Gå til innhold

Hvordan kan noen være for innvandring?


Gjest Hahalvors

Anbefalte innlegg

57 minutter siden, Hahalvors skrev:

Jeg forstår det ikke. Ingen har rett til å komme til et annet land og særlig ikke til steder det er negativt at de kommer. Mange tror at det er en rett å komme til eksempelvis Norge, slik er det ikke. Om dette skal fortsette å være et godt land å bo i, kan det ikke være multikulturelt. Fordi folkegruppene vil kjempe mot hverandre for privilegier. Ikke minst reduserer det andelen i arbeid og andelen nordmenn som får jobb eller utdanning. Det øker husprisene og reduserer fertilitetsraten. 

Forstår rett og slett ikke hvordan noen kan være for innvandringen. Kan du svare meg på det? Og ikke med idiotiet om alturisme, det er ingen ting godt med det. Vi vet det i dag. Hva er den egentlige grunnen om du leter dypt i hjertet og sjelen. 

Innvandring til Norge kan være positivt, i vertfall til henhold til helsetjenesten som mangler ansatte og forskjellige jobber som nordmenn ikke ønsker, men så jobber jo regjeringen for å få flyktningene i arbeid for de jobbene som nordmenn ikke ønsker. 

Men jeg mener at Norge burde ha et innvandring system som baserer seg på jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Rosetelys
34 minutter siden, AndreaE skrev:

Du må nesten utdype. Hva er det som er ulogisk ved å ta i mot folk som trenger hjelp? Vi har plassen og pengene til det. Sett deg inn i deres situasjon. Utrolig mange av de som flykter har lange utdanninger og er bra mennesker, så ser ikke hvorfor det ikke kan bringe landet noe godt? Vi trenger jo arbeidskraft. Nye impulser er heller ikke dumt i et land hvor mennesker nesten ikke klarer å dele et buss sete engang. 

Jasså, har vi det? Er du klar over hvor mange mennesker som faktisk trenger hjelp? Som sulter ihjel eller er rammet av krig? Tenker du vi har infrastruktur og boliger og alt sånt også da, til å huse flere millioner mennesker?

22 minutter siden, Anzii skrev:

Jeg syns innvandring er flott fordi Norge har en synkende naturlig befolkningsvekst. Det innebærer at vi som er født i Norge får for få barn. En langsiktig konsekvens av dette er samfunnet ikke vil fungere. Innvandringen hjelper Norge til å bli i fase 4, altså å være et rikt industriland, fremfor å gå over i fase 5 hvor vi til slutt vil se at det vil være en større andel mennesker i Norge som dør enn som blir født.

Sånn rent personlig syns jeg at innvandring hjelper oss til å være åpne, aksepterende og inkluderende - fordi vi blir eksponert for andre kulturer og meninger. Vi kan ikke være enige med alle, og det syns jeg vi lærer ved å møte mennsker med andre kulturelle og religiøse meninger enn oss selv. Jeg tror ikke at vi ville blitt utfordret på dette området i like stor grad uten innvandring. 

Jeg mener dog at alle som kommer til Norge bør genuint ønske å dra samfunnet videre, og jeg velger å tro at store deler av innvandrere har dette ønsket i form av å jobbe, lære språk/skikker/normer osv.

Hvorfor trenger vi å bli utfordret på dette? De som ønsker å oppleve andre kulturelle og religiøse meninger enn man selv har står fritt til å reise jorda rundt for å oppleve det. Konsekvensen av innvandring er derimot at ingen land har noen kulturell eller etnisk identitet til slutt. Det vil være trist det! Jeg ønsker å oppleve Europeiske land når jeg reiser i Europa, ikke dette:

https://www.standard.co.uk/news/uk/incredible-pictures-show-140000-muslims-celebrating-eid-in-birmingham-a3864281.html

22 minutter siden, Qwerty55 skrev:

Men for 10% handler det da om liv og død, og jeg tror du tror det her er mye enklere enn det egentlig er. Mange flyktninger har reist gjennom flere land fordi de enten ikke har fått oppholdstillatelse, eller har blitt sendt videre. Og hvorfor skal alle andre land ta i mot, men ikke Norge? Er det et land som har penger, plass ig ressurser så er det jo nettopp Norge.

10% av de som kommer hit ja. Hva med alle de andre millionene av menneskene som ikke kommer seg noe sted? Skal ikke de få hjelp da, fordi vi hjelper de som er så ressurssterke at de kan komme hit? Vi har ikke hverken penger, plass eller ressurser til å ta dem imot. Vi har ikke engang infrastruktur nok til å ta unna for oss som bor her allerede. 

