Gå til innhold

Truer med å sende 5000 branndrager fra Gaza for å sette Israel i brann


Gjest Catalina Culès

Anbefalte innlegg

5 hours ago, Commander said:

Logikken er at jeg bygde i skogen nedenfor din eiendom, du likte det ikke, jeg  snakket en annen dialekt. Du kastet brannbomber og gikk til angrep. Men du tapte og flyktet pa andre siden av fjorden. Der skreik du at du hatet meg og ville drepe mine barn. Samtidig ville du ha igjen huset ditt på oversiden av meg.

Om jeg tilbydde det huset tilbake mot at du ikke angrep lenger var du ikke interessert. Jeg skal drepes. Og slik står vi. Du prøver å ta livet av meg og min familie, jeg prøver å holde deg på armlengdes avstand..

Denne beskrivelsen kan med veldig mye godvilje og ensidig sympati for Israel sies å likne på det som skjedde under krigen med Egypt, men den har ingenting å gjøre med det som skjer i de ulovlige bosetningene. Hvis det skulle hatt noe med virkeligheten å gjøre måtte ikke de som kommer og bygger være noen med en annen diaelkt, det må være russere som kommer uten tillatelse og som er støttet av det russisk militæret.

Endret av Anonymbruker3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Folket i Palestina lider, takket være Stockholm syndromet som Hamas har skylden for etter mange år med tortur, diktatur og null frihet i regionen. Det er ikke rart at de skyter mot Israel, de er jo hjernevasket. Norge burde egentlig hylle Israel som tar grep om Hamas, en Europeisk og Amerikansk anerkjent terrorist organisasjon. 

Det er et psykologisk fenomen, der forbryteren og ofrene får sympati med hverandre, og der ofrene til slutt utvikler negative følelser overfor politiet som forsøker å redde dem ut av situasjonen. Gislene opplever at livene deres ligger i gisseltakerens hender, og at de er under en viss beskyttelse hos denne personen. Mens det er politi og myndigheter, som nekter å etterkomme forbryterens krav, som setter gislenes sikkerhet på spill. I de periodene politiet ikke forhandler med gisseltakeren, blir det tid til samtaler mellom ofre og overgriper. Det snakkes om familie, om barn, om gleder og bekymringer. Slik knyttes det følelsesmessige bånd, og etter hvert får alle parter en felles interesse av å komme ut av krisen uten at noen blir skadet. I utgangspunktet er relasjonen mellom forbryter og offer preget av et maktforhold i disfavør offeret, men gjennom å nærme seg forbryteren og ta dennes perspektiv oppstår en følelse av at maktforholdet jevnes ut.

Folk må tenke seg litt om akkurat det ordet "terrorist" når de snakker godt om Hamas. 

Anbefaler å se denne videoen egentlig, er ikke akkurat en vell konstruert regime som setter lærdom, frihet som første prioritet. Nei, her er det om å slakte Jøder. Jeg håper virkelig for folket i Gaza at de får frihet fra dette grusomme regimet.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...