Gå til innhold

Er bare 7 prosent av nordmenn positive til Trump?


Opplyst

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Opplyst skrev:

Lyder dette plausibelt? Er det sannsynlig at bare 7 prosent har et positivt syn på USAs president? Vi stiller oss sterkt tvilende.

Løgnpressen lyver!

 

Hadde trodd det var færre for egen del.

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil si at kanskje 40% av de jeg kjenner er positiv til Trump. Vil heller si at det kun er 7% som tørr å si sanneheten selv om det setter dem selv i et dårlig lys. Det er jo ikke Politisk Korrekt å si at man synes Trump gjør noe bra. Alle aviser er fyllt med hat mot Trump.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Martin13 skrev:

Vil si at kanskje 40% av de jeg kjenner er positiv til Trump. Vil heller si at det kun er 7% som tørr å si sanneheten selv om det setter dem selv i et dårlig lys. Det er jo ikke Politisk Korrekt å si at man synes Trump gjør noe bra. Alle aviser er fyllt med hat mot Trump.

Hvordan kan du vite at så mange er positiv til Trump hvis de ikke sier det? Bestemmer du hva sannheten er, og ignorerer hva folk selv sier?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Opplyst skrev:

Lyder dette plausibelt? Er det sannsynlig at bare 7 prosent har et positivt syn på USAs president? Vi stiller oss sterkt tvilende.

Løgnpressen lyver!

 

Jeg blir overrasket om tallet er så høyt. Men kanskje jeg overvurderer nordmenn, som antar at vi på generell basis er mer opplyste enn amerikanerne 🤷‍♀️.

Endret av Hulderen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Hulderen said:

Hvordan kan du vite at så mange er positiv til Trump hvis de ikke sier det? Bestemmer du hva sannheten er, og ignorerer hva folk selv sier?

Det er mitt inntrykk. Jeg kjenner mange og snakker med ulike folk fra ulike hold hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slike undersøkelser fungerer ikke, de blir i for stor grad farget av hva de som stiller spørsmålene ønsker at resultatet skal bli. Det var jo dette som var grunnen til at meningsmålinger viste, og alle eksperter trodde, at Hillary skulle vinne suverent. Man trodde det man håpet, men sannheten viste seg å være en annen.

Vil tippe rundt 20-25 % av nordmenn innerst inne er positive/nøytrale til Trump.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å snakke opp Trump på jobben. For eksempel kunne jeg fortelle at noen av bildene av "barn i bur" var tatt under Obamas regjeringstid, og også at 80% av amerikanerene vil ha trygge grenser, og så videre. Problemet med politikken er at politikerene styres av media, og media er styrt av følelser. Mennesker kan godt si at de vil ha sikre grenser, de er utrygge over at folk sniker seg utenom grensepostene uten at det er noen kontroll med hvem som kommer. Når da disse blir arrestert, så er det enkelte barn sammen med de. Foreldrene har brutt loven. Barna kan ikke settes i fengsel.

Man kan ikke ha lover som sier at ulovlig grensekryssing er en forbrytelse, og samtidig la enhver som reiser med en mindreårig slippe straff. Konsekvensene vil bli nærmest "barnehandel" hvor de som vil innvandre ulovlig til USA leier seg en unge.

Men å tenke rasjonelt kastes ut av vinduet så snart media kommer med enkeltskjebner. For eksempel startet de med at 10 000 barn var tatt fra foreldrene, så at det var 2000. Det er det første som folk husker, korrigeringer får ingen med seg.

Det jeg har lagt merke til, er at når jeg har sagt noe nøytralt eller positivt om Trump, så er det mange som nikker og er enige. Helt eller delvis. Men noen må starte, det er ingen andre som sier noe før jeg gjør det.

På samme måte, når spørsmålene er konstruert slik at man skjønner at det rette svaret skal være negativt, så vil nesten ingen si noe annet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke rart det er så lavt når alle de store norske avisene er imot Trump i alt han gjør og kritiserer hver politiske avgjørelse, men jeg er ingen Trump supporter, er uenig i mye men også enig i mye. Er bare å finne alternative nyhetskilder, lese litt reflektert og ta noe av det du leser med en klype salt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nordmann her some r positiv til Trump 👍 Vekk med politisk korrekthet

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ops2 skrev:

Jeg har begynt å snakke opp Trump på jobben. For eksempel kunne jeg fortelle at noen av bildene av "barn i bur" var tatt under Obamas regjeringstid, og også at 80% av amerikanerene vil ha trygge grenser, og så videre. Problemet med politikken er at politikerene styres av media, og media er styrt av følelser. Mennesker kan godt si at de vil ha sikre grenser, de er utrygge over at folk sniker seg utenom grensepostene uten at det er noen kontroll med hvem som kommer. Når da disse blir arrestert, så er det enkelte barn sammen med de. Foreldrene har brutt loven. Barna kan ikke settes i fengsel.

