Gå til innhold

Til veganere...Hvordan mener dere dyr skal leve?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 hours ago, Coronas said:

Det blir kjipt. For vi må ha husdyrfor å holde varmen, kle oss i siste mote innen dun og skinn. Blir dårlig med bakst også 🤨

?

Anonymkode: b6a0b...830

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

On 6/13/2018 at 11:58 PM, AnonymBruker said:

Så hvis alle skal bli veganere, er det vel bare og utrydde alle griser, kyr osv?

Anonymkode: e35cd...1be

Ja. De typene vi spiser regnes ikke som husdyr, og ville ikke klart seg selv i naturen. La de utryddes naturlig. Hilsen veggis.

Anonymkode: a106a...bd1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan jo begynne å spise biller, larver og lignende. De er det masse av og det er jo miljøvennlig som bare det. 

(Kommentar ang lite dyrkbar jord og hva vi skal erstatte kjøtt med) 

Anonymkode: eecc3...307

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.7.2018 den 2.39, AnonymBruker skrev:

?

Anonymkode: b6a0b...830

Ja,  trenger jo melk og egg til å bake med.. ku og høns som er husdyr som ifølge deg skal bli borte 🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

13 hours ago, Coronas said:

Ja,  trenger jo melk og egg til å bake med.. ku og høns som er husdyr som ifølge deg skal bli borte 🤔

Nei vi trenger ikke egg og melk til å bake med. Man kan bake helt uten, tenk det.

Anonymkode: b6a0b...830

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei vi trenger ikke egg og melk til å bake med. Man kan bake helt uten, tenk det.

Anonymkode: b6a0b...830

Blir ikke noe godt 🤨

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.6.2018 den 23.36, AnonymBruker skrev:

Veganere spiser altså ikke dyreprodukter, fordi de ikke liker måten dyrene behandles på. Jeg er enig. Jeg synes ikke kyr skal stå i fjøset året rundt. De går ute om sommeren, men hvor skal de være om vinteren mener dere?
Hvordan mener dere at vi er dyremishandlere når vi kjøper ost og melk? 
Mener dere at dyrene ikke skal eksistere i det hele tatt? Skal de slippes løs i naturen, og liksom leve i et paradis? Er dette illusjonen? Som om ikke andre rovdyr kommer til og ta dem....
Hvis miljøet hadde fått det bedre om vi levde vegansk alle sammen, så må vi kvitte oss med dyrene. Jeg vil at dyrene skal ha det godt, men jeg ser ikke noe galt i og bruke det de slipper ut av næringsstoffer..
Selv liker jeg ikke og spise dem, da jeg tenker på at jeg spiser noe som har vært levende en gang...
 

Anonymkode: e35cd...1be

Nå er ikke jeg veganer, men jeg spiser ikke kjøtt eller egg enn så lenge. Problemet er at vi holder kunstig mange dyr i live for å slakte de. Dersom vi kutter ut kjøtt vil bestanden synke til det som er naturlig. Så en dokumentar om at det er så mange som 50 millioner eller milliarder kuer(kan ha vært et annet dyr). Dersom vi kutter ut kjøtt kan vi kutte ut denne «masseproduksjonen» av kjøtt. Og bestanden vil synke til for eksempel 2-5 mill istede. Da vil bønder som faktisk tar seg tid til kyrene kunne gi de et godt liv.

Mye av det du spiser har aldri sett dagens lys, det er det dere kjøttetere støtter! Også snakker så mange over hvor imot dyremishandling de er, gjerne mens de stapper i seg en staftig burger. Det er helt patetisk! 

Eggproduksjonen er også ganske jævlig, det fødes kyllinger kun for å sende de på rullebånd. Guttene på ett, jentene på et annet. Guttene blir kvernet og dør, mens jentene blir avlet frem som rene verpemaskiner. Det er ikke naturlig for hønene å produsere så mye egg, men det gjøres noe med hønene slik at de legger mye mer enn enn normalt. Dette går på bekostning av høna som får benskjørhet og dør tidlig. Har du aldri tenkt over hvor alle disse flotte vitaminene som er i egg kommer fra? Hvis du tror jeg tuller bør du sjekke ut Tv2, det var faktisk de som lagde en film om det. De filmer at kyllingene blir kverna.

Det er denne masseproduksjonen jeg er imot iallefall! Om flere generasjoner vil de se tilbake på oss og lure på hva faen vi holdt på med.

Hvis du spiser med dårlig samvittighet; hvorfor ikke spise med god samvittighet istede? Det er aldri for sent! :)

Endret av Potetjinta
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altfor mange av dere fremstiller veganere som hippier som bare vil at alle skal leve på luft og kjærlighet til døden skiller oss ad, hvor vi hopper rundt i paradis med dyrene. Og snakker så varmt om de som passer på dyrene. De som lever på gård er HELDIGE, men det dessverre ikke realiteten for 99% av det dere putter i kjeften. Vanvittig mye av det dere putter i kjeften er importert og har ikke vært hos denne hyggelige bonden. Det er denne forferdelige masseproduksjonen flere av oss er imot! De blir holdt i bur og båser og slaktes på rullebånd. Det er bedre at 99% av dyrene aldri hadde vært født.

Endret av Potetjinta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...