Gå til innhold

Ikke la flere barn bli født med sykdommer, bare ta abort.


Nera

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det bemerkelsesverdig dårlig norsk i denne tråden?

Anonymkode: a85a7...3c0

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

44 minutter siden, Nera skrev:

Du ser jo det selv, så du mener at det er et verdig liv å sove hele dagen, ikke gå ut, ikke noe jobb, tenker ikke klart, bare spiser?

Er det dette du tror syke/psyke/utviklinghemmede gjør? 

Heldigvis er verden mye mer nyansert.Og ingen vet om man selv blir en av de som trenger hjelp en dag. 

Anonymkode: f307b...5ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Er det dette du tror syke/psyke/utviklinghemmede gjør? 

Heldigvis er verden mye mer nyansert.Og ingen vet om man selv blir en av de som trenger hjelp en dag. 

Anonymkode: f307b...5ad

Tror? Nei jeg vet. Veldig rart at du ikke klarer å se det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Nera skrev:

Tror? Nei jeg vet. Veldig rart at du ikke klarer å se det.

Du må gjerne utdype hvordan du vet dette. Har du sett en dokumentar på tv? Litt pussig hvordan du kan uttale deg så skråsikkert. Ser du ikke selv at dette er mobbing? Du som er sår på dette selv, tenker du over at du sårer andre med å skrive slik du gjør? 

Anonymkode: c1bb5...53f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan si meg enig i abort om det er snakk om alvorlig deformeringer, som for eksempel at halve skallen er vekke eller noe slik ekstremt. Men ikke "milde" feil som for eksempel autisme og downs etc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Lexicon skrev:

Jeg kan si meg enig i abort om det er snakk om alvorlig deformeringer, som for eksempel at halve skallen er vekke eller noe slik ekstremt. Men ikke "milde" feil som for eksempel autisme og downs etc

Alt i alt så var var det aldri snakk om slike sykdommer, men arvolige  som du skriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 timer siden, Nera skrev:

Tror? Nei jeg vet. Veldig rart at du ikke klarer å se det.

Jeg jobber innen Hvpu. Så jeg vet jo det ikke er slik.

Anonymkode: f307b...5ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 20.6.2018 den 7.12, Nera skrev:

Jeg mener de som ikke ser ut som mennesker og ikke klarer å spise heller å snakke & gå og har noe feil med ansiktet & kroppen. 

Så stygt sagt 

Anonymkode: 1a425...85b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke garantere at et barn som blir født friskt ikke får sykdommer senere. 

Anonymkode: 4de62...120

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 6.53, Nera skrev:

Alle ser jo at de ikke er normale🙄UNASETT ta abort om du har en slik barn i magen punktum.  

Utfordringen er jo at dette skjer allerede. 

Fostre apportteres bort fordi de har "sykdommen" hunkjønn. 

Særlig skjer dette i India og Kina.

Det er jo selvfølgelig ikke lov i noen av landene. 

Moral og etikk vil følge det som er medisinsk mulig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 6.53, Nera skrev:

annet. Alle ser jo at de ikke er normale🙄UNASETT ta abort om du har en slik barn i magen punktum.  

Du bestemmer ikke hva folk gjør med barnet sitt

Anonymkode: 1a425...85b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 20.6.2018 den 7.12, Nera skrev:

Jeg mener de som ikke ser ut som mennesker og ikke klarer å spise heller å snakke & gå og har noe feil med ansiktet & kroppen. 

Er du svært ung?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn reint teknisk . Jeg har vært på ultralyd noen ganger i forbindelse med graviditet, og vurderte fostervannsprøve en gang. Da får en først en ultralydundersøkelse..Når jeg fikk høre at det så bra ut, så trakk jeg meg fra fostervannsprøven . Det var tydeligvis egentlig ikke lov heller .Da fikk jeg et spørsmål av legen der han lurte på hva jeg trodde de sjekket i forbindelse med ultralyd og fostervannsprøve?? Jo, om barnet har en misdannelser??  svarte jeg .

Han fortalte at det finnes mange ulike typer syndrom, og de sjekker for de mest alvorlige.. De andre syndromene som er av mildere eller mere krevende oppdages vel seinere når en er kommet lengre på vei, eller ved fødselen??..Hvordan mener du at en skal kunne greie å innføre et "sorteringssamfunn" i praksis??

Anonymkode: e7388...f02

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bestemmer ikke hva folk gjør med barnet sitt

Anonymkode: 1a425...85b

Nei det sa jeg aldri heller. Det er uansett det beste for barnet når den har det slikt. Når de vokser opp vil de bare dø, og noen går ikke ut blandt folk. Så det beste hadde vært abort fra starten av hahah.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kommer an på sykdommen.
Jeg vil si at så lenge man vet at barnet kan få et normalt liv, så er det vel ikke et problem om barnet har en sykdom. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 20.6.2018 den 8.40, AnonymBruker skrev:

Veldig mange sykdommer synes ikke på UL og noen får også bla CP under fødselen. Vi kan heldigvis selv velge om vi vil fortsette svangerskapet eller ta abort, om dette synes på UL. Så får det være opp til hver kvinne/familie hva de orker. 

Også må du huske at det du mener er livskvalitet og et liv slik du ønsker, trenger ikke å være sånn for andre. 

Anonymkode: 4f1d2...fdd

Og CP er en tilstand der kroppen ikke tar imot signaler fra hjernen på rett måte. Det betyr ikke at personen ikke tenker som alle andre. De klarer bare ikke å koordinere musklene på ulike måter. Men en med CP jeg kjenner har mastergrad i sosiologi. Hun kan ikke snakke som oss og ikke gå som oss, men mastergrad, det har hun. Det er det ikke alle som evner å ta, selv om de er funksjonsfriske. Just sayin'.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Nera skrev:

Nei det sa jeg aldri heller. Det er uansett det beste for barnet når den har det slikt. Når de vokser opp vil de bare dø, og noen går ikke ut blandt folk. Så det beste hadde vært abort fra starten av hahah.

De vil ikke bare dø nei

Anonymkode: 1a425...85b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt uverdig med folk som ikke vet om ikke skal stå forann eller etter verbet. Som ikke kan forskjell på den og det og som er så kort at de tror deres egen "livskvalitet" skala er objektiv. Det siste denne ta skriver om å ikke bry seg er jo en slags beskrivelse av en total avkobling fra samfunnet og andre mennesker som minner om et handicap som må være svært hemmende. 

Anonymkode: d2589...334

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...