Man kan ikke ha lover som sier at ulovlig grensekryssing er en forbrytelse, og samtidig la enhver som reiser med en mindreårig slippe straff. Konsekvensene vil bli nærmest "barnehandel" hvor de som vil innvandre ulovlig til USA leier seg en unge.

Men å tenke rasjonelt kastes ut av vinduet så snart media kommer med enkeltskjebner. For eksempel startet de med at 10 000 barn var tatt fra foreldrene, så at det var 2000. Det er det første som folk husker, korrigeringer får ingen med seg.

Det jeg har lagt merke til, er at når jeg har sagt noe nøytralt eller positivt om Trump, så er det mange som nikker og er enige. Helt eller delvis. Men noen må starte, det er ingen andre som sier noe før jeg gjør det.

På samme måte, når spørsmålene er konstruert slik at man skjønner at det rette svaret skal være negativt, så vil nesten ingen si noe annet.

Høres mer ut som disse folka bare jatter med fordi de vet hvor spesielle Trump supportere er :), de vet jo hvordan Trump selv reagerer ved motgang eller uenigheter, og vil neppe starte en diskusjon med deg :). Å støtte Trump som nordmann er nesten landsforræderi.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor har alle dere her i tråden som er imot Trump  hentet deres opplysninger om mannen? Hvorfor er dere så negative til ham?

For det jeg vet, er at den norske media har bestemt seg for å hate/latterliggjøre/snakke negativt om alt Trump foretar seg. Jeg finner det ganske interessant å snakke med amerikanere om hvordan de opplevde valget, og opplever hverdagen med Trump.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Kontorotta skrev:

Hvor har alle dere her i tråden som er imot Trump  hentet deres opplysninger om mannen? Hvorfor er dere så negative til ham?

For det jeg vet, er at den norske media har bestemt seg for å hate/latterliggjøre/snakke negativt om alt Trump foretar seg. Jeg finner det ganske interessant å snakke med amerikanere om hvordan de opplevde valget, og opplever hverdagen med Trump.

 

Hvorfor vi er negative mot Trump?

De fleste amerikanere misliker trump, men misliker politiske systemet enda mer. De kommer aldri til å tilgi landet sitt for å gi dem Hillary og Donald som alternativer...

Dette handler ikke bare om norsk media og måten de latterliggjør han på. :) HELE VERDENS media latterliggjør han, fordi han er som en uforberedt unge som bare gjør ting på impuls og som har en del meninger som ikke hører helt hjemme. Jeg var selv i USA tidligere i år, og absolutt alle jeg snakket med latterliggjør Trump og kommer med konkrete eksempler hvorfor han er idiot, ustabil, uberegnelig osv. Les amerikanske aviser også utenom fox news så skjønner du... Ingen hatet Trump mer enn amerikanerne, de skammer seg veldig over han og over at de har borgere i landet som støtter han blindt. :) 

 

Endret av GrenadeApple
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Senil
16 minutter siden, Kontorotta skrev:

Hvor har alle dere her i tråden som er imot Trump  hentet deres opplysninger om mannen? Hvorfor er dere så negative til ham?

 

 

holder vel med twitter. Får mer enn nok info om hvor gal mannen er ved å lese hva han selv publiserer på twitter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, GrenadeApple skrev:

Hvorfor vi er negative mot Trump? Du er vel ikke så veldig opplyst....

De fleste amerikanere misliker trump, men misliker politiske systemet enda mer. De kommer aldri til å tilgi landet sitt for å gi dem Hillary og Donald som alternativer...

Dette handler ikke bare om norsk media og måten de latterliggjør han på. :) HELE VERDENS media latterliggjør han, fordi han er som en uforberedt unge som bare gjør ting på impuls og som har en del meninger som ikke hører helt hjemme. Jeg var selv i USA tidligere i år, og absolutt alle jeg snakket med latterliggjør Trump og kommer med konkrete eksempler hvorfor han er idiot, psykopat, ustabil, uberegnelig osv. Les amerikanske aviser også utenom fox news så skjønner du... Ingen hatet Trump mer enn amerikanerne, de skammer seg veldig over han og over at de har borgere i landet som støtter han blindt. :) 

Foreslår du googler hvis du er usikker hva han har gjort :) nesten 2 år siden han ble president, burde ikke være så vanskelig å få med seg 1 av de 1000 tingene han har gjort. Tenk om vi hadde hatt Listhaug som statsminister og hun bare matet media med 100 løgner hver eneste dag? :) Det hadde jo gjort underverker for "bleike folk flest" kan jeg tenke meg 😂😂

