Gå til innhold

Veldig pem med sminke vs mindre men naturlig pen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg synes tatoverte bryn ofte ser unaturlige ut. Mine ser jo naturlige ut.

Anonymkode: a9947...a24

Enig med deg. Det er akkurat det! Hvis man har noe naturlig vakkert, tror folk man har gjort noe... Spesielt damer kommenterer andre damer på denne måten.

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Carressa
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, jeg synes tatoverte bryn ofte ser unaturlige ut. Mine ser jo naturlige ut.

Anonymkode: a9947...a24

Sikkert ikke vondt ment, de fleste tatoverte bryn i dag ser veldig naturlig ut, i motsetning til på 90-tallet. 😬

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste tatoverte bryn ser ikke naturlig ut. 

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Natalie Portman passet seg å ta opp fordi en mannlig bruker viste til at dette var en naturlig look. Ettersom tråden dreier seg om sminke/ikke sminke er det da passende å vise til at hun har sminke på. Det er faktisk ikke verre enn det. 

Det er helt irrelevant hvem du har blitt fotografert av og hva slags oppfatninger du har om huden din. 

Tro det eller ei er Natalie Portman faktisk et vanlig menneske som eldes som vi andre vanlige mennesker gjør. Hun er imidlertid i rampelyset og har visse forventninger og krav til å holde utseende sitt vedlike. Hun har i tillegg langt mer midler enn vi vanlige mennesker har

Anonymkode: ff61f...48d

Den siste setningen din er også typisk at andre damer kommer med, når noen damer ser veldig bra ut. Nei, det trenger ikke være tilfellet at man ser bedre ut, selv om man har langt bedre midler. Mange kjente som ikke har spesielt fin hud, mens mange ukjente kan ha fin hud, og motsatt. Det handler ofte om gener og livsstil. Ikke antall produkter, behandlinger etc, for man ser om en person har fin hud naturlig eller ikke. 

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carressa
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De fleste tatoverte bryn ser ikke naturlig ut. 

Anonymkode: 642a3...511

Vi får være enige om å være uenige i det også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du ikke så god på å se hva som er naturlig/ikke naturlig...

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Carressa
34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er du ikke så god på å se hva som er naturlig/ikke naturlig...

Anonymkode: 642a3...511

Nei, det er jo bare yrket mitt. Herregud altså, hvilken del av «vi får være enige om å være uenige» er det du ikke forstår? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spørsmålet i tråden var vel om dere foretrekker med eller uten sminke. Så svaret ditt konkluderer jeg som "med, så lenge det ser proft ut". 

Anonymkode: c457e...c4a

For å være helt korrekt, så var vel spørsmålet mer eller mindre sminke, ikke med eller uten. Ser det er myyye snakk om Natalie Portman her, og jeg la ut henne som et eksempel i det første svaret mitt, som var at mengden sminke, eller ingen sminke, ikke egentlig spiller noen rolle (for meg), så lenge man ikke ser ut som et fargekart fra Jernia i fjeset. Det er ingen tvil om at Natalie ser veldig mye mer naturlig ut enn hun andre. Hvem av dem  som har flest typer sminke gir jeg beng i. Hvis begge hadde blitt sminket som hun i det første bildet, hadde ingen av dem sett bra ut. Derfor mener jeg fortsatt at eksempelet mitt er brillefint, jeg. 

Så, konklusjonen din er delvis rett.

Enkelt sagt: Mye, lite eller ingen sminke?

Svar: Knekkende likegyldig, så lenge det er naturlig, eller har en naturlig look. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker aldri sminke i fjeset, kun litt mascara på vippene. Så slipper menn å få sjokk om jeg skulle ta av meg ansiktet  mitt 😂

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.6.2018 den 13.13, AnonymBruker skrev:

Bare lurte på hva gutter foretrakk :tongue: Jeg er relativt pen, men langt fra modell-pen. Bruker bare litt sminke siden huden min reagerer veldig på det så jeg kan ikke bruke så mye.

Når andre jenter som egentlig er mindre pene enn meg sminker seg blir jo de mye penere enn meg, så når vi er på fest og lignende er vel jeg blant de mindre pene der.

