Gå til innhold

En skrelt potets bekjennelser


Potetskrell

Anbefalte innlegg

Gjest Gjesta

Det blir kjempe stas :P

Jeg tror du gjør det rette i henhold til trampe jeg.Hvem er det som skal ta over han da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

En oppdretter....

Som har en haug av arten fra før..

Hvor han får hoppe rundt ute hele sommeren og eget bur inne om vinteren...

Stakkaren har aldri sett en dame før og nå skal han starte sitt nye liv som "pule-ekspressen" ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

:ler: Det der er da enhver gutts drøm :ler2:

Men tenk så fint han får det da, sprette rundt i fri luft med masse plass rundt seg :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg håper det er like idyllisk som det høres ut.

Og at tassen får det til når han må :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var rart å stå opp i dag og ikke ha noen å gi mat på morgenkvisten. :-?

Herr potet ringte meg nesten før han rakk å motta meldingen om at nuh er animal'en borte, og vi prata igjen i 2,5 time.

Håper vi har mer å prate om når han kommer hjem i dag :ler:

Det er faktisk straks påskeferie, jeg har ikke helt skjønt det enda jeg, og at mannen kommer hjem for godt på en stund er jo nesten like uvant.

Jeg skal faktisk dele seng med han mer enn 3 netter på rad :hakeslepp:

På mandag skal jeg til frisøren, har ikke vært der siden desember i fjor, så det skal bli greit å få fiksa litt på sveisen.

Nå er jeg sulten, men mat får jeg ikke før om over en time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PÅSKEFERIE !

Og jeg er da så effektiv at jeg allerede har rukket å gjøre følgende:

Handle, vaske opp, røre sammen dip, vaske bur, sette på klesvas og ta solarium !

Jeg lurer på hvor digitalkameraene har tatt veien.

Herr potet kan da ikke ha tatt med seg begge to, vel !

Eller kanskje jeg ikke ser skogen for bare trær igjen.

Det har jo skjedd før.

Jeg skal ta bilde av dette buret som er igjen etter trampegutt, har lagt alt tilbehør oppi, mangler altså et kamera og et målebånd.

Det er såpass stort at det jo er greit å slenge med målene om man ikke skulle få inntrykk nok ut av et bilde.

Med litt flaks får jeg halv pris for det, det var jaggu meg svindyre greier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mellomfornøyd nå, ja..

Ferien starter liksom så bra når Herr Potet kommer hjem, en time etter skjema, sur som ei potte fordi sykkelen punkterte på veien.

Greit nok, han var våt som en katt så det var sikkert irriterende.

Men, når humøret begynner å gå utover meg, da er det ikke fullt så greit lenger.

Til slutt lurte jeg på om han hadde stått opp med feil bein i dag, og ja, det hadde han sa han.

Utpå kvelden begynte han å tine litt, var til og med istand til å le av et TV-program og kikka stadig bort på meg for å se om jeg reagerte.

Men, da hadde han greid å smitte meg med sitt dårlige humør så det var liten reaksjon fra poteten, gitt.

Til slutt annonserte han at han hadde tenkt å dusje og legge seg.

Så gjorde han det, og poteten skjønte jo hva han hinta til.

Men, en småirritert potet er ingen amorøs potet overhodet, så poteten følte mest for å ligge med sin egen dyne godt pakket rundt seg selv, helt på sin egen side.

Herr potet lå våken en stund, men poteten var fortsatt ikke interessert i noe som helst, så han måtte nok fint ligge på sin egen side.

Så stod han tidlig opp, og har fikla på sykkelhjulet siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har har vi det trivelig du :roll:

Herr potet dro poteten akkurat over den streken hvor man bare ber om trøbbel, og slikt forbigås ikke i stillhet.

Poteten fortalte hva hun mente om slik oppførsel og kunne fortelle herr potet at om han skulle være så sur, kunne han heller holdt seg der han kom ifra, så slapp andre å bli offer for hans eder og galle.

