Gå til innhold

Veldig pem med sminke vs mindre men naturlig pen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er selv kjent med foto både foran og bak kamera, og poenget mitt er at jeg synes det blir feil å ta frem Natalie Portman som et eksempel på mye sminket, evt bare sminket, fordi hun har disse elementene naturlig i seg selv. Å legge ut ekstreme nærbilder så man kan se porene i huden til folk, blir også feil. F.eks, at hun evt har lagt en smule mørkere på bryn, når hun har de brynene hun har. Det blir som å lete etter "feil", det er dette jeg reagere på. Mange damer holder på sånn her. Skal plukke frem bilder av ei som i utgangspunktet er smellvakker naturlig, men "se, hun er ikke sånn egentlig "...

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så typsik damer å komme med sånne kommentarer ( jeg er forøvrig dame selv ).

Natalie Portman er smellvakker uten sminke også, og det kan man se på det bildet. Man ser at hun har god hud, pene trekk, naturlig mørke bryn, vipper osv. Så den kommentaren din passet ikke i dette tilfellet. 

Anonymkode: 642a3...511

Natalie Portman har i virkeligheten blå ringer under øynene og aldersflekker i huden. Hun er ikke så ung lenger heller. I tillegg har hun grått hår som er farget, bruker fillers og har tannfasetter.

Anonymkode: 0bca8...5e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er selv kjent med foto både foran og bak kamera, og poenget mitt er at jeg synes det blir feil å ta frem Natalie Portman som et eksempel på mye sminket, evt bare sminket, fordi hun har disse elementene naturlig i seg selv. Å legge ut ekstreme nærbilder så man kan se porene i huden til folk, blir også feil. F.eks, at hun evt har lagt en smule mørkere på bryn, når hun har de brynene hun har. Det blir som å lete etter "feil", det er dette jeg reagere på. Mange damer holder på sånn her. Skal plukke frem bilder av ei som i utgangspunktet er smellvakker naturlig, men "se, hun er ikke sånn egentlig "...

Anonymkode: 642a3...511

Nå må du virkelig gi deg. Det var en mann som la ut bildet av Natalie Portman og funderte på om hun kanskje kunne ha noe sminke på seg. Noe jeg syntes var søtt og morsomt  og derfor svarte på.

Anonymkode: ff798...a7e

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv kjent med foto både foran og bak kamera, og poenget mitt er at jeg synes det blir feil å ta frem Natalie Portman som et eksempel på mye sminket, evt bare sminket, fordi hun har disse elementene naturlig i seg selv. Å legge ut ekstreme nærbilder så man kan se porene i huden til folk, blir også feil. F.eks, at hun evt har lagt en smule mørkere på bryn, når hun har de brynene hun har. Det blir som å lete etter "feil", det er dette jeg reagere på. Mange damer holder på sånn her. Skal plukke frem bilder av ei som i utgangspunktet er smellvakker naturlig, men "se, hun er ikke sånn egentlig "...

Anonymkode: 642a3...511

Nå har flere påpekt at måten du tolker dette på ikke stemmer i denne tråden. Dette begynner å bli ganske slitsomt.

Anonymkode: ebb83...733

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det blir uansett feil å komme med henne ( skuespilleren som ble nevnt ) som et ekspempel nå hu n er like pen uten, gjerne penere, og det er så typisk damer å gjøre det. Ser ofte sånne kommentarer hvis ei dame ser bra ut på bilder. Da MÅ noen komme med hva hun evt har på av sminke, ( gjerne nevnte det til menn ), så de selv skal føle seg litt bedre...

Anonymkode: 642a3...511

Vet du egentlig hva tråden dreier seg om? TS spør om hva menn foretrekker av sminke. Noen slenger ut en påstand om at menn generelt ikke er så flinke til å skille om man har på seg sminke eller ei så fremt det er en naturlig look. At en mannlig bruker legger ved Natalie Portman fullt dollet opp til fotoshoot er vel et tydelig eksempel på det. At noen påpeker det er verken å nedgradere Natalie Portman eller andre vakre kvinner. 

Greia med en naturlig look med sminke er jo å fremheve de trekkene man har, men det er jo klart at de trekkene ikke er like fremhevet uten sminke. Alle blir penere med sminke så fremt det gjøres riktig. Det er jo nettopp derfor Natalie Portman og alle andre kjendiser blir sminket opp til fotoshoots, eventer, filminnspillinger etc. 

Jeg skjønner ikke hvorfor ikke Natalie Portman kan brukes som et eksempel på en naturlig look med sminke som menn ikke enser bare fordi hun er en pen kvinne. Jeg ser ikke logikken. 

Anonymkode: ff61f...48d

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Natalie Portman har i virkeligheten blå ringer under øynene og aldersflekker i huden. Hun er ikke så ung lenger heller. I tillegg har hun grått hår som er farget, bruker fillers og har tannfasetter.

Anonymkode: 0bca8...5e5

Dette er også typisk kommentarer fra andre kvinner, som snakker ned damer. Man ser at hun har gode gener. Hvor har du fått all den andre informasjonen ifra? 

