Gå til innhold

En skrelt potets bekjennelser


Potetskrell

Anbefalte innlegg

Det skulle ikke være lett å få sove i natt, nei.

I veggen, rett innenfor hodet mitt, bor det tydeligvis en gnager som syns det var særdeles på sin plass å sitte og ni-gnage på veggen med jevne mellomrom.

Det er antakelig, dvs helt sikkert, en rotte, og jeg ble en smule netenkt da jeg fant ut at rett over hodet mitt, er det en viss åpning mellom veggen og lista.

Herr potet mente bestemt at ingen rotte kommer mellom der, men jeg er ikke så sikker.

Jeg er ikke redd rotter, men jeg vil helst slippe å få dem deisende i hodet mitt mens jeg sover..

Så jeg tok med meg puta mi og la meg så langt ned i senga som mulig, i håp om at gnagerjævelen skulle bomme på senga og rase rett i gulvet i tilfelle den virkelig skulle få plass under lista.

I dag har vi ligget hulter til bulter rett ut på sofaen i nesten hele dag, og nå fortsetter vi suksessen med saft,potetgull, dip og filmene Blackout og Control.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Poteten er veldig trøtt om dagen..

Helt i svime så fort jeg får lagt meg under dyna, og om noen skulle prøve på å få liv i meg da, kan de egentlig bare gi opp.

Det er vel det herr potet har skjønt og stakkar :ler:

Nærmer seg en uke til avreise nå, og nei jeg har ikke begynt å pakke enda.

Hvorfor lurer folk egentlig på om jeg har begynt å pakke ?

Om klærne mine henger i skapet eller ligger i kofferten gjør da ikke at jeg får reist noe raskere av den grunn..

På jobb er de så misunnerlige på meg at de nesten ikke kan få sagt det.

Lurer på om jeg skal sende de et kort, sånn bare for å gni det litt ekstra inn :sjarmor:

Jeg lurer på hva jeg skal kjøpe til diverse familiemedlemmer, noe som er typisk for landet, eller noe de kan ha interesse av.

Heller mer mot det siste.

Hva som er typisk for landet jeg skal til er neppe noe de kan glede seg spesielt over, på lik linje som det kan være et bra minne for meg.

Det er jo greit vi har 2 digitalkameraer og en laptop med oss, så er det iallefall ingen fare for at vi ikke får tatt nok bilder :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaha.

Å legge seg senere enn man pleier, samtidig som man da selvfølgelig ikke klarer å holde fingra unna sidemannen, og når man så legger seg til å sove, får man da sove ?

Neeeeeeeeeeeida.....plutselig kjempevåken. :roll:

Siden klokka da samtidig er stilt i helgen, ble det ca 4 timer søvn på poteten i natt.

Men jeg holder koken enda, tipper jeg får smellen i mårra, pleier være sånn.

Nå har vi klora hvite klær enda hvitere til den store gullmedalje, til og med herr potets joggesko har fått seg en omgang.

Skrellet har spist omelett og plutselig kom matlysten tilbake og jeg spiste en halv pakke med Rugsprø med krydder-krem-ost og agurk, heelt alene.

Det var godt.

Å finne passende niste er ikke lett for en sær pottit, men satser på kremosten holder seg fint til lunsj også.

Plukka fram sommersko i dag og fant fort ut det jeg mistenkte:

Det var et trist utvalg !

Der var det nemlig bare 1 par kjipp-kjapp'er og 1 annet par særdeles luftig par hvor jeg fortsatt har gnagsår friskt i minnet fra.

Må nok shoppe sko, ja.

Men, ikke her til lands !

Også må jeg kjøpe meg hatt, ellers blir jeg solbrent i hodet sa herr potet.

Så jeg får vel høre på han, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjeder meg :roll:

Ikke en shit på TV, har spist en omelett og X antall rugsprø med krydderost og agurk, igjen...

I stad mens jeg befant meg på soverommet, gnagde en av rottene så høyt og intenst inne i veggen et sted at det hørtes mer ut som om den satt inne i øret mitt...

Jeg måtte ut i gangen og se, men fant ingen.

Det er også så lytt at jeg hører når de beveger på seg.

Nå har vi hørt disse pokkers gnagelydene i stua, kjøkkenet, badet, soverommet og i gangen.

Jeg er ihvertfall ikke alene hjemme. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jesus, jeg har nå prøvd ut Lorea'ls kombisystem med både farging og striping, og man kan si jeg har gjort det på egenhånd ja ! :-?

Fargen ble grei nok, den er mørk, as usual, med litt rødskjær, det likte jeg vel ikke, men ikke så ille, så det går.