Nå har han vært nede i byen en stund, og han må gjerne bli der en god stund til for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hjalp visst med en sykkeltur, ja....

I det han ramla inn døra var tonen en helt annen.

Kanskje det hjalp med litt frisk luft.

Eller å få kjeft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvelden i går ble veeldig hyggelig. :-)

Både poteten og herr potet ble fulle, sittende i sitt eget hjem og skravle med hverandre :ler:

Poteten drikker lite alkohol og kan ikke huske sist, men iløpet av natten sverget hun på å aldri drikke mer.

Så nuh har vi nettopp hatt oss en 2 timers på sofaen under hvert vårt pledd, men den pokkers mannspoteten greide ikke å holde pailabbene for seg selv og dreiv og sparka meg i ansiktet hele tiden, så jeg sto opp, tusla inn på badet og holdt nesten på å svime av i salmiaklukta. :wink:

(Buret til trampe ligger nemlig i bløt i salmiak i håp om å få skrubba det rent etterhvert.)

Ute snør det litt, formen er bra nå og nå skal jeg lese ut en bok :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sløv dag, har stått og skrubba kaninbur i klor og salmiaklukt så tårene spruta og øynene svei.

Har ikke begynt å pakke til ferien enda, men har vasket endel av klærne som har ligget i skapet som lukta innestengt.

En runde med Milo i badekaret gjorde susen, så nå henger skjørtene, toppene og shortsene og koser seg på tørkestativet.

I morgen er det en etterlengtet og absolutt nødvendig tur til frisøren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 søte små kittens i akkurat den fargen jeg vil ha gis bort i nærheten av meg.

Og jeg drar på ferie om to uker. Filler'n !

Jeg driver og påvirker Herr Potet til å falle pladask (han er noe småskeptisk til å dra en ny firbeint inn i huset), og jeg viser derfor fram bilder av søte små og ista så jeg en skikkelig flott ragdoll ( vi skal ikke ha rasekatt, men likevel) og jeg sa at den tar jo halve sofaen, men da kom det fra potetmannen: Det må den da få lov til ! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag har vi vært på sykkeltur, tatt en eplemost på en uterestaurant og gjennomført årets første grilling og ute-spising på plenen.

Det er jo 22 mars, på høy tid å grille da syns jeg :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går var vi på sykkeltur, rundt et stort vann, 1 mil ca.

I dag er været like fantastisk strålende og krokusene blomstrer så til og med herr potet har lagt merke til det :tunge1: og bare han får unna dagens solariumstime så hiver vi oss på sykkelen og tråkker rundt vannet igjen.

Det ser ut som om det er på tide å investere i ny sykkel.

Småsure penger, siden jeg allerede har en sykkel, men den er 12 år gammel og selv om det ikke syns på den så merker jeg at den er mye tregere enn herr potet sin.

I går begynte det å bråke i venstre pedal så jeg hørtes ut som en skurtresker på tur.

Kanskje jeg skal investere i en maken som den han har.

Merida er ikke noe dritt har jeg hørt.

Nå er det bare 10 dager til tidenes ferietur.

Jeg har Googla så mye om info om stedet at herr pottit mener jeg kommer til å være lommekjent før flyet lander. Det hadde jo vært praktisk det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi sykla samme turen igjen og luka i blomsterbed'et i bare BH'en, og sitti ute og sola oss litt.

Veeldig fint på terrassen nå ja :-)

Herr potet prøvde å advare poteten om at det kanskje var noe tidlig å kle av seg ennå, men poteten var ikke spesielt interessert i å høre på det.

Det er varmt om dagen, for pokker, så får det være 24. mars så mye det bare orker.

Ellers er vi littegranne solbrent, det var ikke spesielt behagelig å dusje for å si det sånn, og den stakkars potetkroppen skrumper snart inn av hyppige solariumsbesøk i det siste.

