Gå til innhold

kvinner kan gjøre litt for å unngå voldtekt


Omar92

Anbefalte innlegg

16 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

Evt mannen slapp unna en som ble overtalt under akten og så anmeldte voldtekt etterpå

Dersom hun måtte overtales til sex, ville ikke samtykket vært upresset, og dermed ugyldig. Hvis hun måtte overtales underveis, var det voldtekt!

Anonymkode: 43ad8...687

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.7.2018 den 15.32, Bag skrev:

Forestillingen om at det finnes en nedre anstendighetsgrense for klær er kun en kulturell konstruksjon. I noen kulturer skal ikke kvinner vise håret. I noen kulturer skal de ikke ha blikkontakt med menn. I noen skal de dekke til brystene, magen, skuldrene eller lårene. I noen kan de ha tettsittende klær mens i andre skal de ha romslige klær. Felles for alle kulturene er at de har en forestilling om at akkurat de har funnet den rette grensen og at den egentlig bør gjelde for alle andre. Forestillingen er at under denne grensen klarer ikke menn å styre seg og kvinnene er medansvarlig for overgrepet. Det at mennesker forskjellige steder har kommet frem til så veldig forskjellige grenser er et tydelig tegn på at det finnes ikke noen slik universell grense.

Vi vet også at godt påkledde kvinner i Egypt og India blir trakassert av menn og må ha egne togvogner. Samtidig vet vi at vi har hatt over 20 millioner naturister siste hundre år med et minimalt antall overfall og overgrep. Naturistene er et vitnesbyrd om at det er ikke hvor mye/lite klær kvinnene har på seg som er poenget. Når naturistmenn klarer å styre seg i forhold til naturistkvinner men ikke menn i India og Egypt i forhold til kvinner i niqab så viser det at det egentlige problemet er hvilke holdninger mennene har.  

Helt enig. Det er fokuset på påkledning som skaper en ekstrem seksualisering av kvinnekroppen som man ser i mange kulturer og det er ikke tilfeldig at menn fra de kulturene står bak mye trakassering og voldtekter av kvinner i Norge og Europa. Jo mer fokus på påkledning og "riktig oppførsel" jo gærnere blir mannfolkene. Når man som dame bryter reglene er man plutselig et gyldig mål og som norsk kvinne bryter man de reglene hele tiden bare ved å kle seg i normale sommerklær. Spørsmålet blir om dette ikke kommer til å bli enda mer vanlig i fremtiden etterhvert som samfunnet blir mer flerkulturelt og verdier fra andre kulturer blir mer og mer gjeldende. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold mot menn:

Hvorfor ber ikke politiet unge menn å drikke mindre, unngå kle seg i fotball klær som indikerer lagtilhørighet?

Hvorfor legges det ikke vekt på menns egne ansvar for å unngå å bli slått ned på byen, bli drept? Det er tross alt flest menn som rammes?

 

INGEN skulle få for seg å si når en ung mann er drept: "så synd, han burde ha drukket mindre/ikke oppført seg provoserende/ ikke vært kriminell". 

 

Dessuten, det er en stor diskriminering mot menn at mange tror at straks de ser ett damebein/kløft, så blir de helt ville og akutt mentalt inkapable til å ta ansvar for egne handlinger. Dette er bare bortforklaringer og ansvarsfraskrivelser fra menn som tror de har retten til å bestemme over kvinners seksualitet og liv. Det er ene og alene overgriperens feil når noen blir voldtatt eller drept.

 

Katarina Wennnstam sier det så mye bedre:

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1106372?programid=2071

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 18.22, Omar92 skrev:

her er jeg helt uenig i deg. Hvis en jente går naken i gaten ber hun om det. sorry men det mener jeg. det er direkte idioti og gjøre slikt. sier ikke at mannen ikke bryter norske loven for det gjør man men dette må jeg bare svare på. litt som at du ikke går inn på området til los angeles crips med gunner

Da er det det samme hvis en mann går naken. Da ber han jo om å bli voldtatt og ikke av kvinner

Anonymkode: db005...716

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.7.2018 den 19.10, AnonymBruker skrev:

At ikke norske menn passer på kvinnfolka sine!! 

