Gå til innhold

Hun røyker og holder babyen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Svigermor røyker og holder baby to min etter en røyk.. UTEN å vaske hendene. Av og til har hun puttet hendene sine i munn på baby :( 

hva skal jeg gjøre? Sa i fra til barnefar nå da, så håper han sier i fra til henne 

Anonymkode: 4bf05...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du skal selvfølgelig si ifra. Hva er det egentlig med folk som er så vanvittig konfliktsky at de ikke kan ta vare på verken seg selv eller de de faktisk har ansvar for?!?

Anonymkode: 14797...474

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Svigermor røyker og holder baby to min etter en røyk.. UTEN å vaske hendene. Av og til har hun puttet hendene sine i munn på baby :( 

hva skal jeg gjøre? Sa i fra til barnefar nå da, så håper han sier i fra til henne 

Anonymkode: 4bf05...75b

«Oisann bestemor, nå glemte du visst å vaske hendene før du tok lillegutt. Du vet jo bedre enn meg hvor mottagelig babyer er for slikt i denne alderen, skal jeg holde han mens du vasker dem?»

Jeg vet ikke om jeg hadde sagt det selv, for jeg er veldig dårlig på å konfrontere. Hadde nok sagt noe mer i denne gaten 

«åh, jeg leste at [sett inn info om hvor ille bakterier og f.eks. røykpartikler er for baby og at håndvask hjelper], så vi må alle sammen bli flinkere på å vaske hendene».  

Anonymkode: 50b80...025

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Vask henda før du tar på baby.

Hva skjedde med det å snakke sammen?

Anonymkode: 049ef...92f

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte

Å stappe fingrene inn i munnen på en baby er uansett ufint. 

Men om hun røyker en røyk og så tar i babyen så tror jeg neppe ungen får varige men? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig konfliktsky og skjenner ikke hun så veldig godt. Men har bedt bf si i fra til henne, ser jeg det igjen må jeg bare si i fra, da jeg ikke vil prakke masse bakterier og drit på gutten min

 

ts

Anonymkode: 4bf05...75b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet så ekkelt! Du kan f.eks si: «Jeg vil helst at du vasker hendene før du holder baby når du har tatt en røyk.» Best å si fra klart og tydelig, eller du kan selvsagt hinte og håpe at hun skjønner det men akkurat det der var såpass ekkelt at jeg hadde nok sagt fra.

Anonymkode: 38792...249

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Dævendøtte skrev:

Å stappe fingrene inn i munnen på en baby er uansett ufint. 

Men om hun røyker en røyk og så tar i babyen så tror jeg neppe ungen får varige men? 

Nei, men det er neppe sunt heller?? Det STINKER jo av fingrene etter røyking, så det sitter jo åpenbart igjen rester som er langt fra helsebringende. 

Anonymkode: 38792...249

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang så må du si ifra og ikke bare se på. Hva er det verste som kan skje egentlig, om du sier ifra på en ordentlig måte? Merker jeg får litt fnatt når folk er så konfliktskye at de aldri tør å si i fra.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, men det er neppe sunt heller?? Det STINKER jo av fingrene etter røyking, så det sitter jo åpenbart igjen rester som er langt fra helsebringende. 

Anonymkode: 38792...249

En is eller en sjokolade er ikke direkte helsebringende det heller.

Tror neppe restene trenger seg inn i huden på barnet og gir skader. Kanskje det lukter litt sur tobakk av klærne, men hvor hysterisk er det greit å være? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh hei, for en kriiiiiise. Tror nok ungen overlever. Om dette er det stor problemet du har, vær glad

Anonymkode: 7e1f5...f5c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, Dævendøtte said:

En is eller en sjokolade er ikke direkte helsebringende det heller.

Tror neppe restene trenger seg inn i huden på barnet og gir skader. Kanskje det lukter litt sur tobakk av klærne, men hvor hysterisk er det greit å være? 

Tror du man puster inn is og sjokolade, slik som man puster inn røyklukt? Har du sett mye forskning på farene ved passiv sjokoladespising?

Anonymkode: 14797...474

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koste meg på fanget til bestemoren min når hun røyka da jeg var liten. Rart jeg overlevde. Hysterisk kg er så artig 😄

Anonymkode: f4e78...2dc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Koste meg på fanget til bestemoren min når hun røyka da jeg var liten. Rart jeg overlevde. Hysterisk kg er så artig 😄

Anonymkode: f4e78...2dc

Mens noen av oss slet med gjentatt bronkitt og lungebetennelser, og endte opp med varig nedsatt lungefunksjon. Artige greier! 

Anonymkode: 14797...474

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Mens noen av oss slet med gjentatt bronkitt og lungebetennelser, og endte opp med varig nedsatt lungefunksjon. Artige greier! 

Anonymkode: 14797...474

Ikke overdriv nå.

Anonymkode: f4e78...2dc

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...