Gå til innhold

Ikke la flere barn bli født med sykdommer, bare ta abort.


Nera

Anbefalte innlegg

Du er kanskje klar over at 1930-tallet og til midten 1940-tallet var en som tenkte akkurat det samme som deg? De hadde til og med leirer som de utførte dette i.

Jeg tror du må lære deg litt empati og forståelse før du fortsetter diskusjonen

Anonymkode: ad9ff...eab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 19.7.2018 den 0.46, Nera skrev:

Alle dør til slutt, men hvorfor gi den en forferdelig liv, når du lett kan avgjøre at den kan få slippe? Regner med at ingen har lyst på en slik liv, noen av de som tenker litt vil drepe seg selv så.. De har heller ikke noe «Gøy» å gjøre i livet sitt enn å bli hatet på, ellers bare ligge i senga å se stygg ut. Neida hahah opsss.

En sier ikke DEN om mennesker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, Honey Dew skrev:

En sier ikke DEN om mennesker. 

Tror Nera er fra Øst-Europa ift slik hun skriver. Ikke sikkert hun vet riktig talemåte ift kjønn. Eller «det»/«den».

Anonymkode: c9f6d...f60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vil heller påstå at det er mennesker som har et så ondt indre at de snakker om å kvitte seg med syke på den måten du gjør, etterfulgt av "hahaha", som ikke burde ha livets rett. Kun onde mennesker er i stand til å hate et sykt, hjelpeløst menneske. Onde mennesker kan jeg unnvære.

Anonymkode: dcc29...86c

Assa forstår ikke folk noen ting, du plager jo barnet om du lar den leve slik, den vil jo heller ikke utgangspunktet leve sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du er kanskje klar over at 1930-tallet og til midten 1940-tallet var en som tenkte akkurat det samme som deg? De hadde til og med leirer som de utførte dette i.

Jeg tror du må lære deg litt empati og forståelse før du fortsetter diskusjonen

Anonymkode: ad9ff...eab

Jeg skriver bare at man ikke burde slike la leve på deres eget beste. Å leve med smerte hele livet er det ingen som ønsker, det er ikke bare det heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Nera skrev:

Jeg skriver bare at man ikke burde slike la leve på deres eget beste. Å leve med smerte hele livet er det ingen som ønsker, det er ikke bare det heller.

Hvordan kan du vite om de har smerter?

Anonymkode: ad9ff...eab

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 18.7.2018 den 12.36, AnonymBruker skrev:

Jeg har autisme og det er ikke synlig 

Anonymkode: 1a425...85b

Og som jeg sa, autisme er ikke en av de grunnene til jeg ville valgt abort.
Som jeg sa, så var det snakk om alvorlige (synlige) skader som deformeringer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
På 18.7.2018 den 19.52, Peaches skrev:

Jeg har selv sett de pasientene som bare gaper og stirrer opp i taket. Driter på seg dagen lang, har ingen interesser, ingen personlighet, ingen liv. Jeg er så glad for at jeg og samboer er enige om å avslutte all livsforlengende behandling om vi får en sånn unge.

Eventuelt er ikke kleshengeren langt unna, si!

Så du hadde hengt og drept ditt eget barn? Virkelig? 

Jeg får helt vondt av alle disse holdningene i denne tråden. "Det hadde tatt for mye av min egentid", "De ligger der bare og ser stygge ut". Nei, huff😭 Får så vondt, jeg. At det går an? Fallent samfunn... Griskhet og grådighet, "meg, meg, meg" råder over kjærlighet, medmenneskelighet og empati. 

