Gå til innhold

Min svigermor, mitt helvete


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min svigermor lager utrolig mye kvalme, dårlig stemning og holder det skjult. 

Hun har aldri vært glad i meg fordi jeg har en annen religion og kultur. (Hva jeg er, har null å si) Jeg er et menneske først og fremst. 

Har aldri pakket noe på noen, ikke har jeg "tatt" sønnen hennes fra henne og ikke slår jeg i bordet. Men ser andre svigerdattera har henne i sin hånd. OG de to rotter seg enormt sammen mot meg. Det går utover meg og min kjæreste. Hun forskjells behandler hele veien. Skriver enormt glad i deg til sønnen på bursdag-skort (ja, han er jo hennes sønn, det er ikke det) og meg kun grattis! Alt fra sånn til at hun skjeller meg ut, lyver og skikkelig ubrukelig! Kunne nevnt mye... Vet ikke hva vi skal gjøre. Hyler og griner når vi snakker med ho, begynner å be til jesus om at jeg skal forsvinne, lager feller hvor hun håper jeg blir tatt osv skikkelig barnehage...Dette har foregått i ca 5 år... Og hennes svigerdatter er bare et helvete.... Og bakryggen på svigermor baksnakker hun hele familien. Svigermor elsker henne og spesielt når hun fikk barn. Men ber til Gud at jeg ikke skal få barn, for det finner hun seg ikke i... Hun er så slu, at vi klarer heller ikke å ta henne hvis dere skjønner. Hun vrir seg ut av alt. Vi er i 30-åra. Begge er sykt konfliktskye... 

Hvordan er din svigermor? 

Noen lignende? 

Anonymkode: 8b720...44b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hun der hadde jeg bare droppet. Partneren din får ta seg av det, så får du holde avstand en stund. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette burde du ikke akseptere. om mannen din ikke sier ifra til moren sin at dette ikke er greit eller tar avstand fra henne så hadde jeg dratt før det ble barn i bildet. svigemødre som er sånn blir ofte verre når svigerdattra får barn

Anonymkode: 96e0d...25d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis svigermora di ikke kan oppføre seg, i år etter år, hadde jeg til slutt sagt at han får besøke mora si aleine, jeg gidder ikke. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The ceiling lamp

Min svigermor er heller ikke noe å rope hurra for, men jeg har ikke orket å ta det opp med henne. Jeg unngår henne når jeg kan og må jeg treffe henne oppfører jeg meg høflig og korrekt. Det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bøff Eløff

Hun dere hadde jeg rett og slett kuttet ut. Sagt grenen av slektstreet og kastet den i peisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takker for svar. Om jeg kutter henne ut, driter hun i det. Det er det hun vil. Hun vil bare ha sønnen hennes. Jeg unngår henne, og ihvertfall finner ikke på noe med henne alene. Men synes hennes små og store stikk er bare så sårende og vet ikke hva jeg skal gjøre lengre..

Anonymkode: 8b720...44b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takker for svar. Om jeg kutter henne ut, driter hun i det. Det er det hun vil. Hun vil bare ha sønnen hennes. Jeg unngår henne, og ihvertfall finner ikke på noe med henne alene. Men synes hennes små og store stikk er bare så sårende og vet ikke hva jeg skal gjøre lengre..

Anonymkode: 8b720...44b

At svigermor ikke liker deg, kan du ikke gjøre noe med. Men du kan kreve at sønnen hennes, din mann, stiller mer opp for deg og forsvarer deg. Det er ikke greit at svigermor slenger dritt om ei svigerdatter hun ikke liker, og som kanskje blir mor til hennes barnebarn.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hev deg over det, det er hennes tap at du kutter henne ut! Ha minst mulig å gjøre med henne. Håper mannen din ser hva hun gjør mot dere.

Min svigermor er er monster! Kan ikke være riktig vel bevart...vi har vært sammen i litt over to år og hittil har hun laget bråk der advokater og leger har vært inne i bildet. Dere ville ikke trodd det om jeg fortalte! Lykke til med å unngå kontakten med svigermor:) jeg får det til fint. Truffet henne 3 ganger det siste året...

Anonymkode: b6475...253

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan alltids prøve å konfrontere henne? Om ikke muntlig, så med brev? Jeg hadde ikke holdt ut det tullet..