Det er godt jeg har hamstra flasker med 500 ml fuktighetskrem, må huske å kjøpe flere mens de er på tilbud !

Det er ikke lenge til vi drar til varmere strøk nå, og jeg vil absolutt ha best mulig grunnlag før vi drar ned til den livsfarlige sola.

Har kjøpt solfaktor 6 og 12 foreløpig, men er stadig i tvil om det egentlig holder, selv om flere som har vært der nede påstår så.

Har kjøpt et nytt fancy hårfarginssystem nå, med både farging og striping i ett, farge først og stripe etterpå, som visstnok skulle bli utrolig flott ifølge damen bak disken.

Så jeg er spent på den, gitt.

Venter med hårfarging til det nærmer seg enda mer, om en uke skulle vel passe tenker jeg.

Jeg og herr potet kom fram til at resten av påsken foregår i rolige former, ingen festlige utskeielser, det går med nok penger på ferien vår, og jeg har ikke lyst til å søle dem bort på tull her hjemme.

Herr potet syns riktignok at det var på sin plass med noen drinker kl 16 i dag, mens for min del holdt det med en halv.

Klokka 19 annonserte han at han hadde tenkt å legge seg snart, og nå har han snorka på sofaen en times tid.

Selskapelig, gitt.

Men, sånn er det vel når man ikke har ro i ræva til å ligge lengre enn til kl 06 om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi sykla samme turen igjen og luka i blomsterbed'et i bare BH'en, og sitti ute og sola oss litt.

Veeldig fint på terrassen nå ja :-)

Herr potet prøvde å advare poteten om at det kanskje var noe tidlig å kle av seg ennå, men poteten var ikke spesielt interessert i å høre på det.

Det er varmt om dagen, for pokker, så får det være 24. mars så mye det bare orker.

Ellers er vi littegranne solbrent, det var ikke spesielt behagelig å dusje for å si det sånn, og den stakkars potetkroppen skrumper snart inn av hyppige solariumsbesøk i det siste.

Det er godt jeg har hamstra flasker med 500 ml fuktighetskrem, må huske å kjøpe flere mens de er på tilbud !

Det er ikke lenge til vi drar til varmere strøk nå, og jeg vil absolutt ha best mulig grunnlag før vi drar ned til den livsfarlige sola.

Har kjøpt solfaktor 6 og 12 foreløpig, men er stadig i tvil om det egentlig holder, selv om flere som har vært der nede påstår så.

Har kjøpt et nytt fancy hårfarginssystem nå, med både farging og striping i ett, farge først og stripe etterpå, som visstnok skulle bli utrolig flott ifølge damen bak disken.

Så jeg er spent på den, gitt.

Venter med hårfarging til det nærmer seg enda mer, om en uke skulle vel passe tenker jeg.

Jeg og herr potet kom fram til at resten av påsken foregår i rolige former, ingen festlige utskeielser, det går med nok penger på ferien vår, og jeg har ikke lyst til å søle dem bort på tull her hjemme.

Herr potet syns riktignok at det var på sin plass med noen drinker kl 16 i dag, mens for min del holdt det med en halv.

Klokka 19 annonserte han at han hadde tenkt å legge seg snart, og nå har han snorka på sofaen en times tid.

Selskapelig, gitt.

Men, sånn er det vel når man ikke har ro i ræva til å ligge lengre enn til kl 06 om morgenen.

Herr potet tenkte å ta med seg rulleskøytene på ferien.

Siden han har en annen døgnrytme enn meg, og fordi han trives med en stund for seg selv på morgenen før jeg våkner, tenkte han å rulle seg en tur da, mens jeg sover på morgenen der nede.

Ja det syns jeg var en god idè, jeg er nemlig veeldig lite interessert i å stå opp ved 07 tida hver dag på ferien min for å holde morgenfuglen min med selskap. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...