Jeg har ikke sagt at jeg er for Trump. Jeg har heller ikke sagt at jeg er imot ham. Følger med i norske og utenlandske medier. Men i motsetning til deg, har jeg snakket med flere amerikanere som synes han gjør en grei jobb. Jeg har snakket med folk som heiet på ham under valget og stemte på ham. Har så klart snakket med folk som er imot ham også. Men selv fra dem er bildet mange ganger annerledes enn det vi får servert her hjemme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Senil skrev:

holder vel med twitter. Får mer enn nok info om hvor gal mannen er ved å lese hva han selv publiserer på twitter.

Kan til dels være enig i at han burde hatt noen som gikk gjennom det han publiserer der ja. 😉 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Leifern skrev:

Slike undersøkelser fungerer ikke, de blir i for stor grad farget av hva de som stiller spørsmålene ønsker at resultatet skal bli. Det var jo dette som var grunnen til at meningsmålinger viste, og alle eksperter trodde, at Hillary skulle vinne suverent. Man trodde det man håpet, men sannheten viste seg å være en annen.

Vil tippe rundt 20-25 % av nordmenn innerst inne er positive/nøytrale til Trump.

Godt poeng, men i anledning Trump så er det en annen effekt som nok er langt sterkere i dette tilfelle. Ikke bare bommet de profesjonelle meningsmålerne grovt i forhold til hvor populær Trump var forut for valget i USA, men vi så også det samme i forbindelse med meningsundersøkelser i forkant av Brexit. Det kom som et sjokk på hele eliten at "Leave" vant det valget. De hadde ikke forventet det i det hele tatt, da alle meningsmålinger ga inntrykk av at "Stay" hadde ledelsen.

Problemet er altså at når løgnpressen hauser opp noe som svært negativt, slik også den norske løgnpressen gjør her i Norge i forhold til Trump, og løgnpressen i Storbritannia gjorde forut for Brexit, slik også løgnpressen i USA gjorde forut for presidentvalget, så tør folk rett og slett ikke svare ærlig om hva de mener når de blir spurt av meningsmålere. Noe som selvfølgelig gir en nokså stor feilmargin. 

Derfor er det god grunn til å anta at meningsmålingene om Trump bærer preg av den negative propagandaboblen rundt Trump som nordmenn lever i, med der tilhørende feilmargin.

Selv har jeg forlengst oppdaget at det er håpløst å holde seg oppdatert om hva som foregår i verden ved å forholde meg kun til hovedstrømsmedia i Norge. Da blir man rett og slett hjernevasket, og det tror jeg det er en god del nordmenn som også har innsett i forhold til Trump. Jeg er nok ikke alene over å bli sjokkert over hvordan hovedstrømsmedia i Norge behandler Trump.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Opplyst skrev:

Godt poeng, men i anledning Trump så er det en annen effekt som nok er langt sterkere i dette tilfelle. Ikke bare bommet de profesjonelle meningsmålerne grovt i forhold til hvor populær Trump var forut for valget i USA, men vi så også det samme i forbindelse med meningsundersøkelser i forkant av Brexit. Det kom som et sjokk på hele eliten at "Leave" vant det valget. De hadde ikke forventet det i det hele tatt, da alle meningsmålinger ga inntrykk av at "Stay" hadde ledelsen.

Problemet er altså at når løgnpressen hauser opp noe som svært negativt, slik også den norske løgnpressen gjør her i Norge i forhold til Trump, og løgnpressen i Storbritannia gjorde forut for Brexit, slik også løgnpressen i USA gjorde forut for presidentvalget, så tør folk rett og slett ikke svare ærlig om hva de mener når de blir spurt av meningsmålere. Noe som selvfølgelig gir en nokså stor feilmargin. 

Derfor er det god grunn til å anta at meningsmålingene om Trump bærer preg av den negative propagandaboblen rundt Trump som nordmenn lever i, med der tilhørende feilmargin.

Selv har jeg forlengst oppdaget at det er håpløst å holde seg oppdatert om hva som foregår i verden ved å forholde meg kun til hovedstrømsmedia i Norge. Da blir man rett og slett hjernevasket, og det tror jeg det er en god del nordmenn som også har innsett i forhold til Trump. Jeg er nok ikke alene over å bli sjokkert over hvordan hovedstrømsmedia i Norge behandler Trump.

 

Amerikanske medier er mye mer negative mot Trump enn norske medier er :), merkelig at det er så vanskelig for dere å forstå det, men alternativ fakta er jo et begrep dere omfavner :). Gud forby at dere har tillit til noen andre enn dere selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...