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ser ikke at hun har foundation på dette bilde. Ikke bronzer, blush eller pudder heller. Denne dama har naturlige bryn, så ser ikke ut som hun har øyenbrynspenn. Ser ut som hun har litt øyenskygge, kajal, evt litt mascara og så har hun lipgloss.

Jeg har veldig fin hud selv, bruker aldri foundation, så kan ofte se om folk bruker det eller ikke. Det blir ofte en annen look med foundation, mer et lag. Denne skuespilleren har veldig fin hud naturlig. Samme med øyenbryn ( har naturlige mørke bryn selv som jeg ikke bruker noe på ), jeg vet at den skuespilleren har naturlig vakre bryn og man kan ofte se om noen har lagt noe på de. 

Så alt du sa stemmer ikke. 

Anonymkode: 642a3...511

Da er du slettes ikke så god på å identifisere sminke som du tror selv. Foundation ser ikke ut som et lag så fremt man velger en av god kvalitet, riktig farge og påfører det riktig. I tillegg vil jo bildene bli behandlet etter taking. 

De fleste kjendiser har nå pen hud, men de blir da sminket likevel. 

Anonymkode: ff61f...48d

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv kjent med foto både foran og bak kamera, og poenget mitt er at jeg synes det blir feil å ta frem Natalie Portman som et eksempel på mye sminket, evt bare sminket, fordi hun har disse elementene naturlig i seg selv. Å legge ut ekstreme nærbilder så man kan se porene i huden til folk, blir også feil. F.eks, at hun evt har lagt en smule mørkere på bryn, når hun har de brynene hun har. Det blir som å lete etter "feil", det er dette jeg reagere på. Mange damer holder på sånn her. Skal plukke frem bilder av ei som i utgangspunktet er smellvakker naturlig, men "se, hun er ikke sånn egentlig "...

Anonymkode: 642a3...511

Eneste grunnen til at jeg postet bilde hvor du kan se porene er jo fordi du blankt nektet for at hun har på seg mye sminke på det bildet. Med bedre oppløsning blir det mye tydeligere. Bildet er heller ikke ekstremt nært, det er akkurat samme utsnitt som det første. «Halvnært». 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er selv kjent med foto både foran og bak kamera, og poenget mitt er at jeg synes det blir feil å ta frem Natalie Portman som et eksempel på mye sminket, evt bare sminket, fordi hun har disse elementene naturlig i seg selv. Å legge ut ekstreme nærbilder så man kan se porene i huden til folk, blir også feil. F.eks, at hun evt har lagt en smule mørkere på bryn, når hun har de brynene hun har. Det blir som å lete etter "feil", det er dette jeg reagere på. Mange damer holder på sånn her. Skal plukke frem bilder av ei som i utgangspunktet er smellvakker naturlig, men "se, hun er ikke sånn egentlig "...

Anonymkode: 642a3...511

Å påpeke at hun har på seg sminke, som hun gjør, er da ikke å lete etter feil. Er du veldig fan av Natalie Portman, eller hva? 

Anonymkode: ff61f...48d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Natalie Portman har i virkeligheten blå ringer under øynene og aldersflekker i huden. Hun er ikke så ung lenger heller. I tillegg har hun grått hår som er farget, bruker fillers og har tannfasetter.

Anonymkode: 0bca8...5e5

I all verden. Ser du selv ut som en modell? Det er da normalt å ha blå ringer under øynene dersom man har sovet lite. "Ikke så ung lenger." Så det er bare pur unge som er pene? Hva så om hun har noen grå hår?

Anonymkode: a9947...a24

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

Min erfaring er at mange er ekstremt dårlige på å skille sminke fra naturlig. Jeg har oppleved så mange ganger menn som har snakket om jenter som er så «naturlig vakre og flotte og helt uten sminke» (eks på tv) hvor de helt åpenbart har masse sminke på seg... En del menn tror at det må være svære løsvipper, knallrøde lepper, eyeliner osv for at det skal være «mye sminke». Men virkelig god sminke skal jo egentlig ikke synes! 

Men når det er sagt er det vel ikke så viktig å være penest heller, egentlig.

Anonymkode: 2865b...a93 

Jepp! Har lagt merke til det jeg og. Og det motsatte også! Har flere ganger opplevd at folk tror jeg har sminke når jeg ikke har det. :fnise: Har mørke vipper, så kanskje det er derfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svare TS, så tenker jeg at foundation ikke gjør så stort utslag for utseendet, dersom du ikke har uren hud. Mens mascara og eyeliner kan jo gjøre underverker. Du har vel mascara og leppestift på fest? Da ser du sikkert bra nok ut.

Anonymkode: a9947...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, s0la skrev:

Jepp! Har lagt merke til det jeg og. Og det motsatte også! Har flere ganger opplevd at folk tror jeg har sminke når jeg ikke har det. :fnise: Har mørke vipper, så kanskje det er derfor.