Er det ikke kvinner som er så selvstendige da? Hvorfor trenger de menns beskyttelse plutselig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/12/2018 at 6:17 PM, Omar92 said:

altså jeg er enig i at hvis det skjer voldtekt har det gått for langt. men mange norske kvinner som viser hud og går i kortere skjørt enn vabnlig på byen lørdags kveld. ikke kom og si at du har kort skjørt på byen fordi det er så fint. da hadde du hatt kort skjørt mandag ettermidag også du da. dette tar dere på dere fordi dere skal flørte på byen og være intressante for mannen. det som er litt irritrerende er at dere skal snakke vekk hvorfor dere viser hud og velger kort skjørt. det er litt at dere legger alt som skjer først på mannen

Så om en kvinne flørter så er det automatisk en invitasjon til sex? Det er det du sier her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I en perfekt verden hadde alle kunne gått nakne og alle hadde respektert et nei.

Men det er ikke en perfekt verden. Derfor bruker jeg bilbelte, redningsvest, klær som hvertfall dekker hele rompa og puppene på byen, følger med på drinken min og låser døra når jeg går hjemmefra.

Anonymkode: 56134...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.7.2018 den 17.10, Guppy88 skrev:

Det er to eksempler. Her var det Bjørn, kunne like godt vært snøskred. 

Voldtekt kan ikke unnskyldes.

Det FINNES ting kvinner kvinner kan gjøre for å redusere risikoen for å bli voldtatt.

Ja jeg ser du skriver det og skjønner hva du mener men jeg påpeker bare at argumentasjonen din ikke holder helt mål. Snøskred er heller ikke intelligente vesener som burde kunne forventes å ikke "angripe" mennesker.

Poenget er ikke at kvinner ikke kan gjøre en dritt for å unngå å bli voldtatt, for noen voldtekter kunne kanskje vært unngått dersomatte hvisomatte. Poenget er at jo mer man fokuserer på kvinnens ansvar, jo mer godtar man tanken om at man skal fokusere på hva voldtatte kvinner har gjort feil, framfor å bruke ressursene på å finne voldtektsmannen så han ikke voldtar flere kvinner.
De fleste voldtektsmenn voldtar ikke fordi de har så innmari lyst på sex, men fordi de ønsker å dominere, straffe og gjøre andre vondt. Fordi de er syke i hodet. Offerets klær og oppførsel har liten innvirkning. Derfor blir dette fokuset på forholdsregler så feil.

Anonymkode: 2a8f4...3ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.6.2018 den 18.30, AnonymBruker skrev:

De kan slutte å kle seg som billige luddere.

Slutte å drikke seg fulle og flørte med enhver hankjønn som er tilstede.

Langt mer kan de slutte å bli med fremmede menn hjem eller be de med seg hjem for ett ONS.

Heldigvis er mine barn av ett annet kaliber, de kler seg sømmelig og har aldri hatt ONS eller ufrivillige graviditeter.

Til dere som reagerer på mitt svar, ikke nekt for at jenter kler seg for å bli blikkfang for mannfolk. Mener dere noe annet her, så er dere av samme ulla eller utrolig naive.

Anonymkode: 68424...d7c

Hva er galt med å ha ons ? Har man gått ut av et langt forhold og har blitt avvist fysisk og psykisk så er det en veldig stor knekk, i hvert fall fra en man var trygg på, glad i, har bygd noe sammen med osv. Da blir det til at man søker nærhet og sex hos de man får. Ikke kall andre for billige luddere, sjalusi heter det, man kaller pene jenter med bra kropp for luddere når de har på seg en pen topp og skjørt som er helt vanlig. Ingenting som skal til her i Norge før man er det ene og andre. Blir kaldt stygge ting og får stygge blikk. Har man et knelangt skjørt og en croptop så er man hore liksom. Er feil når man renner bort i varmen og må ha på seg et kort skjørt og det liksom blir feil for andre. 

Man kan være veloppdragen sådan, men er enig med uønskede graviditeter. Det er faktisk ikke vanskelig i det hele tatt å la være å bli gravid... synes de som blir fort gravide eller lager barn med feil mann og blir alenemor osv, de har sikkert nesten voldtatt mannen eller droppet pilla på pur f og bruker i hvert fall ikke dong og har hatt minst tre partnere på en kveld.