Alle, absolutt alle mennesker burde ha livets rett! Ja til mangfold! Ja til inkludering av alle uansett syndrom, sykdom eller handikapp! Vi står alle likt. Vi er like verdifulle. Vi fortjener alle et verdig liv. ❤️

Jeg hadde selvsagt beholdt om jeg hadde fått et multihandikappet barn. Det hadde ikke vært et spørsmål en gang. Selvfølgelig hadde jeg elsket. Selvfølgelig hadde jeg ofret min tid for å gi barnet et så godt utgangspunkt som mulig! Jeg har selv lært at livet har sin pris. Det kan være smertefullt, tungt og vondt å leve. Jeg har lært den harde veien. Jeg har sett at et menneskeliv er så uendelig verdifullt- at hver eneste kamp er verdt å kjempe! At et lite smil, at kjærlighet og trygghet faktisk kan redde et liv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat

Jeg tror faktisk at om jeg hadde hatt et så sykt barn, så hadde det vært mye vanskeligere å takle andres hat enn det barnet trengte hjelp med. Å vite at det finnes mennesker som mener at barnet mitt ikke burde leve, hadde vært den aller største byrden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer og uvitenhet.. det går hånd i hånd. Jeg har ikke opplevd mange som ser ned på feks de med downs syndrom. De fleste møter dem med et smil. 

Som regel er det barn som dømmer.. de som ikke kjenner til det og med en gang de får opplevd å være sammen litt så begynner de å forstå det er en fin person bak et annet ytre de er vandt til. Av alle jeg har møtt så langt er de med downs syndrom de mest herlige menneskene jeg vet om. Ikke minst ofte svært pliktoppfyllende og glad i   å prestere. For dem var jeg mamma på heltid, eller sjefs-mamma som de også kalte meg og mere kjærlighetserklæringer enn de klarer å lire ut av seg skal du lete lenge etter❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer litt på hvorfor du startet denne tråden, Nera? Er det fordi du kjedet deg, eller var bitter? Uansett burde du tenke deg godt om neste gang du vil skrive noe her. Fordi det du skriver her er ikke respektfullt i det hele tatt. Det er sårende og viser at du har fordommer som du burde jobbe med. Hva hadde du tenkt, dersom du hadde hatt noen slektninger som ble lam etter bilulykke og hadde funnet denne usmakelige tråden her? Alle kan lese det som står her. Og det gjelder også dere andre som skriver lignende kommentarer som Nera. 

Jeg er for at kvinner kan ta abort, jeg ville ha gjort det selv siden jeg ikke vil ha barn. Men å skrive slik noen av dere gjør...

Anonymkode: cfe7a...6d1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg liker ikkje at du forteller folk kva di bør gjera Nera. Det er eit sterkt personlig og individuelt val partnarar må gjera i lag. Det er ikkje opp til deg å vurdera kva andre er i stand til, klarer eller bør gjera i ein så vanskelig situasjon. Vi bør respektera kvarandres val. Vi kan ikkje gå i mot eit samfunn der vi eliminere alle unormative foster. Det er ganske nazi...

Anonymkode: 6bbe2...def

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 22.7.2018 den 15.34, Jegskulleønskeat skrev:

Så du hadde hengt og drept ditt eget barn? Virkelig? 

Jeg får helt vondt av alle disse holdningene i denne tråden. "Det hadde tatt for mye av min egentid", "De ligger der bare og ser stygge ut". Nei, huff😭 Får så vondt, jeg. At det går an? Fallent samfunn... Griskhet og grådighet, "meg, meg, meg" råder over kjærlighet, medmenneskelighet og empati. 

Alle, absolutt alle mennesker burde ha livets rett! Ja til mangfold! Ja til inkludering av alle uansett syndrom, sykdom eller handikapp! Vi står alle likt. Vi er like verdifulle. Vi fortjener alle et verdig liv. ❤️

Jeg hadde selvsagt beholdt om jeg hadde fått et multihandikappet barn. Det hadde ikke vært et spørsmål en gang. Selvfølgelig hadde jeg elsket. Selvfølgelig hadde jeg ofret min tid for å gi barnet et så godt utgangspunkt som mulig! Jeg har selv lært at livet har sin pris. Det kan være smertefullt, tungt og vondt å leve. Jeg har lært den harde veien. Jeg har sett at et menneskeliv er så uendelig verdifullt- at hver eneste kamp er verdt å kjempe! At et lite smil, at kjærlighet og trygghet faktisk kan redde et liv. 

Hæ? Hengt barnet mitt, hvor får du det fra?

