Gå til innhold

Min svigermor, mitt helvete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 hours ago, AnonymBruker said:

Har mannen og tatt avstand?

Anonymkode: 8b720...44b

Ja, etter flere runder har han også gradvis trukket seg unna. Snakker med henne i telefon 3-4 ganger i året.

Anonymkode: f5fb1...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Man skal respektere andre uansett religion, så sant personen oppfører seg ordentlig. Man kan være uenig i religion, men man kan respektere menneske for det. 

Jeg har også en ufordragelig svigermor, jeg har godtatt mye dritt. Hun baksnakker alle svigerbarna bak ryggen på den det gjelder. Hun har en gullunge, resten bryr hun seg lite om. Så min mann er hun også ubehagelig mot. Vi har kuttet henne ut så mye som mulig. Er kun i helt spesielle ting vi møter henne. 

Anonymkode: e11af...703

Man "skal" ingenting. Det er ingen lov som påbyr deg å respektere andres religion. Vel har vi religionsfrihet i dette landet, men å si at en "skal" respektere at noen tror på noe som andre oppfatter som mulig eventyr og negativt blir for drøyt

Anonymkode: 3b5bc...63f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Hun føler at jeg har "stjålet" sønnen hennes. Det hun ikke vet er hvor mye jeg har oppfordret han til å dra dit, både meg og uten meg - de hadde sett mye mindre til han om det ikke var for meg. Ellers tror jeg de føler seg "truet" av meg, og de mistenker meg for alt mulig hele tiden (at jeg har smittet han med angst, som jeg ikke har, for eksempel).

Anonymkode: e83dd...34f

Samme her. Det er jeg som kjøpte gaver, kort, ba ham ringe, sendte bilder osv SELV om hun er åpen om at hun misliker meg. Det har jeg gjort i årevis for barnas skyld, men ingenting blir bedre så nå har jeg sluttet. Så nå forteller hun slekta at jeg har tvunget sønnen til å slutte med dette. 

Det eneste som hjelper er avstand, for det er hun som lager problemene og ikke vi. 

Anonymkode: f5fb1...8a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Samme her. Det er jeg som kjøpte gaver, kort, ba ham ringe, sendte bilder osv SELV om hun er åpen om at hun misliker meg. Det har jeg gjort i årevis for barnas skyld, men ingenting blir bedre så nå har jeg sluttet. Så nå forteller hun slekta at jeg har tvunget sønnen til å slutte med dette. 

 Det eneste som hjelper er avstand, for det er hun som lager problemene og ikke vi. 

Anonymkode: f5fb1...8a8

Samme her, vi forsøkte å ordne opp uten hell - så da blir det begrenset med kontakt isteden.

Anonymkode: e83dd...34f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Samme her, vi forsøkte å ordne opp uten hell - så da blir det begrenset med kontakt isteden.

Anonymkode: e83dd...34f

Vi prøvde ALT først, men hun viste at hun ikke var interessert i løsning men kun å få meg ut av familien, så da må vi holde avstand. 

Klem til deg. 

Anonymkode: f5fb1...8a8

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig å lese dette. Kjenner meg igjen i ALT, bortsett fra at du og din mann har ulik religion/kulturopprinnelse. 

Min svigermor er likedan med meg. Etter 3 år med alt mulig dritt, eksploderte jeg i september i fjor på henne og den andre svigerdatteren. Har ikke besøkt dem (de bor sammen, så mye elsker de hverandre visstnok) en eneste gang og hadde ikke snakket med svigers heller frem til mai da hun ringte for å høre hvordan graviditeten min går. Først i 5. Måned. Hun og svigerfar har besøkt oss én gang siden september i fjor. Da latet de som ingenting og jeg behandler ingen dårlig i mitt hjem, dermed holdt jeg kjeft. 

Anonymkode: e0142...ef1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi prøvde ALT først, men hun viste at hun ikke var interessert i løsning men kun å få meg ut av familien, så da må vi holde avstand. 

Klem til deg. 

Anonymkode: f5fb1...8a8

Deg også!

Anonymkode: e83dd...34f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hver og en av dere: Tusen takk ❤️ Setter pris på deres ord!

For min del må hun bare elske hun andre! Men begge rotter seg sammen. Min kjæreste sier hun er fortsatt moren min. Selv vet han ikke hva han skal gjøre, og er like sjokka for hver gang han ser og hører dritt fra henne. Men han er sykt svak til å ta det opp med henne og hans bror ang hans kone.  Hans bror holder parti med kona og moren og ser på meg som null hver gang vi sees! Men med broren er han verdens beste. Men det gjennomskuet min kjæreste. Han er ikke så vandt til dameintriger og kvinnefiender..

 

Anonymkode: 8b720...44b

Er du vant til det, da? Jeg har vært kvinne i over 40 år, og har da aldri hatt noen fiender. Lite intriger har det også vært, gitt. 

En del mennesker er veldig dramatisk anlagt, lettfornærmelige og ser fiender overalt. De kan godt være konfliktsky samtidig. 

Men få mennesker er direkte onde, i alle fall i egne øyne. Det som kan hjelpe, er å sette seg i den andres sted. Hvordan tror du din svigermor oppfatter situasjonen? Hun tenker vel neppe at hun skal gjøre sin egen tilværelse verre, eller forverre livet til sønnen som hun er så glad i. Hva er hennes tankegang?

Anonymkode: 193b4...921

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Svigermødre?

Anonymkode: f9a71...bc8

Ulike grupper svigermødre. De er ikke alle like på gruppenivå heller, vet du. Nå er du herved advart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du vant til det, da? Jeg har vært kvinne i over 40 år, og har da aldri hatt noen fiender. Lite intriger har det også vært, gitt. 

En del mennesker er veldig dramatisk anlagt, lettfornærmelige og ser fiender overalt. De kan godt være konfliktsky samtidig. 

Men få mennesker er direkte onde, i alle fall i egne øyne. Det som kan hjelpe, er å sette seg i den andres sted. Hvordan tror du din svigermor oppfatter situasjonen? Hun tenker vel neppe at hun skal gjøre sin egen tilværelse verre, eller forverre livet til sønnen som hun er så glad i. Hva er hennes tankegang?

Anonymkode: 193b4...921

Nei, er overhodet ikke vant til det, men har hørt en del ang svigersforhold til sine svigerbarn. Hun vet bedre, det sier hun hele tiden! Og at hun ber til Gud og får svar til dette ikke fungerer osv. Men hun er klar i hodet altså. Ikke sånn kokko. Men klamrer seg til alt som kan ødelegge! Tror ikke jeg hadde giddet å dikte det her og late som ditt og datt! Er bare drit lei og lurer på hva andre gjør i slik situasjon!

Anonymkode: 8b720...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Hvordan går det, TS? Når man er hatet av svigers, bør man bli hjemme eller bli med resten av familien på besøk, og bare sitte stille i en krok,  som vanlig? 

Anonymkode: dddf0...168

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KUTT KONTAKTEN. Dette mennesket høres farlig ut. Ikke la henne ha kontakt med eventuelle barnebarn. 

Anonymkode: ea08b...596

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor hater muslimer. Ble ganske månelyst når jeg ble sammen en.

Jeg kom fra ett forhold med en psykopatisk nordmann.

Min nye kjæreste overhørte min mor, dro til henne hjalp henne i hus og hage.

Inviterte på middag.

Nå sa min mor at hun håper forholdet varer evig.

Lykke til Ts.

Anonymkode: cd137...8bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...