Anonymkode: e5e80...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes alle burde respektere hverandre. Er selv en som går kledd i annet enn bergansjakke og grå joggebukser året rundt som fleste nordmenn. Fordi jeg gir f og går i det jeg liker og ikke for å få oppmerksomhet, får btw ikke mer oppmerksomhet nå som jeg kler meg annerledes osv enn i forhold til før. Så vet ikke hvilken verden andre lever i der de mener at menn er så kåte på en lettkledd dame at de må forgripe seg på henne og klå. Sånn oppfører ikke vanlige, smarte og oppegående menn seg. Da er det andre problemer som spiller inn og ikke det at dama er lettkledd og veldig pen... snakker av egen erfaring. Opplever heller at menn velger og vraker som de selv vil og har selv fått avslag stort sett fra de jeg vil ha og opplevd flere ganger at jeg blir desperat etter den personen som kvinne som ikke blir tent av meg engang. 

Anonymkode: e5e80...172

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg kan, og vil gjøre for å unngå voldtekt: kjøre kneet mitt hardt i balla di og stikke ut øynene dine, så kom igjen, bare prøv.

Anonymkode: f1c17...350

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en følelse på at du troller. Du har en ekstrem konservativ holdning og har kalt brukernavnet ditt «omar».. 😴

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg ser du skriver det og skjønner hva du mener men jeg påpeker bare at argumentasjonen din ikke holder helt mål. Snøskred er heller ikke intelligente vesener som burde kunne forventes å ikke "angripe" mennesker.

Poenget er ikke at kvinner ikke kan gjøre en dritt for å unngå å bli voldtatt, for noen voldtekter kunne kanskje vært unngått dersomatte hvisomatte. Poenget er at jo mer man fokuserer på kvinnens ansvar, jo mer godtar man tanken om at man skal fokusere på hva voldtatte kvinner har gjort feil, framfor å bruke ressursene på å finne voldtektsmannen så han ikke voldtar flere kvinner.
De fleste voldtektsmenn voldtar ikke fordi de har så innmari lyst på sex, men fordi de ønsker å dominere, straffe og gjøre andre vondt. Fordi de er syke i hodet. Offerets klær og oppførsel har liten innvirkning. Derfor blir dette fokuset på forholdsregler så feil.

Anonymkode: 2a8f4...3ec

Jeg er ikke uenig i at man burde kunne gå ut i verden uten å frykte voldtekt. De aller, aller fleste ønsker vel det. Men frem til voldtektsforbrytere utslettes, går det an å selv ta visse forholdsregler, og råde sine døtre til det samme.

Vi må jo handle i forhold til den verden vi lever i, frem til vi har den verdenen vi ønsker oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenk at det finnes hetrofile menn som er i mot at kvinner kler seg lettkledd og sexy. Selv homofile har ikke et problem med nakne, lettkledde og sexy damer.

Er det noe kvinner kan gjøre for å ungå å bli voldtatt? Nei, det er ikke det.

Men det er noe menn kan gjøre for at kvinner ikke skal bli voldtatt. De som voldtar kan slutte å voldta. Da blir ikke kvinner lenger voldtatt.

 

Anonymkode: 414b9...f28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenk at det finnes hetrofile menn som er i mot at kvinner kler seg lettkledd og sexy. Selv homofile har ikke et problem med nakne, lettkledde og sexy damer.

Er det noe kvinner kan gjøre for å ungå å bli voldtatt? Nei, det er ikke det.

Men det er noe menn kan gjøre for at kvinner ikke skal bli voldtatt. De som voldtar kan slutte å voldta. Da blir ikke kvinner lenger voldtatt.

 

Anonymkode: 414b9...f28

Hvorfor har ingen tenkt på det før?! 🤦‍♀️

Anonymkode: 56134...082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Tenk at det finnes hetrofile menn som er i mot at kvinner kler seg lettkledd og sexy. Selv homofile har ikke et problem med nakne, lettkledde og sexy damer.

Er det noe kvinner kan gjøre for å ungå å bli voldtatt? Nei, det er ikke det.

Men det er noe menn kan gjøre for at kvinner ikke skal bli voldtatt. De som voldtar kan slutte å voldta. Da blir ikke kvinner lenger voldtatt.

 

Anonymkode: 414b9...f28

Ja det er skikkelig rart. Normake heterofile menn liker det men menn som har innvandret fra bakvendtland blir sinte og aggressive av det. Lurer på hva som gjør det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 7/21/2018 at 7:08 PM, AnonymBruker said:

I en perfekt verden hadde alle kunne gått nakne og alle hadde respektert et nei.

Men det er ikke en perfekt verden. Derfor bruker jeg bilbelte, redningsvest, klær som hvertfall dekker hele rompa og puppene på byen, følger med på drinken min og låser døra når jeg går hjemmefra.