Hvorfor skal de akkurat reise gjennom så mange land for å komme til et land som er helt ulikt deres eget? Hvorfor ikke stoppe i et nærliggende land med tilsvarende/likt språk, kultur og normer? Dette lurer jeg genuint på! 

21 minutter siden, Anzii skrev:

Og hva med de 10 siste %? De skal vi bare gi langt faen i da eller? Virker sånn i følge deg... og det å la de andre 10-15 trygge landene ta seg av innvandrere som trenger hjelp er bare å flytte problemet fra Norge og over på andre.

Hvorfor ikke hjelpe dem der de er? Har du sett klippet som er linket to ganger i tråden? Nå aner ikke jeg om 10% stemmer, men uansett er det snakk om av de som kommer hit. Hva med resten?Hva med de som ikke kommer seg hit, skal vi hente de og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors
1 minutt siden, PussLe! skrev:

Innvandring til Norge kan være positivt, i vertfall til henhold til helsetjenesten som mangler ansatte og forskjellige jobber som nordmenn ikke ønsker, men så jobber jo regjeringen for å få flyktningene i arbeid for de jobbene som nordmenn ikke ønsker. 

Men jeg mener at Norge burde ha et innvandring system som baserer seg på jobb.

Hundretusener av nordmenn er uten arbeid. De vil jobbe, men får ikke det. Hva med å prioritere de, så får vi i tillegg færre psykisk syke og deprimerte. Sikkert en generell bedre fysisk helse og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hahalvors skrev:

Hundretusener av nordmenn er uten arbeid. De vil jobbe, men får ikke det. Hva med å prioritere de, så får vi i tillegg færre psykisk syke og deprimerte. Sikkert en generell bedre fysisk helse og.

Jeg snakker ikke om å nedprioritere, jeg snakker om å gi jobber arbeidsledige nordmenn ikke ønsker å ta, i et land så er det faktisk "positivt" å ha litt arbeidsledighet og i forhold til andre land i Skandinavia er ledigheten nærmest ingen ting, 4-5%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rosetelys
6 minutter siden, Anzii skrev:

Befolkningsgeografi handler om hvordan befolkningen utvikler seg, og hvilket mønster utviklingen befinner seg i. Det samfunnet du sier dine forfedre har bygd opp vil ikke lenger fungere om vi ikke har innvandring. Ikke nå kanskje, men i et langsiktig perspektiv. Vi vil ikke være nok mennesker til å dra dette landet videre fordi det vil dø flere enn det blir født. Befolkningsveksten vil derfor bli negativ. Det som redder oss fra dette idag er innvandring. Så den dagen du og jeg produserer nok barn til å få en positiv befolkningsvekst vil ikke trangen for innvandring være like stor. 

Slik det ser ut idag med kvinner i jobb, prevensjonsmidler, kunnskap om familieliv, åpenhet rundt frivillig barnløshet, selvrealisering o.l vil ikke dette snu. Det er rett og slett ikke nok at en gjennomsnittlig kvinne får 1,62 barn. Aldri har tallene vært så lave - DERFOR trenger vi innvandring!

Hvordan er det positivt at et lands befolkning blir skiftet ut? Hvordan kan du si at det landet våre forfedre har bygget opp vil bestå om ikke etterkommerne er de som er i landet? Hvordan er det positivt å gå fra en nasjon til å kun være et land?

Vi trenger ikke innvandring fra ikke-vestlige land. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors
Akkurat nå, PussLe! skrev:

Jeg snakker ikke om å nedprioritere, jeg snakker om å gi jobber arbeidsledige nordmenn ikke ønsker å ta, i et land så er det faktisk "positivt" å ha litt arbeidsledighet og i forhold til andre land i Skandinavia er ledigheten nærmest ingen ting, 4-5%.

Si det til alle som sitter på nav og ungdommene som ikke får arbeid. Arbeidsledighetsraten er falsk og folk blir dyttet ut av arbeidslivet på grunn av innvandringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hahalvors skrev:

Si det til alle som sitter på nav og ungdommene som ikke får arbeid. Arbeidsledighetsraten er falsk og folk blir dyttet ut av arbeidslivet på grunn av innvandringen.

