, og må i så fall ha testa positivt 5 dpo som ikke skal kunne gå an. 

Hun mente at det ikke var noe å bekymre seg for, at det gjerne var noen dagers slingringsmonn og at det godt kan hende jeg ble flyttet noen dager fram igjen ved neste ultralyd -- men nå er jeg selvsagt bekymra for om frøet i magen utvikler seg som det skal og om det er et tegn på noe galt. Ser også mange historier der folk blir flytta tilbake på tidlig ultralyd og så fram igjen seinere (og jeg veit ikke hvor nøyaktig man kan måle med utvendig ultralyd så tidlig heller). Uansett ikke noe vi kan gjøre annet enn å vente; har time igjen om fire uker og vi får se hvordan ting ser ut da. Men ikke helt den betryggende følelsen jeg hadde håpa på før en toukers utenlandstur 😕 

Ja, det var veldig godt å få vite at alt er ok. Vi fikk samtidig bekreftet at vi er 7+1. Men hun sa faktisk i samme slengen at når fosteret er så lite så er det vanskelig for dem å måle riktig. Det er ikke enkelt å se hvor endene på fosteret er fordi bildene er såpass grumsete på dette stadiet. Prøv å legg fra deg bekymringene. Det er viktig med en positiv psyke disse ukene, og så er sjansen stor for at du blir satt frem igjen ved en senere ultralyd, eller at frøet bare brukte litt lenger tid i begynnelsen. Jeg vet om flere som er blitt satt tilbake en uke, og det har ikke vært noe galt med babyen deres. Det går som regel veldig bra! 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Chara said:

Ja, det var veldig godt å få vite at alt er ok. Vi fikk samtidig bekreftet at vi er 7+1. Men hun sa faktisk i samme slengen at når fosteret er så lite så er det vanskelig for dem å måle riktig. Det er ikke enkelt å se hvor endene på fosteret er fordi bildene er såpass grumsete på dette stadiet. Prøv å legg fra deg bekymringene. Det er viktig med en positiv psyke disse ukene, og så er sjansen stor for at du blir satt frem igjen ved en senere ultralyd, eller at frøet bare brukte litt lenger tid i begynnelsen. Jeg vet om flere som er blitt satt tilbake en uke, og det har ikke vært noe galt med babyen deres. Det går som regel veldig bra! 😊

 

Tusen takk, det er godt å høre at det har gått bra med andre. ☺️ Og jeg burde vel strengt tatt ta til meg at jordmor mente alt så helt fint og normalt ut så langt - hun har vel sett på noen tusen flere grumsete ultralydsbilder enn hva jeg har. Kjenner det blir noen lange uker framover, men uansett ikke noe jeg kan gjøre fra eller til annet enn å vente (og håpe ❤️ ). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, Twilight_Sparkle skrev:

Tusen takk, det er godt å høre at det har gått bra med andre. ☺️ Og jeg burde vel strengt tatt ta til meg at jordmor mente alt så helt fint og normalt ut så langt - hun har vel sett på noen tusen flere grumsete ultralydsbilder enn hva jeg har. Kjenner det blir noen lange uker framover, men uansett ikke noe jeg kan gjøre fra eller til annet enn å vente (og håpe ❤️ ). 

Og inntil da så har du alle oss her inne å lene deg på. Vi er flere nervøse og utålmodige sjeler her, og da er det godt å ha hverandre.  Kos deg med at du har sett et bankende hjerte, sannsynligheten er jo da stor for at det går bra. Vi krysser fingrene for oss alle! 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Chara said:

Og inntil da så har du alle oss her inne å lene deg på. Vi er flere nervøse og utålmodige sjeler her, og da er det godt å ha hverandre.  Kos deg med at du har sett et bankende hjerte, sannsynligheten er jo da stor for at det går bra. Vi krysser fingrene for oss alle! 😊

Veldig sant! Spesielt nå som det er såpass tidlig at "ingen" vet om graviditeten er det lett å grave seg ned i sine egne tanker, godt å kunne lufte dem her. Krysser fingrene for alle sammen jeg også! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

6 timer siden, Ny Bruker skrev:

Har dere vært på ultralyd? Fosterdiagnostikk eller vanlig tidlig ultralyd?

Jeg var på vanlig tidlig ultralyd, for å finne ut hvor langt på vei jeg var ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

15 hours ago, Ny Bruker said:

Har dere vært på ultralyd? Fosterdiagnostikk eller vanlig tidlig ultralyd?

Jeg var på tidlig ultralyd uke 7 (privat, skulle på lang utenlandstur med jobben og ville vite om ting var ok), og skal også på ultralyd i forbindelse med fosterdiagnostikk i uke 12/13 et sted. (Bor i Sverige; fikk tilbud om ultralyd+blodprøve som del av vanlig oppfølging gjennom jordmor så får det dekt offentlig.) 

... tror ikke jeg kommer til å slappe av / tørre å glede meg ordentlig før vi er forbi uke 12 og ultralyd evt viser at alt er bra, så kjenner jeg gleder meg veldig til det er gjort om 2-3 uker! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...