Gå til innhold

Hvordan kan noen være for innvandring?


Gjest Hahalvors

Anbefalte innlegg

Gjest Hahalvors

Jeg forstår det ikke. Ingen har rett til å komme til et annet land og særlig ikke til steder det er negativt at de kommer. Mange tror at det er en rett å komme til eksempelvis Norge, slik er det ikke. Om dette skal fortsette å være et godt land å bo i, kan det ikke være multikulturelt. Fordi folkegruppene vil kjempe mot hverandre for privilegier. Ikke minst reduserer det andelen i arbeid og andelen nordmenn som får jobb eller utdanning. Det øker husprisene og reduserer fertilitetsraten. 

Forstår rett og slett ikke hvordan noen kan være for innvandringen. Kan du svare meg på det? Og ikke med idiotiet om alturisme, det er ingen ting godt med det. Vi vet det i dag. Hva er den egentlige grunnen om du leter dypt i hjertet og sjelen. 

Endret av Hahalvors
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva mener du med "for innvandring"? Det er et ganske bredt spørsmål, og det blir litt vanskelig å svare på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors
Akkurat nå, tunaen skrev:

Hva mener du med "for innvandring"? Det er et ganske bredt spørsmål, og det blir litt vanskelig å svare på.

Det sier seg selv. Noen vandrer inn i Norge og får bo her. Oftest fra den tredje verden, av og til fra Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du og dine likesinnede er ikke for å tenke ut løsninger på hvordan det skal fungere bedre. Dere er kun opptatt av å svartmale. Nå er Norge allerede multikulturelt, så da må du bare akseptere det. 

Skal du bare sitte å svartmale og være pessimist og negativ så hjelper det absolutt ingenting, og det forstår du. Tenk heller ut hva som vil gjøre samfunnet bedre. Det krever kanskje mer tankevirksomhet, men det er uansett det som må til.

Det gjelder også en del innvandrere. Skal dere fortsette å mislike hverandre og være "fiendtlige" mot hverandre, så blir ingenting bedre. Men du er kanskje ikke interessert i det heller? Kanskje du bare liker å sitte der og være negativ? 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Du og dine likesinnede er ikke for å tenke ut løsninger på hvordan det skal fungere bedre. Dere er kun opptatt av å svartmale. Nå er Norge allerede multikulturelt, så da må du bare akseptere det. 

Skal du bare sitte å svartmale og være pessimist og negativ så hjelper det absolutt ingenting, og det forstår du. Tenk heller ut hva som vil gjøre samfunnet bedre. Det krever kanskje mer tankevirksomhet, men det er uansett det som må til.

Det gjelder også en del innvandrere. Skal dere fortsette å mislike hverandre og være "fiendtlige" mot hverandre, så blir ingenting bedre. Men du er kanskje ikke interessert i det heller? Kanskje du bare liker å sitte der og være negativ? 

Jeg mener at et multikulturelt samfunn ikke er verdt noe, så jeg vil ikke at samfunnet skal bli bedre. Jeg vil at det skal falle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hahalvors
Akkurat nå, AndreaE skrev:

Eier du ikke empati og medmenneskelighet ?

Det har ingen ting med årsaken til at du vil ha innvandring. Det er ingen ting moralsk eller medmenneskelig med det. Faktisk viser all tilgjengelig informasjon akkurat det motsatte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke det nei. Det er jo litt unaturlig og mye må settes i gang for å få det riktig, men i situasjonen slik den er i dag så ønsker jeg at de stakkars flyktningene skal ha et sted som er trygt å bo. De fortjener det like mye om ikke mer enn mange her til lands.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AndreaE said:

Eier du ikke empati og medmenneskelighet ?

Eier du ikke rasjonell forståelse og logisk sans?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Anonymbruker3 said:

Eier du ikke rasjonell forståelse og logisk sans?

Du må nesten utdype. Hva er det som er ulogisk ved å ta i mot folk som trenger hjelp? Vi har plassen og pengene til det. Sett deg inn i deres situasjon. Utrolig mange av de som flykter har lange utdanninger og er bra mennesker, så ser ikke hvorfor det ikke kan bringe landet noe godt? Vi trenger jo arbeidskraft. Nye impulser er heller ikke dumt i et land hvor mennesker nesten ikke klarer å dele et buss sete engang. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors
4 minutter siden, AndreaE skrev:

Jeg ønsker ikke det nei. Det er jo litt unaturlig og mye må settes i gang for å få det riktig, men i situasjonen slik den er i dag så ønsker jeg at de stakkars flyktningene skal ha et sted som er trygt å bo. De fortjener det like mye om ikke mer enn mange her til lands.

Husk at 90% av de som kommer hit er vurdert av FN som ikke ekte flyktninger. Det er stort sett økonomiske migranter som reiser over land og strand på shopping for de beste stedene å bo, mest naive befolkningsgruppene de finner..

Endret av Hahalvors
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi jeg vet det kunne vært meg som sto der i nød, med små barn som kjemper for livet, helt uskyldig og helt tilfeldig. Jeg synes det er feil at vi skal ta oss retten til å bestemme hvem som får leve og hvem som skal dø.

 

Her mener jeg altså flyktninger som flykter fra krig.

Endret av Qwerty55
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hahalvors
1 minutt siden, Qwerty55 skrev:

Fordi jeg vet det kunne vært meg som sto der i nød, med små barn som kjemper for livet, helt uskyldig og helt tilfeldig. Jeg synes det er feil at vi skal ta oss retten til å bestemme hvem som får leve og hvem som skal dø.