Anonymkode: 56134...082

Vel, der jeg bor låser vi ikke døra. Låser ikke bilen heller, bortsett fra om det er festligheter med alkohol i næreheten. 

Vi gjør alle risikovurderinger ut i fra ytre omstendigheter.

Problemet er jo når noe som før var relativt trygt ikke lenger er det.

Det er også et problem om den nye faren er stor, potensielt gjør stor skade. Overfalls voldtekt er utvilsomt en slik ting. 

Om det er noe man lett kan avhjelpe. Jeg kan enkelt avhjelpe at en som har drukket finner ut han vil låne bilen min i fylla, ved å låse bilen. Det er ikke like enkelt å avhjelpe en trussel om overfallsvoldtekt. Det er å betale dyrt for drosje, kjøre rundt nattestider for å hente brisne ungdommer, eller holde seg innendørs.

Problenet er hvorfor skal et samfunn gå bakover? Redningsvest analogien din passer ikke. Drukningsfaren er mer eller mindre konstant.

Det er lov å ikke være begeistret for negativ samfunnsutvikling. 

Anonymkode: 4877b...ce2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Vel, der jeg bor låser vi ikke døra. Låser ikke bilen heller, bortsett fra om det er festligheter med alkohol i næreheten. 

Vi gjør alle risikovurderinger ut i fra ytre omstendigheter.

Problemet er jo når noe som før var relativt trygt ikke lenger er det.

Det er også et problem om den nye faren er stor, potensielt gjør stor skade. Overfalls voldtekt er utvilsomt en slik ting. 

Om det er noe man lett kan avhjelpe. Jeg kan enkelt avhjelpe at en som har drukket finner ut han vil låne bilen min i fylla, ved å låse bilen. Det er ikke like enkelt å avhjelpe en trussel om overfallsvoldtekt. Det er å betale dyrt for drosje, kjøre rundt nattestider for å hente brisne ungdommer, eller holde seg innendørs.

Problenet er hvorfor skal et samfunn gå bakover? Redningsvest analogien din passer ikke. Drukningsfaren er mer eller mindre konstant.

Det er lov å ikke være begeistret for negativ samfunnsutvikling. 

Anonymkode: 4877b...ce2

Poenget er vel at man kan ikke kontrollere andre eller ytre omstendigheter, men man kan kontrollere hva man selv gjør for å minimere risken for at noe skjer. 

 

 

Anonymkode: 56134...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2018 den 14.42, Guppy88 skrev:

Jeg er ikke uenig i at man burde kunne gå ut i verden uten å frykte voldtekt. De aller, aller fleste ønsker vel det. Men frem til voldtektsforbrytere utslettes, går det an å selv ta visse forholdsregler, og råde sine døtre til det samme.

Vi må jo handle i forhold til den verden vi lever i, frem til vi har den verdenen vi ønsker oss.

Hvordan (og når) skal vi få den verdenen vi ønsker oss da? Blir det færre voldtekter av at kvinner tar forholdsregler? Slutter voldtektsmenn å voldta når kvinner kler seg og oppfører seg på en spesiell måte?

Anonymkode: 2a8f4...3ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan (og når) skal vi få den verdenen vi ønsker oss da? Blir det færre voldtekter av at kvinner tar forholdsregler? Slutter voldtektsmenn å voldta når kvinner kler seg og oppfører seg på en spesiell måte?

Anonymkode: 2a8f4...3ec

Det her handler for meg om å sikre seg selv. Hvis man drikker seg fra sans og samling på et utested og velger å gå derfra hjem alene, så tar man en risiko. 

Det finnes sikkert voldtektsmenn som leter ut svake offer (les: dritings og alene). Og som ikke utfører handlingen den kvelden hvis han ikke kommer over noen.

Derfor, og jeg gir meg ikke på dette, for å være så trygg som mulig bør man gjøre seg minst mulig sårbar ved for eksempel å drikke med måte utenfor eget hjem, og ta en taxi eller bli hentet av noen når man skal hjem. Akkurat på samme måte som man velger å gå på fortau og ikke på siden av det, og å se seg om til begge sider før man krysser veien.

Det går an å sikre seg selv litt.

Og for de som ikke skjønner meg: dette er før å unngå sjansene for voldtekt. Når en voldtekt først har funnet sted, uansett hva offeret har og ikke har gjort for å sikre seg, så er det ikke offeret sin feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...