Men, der jeg bomma så til de grader, var under stripinga, for jeg valgte å fordele kremen med kam og ikke bruke hette.

Resultatet ble at jeg ble veeldig blond nederst, det er altfor mange striper rundt hele hodet, samtidig som det det er ingen striper øverst.

Jeg syns det ser mer ut som om jeg er mørk fra naturens side, men har bleika håret, og at fargen min nå har vokst ut...

Vel, jeg får høre med damene på jobb i morgen hva de mener, men jeg tror jeg tar det i hestehale i morgen, det ser helt ok ut helt til jeg har det løst, er det like ille som jeg tror av det inntrykket jeg har fått til nå, er det bare å løpe og kjøpe ny farge i morgen da....

Sånn er det når man skal være vågal.. :-?

Har også farga øyenbryn, og når man farger dem, med kolokrem, så sitter fargen bra på huden også, og eneste som duger da er jif, q-tips og å gni alt man kan....

Som resulterer i en ganske sår og rød hud rundt brynene.

Man må lide for skjønnheten ja, det er hvertfall sikkert og visst....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det så nærme avreise at flere av kollegaene mine har begynt å bli småbekymra for hva som feiler meg, som fortsatt har beina godt planta på jorda og ikke omtrent klatrer på veggene av forventning :ler:

Samboharen får ikke sove om nettene for reisefeberen har meldt sin ankomst, mens jeg tar det hele med knusende ro.

Har såvidt begynt å putte noen toalettsaker, sminke og annet i beauty bag'en min og igjen, funnet ut at den ikke er stor nok :roll: og funnet frem 6 bikinier i alle regnbuens farger:

1 grønn, en rosa, en gul, en blå&svart, og to med forskjellig mønster på.

Har også bytta abbonnement på mobilen nå, så den virker der nede.

Ser ut som om det kan bli trafikk der, foreldre, søsken, venner og jobben skal vel alle ha sin lille forsikring om at "jeg lever,alt er bra og jeg har det fantastisk"

Jeg har jo alltid hatt en viss tendens til å holde meg til folk som er eldre enn meg, både når det gjelder menn, og venner.

Denne gangen har jeg så absolutt funnet tonen med to kollegaer av meg, vi skravler om alt mellom himmel og jord, sender hverandre sms og prater på msn utenom arbeidstid og styrer på, uten å bry oss det døyt om aldersforskjellen på 16 år og 26 år.

Jeg syns det er litt artig, absolutt festlige mennesker begge to, som har gitt meg mang en god latter :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay da har jeg begynt å pakke, dv.s jeg er snart ferdig.

Det var jo det jeg visste, så lang tid tar det da ikke når man bare skal passe på seg selv.

Mannen ble vel ikke så veldig imponert over at beautybag'en min er for liten og så kom det en kommentar "beautybagen din er nesten større enn kofferten jo ! :roll:

Det er den vel ikke, kunne ikke ha den med heller, så det ble litt omrokkering i rekkene, og han syns jeg tok med alt for mye klær.

Så mye at jeg antakelig ikke trengte å vaske under hele oppholdet, mente han.

Sant nok det, fant jeg ut, så da ble det å være litt selektiv i hva man tok med likevel, da...

Katten til naboen hoppa inn vinuet og slo seg til ro her i dag, så i dag har vi lekt katt og mus med hyssing og papir, og det var selvfølgelig full rulle det, også sov pusen litt i sofaen og tagg litt ved middagsbordet før den tusla hjem til mammaen sin.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er liksom litt lei av å vente jeg, nå :plystre:

Denne helga bare er der, det skjer ingenting, fordi jeg har bestemt at det ikke skal det, og grunnen til det er at jeg ikke vil bruke opp penger på fjas nå.

Jeg skal på en dyr, lang ferietur og skal leve når jeg kommer hjem også.

Så her sitter vi og gnur i sofaen, d.v.s herr potet fikk et par klapp på foten også gikk han i dvale, så her sitter jeg da, alene og lurer på hva i alle verdens dager jeg skal ta meg til.

Stryke skjorte kanskje ?

Nei, ikke det, det skal jeg gjøre i morgen.

Rett og slett finne puta, antakelig.

Når det gjelder min noe katastrofale hårfarge-striping, så mente èn kollega at dette var fantasisk flott, en annen var noe mer tilbakeholden i sine uttalelser, men syns det så bra ut i sola, og herr potet syns vel ikke dette var det fjongeste han hadde sett akkurat, han syns igrunn jeg burde venta til han kom hjem og spurt han om hjelp (for da han hjalp meg, og brukte hette, sist, så ble det kjempebra!) men da jeg sa jeg vurderte å farge over det fikk jeg beskjed om at det var på tide å ikke ta ting så tungt og å ikke kreve at alt skulle være perfekt, alltid.