Som skrevet, 90% er økonomiske migranter. De reiser i tillegg gjennom 10-15 trygge land før de kommer hit. De flykter ikke gjennom hele Afrika/midtøsten og Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Just now, AndreaE said:

Du må nesten utdype. Hva er det som er ulogisk ved å ta i mot folk som trenger hjelp? Vi har plassen og pengene til det. Sett deg inn i deres situasjon. Utrolig mange av de som flykter har lange utdanninger og er bra mennesker, så ser ikke hvorfor det ikke kan bringe landet noe godt? Vi trenger jo arbeidskraft. Nye impulser er heller ikke dumt i et land hvor mennesker nesten ikke klarer å dele et buss sete engang. 

Hva er rasjonelt med å bruke mange milliarder på å hjelpe de som er ressurssterke nok til å kunne reise helt til Norge, mens FN mangler mange milliarder for å kunne hjelpe de 60-70 millionene flyktninger rundt forbi i verden med helt essensielle ting som mat, medisiner og telt til å sove i?

Det er tilbakevist for lenge siden at særlig mange av de som kommer som asylsøkere har noen videre utdannelse, og en stor andel havner på trygd. Det betyr at ytelsene de skal ha krever flere årsverk og mye større kostnader enn asylsøkerene som faktisk jobber produserer. Asylsøkere fører med andre ord til en uforholdsmessig stor økning i behovet for arbeidskraft. Uten dem ville vi f.eks. ikke trengt så mange polakker til å bygge boliger.

Alt dette er slikt man forstår hvis man har rasjonell forståelse og logisk sans.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns innvandring er flott fordi Norge har en synkende naturlig befolkningsvekst. Det innebærer at vi som er født i Norge får for få barn. En langsiktig konsekvens av dette er samfunnet ikke vil fungere. Innvandringen hjelper Norge til å bli i fase 4, altså å være et rikt industriland, fremfor å gå over i fase 5 hvor vi til slutt vil se at det vil være en større andel mennesker i Norge som dør enn som blir født.

Sånn rent personlig syns jeg at innvandring hjelper oss til å være åpne, aksepterende og inkluderende - fordi vi blir eksponert for andre kulturer og meninger. Vi kan ikke være enige med alle, og det syns jeg vi lærer ved å møte mennsker med andre kulturelle og religiøse meninger enn oss selv. Jeg tror ikke at vi ville blitt utfordret på dette området i like stor grad uten innvandring. 

Jeg mener dog at alle som kommer til Norge bør genuint ønske å dra samfunnet videre, og jeg velger å tro at store deler av innvandrere har dette ønsket i form av å jobbe, lære språk/skikker/normer osv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Hahalvors skrev:

Som skrevet, 90% er økonomiske migranter. De reiser i tillegg gjennom 10-15 trygge land før de kommer hit. De flykter ikke gjennom hele Afrika/midtøsten og Europa.

Men for 10% handler det da om liv og død, og jeg tror du tror det her er mye enklere enn det egentlig er. Mange flyktninger har reist gjennom flere land fordi de enten ikke har fått oppholdstillatelse, eller har blitt sendt videre. Og hvorfor skal alle andre land ta i mot, men ikke Norge? Er det et land som har penger, plass ig ressurser så er det jo nettopp Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror alle vil hjelpe folk i nød. Men når over 90% som kommer her er løgnere som ikke engang trenger den hjelpen, så skjønner dere at det ikke er bærekraftig. 

Muslimer er overhode ikke interessert i å integrere seg, og det er et så stort problem i enkelte land i Europa nå at jeg håper folk ser det før det er for seint.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonymbruker3 said:

Hva er rasjonelt med å bruke mange milliarder på å hjelpe de som er ressurssterke nok til å kunne reise helt til Norge, mens FN mangler mange milliarder for å kunne hjelpe de 60-70 millionene flyktninger rundt forbi i verden med helt essensielle ting som mat, medisiner og telt til å sove i?

Det er tilbakevist for lenge siden at særlig mange av de som kommer som asylsøkere har noen videre utdannelse, og en stor andel havner på trygd. Det betyr at ytelsene de skal ha krever flere årsverk og mye større kostnader enn asylsøkerene som faktisk jobber produserer. Asylsøkere fører med andre ord til en uforholdsmessig stor økning i behovet for arbeidskraft. Uten dem ville vi f.eks. ikke trengt så mange polakker til å bygge boliger.

Alt dette er slikt man forstår hvis man har rasjonell forståelse og logisk sans.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Hahalvors skrev:

Som skrevet, 90% er økonomiske migranter. De reiser i tillegg gjennom 10-15 trygge land før de kommer hit. De flykter ikke gjennom hele Afrika/midtøsten og Europa.

Og hva med de 10 siste %? De skal vi bare gi langt faen i da eller? Virker sånn i følge deg... og det å la de andre 10-15 trygge landene ta seg av innvandrere som trenger hjelp er bare å flytte problemet fra Norge og over på andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anzii said:

Og hva med de 10 siste %? De skal vi bare gi langt faen i da eller? Virker sånn i følge deg... og det å la de andre 10-15 trygge landene ta seg av innvandrere som trenger hjelp er bare å flytte problemet fra Norge og over på andre.

Ingen har sagt noe om at vi skal gi faen. Men vi må kreve noen få beviser for at de faktisk er i nød. Hjelper ikke å ta inn alle, det ødelegger mer for alle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...