Gå til innhold

Ariana Grande - plastic fantastic


BeautyBox

Anbefalte innlegg

6 timer siden, Tockit skrev:

Folk lar seg også bli påvirket av at kjendisene går under kniven. At det blir snakket om er helt greit, men la deres beslutning være deres beslutning og la dem få gjøre hva dem selv vil med deres kropp.

Som jeg har skrevet flere ganger nå, poenget her er ikke å si at folk ikke skal operere seg, men at jeg synes vi må snakke om det. 

Endret av BeautyBox
Skrivefeil
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, lille humla skrev:

Du kommentere her. Få deg en ryggrad 🙂

 

Ahahahah😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Xmasclovn skrev:

Ahahahah😂

Du kan jo f.eks sjekke bildene jeg la ut på forrige side her, og svare på det jeg skrev der. Neseryggen blir ikke smalere fra pubertet til voksen alder, og brusken i nesetippen blir heller ikke smalere og begynner å vende oppover. Kort sagt: nesa forandrer ikke hele formen fra pubertet til voksen. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, BeautyBox skrev:

Du kan jo f.eks sjekke bildene jeg la ut på forrige side her, og svare på det jeg skrev der. Neseryggen blir ikke smalere fra pubertet til voksen alder, og brusken i nesetippen blir heller ikke smalere og begynner å vende oppover. Kort sagt: nesa forandrer ikke hele formen fra pubertet til voksen. 

Vet du hva, for meg er det et fett om hun har operert seg eller ei. Jeg vil heller ikke bruke tiden min på å studere nesetipper og gap mellom øyelokk og bryn. Poenget var at bildene du i utgangspunktet la ut (fra den artikkelen) ikke var sammenlignbare what so ever. Det følte jeg for å kommentere og gjorde så. Trenger ikke gro en ryggrad fordi om 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, BeautyBox skrev:

Som jeg har skrevet flere ganger nå, poenget her er ikke å si at folk ikke skal operere seg, men at jeg synes vi må snakke om det. 

Men hvorfor er det så viktig? Folk lar seg selv bli påvirket av hvordan andre kjendiser ser ut, det gjør det ikke til kjendisene sitt problem, de må få lov å gjøre det de vil med utseendet sitt, det går jo egentlig bare ut over dem selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, BeautyBox skrev:

 

Før:

 Bilderesultat for Ariana 2010

Bildet er hentet fra http://arianagrande.wikia.com/wiki/File:KCA_2010_--_ariana_with_red_hair.jpg

 

Bilderesultat for ariana grande close up 2010

Bildet er hentet fra http://stealherstyle.net/ariana-grande/page/6/?post_type=makeup

 

Nå: 

Bilderesultat for ariana grande close up

Bildet er hentet fra http://stealherstyle.net/ariana-grande/?post_type=makeup

 

ariana grande - met gala makeup

Bildet er hentet fra http://celebrityclose-up.com/tagged/ariana+grande 

 

Relatert bilde

Bildet er hentet fra http://celebrityclose-up.com/tagged/ariana+grande/page/2

 

ariana grande - super hq - more close-ups of ariana can be found here

Bildet er hentet fra http://celebrityclose-up.com/tagged/ariana+grande/page/2

 

Neseryggen er smalere, nesetippen er mindre og peker mer oppover, haken er avrundet, overleppa er fyldigere og hun må ikke lenger rynke pannen for å få øyenbrynene dit hun vil ha dem.

Litt forskjell på en Youtube-video med dårlig kvalitet og close-ups i relativt høy oppløsning.

Glemt å fjerne barten på nederste bilde ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 timer siden, BeautyBox skrev:

Som jeg har skrevet flere ganger nå, poenget her er ikke å si at folk ikke skal operere seg, men at jeg synes vi må snakke om det. 

Enig med deg!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tockit skrev:

Men hvorfor er det så viktig? Folk lar seg selv bli påvirket av hvordan andre kjendiser ser ut, det gjør det ikke til kjendisene sitt problem, de må få lov å gjøre det de vil med utseendet sitt, det går jo egentlig bare ut over dem selv.

