Gå til innhold

Veldig pem med sminke vs mindre men naturlig pen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bare lurte på hva gutter foretrakk :tongue: Jeg er relativt pen, men langt fra modell-pen. Bruker bare litt sminke siden huden min reagerer veldig på det så jeg kan ikke bruke så mye.

Når andre jenter som egentlig er mindre pene enn meg sminker seg blir jo de mye penere enn meg, så når vi er på fest og lignende er vel jeg blant de mindre pene der.

Så lurte på om dette er noe gutter tenker over? Og hva foretrekker dere? Hvis dete ser en jente på fest med lite sminke, tenker dere sånn "ja hun var mindre pen men hun har jo ikke på så mye sminke så da går det greit at hun er mindre pen" ? Hvis dere skjønner

Jenter kan godt også svare om hva de synes og tenker

Anonymkode: 49593...556

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min erfaring er at mange er ekstremt dårlige på å skille sminke fra naturlig. Jeg har oppleved så mange ganger menn som har snakket om jenter som er så «naturlig vakre og flotte og helt uten sminke» (eks på tv) hvor de helt åpenbart har masse sminke på seg... En del menn tror at det må være svære løsvipper, knallrøde lepper, eyeliner osv for at det skal være «mye sminke». Men virkelig god sminke skal jo egentlig ikke synes! 

Men når det er sagt er det vel ikke så viktig å være penest heller, egentlig.

Anonymkode: 2865b...a93

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det noe å si ? Sminken må jo av før eller siden. 

Anonymkode: 24415...164

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på personlighet. Topp personlighet uten sminke er awesome

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk dere med dere han som annulerte ekteskapet når han en dag våknet opp å så hvordan kona virkelig så ut uten sparkel? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For å sette tall på det er jeg nok 6-7 uten sminke og kanskje 8 med. Bruker ikke selv mye sminke til hverdags. Det som trekker ned mitt naturlige utseende er at jeg er blond og har derfor lyse vipper og bryn. Når jeg sminker meg bruker jeg mascara og farge på øyenbrynene. Litt rouge i kinnene. Det gjør underverker :fnise: Når jeg skal på fest bruker jeg i tillegg foundation, pudder, øyenskygge og ofte leppestift.

Helt ærlig tenker jeg aldri over din problemstilling. Så det er korrekt det som a93 sier, det er ikke så viktig å være penest heller.

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min erfaring er at mange er ekstremt dårlige på å skille sminke fra naturlig. Jeg har oppleved så mange ganger menn som har snakket om jenter som er så «naturlig vakre og flotte og helt uten sminke» (eks på tv) hvor de helt åpenbart har masse sminke på seg... En del menn tror at det må være svære løsvipper, knallrøde lepper, eyeliner osv for at det skal være «mye sminke». Men virkelig god sminke skal jo egentlig ikke synes! 

Men når det er sagt er det vel ikke så viktig å være penest heller, egentlig.

Anonymkode: 2865b...a93

:fnise:

Anonymkode: ebb83...733

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle menn kommer til å svare at de liker naturlig pene jenter best, men da samtidig tenke at dette er naturlig:

Bilderesultat for natural makeup

Anonymkode: 77103...c8e

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns sminke er kult, av samme grunn som når noen lager kule tegninger og den slags. De som er flinke, kan gjøre så mye stilig med det.

Når det kommer til hva jeg syns er attraktivt, liker jeg best at jenta er naturlig pen, og jeg greier selvfølgelig se forskjell på et menneske med og uten sminke, og det tror jeg de fleste menn kan. Vi har for det meste alle hatt en kjæreste, og sett hu feks rett etter en dusj.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle menn kommer til å svare at de liker naturlig pene jenter best, men da samtidig tenke at dette er naturlig:

Bilderesultat for natural makeup

Anonymkode: 77103...c8e

Ooh, nei. Det ser ikke naturlig ut. Jeg synes naturlig look er penest, men om det er med eller uten sminke er ikke så farlig. Når man tydelig kan se sminken, og skjønner at personen ville sett annerledes ut uten, da er det for mye etter min smak. Å snakke med noen uten at man tenker over om hun er sminket eller ikke, det er flottere. Her er et eksempel på hva jeg mener ser naturlig ut, selv om hun muligens har på seg et eller annet.

