Gå til innhold

Er bare 7 prosent av nordmenn positive til Trump?


Opplyst

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, Opplyst skrev:

Godt poeng, men i anledning Trump så er det en annen effekt som nok er langt sterkere i dette tilfelle. Ikke bare bommet de profesjonelle meningsmålerne grovt i forhold til hvor populær Trump var forut for valget i USA, men vi så også det samme i forbindelse med meningsundersøkelser i forkant av Brexit. Det kom som et sjokk på hele eliten at "Leave" vant det valget. De hadde ikke forventet det i det hele tatt, da alle meningsmålinger ga inntrykk av at "Stay" hadde ledelsen.

Problemet er altså at når løgnpressen hauser opp noe som svært negativt, slik også den norske løgnpressen gjør her i Norge i forhold til Trump, og løgnpressen i Storbritannia gjorde forut for Brexit, slik også løgnpressen i USA gjorde forut for presidentvalget, så tør folk rett og slett ikke svare ærlig om hva de mener når de blir spurt av meningsmålere. Noe som selvfølgelig gir en nokså stor feilmargin. 

Derfor er det god grunn til å anta at meningsmålingene om Trump bærer preg av den negative propagandaboblen rundt Trump som nordmenn lever i, med der tilhørende feilmargin.

Selv har jeg forlengst oppdaget at det er håpløst å holde seg oppdatert om hva som foregår i verden ved å forholde meg kun til hovedstrømsmedia i Norge. Da blir man rett og slett hjernevasket, og det tror jeg det er en god del nordmenn som også har innsett i forhold til Trump. Jeg er nok ikke alene over å bli sjokkert over hvordan hovedstrømsmedia i Norge behandler Trump.

 

Jeg er selvsagt klar over «Frp-effekten», men nevnte den ikke da det i dette tilfellet ikke virket som om det var snakk om noen telefonundersøkelse. Men mulig det var det likevel. Uansett helt enig i det du skriver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

39 minutter siden, GrenadeApple skrev:

Amerikanske medier er mye mer negative mot Trump enn norske medier er :), merkelig at det er så vanskelig for dere å forstå det, men alternativ fakta er jo et begrep dere omfavner :). Gud forby at dere har tillit til noen andre enn dere selv.

Ja, men amerikanerne har i hvert fall alternativer. Det har ikke nordmenn. Og du lever helt åpenbart i en løgnpresseboble. 

Endret av Opplyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Opplyst skrev:

Ja, men amerikanerne har i hvert fall alternativer. Det har ikke nordmenn. Og du lever helt åpenbart i en løgnpresseboble. 

Ja beklager du har rett! Alt Trump sier er helt sant :), og alle andre tar helt feil. :) Media, psykologer, politiske eksperter, andre statsledere.... :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, GrenadeApple skrev:

Ja beklager du har rett! Alt Trump sier er helt sant :), og alle andre tar helt feil. :) Media, psykologer, politiske eksperter, andre statsledere.... :) 

Det er slikt bilde man får når man kun forholder seg til den norske løgnpressen.

Fikk du lest noe goddritt og halvsannheter om Trump i Pravda i dag, da? :popcorn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Opplyst skrev:

Det er slikt bilde man får når man kun forholder seg til den norske løgnpressen.

Fikk du lest noe goddritt og halvsannheter om Trump i Pravda i dag, da? :popcorn:

Ja jeg leser jo det du skriver, er jo litt som å lese kommentarfelt til Sylvi Listhaug. Man vet at de som skriver der henger litt etter, men blir stadig forbløffet av det lave politiske nivået dems likevel. :) Er jo bare å skrike fake news hver gang man er uenig som forbildet Donald Trump gjør :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trump er jo ikke bra for Norge, han vil jo at vi skal betale for oss ifbm NATO og vil ha toll på varene vi eksporterer til USA. Så at Nordmenn ikke nødvendigvis er tilhengere av ham grunnet dette er jo forståelig. Men Trump er president for USA, ikke Norge. Og der er det det amerikanske folket han skal ta ansvar for, ikke det norske.

Endret av Husholdning1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

23 minutter siden, GrenadeApple skrev:

Ja jeg leser jo det du skriver, er jo litt som å lese kommentarfelt til Sylvi Listhaug. Man vet at de som skriver der henger litt etter, men blir stadig forbløffet av det lave politiske nivået dems likevel. :) Er jo bare å skrike fake news hver gang man er uenig som forbildet Donald Trump gjør :) 

Du vet at Fake News er globalistenes oppfinnelse, ikke sant, akkurat som berikelse?

Trump bruker dette begrepet så ofte ikke bare fordi han blir angrepet av hovedstrømsmedia på falskt grunnlag, men fordi hovedstrømsmedia selv var de som begynte med å bruke dette begrepet som politisk våpen mot opposisjonelle, og nå stadig oftere er de som blir tatt for nettopp Fake News.

Huff så synd at dette nå slår tilbake på dere selv. ;)

Endret av Opplyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, GrenadeApple skrev:

🤦‍♂️

CNN faking news (googlesøk)

Slike ting ser du aldri den norske løgnpressen dekke. 

Endret av Opplyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HerrBæsjerumpehull

Å være "positiv til Trump" låter jo som et nokså absolutt ståsted i mine ører. Ville nok svart "vet ikke" på et sånt spørsmål. Dersom spørsmålet derimot var om jeg var "relativt positiv", kunne jeg godt svart ja. Han er bedre enn alternativet, og bedre enn alle som har vært i min levetid, men på ingen måte noen optimal president i mine øyne. Også han er på sett og vis et sykdomstegn, i likhet med Hillary Clinton, Erna Solberg, Jonas Gahr Støre, Siv Jensen og resten av oppsopet i nasjonal og internasjonal politikk. Jeg mener fortsatt at amerikanerne gikk glipp av tidenes mulighet da løgnpressen totalt blacket ut Ron Paul i 2012. Hadde han vunnet republikanernes nominasjon, tror jeg også han hadde vunnet valget. Ron Paul var i likhet med Trump "anti-establishment", men i tillegg en mye klokere og mer fornuftig fyr som kunne appellere til menneskers intellekt. Men en sånn fyr vil aldri nå frem i topp-politikken, hverken i USA eller noe annet sted. I hvert fall så lenge mainstream pressen ikke utfyller sitt samfunnsoppdrag.

Endret av HerrBæsjerumpehull
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Opplyst skrev:

Lyder dette plausibelt? Er det sannsynlig at bare 7 prosent har et positivt syn på USAs president? Vi stiller oss sterkt tvilende.

Løgnpressen lyver!

 

7% oppfatter nyheter om Trump som positive. Det sier i grunnen ikke så mye om hva de tenker om Trump.

Det er ikke så rart at mange oppfatter nyheter om Kim Jong Un som positive, siden det har vært en positiv utvikling der. Det betyr ikke at folk liker ham. Folk syntes sikkert nyhetssaker om Hitler var positive rett etter at han skjøt seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, GrenadeApple skrev:

Ja beklager du har rett! Alt Trump sier er helt sant :), og alle andre tar helt feil. :) Media, psykologer, politiske eksperter, andre statsledere.... :) 

Nei, det er ikke slik at alt Trump sier stemmer. Men titt og ofte er sannheten nærmere det Trump sier, ev. en mellomting, kontra det man får inntrykk av i mediene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...