Da får jeg gjenta meg selv enda en gang, og sitere innlegget mitt som du aldri svarte på: 

På 23.6.2018 den 1.09, BeautyBox skrev:

Poenget mitt her er jo ikke å diskutere hvorvidt man skal operere seg eller ikke, men at det ikke snakkes åpent om at en kjent person har tatt mange kosmetiske operasjoner. Jeg sier ikke at man ikke skal operere seg, men synes det er en uting at det ikke snakkes om. Fordi det da gir et uærlig inntrykk av en som er rollemodell og forbilde for andre, og fordi hvis vi ikke snakker om det så vil det naturligvis kunne føre til at unge jenter tror de er mindre pene bare fordi de ikke ser slik ut "fra fødselen". 

For hundrede gang: poenget her er ikke at folk ikke skal få gjøre som de vil med egen kropp, for det må de få lov til. Poenget er at jeg synes vi må snakke om at rollemodeller, idoler og forbilder gjør det, ref. det jeg skriver i innlegget jeg siterte her nå. 

Endret av BeautyBox
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BeautyBox skrev:

Da får jeg gjenta meg selv enda en gang, og sitere innlegget mitt som du aldri svarte på: 

For hundrede gang: poenget her er ikke at folk ikke skal få gjøre som de vil med egen kropp, for det må de få lov til. Poenget er at jeg synes vi må snakke om at rollemodeller, idoler og forbilder gjør det, ref. det jeg skriver i innlegget jeg siterte her nå. 

MEN HVORFOR?

La folk få gjøre hva dem vil med kroppen deres uten at andre MÅ snakke om det. Det er så unødvendig på mange måter. Da kunne dere like godt diskutert hvorfor naboen din, en person du går forbi på byen eller andre «uinteressante» personer har gjennomgått akkurat det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Xmasclovn skrev:

Vet du hva, for meg er det et fett om hun har operert seg eller ei. Jeg vil heller ikke bruke tiden min på å studere nesetipper og gap mellom øyelokk og bryn. Poenget var at bildene du i utgangspunktet la ut (fra den artikkelen) ikke var sammenlignbare what so ever. Det følte jeg for å kommentere og gjorde så. Trenger ikke gro en ryggrad fordi om 😂

Det var ikke jeg som ba deg om å gro en ryggrad, så den kan du ta med vedkommende som gjorde det. Du mente at bildene ikke var sammenlignbare, og at utseendet forandrer seg så mye fra pubertet til voksen alder som i bildene som ble presentert i starten. Senere i tråden ble det lagt ut før- og nå-bilder som iallefall i aller høyeste grad ER sammenlignbare, og som motbeviser din påstand om at forandringen har skjedd pga at hun har blitt voksen. Det er jo en fin ting å stå for det man sier og svare for seg, så derfor foreslo jeg for deg at du kunne svare på innlegget mitt med de større bildene og det jeg skrev i det innlegget.  

Endret av BeautyBox
skrivefeil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Tockit skrev:

MEN HVORFOR?

La folk få gjøre hva dem vil med kroppen deres uten at andre MÅ snakke om det. Det er så unødvendig på mange måter. Da kunne dere like godt diskutert hvorfor naboen din, en person du går forbi på byen eller andre «uinteressante» personer har gjennomgått akkurat det samme. 

Er du seriøs nå? Leser du ikke hva jeg skriver? 

12 minutter siden, BeautyBox skrev:

Fordi det da gir et uærlig inntrykk av en som er rollemodell og forbilde for andre, og fordi hvis vi ikke snakker om det så vil det naturligvis kunne føre til at unge jenter tror de er mindre pene bare fordi de ikke ser slik ut "fra fødselen. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg Beautybox! Jeg tror jeg skjønner hva du mener (nå har jeg ikke lest hele tråden) Det at det må snakkes om er ikke ensbetydende med at man har noe imot at folk opererer seg, men det er enkelt og greit viktig å snakke om. Grunnen er fordi det «perfekte» utseende som de opererte gir falske signaler til unge som ikke er klar over at de er operert. Samtidig så kan det få unge til å tro at  de ikke er flotte hvis ikke de har en rett nese f.eks. Ariana har ikke gjort noe feil ved å operere seg, hun er i en bransje som nærmest krever det. Og hun er nydelig både før og etter operasjon(ene) syns jeg da. For andre som opererer seg så er jo det ofte man hører at de har komplekser og til en viss grad dårlig selvbilde. Mange er åpen om grunnen til at de opererer seg. Og det syns jeg er flott. Jeg mener at kjente personer som har veldig mange unge fans, burde hatt ett ansvar med å stå frem og være ærlige om sine plastik operasjoner. Folk som lyger om operasjoner gir unge ett urealistisk press hvis det går an å si det sånn. Og det er ikke rett.