Natalie-Portman_1.7.11_No-Strings-Attached_press-junketjpg1.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min og kompisene mine syns at jeg ser mer søtere ut uten sminke. Jeg har ikke sminket meg på flere måneder nå, og fokusert mer på hudpleieprodukter. Jeg innser at kjæresten og kompisene mine har rett, jeg ser faktisk søtere ut uten sminke. Når jeg ser jenter med mye sminke, blir jeg sjokkert. De ser bra ut på bilder, men i virkeligheten ser de ut som drag queen. 

Anonymkode: d55ad...d73

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Påkrevd said:

Ooh, nei. Det ser ikke naturlig ut. Jeg synes naturlig look er penest, men om det er med eller uten sminke er ikke så farlig. Når man tydelig kan se sminken, og skjønner at personen ville sett annerledes ut uten, da er det for mye etter min smak. Å snakke med noen uten at man tenker over om hun er sminket eller ikke, det er flottere. Her er et eksempel på hva jeg mener ser naturlig ut, selv om hun muligens har på seg et eller annet.

Natalie-Portman_1.7.11_No-Strings-Attached_press-junketjpg1.jpg

:fnise:

Hun er helsminket for en fotoshoot. Foundation, bronzer, blush, pudder, øyenbrynspenn. minst tre forskjellige øyenskygger, ser ut som fire) highlighter, kajal, mascara og lipgloss.

Anonymkode: ff798...a7e

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menn generelt liker best kvinner med så diskret sminke at mennene tror de går uten sminke ;) 

De fleste liker best en naturlig look, men skjønner ikke at mange kvinner bruker laaang tid på å få til den naturlige looken 😂

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har omtrent aldri på meg sminke og klarer meg fint. Skjønner ikke dette sminkestyret. Synes det er gøy en gang innimellom, men ellers gidder jeg ikke. Jeg har forresten en awesome personlighet og mye sjarm så tror ikke det spiller noen særlig rolle. Utstråling har man, sminket eller ikke.

Anonymkode: 92e8c...38f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jo jeg dame selv, og synes nok de naturlig pene er vakrest. Samtidig så ser jeg jo at de med sminke kan være mye mer bildevakre. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser fin ut uten sminke, hvis jeg har rent hår, nappede brun, ren og nyrenset hud. Da kan jeg gjerne gå uten sminke, og føle meg fin. Men jeg føler meg som en dass, hvis jeg har fetthår, bryn som må nappes og tørr/gusten hud. 

Anonymkode: a9a68...92a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg ser fin ut uten sminke, hvis jeg har rent hår, nappede bryn, ren og nyrenset hud. Da kan jeg gjerne gå uten sminke, og føle meg fin. Men jeg føler meg som en dass, hvis jeg har fetthår, bryn som må nappes og tørr/gusten hud. 

Anonymkode: a9a68...92a

 

Anonymkode: a9a68...92a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, AnonymBruker skrev:

:fnise:

Hun er helsminket for en fotoshoot. Foundation, bronzer, blush, pudder, øyenbrynspenn. minst tre forskjellige øyenskygger, ser ut som fire) highlighter, kajal, mascara og lipgloss.

Anonymkode: ff798...a7e

Ja, men det er akkurat det jeg mener. Spiller ingen rolle om det er sminke eller ei så lenge det ser såpass naturlig ut. Jeg tenker ikke på sminke når jeg ser henne, i forhold til det andre eksempelet. Spørsmålet var jo hva gutter tenker, og ikke dere med mastergrad i sminke😊

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Påkrevd said:

Ja, men det er akkurat det jeg mener. Spiller ingen rolle om det er sminke eller ei så lenge det ser såpass naturlig ut. Jeg tenker ikke på sminke når jeg ser henne, i forhold til det andre eksempelet. Spørsmålet var jo hva gutter tenker, og ikke dere med mastergrad i sminke😊

Spørsmålet i tråden var vel om dere foretrekker med eller uten sminke. Så svaret ditt konkluderer jeg som "med, så lenge det ser proft ut". 

Anonymkode: c457e...c4a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De som ser naturlig vakre ut , med en naturlig make-up look, er også naturlig pene i virkeligheten. Det er vel ikke så vanskelig å forstå. Er en grunn til at noen foretrekker naturlig look, andre MÅ smashe på med mye drit, nettopp fordi dem ikke "kler" naturlig :). 

Anonymkode: 6c817...f07

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...