Jeg kom fram til at jeg nok ikke kommer til å gå så mye med løst hår der nede uansett, og at håret uansett blir bleika av sola og trenger en ny farging så fort jeg kommer hjem, og siden det ser helt OK ut når det er oppsatt, tenker jeg at jeg dropper å farge over det nå.

Jeg gjorde noe glupt i dag, da.

Her i huset har vi ikke strykebrett, for det befinner seg hos min kjære mor.

Herr potet holdt på å stryke sine klær, på gulvteppet og lurte på om jeg skulle stryke noe.

Jada, jeg skulle det, så jeg satte meg ned, og begynte å stryke min hvite skjorte på vegg til vegg-teppet, med det resultat at strykejernet som stod på full styrke, satt fast i teppet !

Det var jo veldig smart da, så jeg måtte røske løs skjorta, konstatere en aldri så liten sviflekk på teppet og at deler av teppet nå bokstavelig talt var blitt styki inn i skjorta.

Så da var det å hive skjorta i vasken, fram med pinsetten og nappe løs teppebiter fra skjorta.

Det gikk ganske bra.

Herr potet hadde bare èn kommentar: Du kom ikke på å stille styrken på jernet da ? Det stod på fullt, det !

:ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

:ler: Det kan se ut som at pottitn`s siste dager har vært mer enn nok begivenhetsrike ja :ler2:

Om det er en trøst har jeg vært borti mer eller mindre fatale hårfarginger på egenhånd selv, men å stryke et veggteppe fast i skjorta mi har jeg dog ikke klart *bank i bordet* :roll:

Er det fint med deg? Skjønner ikke helt at du ikke har reisefeber jeg da, når jeg har det. Og jeg drar ikke før på juli :sjenert:

Er det i dag eller i morgen dere farter i vei? Ønsker dere hvertfall en lang fin ferie, med masse fine opplevelser og godt vær. TA BILDER ;)

Goooooooood tuuuuuuuuur :vinke:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halloo Alwa :vinke:

Reisefeber, ånei, den har ikke meldt seg helt enda, gitt.

På tide snart, kanskje i og med at vi reiser i mårra.

Eller, mårra og mårra, grytidlig på kvisten kan man si.

Og været er alldeles fantastisk, men jeg har bestilt plaskregn og snø til i mårra (er ikke jeg hyggelig..), så jeg satser på at det skal bli ekstra behagelig å reise sin kos. :ler:

Nå har jeg begynt å få fregner igjen, og kommer vel til å være helt flekkete innen jeg er hjemme igjen.

Jaja, det hører med, det.

Katten til naboen var to snarturer innom, men leverpostei var den ikke særlig interessert i, nei.

Neinei, jeg kan kaste den jeg.

Gidder ikke ha masse muggen mat i kjøleskapået når vi kommer hjem.

Nå har jeg nettopp gjort siste 45 min's innsats i solariet, pakkinga er så å si ferdig, så nå kan mandagen egentlig bare komme for min del.

Jeg er bortimot klar, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Annonse

[1] Category widget

Det har jeg.

Men vi er veldig trøtte, døgnrytmen er helt på jordet, mannen får ikke sove om nettene, og jeg våkner klokka 04 og er våken nok til å starte dagen to timer før jeg vanligvis trenger å tenke på å stå opp.

Flyturen nedover var et helvete, vi satt i midten med to ukjente mellom oss, jeg fikk ikke sove og fikk vondt i beina av å sitte så lenge, så en ting har jeg lært når det gjelder flyturer på rundt ti timer: Sovepiller er en genial oppfinnelse.

Flyturen hjem husker jeg fint lite av.

Ellers har vi hatt det fint, opplevd mye, shoppa endel (5 par sko blandt annet), opplevd at å ta tatovering ikke er noe godt (surprise...), holdt på å koke bort i varmen og blitt en smule sliten av tigging, lureri og pengemas hvorenn man snur seg.

Sånn blir det med lite turister, da får de få som er der ekstra dose mas.

Vi har hatt en fin tur, men det var godt å komme hjem.

Og jeg fikk bekrefta at Norge er et veldig kaldt land :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Så arti :-D Hva slags tatovering ble det?

Jeg driver å skal tegne en tattis til yngste bror min, men har ikke helt kommet i gang med den enda.

Han skal ha en løve på den ene skuldra.

Håper du får en fin dag i morgen Pottit :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest Gjesta

Nei, nå må du se til å oppdatere dagboka di litt Potitt :fy:

:kyss:

Håper du får ei fin helg. Savner deg jeg.. :dagensrose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...