Om dette tærer på dere begge, så kan dere alltids kutte henne ut av livet? Det er jo ikke enkelt, spesielt ikke for sønnen hennes, men hun er giftig. Skriv gjerne et brev, kort, men ærlig og alvorlig om at dere ikke lengre ønsker kontakt med henne. Det behøver ikke være for alltid, men for eksempel inntil hun endrer oppførsel. La sønnen skrive et par ord om at han er glad i henne og ønsker henne alt godt, men denne oppførselen er giftig for dere og dette ønsker dere ikke. Og be henne ta kontakt igjen om oppførsel osv endres.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er merkelig at kjæresten din aksepterer at du blir behandlet dårlig av familien sin. Det er jo ikke rart at de fortsetter om det ikke får noen konsekvenser.

Mine svigerforeldrene er fantastiske. Men noen i familien til kjæresten lagde litt kvalm i begynnelsen, vedkommende likte ikke å dele han med min familie. Men kjæresten min sa klart i fra at slik oppførsel kom ikke til å bli akseptert. Vedkommende trengte ikke bli min nye bestevenn, men han forventet at h*n oppførte seg sivilisert. Jeg ville gjort det samme for han, vi er ett team. Jeg ville aldri akseptert at noen i min familie oppførte seg som dritt og fikk han til å føle seg uvelkommen,  hadde heller ikke akseptert om han behandlet dem dårlig. Jeg hadde ikke vært en nøytral part, den som gjorde det utrivelig hadde fått en sjanse. Om ikke vedkommende skjerpet seg, så hadde jeg tatt avstand til vedkommende. Andre i familien får ikke jage vekk personen jeg elsker (om det var en godt grunn til det, så hadde det blitt en annen historie).

Endret av FluffyJuggernaut
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere. Det som jeg ikke klarer er å bare la han besøke henne, ha med henne og gjøre (i starten var det slik, så satte hun friller i hodet på han osv ) for det er dette hun vil. Ha meg vekk, ut av alt! Vet ikke om det er riktig eller galt og gi henne dette...Ja, min kjæreste er sykt konfliktsky og takler ikke når hun griner og skriker og gjør seg til!

Anonymkode: 8b720...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar dere. Det som jeg ikke klarer er å bare la han besøke henne, ha med henne og gjøre (i starten var det slik, så satte hun friller i hodet på han osv ) for det er dette hun vil. Ha meg vekk, ut av alt! Vet ikke om det er riktig eller galt og gi henne dette...Ja, min kjæreste er sykt konfliktsky og takler ikke når hun griner og skriker og gjør seg til!

Anonymkode: 8b720...44b

Kanskje han burde fått grodd noe hår på ballene?

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min svigermor og meg elsker hverandre, vi er bestevenner på alle plan. 

Har du noen gang tenkt at det er noe i veien med deg ??

Anonymkode: ffc6a...097

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min svigermor og meg elsker hverandre, vi er bestevenner på alle plan. 

Har du noen gang tenkt at det er noe i veien med deg ??

Anonymkode: ffc6a...097

Ja, min religion og etnisitet..

Anonymkode: 8b720...44b

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Min svigermor og meg elsker hverandre, vi er bestevenner på alle plan. 

Har du noen gang tenkt at det er noe i veien med deg ??

Anonymkode: ffc6a...097

Hun elsker jo sin andre svigerdatter og hun elsker henne tilbake,(likevel baksnakker hun sviger) og det MYE som er i veien men den svigerdatteren for å si det sånn :) 

Anonymkode: 8b720...44b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, min religion og etnisitet..

Anonymkode: 8b720...44b

Det kan være et problem for svært mange. Ikke bare å kreve at alle skal godta dette...

Anonymkode: 3b5bc...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Det kan være et problem for svært mange. Ikke bare å kreve at alle skal godta dette...

Anonymkode: 3b5bc...63f

Når du er født og oppvokst i Norge og kjenner ikke til eget opphavsland. Religionen vår har vi ALDRI prakket på andre og du merker ikke jeg er religiøs før jeg sier det selv! Krever respekt. Trengs ikke å elske hverandre

Anonymkode: 8b720...44b

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når du er født og oppvokst i Norge og kjenner ikke til eget opphavsland. Religionen vår har vi ALDRI prakket på andre og du merker ikke jeg er religiøs før jeg sier det selv! Krever respekt. Trengs ikke å elske hverandre

Anonymkode: 8b720...44b

Jeg tror ikke du kan kreve respekt av noen som f.eks ser på religionen din som noe møl og svada, om de gjør det.Den kampen kan du nok aldri vinne

Anonymkode: 3b5bc...63f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er helt jævlig også. Hatet meg allerede etter en uke.

Anonymkode: e83dd...34f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...