Dessuten er det av medmenneskelighet jeg ikke hadde ønsket at en sånn unge skal lide seg gjennom noe som så vidt kan beskrives som et liv. Det du snakker om er svada, på tide med en liten realitetsorientering. Hadde du beholdt det barnet hadde du gjort det av dårlig samvittighet, av egoistiske grunner. Det barmhjertige er å la ungen slippe så tidlig som mulig. Døden er ikke nødvendigvis noe nederlag, men ofte en lettelse.

For å sette det litt på spissen, hadde man hatt en hund i samme tilstand, ville man selvfølgelig avsluttet livet på den mest humane måten. Så hvorfor ikke vise den samme barmhjertigheten mot ditt eget barn? Fordi du skal bevise noe for samfunnet, og det på bekostning av barnet? Det er barne uetisk og forferdelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
54 minutter siden, Peaches skrev:

Hæ? Hengt barnet mitt, hvor får du det fra?

Dessuten er det av medmenneskelighet jeg ikke hadde ønsket at en sånn unge skal lide seg gjennom noe som så vidt kan beskrives som et liv. Det du snakker om er svada, på tide med en liten realitetsorientering. Hadde du beholdt det barnet hadde du gjort det av dårlig samvittighet, av egoistiske grunner. Det barmhjertige er å la ungen slippe så tidlig som mulig. Døden er ikke nødvendigvis noe nederlag, men ofte en lettelse.

For å sette det litt på spissen, hadde man hatt en hund i samme tilstand, ville man selvfølgelig avsluttet livet på den mest humane måten. Så hvorfor ikke vise den samme barmhjertigheten mot ditt eget barn? Fordi du skal bevise noe for samfunnet, og det på bekostning av barnet? Det er barne uetisk og forferdelig.

"Jeg er glad for at samboer og meg er enige om å avslutte all livsforlengende behandling om vi får en sånn unge. Eventuelt er ikke kleshengeren langt unna, si"

Når du sier at kleshengeren ikke er langt unna høres det ut som om at du har tenkt å henge barnet.😰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Jegskulleønskeat skrev:

"Jeg er glad for at samboer og meg er enige om å avslutte all livsforlengende behandling om vi får en sånn unge. Eventuelt er ikke kleshengeren langt unna, si"

Når du sier at kleshengeren ikke er langt unna høres det ut som om at du har tenkt å henge barnet.😰

Kleshengere av typen som er vridd i ståltråd ble etter sigende benyttet til særdeles livsfarlige hjemmeaborter i USA/UK før det ble lovlig å utføre hos lege. 

Anonymkode: ff7a7...d6c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 hours ago, Jegskulleønskeat said:

Når du sier at kleshengeren ikke er langt unna høres det ut som om at du har tenkt å henge barnet.😰

Bor du under en stein? :klo:

Anonymkode: fa3dd...dbf

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jegskulleønskeat skrev:

"Jeg er glad for at samboer og meg er enige om å avslutte all livsforlengende behandling om vi får en sånn unge. Eventuelt er ikke kleshengeren langt unna, si"

Når du sier at kleshengeren ikke er langt unna høres det ut som om at du har tenkt å henge barnet.😰

Det er en gammel metode for å ta abort, ikke henge barnet 😂😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 22.47, AnonymBruker skrev:

Eg liker ikkje at du forteller folk kva di bør gjera Nera. Det er eit sterkt personlig og individuelt val partnarar må gjera i lag. Det er ikkje opp til deg å vurdera kva andre er i stand til, klarer eller bør gjera i ein så vanskelig situasjon. Vi bør respektera kvarandres val. Vi kan ikkje gå i mot eit samfunn der vi eliminere alle unormative foster. Det er ganske nazi...

Anonymkode: 6bbe2...def

Selvfølgelig kan vi det, det koster samfunnet store summer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Jegskulleønskeat
18 minutter siden, Peaches skrev:

Det er en gammel metode for å ta abort, ikke henge barnet 😂😂

Beklager. Dette visste jeg ikke😅 Jeg bor nok under en stein, ja😜 Er lei for misforståelsen. Følger ikke helt med i timen...😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...