Det er ikke realitet, jeg baserer mine fakta via SSB og Nav sine nettsider ikke resett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elsiiee
1 minutt siden, Rosetelys skrev:

Jasså, har vi det? Er du klar over hvor mange mennesker som faktisk trenger hjelp? Som sulter ihjel eller er rammet av krig? Tenker du vi har infrastruktur og boliger og alt sånt også da, til å huse flere millioner mennesker?

Hvorfor trenger vi å bli utfordret på dette? De som ønsker å oppleve andre kulturelle og religiøse meninger enn man selv har står fritt til å reise jorda rundt for å oppleve det. Konsekvensen av innvandring er derimot at ingen land har noen kulturell eller etnisk identitet til slutt. Det vil være trist det! Jeg ønsker å oppleve Europeiske land når jeg reiser i Europa, ikke dette:

https://www.standard.co.uk/news/uk/incredible-pictures-show-140000-muslims-celebrating-eid-in-birmingham-a3864281.html

10% av de som kommer hit ja. Hva med alle de andre millionene av menneskene som ikke kommer seg noe sted? Skal ikke de få hjelp da, fordi vi hjelper de som er så ressurssterke at de kan komme hit? Vi har ikke hverken penger, plass eller ressurser til å ta dem imot. Vi har ikke engang infrastruktur nok til å ta unna for oss som bor her allerede. 

Hvorfor skal de akkurat reise gjennom så mange land for å komme til et land som er helt ulikt deres eget? Hvorfor ikke stoppe i et nærliggende land med tilsvarende/likt språk, kultur og normer? Dette lurer jeg genuint på! 

Hvorfor ikke hjelpe dem der de er? Har du sett klippet som er linket to ganger i tråden? Nå aner ikke jeg om 10% stemmer, men uansett er det snakk om av de som kommer hit. Hva med resten?Hva med de som ikke kommer seg hit, skal vi hente de og?

De fleste som kommer hit kommer ikke fra Afrika da. De som virkelig trenger hjelp har ikke penger nok til å komme til Norge. I tillegg ønsker jeg ikke at folk som nektet å oppgi sin legitimasjon skal slippe inn i landet.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors
Akkurat nå, PussLe! skrev:

Det er ikke realitet, jeg baserer mine fakta via SSB og Nav sine nettsider ikke resett.

Ssb sin nettside sier at ca. 80 prosent av menn og 75 prosent av kvinner i arbeidsdyktig alder er i arbeid. Dvs. en arbeidsledighetsraten på i alle fall 10-15 prosent. Alt ettersom hvilke del av befolkning som er så syke eller utviklingshemmet at de ikke kan være i jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hahalvors skrev:

Ssb sin nettside sier at ca. 80 prosent av menn og 75 prosent av kvinner i arbeidsdyktig alder er i arbeid. Dvs. en arbeidsledighetsraten på i alle fall 10-15 prosent. Alt ettersom hvilke del av befolkning som er så syke eller utviklingshemmet at de ikke kan være i jobb.

Arbeidsdyktig ja, de beregner ut i fra de som har helse til å jobbe da blir det ikke 10% arbeidsledighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors
1 minutt siden, PussLe! skrev:

Arbeidsdyktig ja, de beregner ut i fra de som har helse til å jobbe da blir det ikke 10% arbeidsledighet.

De beregner det ut fra andelen av befolkningen som leverer inn meldekort og som ikke er i tiltak. Mange som faller fra i denne statistikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Rosetelys skrev:

Hvordan er det positivt at et lands befolkning blir skiftet ut? Hvordan kan du si at det landet våre forfedre har bygget opp vil bestå om ikke etterkommerne er de som er i landet? Hvordan er det positivt å gå fra en nasjon til å kun være et land?

Vi trenger ikke innvandring fra ikke-vestlige land. 

Du får lese tråden. «Våre forfedre» var aldri mine ord, de er sitert fra noen andre. Jeg syns det er feil å påpeke at våre forfedre har bygget opp noe vi er på vei til å slakte med holdninger om at det bare er vi som hører hjemme her, når vi ikke klarer å produsere nok av våre egne en gang. Det er for meg dobbeltmoralsk. Lag flere barn, da slipper vi utskifting av befolkningen :) frem til det må dere nok godta innvandring, «dessverre».

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hahalvors
Akkurat nå, Anzii skrev:

Du får lese tråden. «Våre forfedre» var aldri mine ord, de er sitert fra noen andre. Jeg syns det er feil å påpeke at våre forfedre har bygget opp noe vi er på vei til å slakte med holdninger om at det bare er vi som hører hjemme her, når vi ikke klarer å produsere nok av våre egne en gang. Det er for meg dobbeltmoralsk. Lag flere barn, da slipper vi utskifting av befolkningen :) frem til det må dere nok godta innvandring, «dessverre».