Og jeg opplever at folk tror jeg har tatovert brynene mine, når jeg har naturlige tykke, tette og mørke bryn. Synes det er litt frekt egentlig.

Anonymkode: a9947...a24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carressa
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg opplever at folk tror jeg har tatovert brynene mine, når jeg har naturlige tykke, tette og mørke bryn. Synes det er litt frekt egentlig.

Anonymkode: a9947...a24

Hvorfor er det frekt? Er ikke det bare et kompliment? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å påpeke at hun har på seg sminke, som hun gjør, er da ikke å lete etter feil. Er du veldig fan av Natalie Portman, eller hva? 

Anonymkode: ff61f...48d

Tråden tar opp sminke kontra ikke sminke. Det er et flust av andre eksempler som hadde vært mye bedre å ta frem, enn denne skuespilleren, som har alle disse elementene i seg naturlig. Finnes mange damer som ikke har det, betyr ikke at de ikke se bra ut, men poenget med tråden var jo om det er stor forskjell på ei som er sminket/ei som ikke er sminket. 

Det har forøvrig ikke noe med Natalie Portman å gjøre, men jeg har merket meg at mange damer har en tendens til å komme med utsagn om damer, som ikke stemmer. 

Jeg har selv blitt fotografert av profesjonell fotograf UTEN foundation, og det var noen som kommenterte at huden var så fin, så da måtte jeg jo ha gjort sånn eller sånn, samme med fotografen, han hadde sikkert gjort endel. Det er ikke alltid tilfellet!

Det var jo bl. a en kommentar her om at Natalie Portman har falske tenner og fillers, farget grått hår... og jeg kjenner jeg blir så oppgitt over sånne kommentarer, for vedkommende vet ikke dette. Men det er klassiske utsagn fra damer, som prøver å snakke ned andre damer. Istedenfor å akseptere at noen har en naturlig sjønnhet. Alt trenger ikke være "manipulert".

 

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For å svare TS, så tenker jeg at foundation ikke gjør så stort utslag for utseendet, dersom du ikke har uren hud. Mens mascara og eyeliner kan jo gjøre underverker. Du har vel mascara og leppestift på fest? Da ser du sikkert bra nok ut.

Anonymkode: a9947...a24

Foundation er ikke bare for uren hud, men også for å jevne ut hudtonen. De færreste har helt jevn hudtone. Hvis man bruker det av denne årsak har det absolutt et utslag for utseende, men det har gjerne en mer skjult effekt. Å dekke blå ringer under øynene gjør jo underverker for mange. 

Anonymkode: ff61f...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg liker uten sminke. Elsker de damer som tørr å vise ansiktet sitt slik det er, det er så attraktivt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tråden tar opp sminke kontra ikke sminke. Det er et flust av andre eksempler som hadde vært mye bedre å ta frem, enn denne skuespilleren, som har alle disse elementene i seg naturlig. Finnes mange damer som ikke har det, betyr ikke at de ikke se bra ut, men poenget med tråden var jo om det er stor forskjell på ei som er sminket/ei som ikke er sminket. 

Det har forøvrig ikke noe med Natalie Portman å gjøre, men jeg har merket meg at mange damer har en tendens til å komme med utsagn om damer, som ikke stemmer. 

Jeg har selv blitt fotografert av profesjonell fotograf UTEN foundation, og det var noen som kommenterte at huden var så fin, så da måtte jeg jo ha gjort sånn eller sånn, samme med fotografen, han hadde sikkert gjort endel. Det er ikke alltid tilfellet!

Det var jo bl. a en kommentar her om at Natalie Portman har falske tenner og fillers, farget grått hår... og jeg kjenner jeg blir så oppgitt over sånne kommentarer, for vedkommende vet ikke dette. Men det er klassiske utsagn fra damer, som prøver å snakke ned andre damer. Istedenfor å akseptere at noen har en naturlig sjønnhet. Alt trenger ikke være "manipulert".

 

Anonymkode: 642a3...511

Natalie Portman passet seg å ta opp fordi en mannlig bruker viste til at dette var en naturlig look. Ettersom tråden dreier seg om sminke/ikke sminke er det da passende å vise til at hun har sminke på. Det er faktisk ikke verre enn det. 

Det er helt irrelevant hvem du har blitt fotografert av og hva slags oppfatninger du har om huden din. 

Tro det eller ei er Natalie Portman faktisk et vanlig menneske som eldes som vi andre vanlige mennesker gjør. Hun er imidlertid i rampelyset og har visse forventninger og krav til å holde utseende sitt vedlike. Hun har i tillegg langt mer midler enn vi vanlige mennesker har. 

Anonymkode: ff61f...48d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Naturlig pen er best. Det er ingenting så vakkert som en kvinne som ser pen ut det øyeblikket hun våkner om morgenen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Carressa skrev:

Hvorfor er det frekt? Er ikke det bare et kompliment? :) 

Nei, jeg synes tatoverte bryn ofte ser unaturlige ut. Mine ser jo naturlige ut.

Anonymkode: a9947...a24

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...