Så lurte på om dette er noe gutter tenker over? Og hva foretrekker dere? Hvis dete ser en jente på fest med lite sminke, tenker dere sånn "ja hun var mindre pen men hun har jo ikke på så mye sminke så da går det greit at hun er mindre pen" ? Hvis dere skjønner

Jenter kan godt også svare om hva de synes og tenker

Anonymkode: 49593...556

Så jævlig slitsom med jenter som driver å sammenligner sitt utseendet med andre, om hvem som er penest. Herregud for en uattraktiv egenskap.

Ja, jeg bruker sminke, og har møtt slike holdninger som dine før. «Jeg er jo så naturlig pen jeg trenger ikke sminke meg», også får dem sjokk når ikke DE får mest oppmerksomet, nei, Gud, det var jo tilogmed ei dame MED SMINKE! 🙄

slutt å konkurrer med andre, om du er så forbaska fornøyd med utseendet ditt så gi da beng i om andre sminker seg eller ikke. 

 

Anonymkode: ff622...834

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Carressa skrev:

Og jeg er makeupartist og kan garantere deg at hun har full makeup på det bildet. Ikke bare det, bildet er også tatt i studio med proft lysutstyr osv. Sannsynligvis har det hatt en tur innom Photoshop også. Er sminken lagt av en kyndig person vil hun ikke se spesielt sminket ut og foundationen vil definitivt ikke se ut som et lag. Og en fotoshoot uten pudder? Kommer ikke på tale. 

Bildet er tatt i forbindelse med promotering av en film. En slik shoot gjøres ikke med kun litt maskara, kajal, lipgloss og kanskje litt skygge. Dette er ikke den tyngste makeupen hun har latt seg avbilde i, men likevel. Full makeup. Du ser det bedre på dette bildet fra samme shoot:A91841F4-953B-4CAC-BFA9-DE786E5F569E.thumb.jpeg.6c8f0d58b9330d97762eb88d6ef2087c.jpeg

Her ser man tydelig at småkviser i panna er forsøkt dekket til, brynene har farge og hun har en lys rosa rouge med litt skimmer i kinnene. Trykk på bildet for å få bedre kvalitet.

Men gjør det egentlig noe?? Dama er nydelig, både med og uten sminke.

 

Amen

Anonymkode: 7abf1...650

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hun C som svarte lenger oppe her. Selv om det er yrket ditt, er det ikke gitt at ditt blikk har definisjnsmakten på hva som ser naturlig ut, kontra ikke naturlig. Har selv mye kunnskaper om fotografi, bilder, det visuelle. 

Anonymkode: 642a3...511

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingen her i tråden er uenige i at Natalie Portman er nydelig. Det er heller ikke å rakke ned på henne - eller å påpeke feil - å si at hun bruker sminke. Jeg bruker også sminke, og synes ikke at det er å "rakke ned på meg" å påpeke det. Natalie Portman ER vakker, også bruker hun endel sminke ved noen anledninger. Hun er ikke noe godt eksempel på "man ser så veldig annerledes ut med og uten sminke, uten sminke er man stygg", men poenget var vel heller at det ofte kan være ekstremt vanskelig å se hvorvidt noen "har på mye sminke" eller ei. Det er jo den lange debatten om hvorvidt Natalie Portman har på mye, lite eller ingen sminke på bildet et godt eksempel på.

Mange, særlig menn, svarer "ingen sminke er best" når de blir møtt med spørsmålet "hva liker du best, sminke eller ei". Problemet er at de jo ikke alltid aner hva de egentlig svarer på. Fordi de tre sekunder etterpå kan vise deg bilde av en person med MASSE (naturlig) sminke, og si "ja, det er det jeg mener, ingen sminke er best, se så vakker hun er naturlig". De ser rett og slett ikke forskjellen. Mange tenker at mye sminke er en fremtredende leppestift, masse øyeskygge, løsvipper, orange hud osv... Og det er egentlig DET de ikke liker. 