Innvandring fører til lavere fertilitet. Det er sannsynlig at lav fertilitetsrate hadde vært et forbigående problem i Europa uten innvandring. Det er heller ikke et problem siden vi i dag opplever enorm automatisering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Hahalvors skrev:

Innvandring fører til lavere fertilitet. Det er sannsynlig at lav fertilitetsrate hadde vært et forbigående problem i Europa uten innvandring. Det er heller ikke et problem siden vi i dag opplever enorm automatisering.

Jeg klarer ikke helt å se sammenhengen mellom innvandring og lav fertilitetsrate

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Martin13 skrev:

De er ofte ID løse, og man klarer ikke sende dem tilbake. De lyger om alder og whatnot. Dessuten gjemmer dem seg så godt at politiet ikke finner dem.

Nei, de er ofte ikke det. Det er mellom 3000-5000 papirløse i Norge. Mange er palestinske flyktninger, som ikke har israelsk tatsborgerskap eller pass, og som Israel dermed ikke tar imot. 

 

6 minutter siden, Anonymbruker3 skrev:

Det er jo nettopp det som er feil. For alle milliardene de som kommer som asylsøkere og på familiegjenforening koster oss så kunne vi faktisk hjulpet praktisk talt alle millionene som i dag lider nød i flyktningleirer. 

Men til og med før krigen i Syria og Jemen, led mange millioner i flyktningleire pga lite mat og dårlig sikkerhet. Hvorfor ble ikke disse hjulpet? Og hvordan skal man sørge for de basale behovene NÅ når man ikke klarte det før når det var mange millioner færre munner?

Kanskje fordi det er så vanskelig å bry seg når man ikke ser de?

Når det gjelder familiegjenforening, så finnes det krav om at herboende må forsørge den/de som kommer hit, så den gjelder ikke som argument.

4 minutter siden, Hahalvors skrev:

Innvandringen reduserer fertilitetsraten blant nordmenn ved at hus blir dyrere, færre får jobber, mindre utdanning og lavere lønn. 

Forskning viser at jo lavere utdanning, dess flere barn. Såå egentlig burde innvandring ha motsatt effekt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Rosetelys
3 minutter siden, Anzii skrev:

Du får lese tråden. «Våre forfedre» var aldri mine ord, de er sitert fra noen andre. Jeg syns det er feil å påpeke at våre forfedre har bygget opp noe vi er på vei til å slakte med holdninger om at det bare er vi som hører hjemme her, når vi ikke klarer å produsere nok av våre egne en gang. Det er for meg dobbeltmoralsk. Lag flere barn, da slipper vi utskifting av befolkningen :) frem til det må dere nok godta innvandring, «dessverre».

Hvem andre hører hjemme i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hahalvors skrev:

De beregner det ut fra andelen av befolkningen som leverer inn meldekort og som ikke er i tiltak. Mange som faller fra i denne statistikken.

Arbeidsløyse og sysselsetting for personar 15-74 år. Sesongjusterte tal
    Endring
  Mars 20181 Desember 2017 - Mars 2018
3-månadersgjennomsnitt med namnet til midtarste månaden i perioden.
Arbeidslause personar 108 000 -3 000
I prosent av arbeidsstyrken 3,9 -0,1
     
Sysselsette personar 2 676 000 21 000
I prosent av befolkninga 67,2 0,4

https://www.ssb.no/akumnd

Er det det her du leser fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Rosetelys skrev:

Hvem andre hører hjemme i Norge? 

Det er vel ganske åpenbart hva mitt svar på det spørsmålet er. 

Nå er det kvelden her i heimen, god natt😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors
7 minutter siden, Anzii skrev:

Jeg klarer ikke helt å se sammenhengen mellom innvandring og lav fertilitetsrate

Innvandring fører til høyere boligpriser. Det reduserer fertilitet. Det fører med seg høyere arbeidsledighet og lavere lønninger. Konkurransen om utdanningsplasser blir også høyere, noe som reduserer fertilitetsraten fordi færre nordmenn får høy økonomisk status. Særlig er økonomisk status viktig for menn. Kvinnenes økonomiske status har ingen betydning. Innvandringen konkurrerer stort sett med menn. Det er særlig negativt.

Endret av Hahalvors
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...