Endret av Lalala123
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

14 minutter siden, BeautyBox skrev:

Det var ikke jeg som ba deg om å gro en ryggrad, så den kan du ta med vedkommende som gjorde det. Du mente at bildene ikke var sammenlignbare, og at utseendet forandrer seg så mye fra pubertet til voksen alder som i bildene som ble presentert i starten. Senere i tråden ble det lagt ut før- og nå-bilder som iallefall i aller høyeste grad ER sammenlignbare, og som motbeviser din påstand om at forandringen har skjedd pga at hun har blitt voksen. Det er jo en fin ting å stå for det man sier og svare for seg, så derfor foreslo jeg for deg at du kunne svare på innlegget mitt med de større bildene og det jeg skrev i det innlegget.  

Kanskje du skal lese min første kommentar igjen? Jeg påstod aldri at hun ikke var operert. Jeg påstod at bildene ikke var sammenlignbare pga tidsforskjellen. Når du tar frem bilde av en person 14 år gammel og 20 år gammel så er det lett å rope «operert», da det vil være endringer i utseende. Og poenget var at skal DU påstå noe så bør bevisene/eksemplene for DIN påstand være bedre. Forsåvidt tok jo du det poenget til deg og fremskaffet tydeligvis bedre bildeeksempler og samenligninger. Jeg har valgt å ikke studere eller kommentere disse da jeg ikke bryr meg eller påstår noe annet enn deg. Jeg har rett og slett ingen mening eller påstand om eller ei hun er operert, jeg forsøker ikke å motsi deg. Forstår du nå?

Ang. det med ryggrad så er jeg klar over at det ikke var du som skrev det, men valgte å inkludere det i forrige svar ettersom du valgte å sitere svaret mitt på den ryggradkommentaren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Xmasclovn skrev:

Kanskje du skal lese min første kommentar igjen? Jeg påstod aldri at hun ikke var operert. Jeg påstod at bildene ikke var sammenlignbare pga tidsforskjellen. Når du tar frem bilde av en person 14 år gammel og 20 år gammel så er det lett å rope «operert», da det vil være endringer i utseende. Og poenget var at skal DU påstå noe så bør bevisene/eksemplene for DIN påstand være bedre. Forsåvidt tok jo du det poenget til deg og fremskaffet tydeligvis bedre bildeeksempler og samenligninger. Jeg har valgt å ikke studere eller kommentere disse da jeg ikke bryr meg eller påstår noe annet enn deg. Jeg har rett og slett ingen mening eller påstand om eller ei hun er operert, jeg forsøker ikke å motsi deg. Forstår du nå?

Ang. det med ryggrad så er jeg klar over at det ikke var du som skrev det, men valgte å inkludere det i forrige svar ettersom du valgte å sitere svaret mitt på den ryggradkommentaren.

Du påstod ikke direkte at hun ikke var operert, men du mente at forandringer presentert i det første bildet er forandringer som vil komme naturlig med alder. Noe jeg ikke var enig i. 

Jeg fant ikke frem de bildene fordi noen mente det første jeg postet her var et dårlig eksempel, men fordi jeg ville tydeliggjøre det enda mer. 

Jeg har hele tiden svart på det du har skrevet, slik som med alle andre her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Lalala123 skrev:

Jeg er enig med deg Beautybox! Jeg tror jeg skjønner hva du mener (nå har jeg ikke lest hele tråden, så ha meg unnskyld hvis jeg oppfatter dette feil) Det at det må snakkes om er ikke ensbetydende med at man har noe imot at folk opererer seg, men det er enkelt og greit viktig å snakke om. Grunnen er fordi det «perfekte» utseende som de opererte gir falske signaler til unge som ikke er klar over at de er operert. Samtidig så kan det få unge til å tro at  de ikke er flotte hvis ikke de har en rett nese f.eks. Ariana har ikke gjort noe feil ved å operere seg, hun er i en bransje som nærmest krever det. Og hun er nydelig både før og etter operasjon(ene) syns jeg da. For andre som opererer seg så er jo det ofte man hører at de har komplekser og til en viss grad dårlig selvbilde. Mange er åpen om grunnen til at de opererer seg. Og det syns jeg er flott. Jeg mener at kjente personer som har veldig mange unge fans, burde hatt ett ansvar med å stå frem og være ærlige om sine plastik operasjoner. Folk som lyger om operasjoner gir unge ett urealistisk press hvis det går an å si det sånn. Og det er ikke rett.

Dette syntes jeg var et veldig fint og reflektert innlegg. Du har forstått poenget mitt. Samtidig mener jeg at det er en usunn bransje hvor man "må" operere seg for å passe inn i den bransjen, og også dét synes jeg er viktig å snakke om. Hvorfor kan man ikke ha idoler som ser naturlige ut, hvorfor kan ikke litt sminke være nok? Fortsatt sier jeg ikke at folk ikke skal få lov til det, kjendis eller ei, men det er noe med dette hysteriet om et skjønnhets-ideal som unge jenter stadig skal hige etter for å være bra nok. Noe jeg synes er vanvittig trist, når det er så mye mer enn det som er viktig. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

34 minutter siden, BeautyBox skrev:

Er du seriøs nå? Leser du ikke hva jeg skriver? 

 

At en er plastisk operert gjør ikke en person til et uærlig forbilde. Syns dere er ganske dømmende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Tockit skrev:

At en er plastisk operert gjør ikke en person til et uærlig forbilde. Syns dere er ganske dømmende.

Ikke det at en er plastisk operert i seg selv, men det at det ikke snakkes åpent om. Være seg personen selv som ikke snakker om det eller at samfunnet ikke snakker om det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, BeautyBox skrev:

Dette syntes jeg var et veldig fint og reflektert innlegg. Du har forstått poenget mitt. Samtidig mener jeg at det er en usunn bransje hvor man "må" operere seg for å passe inn i den bransjen, og også dét synes jeg er viktig å snakke om. Hvorfor kan man ikke ha idoler som ser naturlige ut, hvorfor kan ikke litt sminke være nok? Fortsatt sier jeg ikke at folk ikke skal få lov til det, kjendis eller ei, men det er noe med dette hysteriet om et skjønnhets-ideal som unge jenter stadig skal hige etter for å være bra nok. Noe jeg synes er vanvittig trist, når det er så mye mer enn det som er viktig. 

Det handler kun om penger og hva som selger. Hvis alle hadde sett normale ut så hadde man ikke fått samme oppmerksomhet.Det er det som er så sykt. Har en veninne som i «glamourmodell» tiden fylte brystene sine enda mer enn hva hun hadde fra før og opererte silikon inn i rumpa for da fikk hun mer betalt for bildene og flere oppdag. Det gjelder ikke bare mennesker. For å ta ett helt annet eksempel. Bananene i butikken selger ikke hvis de er naturlige, for da blir de fort brune. De blir sprøytet med middel for å forbli lenger gule har jeg hørt, samme gjelder tomater osv. Folk vil ha det som ser perfekt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Lalala123 skrev:

Det handler kun om penger og hva som selger. Hvis alle hadde sett normale ut så hadde man ikke fått samme oppmerksomhet.Det er det som er så sykt. Har en veninne som i «glamourmodell» tiden fylte brystene sine enda mer enn hva hun hadde fra før og opererte silikon inn i rumpa for da fikk hun mer betalt for bildene og flere oppdag. Det gjelder ikke bare mennesker. For å ta ett helt annet eksempel. Bananene i butikken selger ikke hvis de er naturlige, for da blir de fort brune. De blir sprøytet med middel for å forbli lenger gule har jeg hørt, samme gjelder tomater osv. Folk vil ha det som ser perfekt ut.

Uff ja, det er trist. Jeg skulle bare ønske vi heller kunne hylle det naturlige utseende. Men da er jeg vel naiv som tror at folk vil nøye seg med litt sminke, mye vil ha mer... 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

×
×
  • Opprett ny...