Jeg bruker selv naturlig sminke til vanlig. Ganske mange produkt, men feks ikke øyeskygge og maskara. Det eneste jeg gjør er å jevne ut hudtonen og fylle inn brynene. Etter mange år med prøving og feiling har jeg funnet utrolig bra produkter som passer meg utrolig godt. Det fører til at en del tror jeg faktisk ser sånn ut. Jeg har opplevd flere som har blitt overrasket over at jeg faktisk har sminke på. Og jeg har også fått høre ved et par anledninger at jeg "ser syk ut", mens det egentlig bare er sånn jeg ser ut under sminken. Min erfaring er hvert fall at jeg får mye mer oppmerksomhet fra det motsatte kjønn med min naturlige sminke, enn jeg får hvis jeg ikke har sminke på. 

 

Anonymkode: 2865b...a93

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det burde vært kriminelt og straffbart for kvinner å lure menn på denne måten. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Opplyst skrev:

Det burde vært kriminelt og straffbart for kvinner å lure menn på denne måten. 

Hvem lurer jeg!? Jeg kan forsikre deg om at samboeren min hadde sett meg uten sminke før vi ble sammen. Før vi begynte å date til og med. 

Og alle dere andre menn kan da gi blanke F i hvordan jeg ser ut? Det har dere altså ingenting med... Jeg eksisterer ikke for at dere skal se på meg... Om dere føler dere lurt av at jeg eeeeegentlig ikke er så pen som jeg ser ut når jeg har sminket meg spiller da ingen rolle for dere? Dere skal jo ikke til sengs med meg uansett. Og hvis dere spør, så svarer jeg at jeg har sminke på! At dere antar at jeg ser sånn ut naturlig får dere jo ta på deres egen kappe. Man bør generelt ikke gå rundt å anta noe om andre... 

 

Anonymkode: 2865b...a93

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Om dere føler dere lurt av at jeg eeeeegentlig ikke er så pen som jeg ser ut når jeg har sminket meg spiller da ingen rolle for dere? 

Anonymkode: 2865b...a93

Jeg liker ikke forbrytersker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Carressa
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til hun C som svarte lenger oppe her. Selv om det er yrket ditt, er det ikke gitt at ditt blikk har definisjnsmakten på hva som ser naturlig ut, kontra ikke naturlig. Har selv mye kunnskaper om fotografi, bilder, det visuelle. 

Anonymkode: 642a3...511

Du må gjerne sitere eller tagge meg når du skriver til meg, slik at jeg får beskjed. 

Jeg har ikke sagt at jeg har noen definisjonsmakt, jeg har sagt at JEG synes mange tatoverte bryn i dag er fine og naturlige. Videre har jeg sagt at du står fritt til å mene det du vil, slik jeg står fritt til å mene det jeg vil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Til hun C som svarte lenger oppe her. Selv om det er yrket ditt, er det ikke gitt at ditt blikk har definisjnsmakten på hva som ser naturlig ut, kontra ikke naturlig. Har selv mye kunnskaper om fotografi, bilder, det visuelle. 

Anonymkode: 642a3...511

Du...let ut go. Du tapte.

Anonymkode: 4c620...f13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvem lurer jeg!? Jeg kan forsikre deg om at samboeren min hadde sett meg uten sminke før vi ble sammen. Før vi begynte å date til og med. 

Og alle dere andre menn kan da gi blanke F i hvordan jeg ser ut? Det har dere altså ingenting med... Jeg eksisterer ikke for at dere skal se på meg... Om dere føler dere lurt av at jeg eeeeegentlig ikke er så pen som jeg ser ut når jeg har sminket meg spiller da ingen rolle for dere? Dere skal jo ikke til sengs med meg uansett. Og hvis dere spør, så svarer jeg at jeg har sminke på! At dere antar at jeg ser sånn ut naturlig får dere jo ta på deres egen kappe. Man bør generelt ikke gå rundt å anta noe om andre... 

 

Anonymkode: 2865b...a93

Du kan jo lure noen til å tro at du er penere enn du er om du bruker mye sminke. Mye sminke kan forandre ei jente betraktelig :) Just saying... Fikk selv sjokk da jeg så ei jeg ble kjent med uten sminke, var sånn forskjell at jeg ikke kjente henne igjen , faktisk. Men om du bare sminker deg litt naturlig er det finest og du lurer du ikke noen 😂

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, Opplyst skrev:

Det burde vært kriminelt og straffbart for kvinner å lure menn på denne måten. 

Enig. Hilsen mann 29

Anonymkode: db132...0d6

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...