Gå til innhold

Ariana Grande - plastic fantastic


BeautyBox

Anbefalte innlegg

12 minutter siden, BeautyBox skrev:

Uff ja, det er trist. Jeg skulle bare ønske vi heller kunne hylle det naturlige utseende. Men da er jeg vel naiv som tror at folk vil nøye seg med litt sminke, mye vil ha mer... 

Ja helt enig..

Jeg skulle ønske det kunne komme en «bølge» som forlangte at alle kjente personer må stå frem med det de ev. har operert. Syns det er veldig uetisk å  holde det tilbake

Endret av Lalala123
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Lalala123 skrev:

Ja helt enig..

Men jeg skulle ønske det kom en «bølge» som forlangte at alle kjente personer må stå frem med det de ev. har operert. Syns det er veldig uetisk å  holde det tilbake

Helt enig! Er jo ikke rart at unge jenter tror de har for tynne lepper og må fikse på det, når de som står frem i media har tatt injeksjoner i form av den ekstreme varianten, og de som ikke står frem later som de alltid har sett slik ut. Det vil si, en tenker: er du så "uheldig" å være begavet med tynne lepper, ja så kom deg til klinikken og fiks det, ellers er du ikke vakker! 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er veldig trist at unge søte jenter opererer seg. Av de utenlandske og norske eksemplene jeg har sett så er alle finerere før operasjonene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, BeautyBox skrev:

Helt enig! Er jo ikke rart at unge jenter tror de har for tynne lepper og må fikse på det, når de som står frem i media har tatt injeksjoner i form av den ekstreme varianten, og de som ikke står frem later som de alltid har sett slik ut. Det vil si, en tenker: er du så "uheldig" å være begavet med tynne lepper, ja så kom deg til klinikken og fiks det, ellers er du ikke vakker! 

Nettopp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest CecilieX
1 time siden, Tockit skrev:

MEN HVORFOR?

La folk få gjøre hva dem vil med kroppen deres uten at andre MÅ snakke om det. Det er så unødvendig på mange måter. Da kunne dere like godt diskutert hvorfor naboen din, en person du går forbi på byen eller andre «uinteressante» personer har gjennomgått akkurat det samme. 

Alt henger sammen. Kjendiser påvirker sine fans; unge fans som påvirkes i negativ retning. Det blir fokus på utseende, man sammenlikner seg og får problemer med eget selvbilde. Synes du det er helt uproblematisk at jenter helt ned i åtteårsalderen påvirkes på denne måten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir løyet om at inngrep er utført, selv på direkte spørsmål, ref. flere norske bloggere. Svært få inngrep er usynlige - naturlig nok (!) - så at det benektes er uforståelig og pinlig. 

I andre tilfeller har vi norske bloggere som åpenlyst og live i SoMe får injeksjoner og korrigeringer utført - som en helt hverdagslig, selvfølgelig ting. 

Begge tilfeller er etter min mening svært kritikkverdig og det er viktig at det blir satt fokus på det nærmest syklige engasjementet svært mange har for eget utseende.  

Det er selvsagt opp til hver enkelt (og ofte den enkeltes økonomi...) å korrigere utseendet sitt - men det er ikke dermed sagt at vi, samfunnet og mediene ikke skal være kritiske til og oppmerksomme på denne hverdagsliggjøringen på den ene siden og overdekking/løgn på den andre siden. Begge deler er sunnhetstegn i samfunnet vårt som mange unge og voksne lider under.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

×
×
  • Opprett ny...