Gå til innhold

Når skal de egentlig bestemme seg ang fedrekvoten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her var det mannen som ville ha barn. Jeg ville absolutt ikke, men ga etter. 

Anonymkode: 4fce0...a22

Obs, den var sitert til meg den du svarte på. Jeg er overhodet ikke enig i utsagnet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 timer siden, Minlillelykke skrev:

Obs, den var sitert til meg den du svarte på. Jeg er overhodet ikke enig i utsagnet

Oi! Ja det ble feil ja. Beklager!

Anonymkode: 4fce0...a22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oi! Ja det ble feil ja. Beklager!

Anonymkode: 4fce0...a22

Alt i orden😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 hours ago, AnonymBruker said:

Fødselspermisjon er en av de godkjente unntakene  fra arbeidsmiljøloven. Så når vi snakker om permisjon kan ferien flyttes på

Anonymkode: c4b03...2a4

Eeh ja, men  man har ikke nødvendigvis rett til å flytte 5 uker fordi man gikk ut i fødselspermisjon i desember.

Anonymkode: f4fd5...15c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Eeh ja, men  man har ikke nødvendigvis rett til å flytte 5 uker fordi man gikk ut i fødselspermisjon i desember.

Anonymkode: f4fd5...15c

ei, men mer en ingenting. Og 5 uker er der ikke sikkert du får overført uansett det er de 4+1 som er regulert av AM

Anonymkode: c4b03...2a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker said:

Eeh ja, men  man har ikke nødvendigvis rett til å flytte 5 uker fordi man gikk ut i fødselspermisjon i desember.

Anonymkode: f4fd5...15c

Men man kan heller ikke bli tvunget til å ta 5 uker ferie om sommeren, slik en av "pappaperm-motstanderene" i tråden hevder hun er...

Anonymkode: 44a52...c7d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 6/19/2018 at 10:54 AM, AnonymBruker said:

Mor bør få ha mulighet til å vere hjemme til barnet er minimum 10 mndr. Helst 12. Så kan far få så mange uker han vil etter dette. Jeg driter i hvordan det er i andre land, dagens ordning her var ikke god, og blir nå værre.

Å gjøre en slik endring, og ikke forlenge totalen gir ikke mening. Og nei, jeg ser ikke hvordan det gagner barn og far slik det blir nå. Far må gjerne ha perm, men ikke overta så tidlig som det blir lagt opp til nå. 

Jeg vet det er VELDIG MANGE som er ening med meg - Inkludert fedre! 

Hadde i utgangspunktet termi i mai, men mistet. Nå blir det desember - noe som bare gjør dette ekstra jævlig, for jeg får ikke overført 5 uker med ferie til neste år nå, da jeg blir tvungen til å bruke de nå..... !!!!!!

Anonymkode: 0da32...4c6

Men et par uker kan du overføre

 

On 6/19/2018 at 4:16 PM, AnonymBruker said:

Det er nok et like stort problem at en del menn selv ikke ønsker lengre pappaperm. Det blir feil å skylde dette bare på vanskelige kvinner og arbeidsgivere.

Det er ikke akkurat menn som har stått på barrikadene her for å få økt fedrekvoten her. I det hele tatt hører man svært lite fra menn i den offentlige debatten rundt dette. 

Anonymkode: 18317...5ce

Mange menn ønsker, men å stikke hodet ut i media og sloss for det, er jo enda mer skadelig for karriere og image enn å ta ut den kvoten de har. Og de som ikke ønsker, er de som gjerne straffes i jobbsammenheng og det er noe av det man må få bukt med. 

Applauderer ny ordning, bare synd Helleland og Høyre fornektet realitetene og satte alt tilbake med innskrenkningen for fire år siden. 

Anonymkode: 2a864...1a7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, AnonymBruker said:

Men man kan heller ikke bli tvunget til å ta 5 uker ferie om sommeren, slik en av "pappaperm-motstanderene" i tråden hevder hun er...

Anonymkode: 44a52...c7d

Nei, og det har jeg aldri påstått heller.

Premisset mitt var at man hadde en forståelsesfull sjef som var villig til å la den gravide arbeidstageren flytte ferien.

Og påstanden var at man ikke nødvedigvis kunne flytte 5 hele uker med ferie. 

Anonymkode: f4fd5...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...